pajero -90 2.5td korinnosto

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
joo, ehkä jos saa palikat kerättyä huomenna kasaan, niin voisi suunnitella vkl:n hommaksi korin noston.

tarviiko mitään sen erikoisempia avaimia? minkälaisella tunkilla on hyvä nostaa kori? isolla hallitunkilla pönkän kans vaan maasta vai...

jatkuuko se rattiakseli sen kumiosan kohdalta, ottamalla kumi sivuun ja ilmeisesti on kiinni jollain ruuvilukitteella...?

jarruletkuja pitää hommassa tietysti vahtia, mistäs kohtaa pajerossa löysääntyy käsijarru?

olikos vielä jotakin muistettavaa?

ja tästähän tietty löytyy asiaa, joita olen lueskellut läpi.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

Kannattaa varautua pulttien katkeamiseen, noin ajankäyttö mielessä. Ja tietty hyvä, syvä hylsy ja sopiva pitkä vääntövarsi säästää hikeä.

Nosto maasta tunkilla ja väliin esmes pitkä pätkä kakkosnelosta.

Tarkkailtava /löysättävä tarpeen vaatiessa:

-jarruputket
-polttoaineputket
-kytkimen putki/letku
-tuulettimen /tuulettimen tunnelin keskinäinen sijainti jäähdyttimen luona
-sähkojohdot + maajohdot konehuoneessa ja kuskin puolelta laatikolle menevät johdot on nidottu runkoon
-jäähdyttimen letkut
-lämmityslaitteen letkut
-rajuissa korotuksissa joudut modaamaan koria ja muoveja keppien ympäristössä

Rattiakselissa on muistaakseni "liuku", tai sitten nivelen kulman muutos riittää pieniin nostoihin.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

no pultit varmaan paukkuu poikki kaikki, pulttikonetta meinasin käyttää. sitä varten haen uutta tavaraa tilalle.

jarruputket, polttoaineputken, tuulitunnelin, sähköjohdot ja syylärin letkut muistankin jo ulkoa. nuo muut oli hyvät plussat muistilistalle.

ja en nosta kuin 50mm koria ylöspäin. joten ei noille välttämättä tarvitse tehdä juuri mitään.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

50 mm on muistaakseni jo siinä rajalla, että mahtuuko kepit enää liikkumaan keskikonsolia ja lattiaa modaamatta. Kannattaa ainakin henkisesti varautua modaamaan molempia.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

Tai sitte näpräillä yks ilta enemmän ja nostaa myös konetta ja laatikkoa ylemmäs.

Laatikon ja palkin väliin lisää tavaraa niin nousee ja moottorin korvakot saa helposti muokattua niin, että nousee kans. Jos esim 20mm nostaa tekniikkaa, niin sopis kepit liikkuun paremmin ja oishan öljypohjat taas kauempina kivistä ja kannoista. Toki takakartaani on ainoa kysymysmerkki tässä tempussa, niin pitkälle en nostoa ikinä kerennyt edellisessä projektissani toteuttaa..
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

Niko Päivinen sanoi
50 mm on muistaakseni jo siinä rajalla, että mahtuuko kepit enää liikkumaan keskikonsolia ja lattiaa modaamatta. Kannattaa ainakin henkisesti varautua modaamaan molempia.

milläs koneella on paras muokata lattian rakoa? vi rälläkällä vaan rohkeesti :peukku no pitänee kuitenni tästä lähteä valmistamaan palikoita ja pultteja... ja pakoputkeakin pitäis muokata turbolta taaksepäin jossain välissä...
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

Nyt löyty kuvat vielä intterwebin kätköistä tuosta mun tekniikan nostosta.

