Pajeron fiksailua..

Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#1
Pientä remonttia olisi luvassa, vaikka auto liikkuu tällä hetkellä loistavasti :)

- Polttoainemittari ei toimi (anturivika)
- Tankin lähtöputket mädät / muutenkin letkut alkaa "hikoilla" läpi
- Takaosan runko



Onko kenelläkään kokemusta anturin ja lähtöputkien vaihdosta?
Pultit on niin ruosteessa että todennäköisesti ei ehjänä irtoa.. kuinka uusien osien kiinnitys jos ja kun pultit katkeaa?
ebaysta löytyy ainakin nuo putket ja antureitakin taitaa olla. Delta veloittaa alkuperäisestä anturista vajaata 100e.

Auto on vasta leimattu, mutta takaosa rungosta on osittain aika pehmeää.
Mietin että jos käyttäisi ammattihitsarillla, joka pistäisi kunnon paikkaa runkoon, minkä kori päällä saa laitettua.
Onko tähän hommaan neuvoja? Osaako joku suositella Oulusta paikkaa, missä hitsattaisiin?

EDIT:
Tässä ketjua Offipalstan puolelta: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=95745
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Tykkäykset
2
Sijainti
Vilppula
#2
Vs: Pajeron fiksailua..

Jarruneste saattais toimia noihin muttereihin, itsellä ainakin toimi. Tai sitten kokis.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Muhos
#3
Vs: Pajeron fiksailua..

Kannattaa kysellä korjaamoilta että alkavatko edes tekemään tuolle mitään,melkovarmasti joudut turvautumaan jonkun harrastelijan apuun,varmaahan on se että se tulee olemaan jonkun aikaa pois tieltä ja rahaahan tuo korjaus tulee maksamaan jonkun verran. Itse en ainakaan paljoa ajaisi jos runko on noin pitkältä matkaa halki noinkin pahasti,tuohon kun vöähän tarjoaa vasaraa niin alkaa löytymään pehmyttä.
 
Liittynyt
26 Kesäkuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
pohjoinen havumetsävyöhyke
#4
Vs: Pajeron fiksailua..

ekaks voimakas palkin sisäpesu.palkkiin hommaat 4mm rainaa.runkoaisojen välinen putki kannattaa kanssa varautua korjaamaan.vetokoukku irti,ja tutki onko rungossa vielä piilossa yllätys.jousilautasen yläpää voip olla tarkastamisen arvoinen kohta.joku harrastaja,hyvillä hitsivehkeillä,hoitaa homman sopuhinnalla.
ku se palkki o kuitenki sisältä ruosteessa ni kannattasko porata vaikka 4mm poppariporalla testireikiä semmosiin kohtiin missä epäilee ruosteen majailevan.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#5
Vs: Pajeron fiksailua..

Toistaiseksi tuolla nyt vain joutuu ajamaan.. :driver
Rahatilanne ei nyt oiken veny kovinkaan suuriin investointeihin ja itsellä kun ei ole hitausvehkeitä/paikkaa missä alkaa laittamaan.

Kummallista että tuo on vasta leimattu? Liekkö edes katsoneet koko autoa..

Täytyy alkaa kyselemään kenet saisi pakotettua tuohon rojektiin ;D

Eli jos pesee -> pehmeät kohdat pois ja uutta tavaraa tilalle.
Kannattaisikko runko vaikka öljytä tämän jälkeen?
 

JJ90

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2011
Tykkäykset
0
#6
Vs: Pajeron fiksailua..

Ei kannata alkaa öljyilemään, se märkänee läpi kuitenkin jostakin ja öljyämätöntä kamaa on edes vähän parempi hitsata..
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Rovaniemi
#7
Vs: Pajeron fiksailua..

Ja jälleen muistutus oikean takapyöränkaaren kohdalla majailevasta runkonumerosta. Jos siittä on mitään jäljellä niin siirrä se muualle ennenkuin leikkaat sen vahingossa irti (olettaen tietenkin, että sitä ei ole jo valmiiksi siirretty). Paljon helpommalla pääsee jos katsastussetä saa tarkistaa alkuperäisen numeron, kuin ruveta hankkimaan todistuksia auton alkuperäisyydestä.
 
