Pajero Gen 1&Gen 2 erot

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Teen paluuta Mitsun leiriin Palleron muodossa, kun ei Jeepillä, eikä juuri muillakaan merkeillä ole 7-paikkasia maastureita oikein tarjolla jäkevässä hintaluokassa...
Mielenkiinnon kohteena on nyt -92 2.5 TDI GLS, manuaalilla ja Super Select-jakiksella, johon saattaisin saada Jeepin vaihdettua järkevästi. Auto tuntuisi olevan teknisesti kunnossa ja pellitkään ei kovin pahalta vaikuta(ei isoja reikiä..), niin sillä voisi ainakin testata Mitsun maasturiosaamista. :driver Pientä kilometrivikaa auto jo potee, mutta paljon ajetuista ropposista on minulla jo aiempaakin kokemusta, eli ylläreitä ei pitäisi tulla. ;D

Onko noissa alkupään(-92?) Gen 2:ssa minkä verran muutoksia Gen 1:n verrattuna? Ulkonäkö ainakin keulan osalta nyt on selvä, mutta teknisesti? Osien saatavuus? Konehan on ilmeisesti täysin sama. Takapäähän on noissa jo dieseleissäkin kierteillä( :peukku), mutta onko muuta kehitystä alustan osalta tapahtunut? Eihän tuo Gen 1:kään ole hullumpi ajettava, mutta noiden Grand Cherokeiden jälkeen autolta jo odottaakin jotain ;D

No, ei nuo jenkit hullumpia vehkeitä ole ajaa ja varustelupuoli on niissä kunnossa.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

Aikalailla taitaa olla teknisesti identtinen 1.korisen kanssa. Ainoastaan SuperSelect jakolaatikko muuttaa nelivetosysteemin ihan erilaiseksi ja ainakin uudemmissa on myös napista kytkettävä tasauspyörästön lukko takana SS-laatikon yhteydessä. Levyjarruista takana en ole ihan 100% varma, että missä vaiheessa muuttuu, mutta saattaa olla semmosetkin.

Mutta samat ongelmat kuin 1.korisessa, eli kansi kaikkein kalleimpana ja sitte kaikkea pientä näpräilyä vanhan auton kanssa.
-96 ja 2,8TD:llä ajanu kahtakin yksilöä ja on sitten ihan eri maailma ku 1.korisessa. Ei ihan heti uskois että on edes sama auto. Hiljaisempi ja muutenkin aikapaljon sivistyneempi. Ainoa miinus mahtaa olla uraherkkyys isommilla renkailla. Siis jos tiessä on tosi pahat urat kulunut asfalttiin, niin pitää kuskin valppaana. EteläSuomen suunnassa kerran käyny autolla ja siellä ei niin pahoja uria löytynyt. Pohjoisempana sitten niinkin. 235/75/15 renkailla rauhottuu aika paljon tuokin.

Osia kyllä saa. On noita autoja sen verran paljon liikenteessä ja menee 1.Gen osatkin jotkut, eli ei pitäisi kyllä siihenkään tökätä. 2,8:iin on takakartaanin ristikko merkkiliike-kamaa ja sitämyöten kallis, mutta en tiedä 2,5:stä.
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

jrussel sanoi
lyhyesti:eroa on kuin yöllä ja päivällä ;)
Tätä pelkäsinkin/toivoinkin ;D Kun noita ykkösmalleja olis pilvinpimein ja jotakuinkin ilmaiseksi ja näistä pyydetäänkin jotain.. :'(
Kävin tuon ensimmäisessä viestissä mainitsemani pelin koeajamassa ja täytyy sanoa, että Mitsu yllätti. On noissa selvä ero tosiaan vanhakorisiin verrattuna :-* Eniten yllätti paljon ajetun auton alustan hiljaisuus :eek: EI kolinoita/natinoita juuri nimeksikään.

Valitettavasti en siitä vaihtoa saanut aikaiseksi. Itse olen nyt valmis vaihtoon. Jeepissä on paljon ominaisuuksia joita arvostan, mutta eiköhän Pajeron kanssa tulisi ihan mukavasti toimeen.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

Hinnan ero selittyy jollain tapaa maastureiden verotuksen muutoksella juuri tuossa gen1 -> gen 2 muutoksen tienoilla...
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

Niko Päivinen sanoi
Hinnan ero selittyy jollain tapaa maastureiden verotuksen muutoksella juuri tuossa gen1 -> gen 2 muutoksen tienoilla...
Jep!
Kaikkien maasturien hinnassa on pomppaus -93-94 välillä, mutta tuntuvat olevan nämä -92-mallitkin reilun 4t€:n hinnoissa. :-\
Verotushan siirtyi täyteen 102% :nykii autoveroon kesällä -93, sitä ennen olivat pienemmällä 50% verolla. Ei voi olla vaikuttamatta hintaan vielä tänä päivänäkin...

Tuo ekassa viestissä mainitsemani Pajero oli muuten mielenkiintoinen yksilö, kun kilometrejä oli "vain" normaalit 400t ja kansi oli juuri laitettu. Tekniikka pelasi muutenkin mukavasti. kytkinsylinteri valuttaa nestettä lattialle ja kampuran hihnapyörä viipottaa pahasti, sähköpeilit ei pelanneet, mutta muuten vaikutti ihan järkiostokselta.
Korissakaan ei ollut kuin yksi ylimääräinen tuuletusreikä, katossa takaluukun yläpuolella. :eek: Ihme paikka ruostua puhki...

Autohan on Jyväskylässä liikkeessä myynnissä
 

Teukka75

New Member
Liittynyt
25 Helmikuu 2007
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

Teitkö kaupat? Jyväskylän Tasan-autoliikkeessäkö tuo pajero? Itsekin sitä vilkaisin vain ulkoapäin.
Mahtaisikohan olla järkeä tuoda saksasta pajero vm.95-98, minkä kuntoisia mahtavat olla?
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Pajero Gen 1&Gen 2 erot

Teitkö kaupat? Jyväskylän Tasan-autoliikkeessäkö tuo pajero? Itsekin sitä vilkaisin vain ulkoapäin.
Tasan-Autollahan se.
En päässyt kauppoihin, kun eivät olleet kiinnostuneet vaihdokistani.. ::) Jeep Grand Cherokee.
Auto oli ajoltaan hyvä ja kaikki pelasi noita em. juttuja lukuunottamatta hyvin. Hinta on siis hiukan yläkantissa muuhun tarjontaan nähden. Neljästä tuhannesta olisi alkanut vääntö rahalla.

En ole noiden uudempien hintoja seuraillut, mutta tarjontaa on Saksan päässä ja erityisesti Ruotsissa paremmin kuin Suomessa. www.blocket.se kannattaa katsoa.

Minulle tuli nyt osamaksuna toiseen Jeeppiini reilut 500t ajettu -92 GLS, josta pitäisi autoa ruveta tekemään.(kone sökö)
 
Ylös Bottom