Eli moottorinkorvakon alapää poikki ja hitsaamalla yläpäähän kiinni. Sitten vain alapultille uusi reikä. tuo yläpultti siis on entisessä alapultin reiässä, mikä siirty tuon palasen mukana. korvakon alempi pultti on vain vähän enemmän aikaa vievä saada tuommosessa kiinni, mutta ei mahdoton.

http://files.myopera.com/MVa~1/albums/293357/IMG_0604.jpg

Ja vaihdelaatikon ja kumityynyn väliin sitten vain sopivasti tavaraa, eli samanverran kuin tuosssa moottorinkorvakossa on tuon uuden ja vanhan yläpultin reikien ero. Kuvasta näkee myös, että hentoinen huonekaluputki ei ole todellakaan oikea aines tuohon korotukseen.

http://files.myopera.com/MVa~1/albums/293357/IMG_0603.jpg
 

malboroman

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

tuon verran on tätä nostettu
 

Liitetiedostot

  • 25082011047.jpg
    25082011047.jpg
    148.9 KB · Lukukerrat 965

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

no huomenna pääsen jo vähän suunnittelemaan ja aloittamaan, sunnuntaina nousee kori... ainaski yritys on kova :D katsotaan tuleeko enemmän iloa vai surua siitä :)
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

no nyt ois pultit irti, paitsi kuskin jalkatilan kohdalta. perkele on niin homeessa, että meinaa männä pohjasta läpi :D onneks tuosta tulee ens kesänä pelkkä offiauto... kattelin konehuoneesta noita kohtia mistä saattaa alkaa ahdistamaan, toivottavasti nostaessa ei hajoa mitään ::) tuulitunnelia tutkin sen verran, että sen saa purettua kahteen osaan. meinasin ottaa sen alapsan pois kokonaan käytöstä. onkohan lie haittaa?

ja huomenna aamusta jatkamaan :)
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

pistin vielä vanhat paikalleen, pitää käydä letkuja teetättämässä ennenku alkaa enempiä purkamaan.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

meinasin ottaa sen alapsan pois kokonaan käytöstä. onkohan lie haittaa?

Teoriassa se heikentää tuulettimen tehoa. Käytännössä sen onko sillä merkitystä, joutuu kokeilemaan. Esmes tuossa pätkässä jonka ostin, ei ollut kumpaakaan noista pelleistä paikoillaan.

Mitä letkuja jouduit jatkamaan/teettämään? Entä kairasitko kepin reikää isommaksi?
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

en siis vielä nostanutkaan koria, pitänee viikolla teetättää jarruletkut. ne on niin märäntyneet... jostain pitäis tilata aikaakin laittaa nuo palikat alle... ei oikee taas oma aika tahdo riittää. no korotusta odotellessa :driver
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

Ei kai noissa 2,3:ssa ja 2,5:ssä ilman cooleria mahda olla koko puhaltimen ympäröiviä muoveja olemassakaan.. kai.. En oo ainakaan ikinä moisia nähnyt. enkä itseasiassa siinä ainoassa IC-mallissakaan, jonka konehuoneeseen olen nähnyt..
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

MVa~1 sanoi
Ei kai noissa 2,3:ssa ja 2,5:ssä ilman cooleria mahda olla koko puhaltimen ympäröiviä muoveja olemassakaan.. kai.. En oo ainakaan ikinä moisia nähnyt. enkä itseasiassa siinä ainoassa IC-mallissakaan, jonka konehuoneeseen olen nähnyt..

mulla on -90 2.5td 2-osainen peltinen kehys
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

MVa~1 sanoi
Ei kai noissa 2,3:ssa ja 2,5:ssä ilman cooleria mahda olla koko puhaltimen ympäröiviä muoveja olemassakaan.. kai.. En oo ainakaan ikinä moisia nähnyt. enkä itseasiassa siinä ainoassa IC-mallissakaan, jonka konehuoneeseen olen nähnyt..
Kyllä niissä on,ja ne on peltiä. 90% heittää nuo menemään viimeistään jakopään remontin kohdalla kun tuulettajansiivet pitää ottaa pois.
Itselläkään ei tuota ollut mutta sen hommasin,ja itse ainakin huomasin eron moottorin lämmöissä tuon asennuksen jälkeen,kun se ilma imetään pois oikeasta kohdasta.
 

mL200

New Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2011
Vs: pajero -90 2.5td korinnosto

vielä kun ehtisi joskus alkaa udestaan paremmalla ajalla nostelemaan
 
Ylös Bottom