Pajero minin tuonti?

AJ-CaneZ

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2017
Hei eli olen nyt jonkunaikaa pyöritellyt mielessä ideaa auton hommaamisesta japanista. Tradecarview-sivulta olen katsellut.

Kellään kokemusta pajero mini rekisteröinnistä suomeen? Jossain joku mainitsi että tietynikäistä ei saisi rekisteröityä suomeen?

Onko rekistöinnin kannalta väliä, olisiko auto vuodelta 1997 vai 2006 (esimerkiksi)?

Onkos tuommoisen tekniikka yleisesti miten kestävä? Ehdottomasti ostan/jos ostan 5v manuaalin tuolla 20v turbomosalla..

Ensimmäistä kertaa tänne kirjoittelen, joten pahoittelut jo ennakkoon jos osui alue tjsp väärin :)
 

AJ-CaneZ

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2017
Vs: Pajero minin tuonti?

Tämä esimerkiksi vaikuttaisi hyvälle vaihtoehdolle;
https://www.tradecarview.com/used_car_smart/mitsubishi/pajero+mini/20535111/

Ja ennenkuin joku kerkiää kommentoimaan niin; kyllä, tiedän että tuohon rahaan saa "oikeitakin" autoja ja kyllä suomessakin on muutama myynnissä, mutta ne eivät kelpaa, koska ovat joko väärän värisiä tai automaatteja (kyllä, olen tosissani)

Olisin kiitollinen mikäli saamme jonkinlaista keskustelua aikaan, tiedossa on huono osien saanti, lähinnä rekisteröinti ja tuontiasioista ei ole muute kuin perustietämys
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero minin tuonti?

Minulla on ollut 3. Nykyään vaan 1. Sekin 20v manuaali.
Kirjoitan juuri lisä. Töissä

EDIT:

Elikkä. Suomen ensimmäinen PM tuotiin vuonna 2008 maahan (punainen 95, AT) Sekin minulla on ollut pienen hetken.
Nykyinen, Suomen toinen ja ensimmäinen manuaali (sininen 97) toin juuri TCW:ltä 2012.
Molemmat Pajerot laitettiin rekisteriin kesällä 2012 Porvoossa.
Ei mitään ekstraa. Punainen vaihdettiin etulyhdyt ja konttorille vaan. On rekisteröity 4 henk.
Sininen on taas rek. kahdelle koska haluaisi enemmän kuljetustilaa.
Osat ovat erittäin halvat. Bensa nämä syö. Noin 8L/100.
2001 --> ei kannata tuoda koska OBD2 tuki ei löydy.
Moottorit ovat aika pomminvarmaat ja kiertää loistavasti 9000rpm saakka.
140 km/h on huippunopeus mutta noin nopeasti ei kannatta ajaa :D 80 km/h on ihan sopiva nopeus.
H56A mallilla on perinteinen ei flashattava ECU mutta taas H58 ja H53 on varustettu uudella flashattava ECU että jos innostusta löydy niin ohjelma voidaan muokata.
Koneet ovat H56A: 20v DOCH TD02 IC, H53A: 20v TD15 IC ja H58A: SOCH 16v TD15 IC

EDIT2:
Jos on edelleen myynnissä, Vihreä PM C-kilvellä on minun entinen. Toinen vihreä mahtilevikeellä en ole nähnyt aikoinaan. Ensimmäinen Punainen oli myynnissä viime kesällä NA:ssa.

EDIT3:
Osat saa!! Todella helposti ja halpa sekin. On kyseessä Japanin ylellisen Kei maastoauto. ;D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Pajero minin tuonti?

Joo suosittelen omalla kokemuksella aika lämpimästi sitä manuaalia. Tuo automaatti on vaan liian raskas suomen talvessa jo muutenkin raskaan voimansiirron kanssa sille moottorille.

Mitään 5l/100km kulutuksia on turha haikailla manuaalinkaan kanssa sitten. :D
 

AJ-CaneZ

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2017
Vs: Pajero minin tuonti?

Kiitän näistä hyvistä vastauksista :) eli näillänäkymin voisi tuollaisen tilata.

Kulutus oli jo tiedossa, ei minunmielestäni paha ollenkaan. Onko tietoa noiden kytkimien kestävyydestä, saako noihin aftermarket palikkaa? Jos hieman suuremmat, leveämmät renkaat haluaa alle, tuottaako suuria ongelmia voimansiirron kestoon?
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero minin tuonti?

Suurin piirtein 130tkm. Minä vaihdoin kun auto oli ajettu 116tkm. Exedyn kytkin ostin Japanin Autobacsista. Muistaaksen maksoi n. 80€ sisältäen rahdit.
Alkuperäiskoko on 155/80R15 +46. Minulla on 205/60R16 +30 ja hyvin se on toiminut 5 vuotta.
Vihreässä Pajerossa oli ihan oikeat offroad renkaat eli Fedima Extreme 215/75R15. Sekin oli muutettu jo Japanissa offroad käyttöön eli oli korotettu, lukkoperä ja isot kaarilevikeet oli asennettu. Voisin sanoa että ajettavuus hieman kärsi. En voi suositella. ;D Mutta maastossa kelpo laite. Bensa se söi varmasti 10 - 12L/100!mutta ongelmia voimansiirron kanssa ei ollut koskaan.
 

AJ-CaneZ

New Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2017
Vs: Pajero minin tuonti?

SpoonCivic sanoi
Suurin piirtein 130tkm. Minä vaihdoin kun auto oli ajettu 116tkm. Exedyn kytkin ostin Japanin Autobacsista. Muistaaksen maksoi n. 80€ sisältäen rahdit.
Alkuperäiskoko on 155/80R15 +46. Minulla on 205/60R16 +30 ja hyvin se on toiminut 5 vuotta.
Vihreässä Pajerossa oli ihan oikeat offroad renkaat eli Fedima Extreme 215/75R15. Sekin oli muutettu jo Japanissa offroad käyttöön eli oli korotettu, lukkoperä ja isot kaarilevikeet oli asennettu. Voisin sanoa että ajettavuus hieman kärsi. En voi suositella. ;D Mutta maastossa kelpo laite. Bensa se söi varmasti 10 - 12L/100!mutta ongelmia voimansiirron kanssa ei ollut koskaan.

Hyvä tietää että kytkimet on järkevän hintaisia, oliko tuo 80€ pelkkä levy vai tuliko asetelmakin uutta? Mietin päässäni että 215/60-15 tai jopa 225/60 voisi olla näppärä alle. Korottaa en meinannut, mutta pitää nyt katsoa miten hommat käy, pistin jo viestiä yhestä PM:stä suoraan liikkeeseen :)
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero minin tuonti?

Aaa... Levy, asetelma ja painelaakeri.
215 ei välttämättä sopii. Tai se riippu vannesta tottakai. Etuiskarit ovat melko lähellä.
;) kiva kuulla! Löysitkö Ihan manuaali Suomessa? Ne ovat kiven alla täällä. Oisko edes 3 manuaalia täällä. Nettiautossa oleva Vihreä PM oli kunnossa kuin lähti minulta pari vuotta sitten. Näyttäisi että ei olisi ajettu kuin muutama tuhat km lähdön jälkeen. JDM Outletin PM on laatutavaraa. Nähnyt se IRL ja hieno on. Pohja en katsonut. Nämä sitten ruostuu että suora tuonti tai ei ajettu talvisin on plussa. Mun on ajettu!! Ja paljon!! ;D
 
Ylös Bottom