Liittynyt
22 Lokakuu 2009
Tykkäykset
0
#8
Vs: Pajeron fiksailua..

MVa~1 sanoi
Ja jälleen muistutus oikean takapyöränkaaren kohdalla majailevasta runkonumerosta. Jos siittä on mitään jäljellä niin siirrä se muualle ennenkuin leikkaat sen vahingossa irti (olettaen tietenkin, että sitä ei ole jo valmiiksi siirretty). Paljon helpommalla pääsee jos katsastussetä saa tarkistaa alkuperäisen numeron, kuin ruveta hankkimaan todistuksia auton alkuperäisyydestä.
edelliseen palleroon joutui lyömään uuden numeron kun ei selvää saanut kuin parista numerosta, eikä se mitään todistuksia kysellyt. löi vaan merkit päihin kun uuden oli nakutellu.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Muhos
#9
Vs: Pajeron fiksailua..

Juu itsekkin hakkasin uuden runkonumeron ominpäin kun ei vanhaa enää näkynyt,mutta sama numero löytyy korista joten ei sitä tartte pahemmin alkaa papereilla todistelemaan että on sama auto.
Ja kannattaa lyödä se sitten oikean etupyörän taakse se numero,se osa ei ruostu niin herkästi kuin takaosa rungosta.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Tykkäykset
0
Sijainti
Muhos
#11
Vs: Pajeron fiksailua..

galantisti sanoi
rungon numerolle riittää,että pari kertaa vuodessa pyyhkäsee peukalolla vaseliinikerroksen.
Pitäis vaan saada molemmin puolin,tuo japanilainen pelti kun ruostuu kahdesta suunnasta ja jossain vaiheessa käy niin että kun pyyhkäisee sitä vaseliinia siihen niin katoaa se kohta rungon sisään ;D
 
Liittynyt
26 Kesäkuu 2009
Tykkäykset
0
Sijainti
pohjoinen havumetsävyöhyke
#14
Vs: Pajeron fiksailua..

::)
takaovi auki ja rullaa metrin verran lattiamattoa ylös,vasemmalla puolella luukku.oliko 12mm pultteja,paljon,ja ruosteisia.hyvä se olis jokaisen zekata missä tilassa lähöt o.lupaan monille yllätyksen :mad: ;D tankin päällä olevaa putkihässäkkää ajatellen,en tankka tankkia likellekkään täyttä,ennenku oon ne putket luotettaviks todennu,vähänkää jos miettii ni luottoa ei yhtään...ei se kyllä aina vajailla tankilla oo ikinä kastelekkaan.aatellu että pistäis umpilätkät ilmaputkien tilalle,ja ajelis samaan tapaan ku ennenki.
mulla ruostu koria pitkin kulkeva paluuputki puhki,tankin kumiletkun kohasta.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#15
Vs: Pajeron fiksailua..

Kilometrejä on tullut useampi tuhat ja ilman suurempia ongelmia.
Pakoputki katkesi kalareissussa, takapönttö oli täysin mätä.
Laitoin uuden takapöntön ja jouduin korjaamaan myös keskipöntön kiinnikkeet, sekä pakosarjalta lähtevän putken joka oli palanut saumakohdasta puhki.

Jakopää laitettu ennen juhannusta + muut remmit vaihdettu laturinremmiä lukuunottamatta, kun ei löytynyt sopivaa (täytyy käydä deltalta?).

Rungon ehjäystä olisi tarkoitus tehdä heinäkuussa ja syyskuussa pistän sitten polttoaineputket uusiksi :)



 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#16
Vs: Pajeron fiksailua..

Runkoprojekti on alkanut!
Pehmeää on ihan kiitettävästi, kuten pelkäsinkin.. Uutta rautaa tilalle niin kyllä se taas tuo vuosia lisää elinaikaa :)





Pitäsköhän siirtyä seuraavaks Toyotaan vai onko niissäkin samaa ongelmaa rungon kanssa? :D
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Rovaniemi
#18
Vs: Pajeron fiksailua..

HJ:ssä mahtaa olla ihan takimmainen osa runkoa C-palkista, eli ei ihan noin pahasti ruostu ja ne maailman parhaat ajo-omituisuudet. Ei tule Pajeroa semmosen kiikkulaudan kyydissä ikävä ;D

Näyttää aikas tutulta tuo runko. Juurikin muuan viikko sitten isälle hitsattiin Pajeroon samat paikat rungosta. Eli takarenkaiden kohdat ja toinen mistä oli ruostunu oli eturenkaiden takapuoli, missä runko kääntyy lattian alle.

Sitten tyhjennettiin myös runko sisältä tekemällä sinne välille vielä yksi reikä (toisella puolella ei tarvinu kuin paikata, reikä oli jo valmiina) ja imuroitiin se runko tyhjäksi.

Näyttäis pahiten ruostuvan tuo runko ala laidasta, missä se hiekka makaa, eli kaikkein paras tulisi jos pääsis leikkaamaan alaosan pois ja korvaamaan sen sopivalla U-palkilla.
 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#19
Vs: Pajeron fiksailua..

Olisikko neuvoja tuohon polttoainehommaan?

Eli tarkoitus kun on uusia tankin lähtö/tuloputket, niin onko järkevintä tiputtaa tankki kokonaan pois?
Syyskuussa kunhan lomalla olen niin muutaman päivän varaan rojektiin.

Mietin myös polttoaineputkien uusimista kokonaan? millaista putkea kannattaa laittaa ja paljonko sitä menee tuonne?
Mistä saisi edullisimmin tuon laipan + mittarin anturin?

Millaiset nuo kiinnitys systeemit on tankissa?
Varmaan kannattaa varautua että ne ei ehjänä irtoa..

Muita vinkkejä? mitä mahdollisesti kannattaa varata jo etukäteen?
 
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Soini
#20
Vs: Pajeron fiksailua..

1 koppaan ainakin onnistu ihan tankki paikallaan laipan vaihto. Ite laitoin letkut tankilta konehuoneeseen asti. 5 metriä 8mm ja 6mm. Laipan mutterit irtos aika hienosti kun harjas ensi moskat pois päältä ja laittoi annitrolilla kastellun paperin pulttien päälle ja antoi olla vuorokauden välillä teräsharjalla pultin päitä harjaten ja annitrolia lisäten. LAipan ostin ihan timanttitiskiltä hintaan 75€.
 
Liittynyt
9 Maaliskuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Helsinki
#21
Vs: Pajeron fiksailua..

Kyllä se tankki kannattaa tiputtaa, menee sitä putkea sen verran tankin päällä. kannattaa samalla vaihtaa esim kumisiin ja putsata kunnolla. Niin tulee kerrasta kuntoon.
 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#22
Vs: Pajeron fiksailua..

2bad4you sanoi
Kyllä se tankki kannattaa tiputtaa, menee sitä putkea sen verran tankin päällä. kannattaa samalla vaihtaa esim kumisiin ja putsata kunnolla. Niin tulee kerrasta kuntoon.
Sen verran vähän perehtyny tuohon tankin kiinnitykseen, niin millaset kiinnikkeet siellä on?
Pitäisi osata varata työkalut ja tarvikkeet etukäteen, kun talli on niin korvessa että päivä menee jos jotain ostamaan lähtee ;D

Soittelin ja tiedustelin rungon tilannetta ja kyllä sieltä kuulemma kovaakin löytyy, joten toiveita annettu Pajeron elämän jatkumiselle 8)
 

SPTV

New Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2011
Tykkäykset
0
#23
Vs: Pajeron fiksailua..

Machist sanoi
Sen verran vähän perehtyny tuohon tankin kiinnitykseen, niin millaset kiinnikkeet siellä on?
Pitäisi osata varata työkalut ja tarvikkeet etukäteen, kun talli on niin korvessa että päivä menee jos jotain ostamaan lähtee ;D

Soittelin ja tiedustelin rungon tilannetta ja kyllä sieltä kuulemma kovaakin löytyy, joten toiveita annettu Pajeron elämän jatkumiselle 8)
Gen2 on kaksi 14mm mutteria takana ja kaksi 12mm edessä + letkujen klemmarit.
 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#24
Vs: Pajeron fiksailua..

Eilen tilasin tankin anturin ja odottelen tekstiviestiä Deltalta niistä putkista.
Ens viikolla pitäisi käydä jostain sitä letkua/putkea ja nippusiteitä.

- mitä kannattaa käyttää noihin laippojen tiivistykseen?
- Mikä olisi suht toimivaa kemiallista ruosteenpoistoainetta? pitäisi kuskin jalkatila + tankin kiinnitykset yms käsitellä sillä..

EDIT:

Niin ja runko on hitsattu.. viikonloppuna annettiin pajelle ihan kunnolla kenkää metsästysreissulla :)
 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#25
Vs: Pajeron fiksailua..

Täytyy varmaan tuohon laippaan joku tiiviste vielä hommata.
Anturissa on alkuperäinen tiiviste matkassa ja tuossa pöydällä on tuubi tiivisteliimaa, joka kestää diiseliä.



Ruosteenpoistoon hommatu erinäköisä mömmöjä ja hiontalaikkoja sekä bilteeman hiekkapuhallusvehe (pistepuhallus).
Eiköhän noilla nuo pienent pintaruosteet saada pois :)
 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#26
Vs: Pajeron fiksailua..

Taas on pajeroa parsittu :)

- Polttoaineputket vaihdettu (4m 6mm ja 8mm letkua)
Vanhat putket oli sen verran haperon näköiset toisesta päästä että päätin vetää kokonaan uusiksi.

-Tankin laippa. Vanhasta murtui paluuputki, joten olikin jo aika. Kaikki pultit avattu ehjänä kun liottelin parikin päivää.

-Tankin anturi (mittari toimii nyt!!)

-Runkoon laitettu parikin paikkaa lisää.... + korin ruostevaurioita korjattu

Laippojen tiivistykseen ei tarvinnut muuta kuin vanhat tiivisteet ja kärsivällistä ruosteen irroitusta/lian puhdistusta, että hiekkaa yms meni mahdollisimman vähän tankkiin.
Ehkä ensi kesänä irroitan koko tankin ja käyn koko auton takaosan läpi ruostevaurioiden osalta.

 

Machist

New Member
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#27
Vs: Pajeron fiksailua..

ABS valo palaa ajoittain, mutta tänäänkin ajettu 300km ja valo ei syttynyt.
Ilmeisesti joku anturi temppuilee..

Mittaristo pitäisi purkaa ja vaihtaa uudet polttimot + konsoliin (missä tuuletuksen säätimet).
Millainen hommahan tuo mittariston purku lienee?

Öljyt pitäisi laittaa vaihtoon, kun on kymppitonni tainnut jo mittariin pyörähtää ;)

Hitsauskone on nyt hankinnassa, niin ens kesänä voisi aloittaa hieman paikkailemaan levikkeiden alla olevia vaurioita..

Tekniikka tuntuu pelaavan, mutta ruoste on ollut ainoa ongelma. Pahimmat (runko) on nyt kuitenkin hoidettu kuntoon, mutta ruostuuhan se aina lisää.
Sain paikannettua runkonumeronkin joka oli pelkääjän puolella eturenkaan takana. Paksulti oli vaseliinia ja sitä sinne lisäilin myös..

Tuo soittimen alapuolella oleva härpäke (missä pistoke ja kytkin) ei varmaan ole vakiovaruste?
Keksiikö kukaan mikä tuo voisi olla? Meinasin jos purkaisi sen pois..

 

Jonizky

New Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2011
Tykkäykset
0
#28
Vs: Pajeron fiksailua..

Toi pistokepaikka(vasemman puoleinen usb-paikan näköinen) on joku ajonestoon liittyvä lisävaruste.. Itsellä oli ex-pajerossa samanlainen. Ideana vissiin että kun se on ollut käytössä niin auto ei ole liikkunut jos ei ole ollut "avainta" kolossa. Näin minä sen joskun googletin ;) Mulla ei kyllä keinukytkintä ollut sen vieressä.. ettei ois mikään lisävalojen tms. kytkin? 8)
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#30
Vs: Pajeron fiksailua..

