Pajeron katkaisijat

Napalukko

Mitsu Pajero TD IC, L200
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
Sijainti
Lahti
Sanokaas, eikös -90 Paheeron kojelaudan katkaisijoihin kuulu "taustavalaistus"? Ostamassani yksilössä ainakin takalasin lämppärin yms. katkaisijat pysyvät pimeinä, kunnes ne laittaa ON-asentoon, jolloin tietty merkkivalo syttyy. Huvikseni avasin katkaisijan, ja huomasin, että siellä on kyllä vain yksi polttimo. On vaan ikävä pimeässä käsikopelolla hakea sopivaa katkaisijaa. Luulisi tuon vuosimallin vehkeessä olevan sen verran luksusta, että himmeä taustavalo löytyisi. Vai kuuluuko tuon polttimon palaa eri kirkkaudella, ns. taustavalona, kunnes se laitetaan päälle? En omista sähköskemoja, siksi arvon...
 
Joo kyllä siellä kojetaulussa on pyöreä katkaisin jota pyörittelemällä saa lisää valoa muummuassa mittarivaloihin. itselläni on 90- Pajero T:Erkka
 
:)Aivan oikein koetalusta löytyy säätökatkaisin.
Pieni vinkki,jos jokun katkaisimen valo ei toimi kannattaa hakea autosähköliikkeestä siihen tarvikepoltin ei tarvii ostaa koko katkaisijaa.
 
Joo kyllä siellä kojetaulussa on pyöreä katkaisin jota pyörittelemällä saa lisää valoa muummuassa mittarivaloihin. itselläni on 90- Pajero T:Erkka

niin mittareihin...... mutta katkaisijoissa ei ole ns.taustavaloja ainakaan mun pajerossa siis korimalli L049
 
Niin, nimenomaan katkaisijoista oli puhe, ei mittareista. Ja taustavalaistuksesta, ei merkkivaloista. Alkuperäinen viestini oli varmaan epäselvä...
 
Napalukko erillistä katkaisiaa ei ole mittarivaloille vaan niinsanottu säätöpyörä. Se säätöpyörä kirkastaa kautta himmentää mittarivaloja ja mulla se löytyy vasemmalla kädellä samalla tasolla tilt säätimen kanssa semmosessa syvennyksessä.
 
Napalukko erillistä katkaisiaa ei ole mittarivaloille vaan niinsanottu säätöpyörä. Se säätöpyörä kirkastaa kautta himmentää mittarivaloja ja mulla se löytyy vasemmalla kädellä samalla tasolla tilt säätimen kanssa semmosessa syvennyksessä.

Niin, mitenköhän minä tämän vääntäisin, jotta tulisin ymmärretyksi...? Ongelmani ei ole missään vaiheessa ollut mittarivaloissa, saati sitten niiden kirkkauden säädössä, joka todella on tuo potikka siinä ratin lounaispuolella. Kysymys koski vain ja ainoastaan katkaisijoita, kuten nyt takalasinlämppärin keinuvipu. Siinä nimenomaisessa kohteessa kysymyksen ydin oli, että kun katkaisija on OFF-asennossa, niin kuuluuko siinä silloin olla mitään (tausta)valaistusta... Mutta tämä tästä, vastauskin on jo saatu. Kiitos osallistuneille! Sen verran on jo Naperolla tullut reissattua yöaikaan, että alkaa ne nappelit löytyä jo ihan ulkomuististakin, ilman valaistustakin. ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom