Pajeron jarruosia

S

Sanna

Guest
Mistähän saisi kohtuuhintaisia ja kuitenkin edes jonkin laatuisia osia jarrujärjestelmään?

Motonetin listoissa on mm. joitain osia (putkia/letkuja) onko niistä mihinkään?

Mistä/miten saisi etujarruikeet kunnostettuna?

Miten on laita tuon taka-akselin paineensäätö venttiilin, löytyykö vain alkuperäisosana?

sanna
 

V.J.S

New Member
Liittynyt
24 Tammikuu 2007
Sijainti
Paippinen-City
Vs: Pajeron jarruosia

Yleisesti ottaen varaosaliikkeiden jarruPUTKET on ihan metritavarana olevaa kupari-nikkeli putkea, jonka sitten kataloogin mukaan pätkäsevät about oikean mittaiseksi ja prässäävät passelit liittimet päihin. Tosin ainakaan -89/90 mallin Pajatsoon ei tuntenut katalooki sitä taka-akselin päällä menevää jarruputkea... Näitten vanhojen katiskoiden kanssa pulatessa on hyvä hommata jarruputkien liitosten itse tekemiseen tarvittava työkalu, esim. Biltemasta tuotenro 19-837:
http://www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_837iso.jpg
Sitten vaan nyrkillinen Pajeroon passeleita liittimiä ja muutama metri putkea varastoon "pahan päivän" varalle.

Jarruletkuista "varma" vaihtoehto on aina orkkisletku, mutta eiköhän nuo harakirien jarruletkutkin kestä pääsääntöisesti ainakin muutaman vuoden, ennen kuin alkavat hapertumaan.

Paineensäätöventtiilistä ei mitään tietoo...Romikselta?

-Ville
 

nettijussi

Pajero -89
Liittynyt
25 Maaliskuu 2003
Sijainti
Veneheitto
Vs: Pajeron jarruosia

Itelläni ollu motonetista tilatut etujarruputket/letkut parivuotta, ja onhan nuo vielä ainaki insinöörille kelvannu. Ja kuten V.J.S mainitsi, niin ne eikumiset putket tulee suorina pätkinä ja itse ne pitää taivutella sopiviksi. Taakse teetätin jokunen vuosi siten kaikki putket tuossa viereisellä pajalla(poljinsylinteristä takajarrusylinterille saakka) ja samalla vaihtovat matkanvarrella olevat kumiputketkin uusiin. 120€ tuntumassa oli se homma, oishan se tietysti itse tehtynä tullu maksamaan paljon vähemmän, mutta kun ei joutanu.
 
J

jaskajokunen

Guest
Vs: Pajeron jarruosia

Ainakin motonetistä ostamassani jarrusatulan männässä oli "timantti"-logo ja se lämppärin esivastus oli jopa Mitsubishi genuine parts laatikossa :peukku
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Pajeron jarruosia

Vanha aihe mutta läheltä mennään eli osaako joku laittaa vaikka motonettiin linkin tuohon -90 pajeroon sopivista jarruputken liittimistä? Oli paukahtanut putki takaa pajesta ja ajattelin että jos hommailis nuo putkentekovehkeet kun ei kauhean hintaset ole. Olen ite 250 kilometrin päässä autosta niin ei pääse kattomaan.
 
Ylös Bottom