Pajeron ne kuuluisat saranat

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Elikkä kun mulla on toi vanha pajero tossa pihassa.Miten se on niiden saranatappien kanssa takaovessa.Saako ne miten vaihettua,eli onko aina otettava sarana näppeihinsä.Eikö se muka millään onnistu paikallaan ja mistä tapit?
 

Eräjorma-m

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2009
Vs: Pajeron ne kuuluisat saranat

Itse vaihdoin muistaakseni paikallaan ollessa ne tapit! Olivat aika tiukassa lähtemään irti.
Sopivan pituinen pultti mielellään 12.9 luja.
Pikkuisen rälläkällä pultin päätä matalemmaks ja hyvä tuli.
 

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
Vs: Pajeron ne kuuluisat saranat

raskaalla vasarallako hakkasit pulttia? kerran kokeilin, muttei liikkunut sitten yhtään, en uskaltanut enempää hakata.
Pitää varmaan kokeilla uudelleen, eli tasoittaa yläpuoli siitä oven saranasta tappeineen rälläkällä ja sitten lyhyt luja pultti ja pieni moukari ? Mistä laitoit tapin ? ajattelin silloin ihan tavallista pulttia siihen vai onko parempaa ?
 

Eräjorma-m

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2009
Vs: Pajeron ne kuuluisat saranat

Mulla lähti aika herkästi lyömällä. Mut jos ei lähe niin yks sarana kerallaan irti ja ruuvipenkkiin kiinni. Lyöntitamppi kunnollinen. Sarana juuresta rälläkällä poikki,ettei pää leviä lyödessä.
Pajavasara sillä napakoita iskuja pitäs irrota!
Jos ei vieläkään irtoa,niin lämpöä saranaan. Siten ettei itse tappi lämpene liikaa!
 

harriveikko

Jees on -95:n coltti ja -85:n napero.
Liittynyt
1 Joulukuu 2009
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Pajeron ne kuuluisat saranat

Jookyllä on niin lujassa,ei niitä tossa paikallaan kyllä irti ota.Eli olikos se ihan kasimillinen pultti saranatapiksi muka?
 

Eräjorma-m

New Member
Liittynyt
13 Toukokuu 2009
Vs: Pajeron ne kuuluisat saranat

En muista oliko se kasimilli vai kymppimillinen. Mut joka tapauksessa, pultti kävi suoraan siihen ilman mitään sorvauksia. Itse otin 12.9 lujan pultin,vois kaise 10.9 kestää.
 
Ylös Bottom