Pajero -97 2.8 syöttöongelma

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Hommasin komian Pajeron ja heti selasin kaikki syötönlisäysohjeet täältä. No tänään pumpusta kansi auki ja poistin
prikan ja käänsin karaa. Lopuksi vielä napsutin kymmenen kierrosta jousta löysemmälle. Tavarat takaisin kiinni ja testi.
Auto on äärettömän laiska. On kuin ei ahda lainkaan.
Neljä kertaa sääsin karaa eri paikkaan, mutta ei mitään vaikutusta. Nyt laitin prikan ja kaikki niinkuin oli alunperin ja auto on vaan laiska.
Mitäs minä nyt möhlin?
 
Viimeksi muokattu

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Siis oliko se alunperinkin laiska vai muuttuko säädön myötä laiskemmaksi? Kymmenen kierrosta jousta löysemmälle?
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Juu siis alunperin kulki ihan normaalisti. Nyt ei kulje enää. Ihan kuin syöttöä ei ole paljoa mitään eikä ahdot nouse. Lähtee kuitenkin hyvin käyntiin.
Kliksutin kymmenen hammasta myötäpäivään sitä ratasta jousen alta. Pahoittelen huonoa ulosantia siis ei kierroksia :D
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Kääntelitkö sitä perussyöttöä? Tulihan letku takas kelloon kiinni?
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
En käännellyt perussyöttöä. Letkua en irroittanutkaan. Käänsin karan tyhjimmän puolen neulaa päin (auton keulaa kohti), poistin
muoviprikan ja napsutin kymmenen kertaa ratasta myötäpäivään. Sen jälkeen auto on kuin vikatilassa. Ei voimaa yhtään. Kääntelin karaa vielä neljään eri asentoon ja sama voimattomuus jatkuu. Nyt kaikki rojut on paikallaan missä olikin alunperin ja auto on sama äärimmäisen laiska.
Yhessä youtube-videossa kerrottin, että neula tulee ulos jos vääntää kaasuvipua ja pitää ruuvarilla työntää se takaisin. Kokeilin vääntää
kaasuvipua, mutta se neula ei tullut. Tässä pumpussa on kaasuvivun päällä sähkökokkare.
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Pitäisikö neulan tulla ulos vääntämällä kaasuvipua? Kurkkasin taas sinne karan koloon, mutta neulaa ei näy. Laitin taas romut takasin ja testiajolle
niin ei kulje sitten ei mihinkään. Tuntuu vaan, että ahdonalainen syöttö ei ole toiminassa. Voiko se neula jotenkin sieltä kadota tai mennä
jumiin?
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Noniin, vika taisi löytyä. Imusarjan ylipaineventtiili oli jumiutunut auki. Sehän tietenkin katkesi irroittaessa :D
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Hyvä että selvis, putkiliikkeestä löytyy uusia halutulla paineella ;)
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Takaisin lähtöruudussa. Imusarjaan ruuvattu putkitulppa, mutta ei auttanut. Jaksaa hädintuskin kolmosella kiihtyä. Ahtopainetta
tulee 0.3bar syöttöpumpun kelloon. Voiko neula jäädä jumiin? Olen koittanut sörkkiä ja puhaltaa sinne.
 

fibe

New Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Endoskoopilla kurkkasin karan pesään ja neulan tilalla on pallo. Puuttuko tuosta neula? Mihin ihmeeseen se on voinut
kadota?
Jumissa tuo taitaa muutenkin olla kun ei sitä saa millään tulemaan ulos.
191006_125252.jpg
 
Ylös Bottom