Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#1
Satuin vilkaisemaan nuo viralliset suositukset ja 5W-30 olisi vaparille valmistajan mukaan hyvä suomen oloihin talvella, mutta Turboissa pitäisi käyttää aina 10W öljyä. Taulukko sanoo että 10W-30 käy -20 - +40 ulkolämpötilalle.

Vaihtoehdot pikaisella googletuksella ois Delvac, toinen vaihtoehto on sitten jotkut moottoripyöräöljyt ja viimeisenä Teboilin moniaste mineraaliöljynä.

Mikähän noista olisi se pienin paha? Oletteko käyttäneet koskaan noita bensaturboissa? tai muuten henkilöautoissa?
Vai oisko se vaan se 5W-30 sitten, valikoima lisääntyy kyllä huomattavasti?

Redlinellä on jotain 30e / quart maksavia öljyjä, mutta ei ny vissiin ihan siihen lähetä käyttiksessä..

edit: API SJ pitäisi löytyä vähintään, ja ainakin jostain Delvacista löytyy API SM, että kyllähän sitä sitten periaatteessa ainakin uskaltaisi tuonne kipata..
 

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
1
Sijainti
Järvenpää
#2
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Laittaisin 5W-30 täyssynteettistä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#3
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Muitakin mielipiteitä toki saa kirjottaa vaikka ast:n vastaus olikin kohtuu tyhjentävä. :D

En tiedä miten tätä pitäisi tulkita että Liqui Molyn Lifter Addative ainakin poisti häiritsevät phantom knockit ja vedottomuuden aika ajoin. Minusta se ei kyllä korvinkuultaviin nostajan ääniin vaikuttanut.

Ämpyilen tässä siis että onko se 5w-30 (notkeaaaa) vai 10w-40 jäykempänä parempi vaihtoehto noiden nostajien kanssa. Bensankulutuksen kannalta tietysti ensimmäinen. Kummatkin öljyvaihtoehdot on myös pielessä valmistajan suosituksesta, toinen vaan kylmästä päästä ja toinen lämpimästä. :p

Shellillä näyttäs olevan jotain 10w-30 öljyä myös, mutta eipä ole kyllä kauheasti tullut vastaan internetin ulkopuolella..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Club Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#4
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Kyllä minäkin laittaisin 5W-30. Jos se kelpaa ahdetuille nykyautoille ja 4-tahtiselle moottorikelkallekin, niin uskaltaisin kyllä käyttää pajerossakin :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#5
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Jep, tällä tavalla itsekkin ajattelin aluksi, mutta ois kiva tietää että miksi tuossa ohjekirjassa lukee että 5w-30 käyttö voi johtaa moottorivaurioon, että käytä mielummin 10w-30..
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
10
#6
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Minä laittaisin Magnatec 5W-30 C3. Löytyy API SN luokitus(parempi kuin SJ).
 
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Tykkäykset
0
#7
Vs: Pajeron (Mini) Öljysuositus on 10W-30. Eikä oikein löydy vaihtoehtoja.

Jos laita liika jäykät öljyt minin koneeseen niin eihän se jaksa vetää enää.!
 
Ylös Bottom