Täytyy tässä joku viikonloppu ottaa ja purkaa varmaanki pois koko systeemi.. tuo keinukytkin ei tunnu vaikuttavan mihinkää ja lisävaloilla ei ole erillistä katkaisijaa ollenkaan.
Samalla voisi tarkistella nuo valojen johdotukset, kun tuota releongelmaa on ollut.. jokunen teippikötös näytti olevan, kun tänään polttimot vaihtelin.

Pitäisi tuo mittaristokin tutkia kuinka sen saisi purkautumaan polttimon vaihtoa varten..

Millähän nuo levikkeet on oikein kiinni? ilmeisesti ruuvit/klipsit, mutta onko jotain liimaa myös välissä?
Jos sinne joskus tässä joutessaan vähän peltiä tinaisi kiinni.. Kannattaako jostain ihan kaaret hankkia vai miten olisi järkevin?
Eihän ne kuitenkaan levikkeiden alta näy onko siellä oikeat kaaret vai omat tekeleet.. kunhan olisi peltiä ;D

Mukava tolla on aamulla töihin körötellä, kun lämpiääkin suht nopeasti ;)
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#31
Vs: Pajeron fiksailua..

Jahas.. tuli testattua lohkolämmitintä ja eipä toimi... mitattiinkin vielä että ei ole eloa..
Taitas moottonetistä olla sopiva tämä: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=45-6197

Mimmonenhan lienee vaihtaa?
 

JJ90

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2011
Tykkäykset
0
#32
Vs: Pajeron fiksailua..

Ei oo paha, 30 min. Nesteethän siinä sitten tulee ulos, eli litkut sisään ja ajoa silleen että on varmasti ilmat pois elementin vierestä ennen virtoihin laittoa.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#33
Vs: Pajeron fiksailua..

JJ90 sanoi
Ei oo paha, 30 min. Nesteethän siinä sitten tulee ulos, eli litkut sisään ja ajoa silleen että on varmasti ilmat pois elementin vierestä ennen virtoihin laittoa.
Ok.. Eli varmaan ihan tossa pihalla saisi vaidettua sillo..
Täytyy käydä nestettä + elementti hakemassa..

Sen verran kattelin että polttoainesuodattimen yms joutuu purkamaan tieltä ainakin.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#34
Vs: Pajeron fiksailua..

Machist sanoi
Ok.. Eli varmaan ihan tossa pihalla saisi vaidettua sillo..
Täytyy käydä nestettä + elementti hakemassa..

Sen verran kattelin että polttoainesuodattimen yms joutuu purkamaan tieltä ainakin.
Moottonetistä sanoi että pitäisi katsoa vanhasta eka numero tms..
No pitäs se suodatin purkaa edestä ja sitten siinä näyttää menevän joku putki/tanko yli sen elementin..
Keskellä elementtiä näkyi kierretankoa mutta, en keksinyt miten tuo on kiinni? onko siinä keskellä vain mutteri sitten?
 
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Soini
#35
Vs: Pajeron fiksailua..

Machist sanoi
Moottonetistä sanoi että pitäisi katsoa vanhasta eka numero tms..
No pitäs se suodatin purkaa edestä ja sitten siinä näyttää menevän joku putki/tanko yli sen elementin..
Keskellä elementtiä näkyi kierretankoa mutta, en keksinyt miten tuo on kiinni? onko siinä keskellä vain mutteri sitten?
Siellä vastuksen sisällä on semmonen t:n mallinen "kahva" joka kiristyy siitä mutterista. kiristetään sillä paikalleen. Se putki siinä edessä on öljytikun putki. Vanhemmasta ainakin joutuu sen irrottamaan eestä pois. kannattaa kumminkin tulpata se öljytikun reikä sitten lohkosta jotenki jos ei halua vaihtaa öljyjä samalla. Tuohon vastushommaan en osaa sanoa mutta jos saat vanhan irti niin sehän se varmin konsti on.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#36
Vs: Pajeron fiksailua..

Sen verran kinkkinen homma oli että suosiolla unohdin pihamaalla vaihtamisen.. rojuahan sieltä joutui purkamaan edestä että pääsi käsiksi vastukseen.
ACC Power hoiti vaihdon kohtuuhintaan joten nytpä ei ole kuin lämmitellä ;D
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#37
Vs: Pajeron fiksailua..

No mitäs helvettiä.. ilmankos tuntui että se lämppäri ei lämmit kun se on paskana..
Vastukselle asti menee sähkö kun mitattiin johdot äsken, mutta lämmittimessä ei kierrä mitään..
 
Liittynyt
5 Kesäkuu 2009
Tykkäykset
0
#38
Vs: Pajeron fiksailua..

Voihan noita olla viallisiakin myynnissä. Kannattaisi mitata vastus lämmittimestä ennen asentamista. Yleensä se on noin 90 - 95 ohmin luokkaa. Asennettaessa sitä vastusta ei kaiketi parane taivutella vaikka mieli ehkä tekisi. Itse olen asentanut tuollaisen "poikittaisella tolikalla" asennettavan vastuksen Wartburgiin joskus 70 -luvun lopulla kovalla pakkasella. Hyvin toimi. Joissakin vastuselementeissä voi sen "sisäjohdon" irottaa ja tarkistaa vastuksen suoraan elementistä. Itselläni pätkäpajeron lämmitin täyttää tänä vuonna 22-vuotispäiviä ja toimii. Nykytekniikka tekee lämmittimistä vain takuuajan kestäviä ettei työ pääse loppumaan ;D.
 

JJ90

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2011
Tykkäykset
0
#39
Vs: Pajeron fiksailua..

Mulla oli viallinen calixin vastus, juurikin pajeroon. Vitutti ihan kevyesti vaihtaa sitä uudelleen.
Takuusta vois taas soitella varaosapuljuun, vasta puoltoista vuotta ollu tutkittavana. ;D
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#40
Vs: Pajeron fiksailua..

Pikkasen kyllä alkoi kiristämään, mutta minkäs teet..
Ite tuota ei tule vaihettua pihamaalla, kun on niin mukavassa paikassa, joten ei auta ku viedä pajalle.

Öljyt tänään sain sentäs vaihdettua, mutta siinäkin vastusti.. Suodatin oli niin tiukassa että suodatinavain hajosi ja lopulta oli pakko lyödä meisseli läpi. Ensimmäinen meisseli katkesi :seina

Kiristin käsin tuon uuden suodattimen, mutta kait se pitää.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#41
Vs: Pajeron fiksailua..

Nyt on mikki (1703 kempakki) tallissa ja täytyisi vielä yksi co2 pullo ehkä hommata.
Ens kesänä pääsee sitten urakalla laittamaan uutta peltiä pajeroon ;D
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#42
Vs: Pajeron fiksailua..

Mikähän voisi olla kolahduksen syynä?

Kun lähtee liikkeelle niin kuuluu kolahdus, joka tuntuu kuuluvan kuskin kohdalta (välillä tuntuu kuin ovesta kuuluisi)..
Jarruttaessa tai monttuun ajaessa ei kuulu mitään epätavallista.

EDIT:
Eli aina kun lähtee liikkeelle se kolahdus kuuluu takaa ja selvimmin kuskin puolelta kun äsken kuuntelin ajaessa (roikuin ovesta ulkona). Pysähtyessä tuntuisi kuuluvan toiselta puolelta? Mutta jostain taka-akselin kohdalta se kuuluu..
Aina kun veto on päällä (kytkin ylös) kolahtaa ja kun painaa kytkimen pohjaan kolahtaa uudelleen kun veto loppuu.

Ainakin kallistuksenvakaajan kumit on heikossa hapessa ja se antaa hieman periksi kun käsin nykii. Voisikko se olla syyllinen vai olisikko jotain voimansiirossa ?

Muuten kulkee tosi siististi ilman kolinoita ja natinoita..
 
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Tykkäykset
0
Sijainti
Petäjävesi
#43
Vs: Pajeron fiksailua..

Oireet kuulostaa ihan takatukivarren etupuslalta. Wankerista kuului samalaisia kolahduksia ennen uusien vaihtoa.
Toinen vaihtoehto on että tukivarren akselinpuoleinen pää on löysällä. Ääni kuuluu "jostain" auton alta ja mikään ei tunnu löysältä. Ne M16 ruuvit saa sitten vetää ihan kunnolla kiinni ;D
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#44
Vs: Pajeron fiksailua..

