Eli, pajero alkoi tekemään satunnaisesti sammumisia kesken ajon joitain kuukausia sitten. Auto kuitenkin hörähti takas käyntiin joka kerta, kunnes muutama viikko sitten aloin tutkimaan asiaa ja huomasin, että pa-suodatinjalka on melko kuiva. No, pumppasin lutkua, vaan eipä tuntunut linja täyttyvän, joten kippasin suodattimen täyteen löpöä ja takas paikalleen. Auto käynnistyi hyvin, mutta muutaman kilometrin jälkeen alkoi käymään huonosti ja yritti sammua. 150km:n matkalla tätä tapahtui ainakin 50 kertaa ja lopulta auto hyytyi tienposkeen. No niin ja taas g-pistettä painelemaan. Ilmeisesti se kiihottui matkalla sen verran, että nosti jonkun verran löpöä tankista syöttöpumpulle tai ainakin suodatinjalalle asti ja pääsin vielä parin kilsan matkan kotia parkkiruutuun.
Tein oman diagnoosin ja hommasin käytetyn lutkun, jolla sain paineen pa-linjaan. Ok. Auto toimi ehkä 50km, vain pari nykyä sillä matkalla, kunnes sattui se känkkäränkkäpäivä ja jätätti taas tienposkeen.
Tällä hetkellä auto ei käynnisty joka kerta vaikka kuinka sahaisi, ja jos käynnistyy niin sammuu viimeistään puolen minuutin jälkeen.
Ilmeisesti syöttöpumppu sökönä, mutta miten nuo yleensä hajoaa ja onko kallista huollattaa? Sammutinsolenoidin olen testannut niin, että syötin suoraan akulta 12V, kuuluu napsutusta, mutta tapahtuuko mitään mötikän sisällä...?
Piuhan ollessa paikallaan, se ei vaikuttanut käynnissä pysymiseen.
Alun alkaen siis uskoin jossain olevan ilmavuodon (käsipumpussa). Käytin tankinkin irti ja tarkistin
putkien kunnon tankin sisällä, kaikki ok siellä. Ja lutkulta syöttöpumpulle menevän putkenpätkän vaihdoin uuteen, ei vaikutusta.
Nyt sitten kun olen käyttänyt suuttimien putkia löysällä ja irti, en ole huomannut että niistä tulisi startatessa mitenkään erityisemmin polttoainetta. Näin noviisin silmin katsottuna.
Tein oman diagnoosin ja hommasin käytetyn lutkun, jolla sain paineen pa-linjaan. Ok. Auto toimi ehkä 50km, vain pari nykyä sillä matkalla, kunnes sattui se känkkäränkkäpäivä ja jätätti taas tienposkeen.
Tällä hetkellä auto ei käynnisty joka kerta vaikka kuinka sahaisi, ja jos käynnistyy niin sammuu viimeistään puolen minuutin jälkeen.
Ilmeisesti syöttöpumppu sökönä, mutta miten nuo yleensä hajoaa ja onko kallista huollattaa? Sammutinsolenoidin olen testannut niin, että syötin suoraan akulta 12V, kuuluu napsutusta, mutta tapahtuuko mitään mötikän sisällä...?
Piuhan ollessa paikallaan, se ei vaikuttanut käynnissä pysymiseen.
Alun alkaen siis uskoin jossain olevan ilmavuodon (käsipumpussa). Käytin tankinkin irti ja tarkistin
putkien kunnon tankin sisällä, kaikki ok siellä. Ja lutkulta syöttöpumpulle menevän putkenpätkän vaihdoin uuteen, ei vaikutusta.
Nyt sitten kun olen käyttänyt suuttimien putkia löysällä ja irti, en ole huomannut että niistä tulisi startatessa mitenkään erityisemmin polttoainetta. Näin noviisin silmin katsottuna.
Viimeksi muokattu