Pajeron (nelivedon) renkaista

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Joo eli tuli tossa kaupungilla ajettua Pajerolla katkaistun liikennemerkin tolpan (tai siis pätkä joka tolpasta oli jäänyt n.20cm.) yli ja takarenkaan perkelehän se puhkesi...

Rengasliike oli sitä mieltä että kaikki neljä vaihtoon, maahantuojakin oli varovaisesti sitä mieltä että kaikki pitäs vaihtaa, meinas vaan että vähän kaksipiippuinen juttu kuitenkin.

Me kuitenkin ajetaan neliveto päällä läpi talven joten kovin isoja eroja ei renkaissa saisi olla.
Ja nyt on se tilanne että renkaat jotka alla on, Nokian hakkapeliitta 5 koko 265/60-16" on kulunut sen verran että pintaa on kuutisen milliä jäljellä. Uusissa vastaavissa lienee pintaa n. 9 milliä

Kysymys kuuluukin, että miten tarkka toi rengaskoko on, noissa ei kuitenkaan ihan älytöntä eroa ole, mutta vähän kumminkin, ostanko kaksi vaiko neljä???

Kaupunki maksaa kaksi rengasta, eivät usko siihen että kaikki neljä pitäisi vaihtaa, eikä mua huvittais taas pistää nippua euroja renkaisiin, ku noikin on suht tuoreet vielä...
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Pajeron (nelivedon) renkaista

samalla akselilla kun on saman arvoiset renkaat niin se riittää... Ja miksi ihmeessä pitää ajaa koko talvi läpi nelikko päällä.. Eikä se tuollaisessa keskitasauspyörästöllisessä nelivedossa tee mitään hallaa.. Ja kyttää se toinenkin tolppa ;D
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Pajeron (nelivedon) renkaista

No se kytkee kiinni syncron koko ajaksi koska aistii eri pyörimisnopeuden, siitähän se ei sitten välttämättä tykkää.
5% kokoero taisi olla vielä sallittu.
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Pajeron (nelivedon) renkaista

Jahve: Toi pysyy nelivedon avulla paremmin ladulla, ainakin mun käsissä ;) Tolpan oli teknisen päällikön mielestä jotkut gangsterit kaatanu, katkee kuulemma ihan heilauttamalla :eek: ;D Siitä oli jääny semmonen parikytä senttiä korkea "juuri" jäljelle ni enhän mä sitä sit huomannu tietenkään :seina

hanski: Kiitos vain vastauksesta, tuossa vain on "ei sitten välttämättä tykkää" ja "taisi" jutut liikaa ;)

Pexin ohjeita noudattaen (taas kerran ;) kiitos vain) taidan vaan niellä ja hyväksyä tapahtuneen ja maksan ne kaksi rengasta itse... Vaikka sille 600€ varmaan olis muutakin käyttöä :peukku
 

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Vs: Pajeron (nelivedon) renkaista

Jani T sanoi
Jahve: Toi pysyy nelivedon avulla paremmin ladulla, ainakin mun käsissä ;) Tolpan oli teknisen päällikön mielestä jotkut gangsterit kaatanu, katkee kuulemma ihan heilauttamalla :eek: ;D Siitä oli jääny semmonen parikytä senttiä korkea "juuri" jäljelle ni enhän mä sitä sit huomannu tietenkään :seina

hanski: Kiitos vain vastauksesta, tuossa vain on "ei sitten välttämättä tykkää" ja "taisi" jutut liikaa ;)

Pexin ohjeita noudattaen (taas kerran ;) kiitos vain) taidan vaan niellä ja hyväksyä tapahtuneen ja maksan ne kaksi rengasta itse... Vaikka sille 600€ varmaan olis muutakin käyttöä :peukku

tai voit ostaa multa renkaat halvalla :)
 
Ylös Bottom