Tässä aletaan olla jo pulassa..
Ykkösautosta hajosi etujouset (kateksi parkkipaikalla kun käänsin autoa).
Nykii ja rykii mutta vikaa ei löydy.. aamulla jäi kytkin pohjaan kun töihin olin menossa.

Pajerossa on uusi lohkolämmitin, vaihtamatta toimivaan.. ei kehtaa -15 pakkasella tarttailla..

:seina Kalliiksi tulee taas

Gary Grand sanoi
Oireet kuulostaa ihan takatukivarren etupuslalta. Wankerista kuului samalaisia kolahduksia ennen uusien vaihtoa.
Toinen vaihtoehto on että tukivarren akselinpuoleinen pää on löysällä. Ääni kuuluu "jostain" auton alta ja mikään ei tunnu löysältä. Ne M16 ruuvit saa sitten vetää ihan kunnolla kiinni ;D
Täytyypä tutkia.. nuo pienet kolinat ei onneksi estä ajoa :driver
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#45
Vs: Pajeron fiksailua..

Maahantuoja kuulemma kovaa vastuksen hinnan + ensimmäisen asennuksen, jos vika on vastuksessa.
Huomenna Pajero pajalle, ja ihan sopivaan aikaan kun alkaa nuo pakkaset tulla.

EDIT: Olisikko kenelläkään noita penkin säätövipuja joutavia? Emäntä särki toisen vivun pelkääjän penkistä ja nyt kun yrittää ulos autosta repii housun persauksen siihen tynkään :D
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#46
Vs: Pajeron fiksailua..

Lohkolämmitin tuli kuntoon kun purkivat, testasivat ja kasasivat?
Hämärä juttu, mutta toimii nyt kuitenkin.

Melkeinpä pitäisi nuo jakolaatikon ja perän öljyt vaihtaa seuraavaksi, niin olisi kaikki perus huoltotoimet tehty.
Sitten voisi keskittyä hitsailemaan ja hieromaan hieman tarkemmin :)

Jostain vuotaa, kun auton alla on aina tulitikkuaskin kokoinen alue tippunutta mustaa öljyä.
Yhden öljynvaihtovälin ajelin enkä kertaakaan tarvinnut lisätä, joten ei se kyllä paljoa vuoda jos tuo moottoriöljyä on.
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#47
Vs: Pajeron fiksailua..

Mitähän nyt tapahtui ???

Menin hakemaan autosta tavaroita (seisonut pari päivää ja nyt pakkasta -25), niin keskuslukko avautui, paitsi yhden takaoven osalta ?
Samalla hävisi ledi (vilkkuu kun auto ei käynnissä). Nyt kuskin ovi menee välittömästi lukkoon kun sen avaa, mutta pelkääjän puoleiset etuovi ja takaovi avautuu + takaluukku. Kuskin oven nuppi hypähtää ja takaovi täysin mykkä??

Akussa on kyllä vielä virtaa hieman, mutta johtuisikko nuo oireet akun kuolemisesta, vai mikä ihme?
Pari päivää sitten ajelin viimeksi ja kaikki toimi normaalisti.

Laitoin tästä tuonne keskustelualueelle, kun tämähän ei ole varsinaisesti sitä varten?
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=46633.0
 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#48
Vs: Pajeron fiksailua..

Tukivarsien puslat olisi odottelemassa vaihtoa



Sain vaihdettua noita polttimoitakin, kun alkoi v**ttaa kun pimeässä ei meinannu löytää säätimiä

 
Liittynyt
30 Tammikuu 2011
Tykkäykset
0
Sijainti
Juuka
#49
Vs: Pajeron fiksailua..

Katsastuksessa tuli hylsy :mad:

Takajarru jumissa -> uusi satula vaihdettu (löytyi täältä foorumilta)
Uudet jarrupalat + nesteet samalla.

Runkonumero on siirretty uuteen paikkaan, mutta unohdettu laittaa otteeseen..
Soitto Ouluun K1:selle ja paperit tuli postissa.
Äänimerkki ei toiminut -> kojelaudassa oleva katkaisija väärässä asennossa.
Jarruvalo pimeä -> vaihdettu polttimot

Nyt pitäisi kelvata.
 
Ylös Bottom