pajeron "viritys"

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

mL200 sanoi
no nyt käänsin sen karan toiseen suuntaan... eli se tappi mistä puhutte, niin on ilmeisesti se mikä sohottaa keulasta taaksepäin...? ja sinne eniten tilaa laitoin nyt. oli jo jättänyt aikasemmasta koeajosta jälkiä siihen karaan. eli nollakohta siirtyi klo 3 --> klo 10. ja oli aikaisemmin klo 1.

kokeillaanpas ny uudestaan. alkaa olee hanskas tuon purku/kasaus, sellanen vajaa tunti.

Joko näissä pajeroissa 2.5 ja 2.8:ssa on erikohdissa nuita 0-kohtia vakiona tai sitten ml200:lla on tapahtunut jotain outoa tuossa asennuksessa joskus. Koska minulla ainakin oli orggis asennossa tuo oma ja sillon 0-kohta oli jossain klo 10-11 paikkeilla ja nyt kun laittoi sen syvimmän kohdan karasta sitä neulaa vasten niin 0-kohta osoittaa n. klo 4-5:ttä.
Ja kun lukee tätä topiccia läpi niin menee väkisinkin sekaisin kun välillä penaki on sanonut että tuota hammaspyörää pyöritellään vastapäivään ja seuraavassa postauksessa sitä pyöritelläänki jo myötäpäivään.. No mulla sitä on nyt pyöritetty myötäpäivään eli kiinnipäin ja sillon vois kuvitella että jouselle tulisi enemään tilaa sinne kalvon alle kun hammaspyörää pyörittää alaspäin mutta sitä en sitten taas tiedä että onko tuossa vastapäinen kierre eli kun pyörittää myötäpäivään niin rulla nouseekin ylöspäin ja jouseen saa lisää jäykkyyttä.
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

tommyz sanoi
Myötäpäivään = enemmän kakkua vähemmällä ahdolla..
No eikö se parempi olekkin noin. Ja sitten jos haluaa niin nostaa kuulajousi venalla ahtoja vähän lisää jos on tarvetta. Tuntuu jo nytkin sellaiselta että sama vaikkei tekis enään mitään. Hyvin jaksaa vetää ja kiihtyy ja kulkee kevyesti nuilla 33x12.5 rattailla.
Jos sitä hammaspyörää olis pyörittäny vastapäivään eli ylöspäin niin mitä se sillon tekis? Eikö nuita yleensä just pyöritetä alaspäin.. että heräis alempaa ja jaksaa mennä paremmin.
 

tommyz

DSM FTW
Liittynyt
19 Joulukuu 2011
Sijainti
Helsinki
Vs: pajeron "viritys"

No jos pyörität vastapäivään, niin tietysti tulee vähemmän soppaa.. Ahdonalainen "rikastuksen" säätö on sitten erikseen..
 

s.kaulaote

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2009
Vs: pajeron "viritys"

No jos taas vähä päivittäisi Pajea

pajeholsu3.jpg

20140614_221814.jpg


8)
 

s.kaulaote

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2009
Vs: pajeron "viritys"

Niko Päivinen sanoi
Minkäs numeroisella tällä kertaa lähdetään kokeilemaan? :driver

Holset hx35 10# pesällä. Oli viimonen iha hyvä ahdin mutta oli koneesta lähtenny jotain rojua irti ja hakannu turbiinin soiroks.
Kone vielä avaamatta ni tiedä mitä käynny mutta toine patti on tallissa pukissa tekeillä.
Kanteen vähä kanavia siloteltu ja jäykempää venajousta.
Ei enää pysy satsi pytyssä noilla +500tkm ajetuilla vakio vietereillä ku vedetää 2.5bar ahdoilla. ;D
 

pajero10

New Member
Liittynyt
28 Kesäkuu 2014
Vs: pajeron "viritys"

käykö 4d56-t koneeseen samalla koneella olevasta l200 imusarja? vai tekeekö joku mahdollisesti foorumilla?
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

pajero10 sanoi
käykö 4d56-t koneeseen samalla koneella olevasta l200 imusarja? vai tekeekö joku mahdollisesti foorumilla?

Käy ja käy, riippuu vähän kohdekoneen vuosimallista, joka ei tässä käy ilmi. Mutta jos puhutaan Pajero gen 1 ja gen 2 ikäisestä koneesta, niin käy se kanteen, mutta ei se nyt kokonaisuutena mikään bolt-on homma ole: hukkaportin kiinnitys, koneen huohotuksen järjestely, cooolerin uudelleenletkutus jää ainakin vielä askarreltavaksi.

Foorumin haku-toiminto on jälleen kerran ystävämme, sinne vaikka "L200 imusarja", niin jo löytyy luettavaa.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Hellurei!
Säädin 2.8 Pajerosta ahdon alaista syöttöä, eli otin sen muovi "prikan" pois ja käänsin karaa ja säädin jousen jännitystä...
Kulku muuttui parempaan suuntaan ja ei pölläyttele mustaa... mutta...
Nyt kiihtyy ihan hyvin pienillä nopeuksilla, mutta jotenkin tuntuu että kiihtyminen loppuu +80 kmh vauhdeissa...

Tulisiko karaa kääntää lisää vain napsutella jousen jännitystä?
( nyt noin 15 napsua )
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

Jossain vaiheessa tulee vastaan maksimisyöttö, sekä tietenkin mekaanisen pumpun ominaisuus ruveta leikkaamaan syöttöä kierrosten lähestyessä punarajaa. Ja vakiopumppuhan rupeaa pudottamaan syöttöä jo reilusti ennen punarajaa, rajoitin ei todellakaan toimi kuten bensa-autoissa...

Ahdonalaista syöttöä vääntelemällä saa muutettua syötön profiilia, mutta ei niinkään maksimia.
 

pajeromies

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2012
Vs: pajeron "viritys"

Governor jousi niin jäykäksi kun saa niin vetää 5000rpm asti. Oma 2.8 kiersi miltei 6000rpm mutta ei Se kauaa kestänykää, hx30w oli ja 12mm rojut muokatussa pumpussa oli menoa ja meininkiä mutta viimen tuli 300tkm ajetusta motista kanki mäntineen pihalle. :driver
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Taidan laittaa tuon autossa lojuvan ahtopainemittarin paikoilleen ja sitten ihmetellä mitä tehdä... ;D
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Vs: pajeron "viritys"

Sääditkö kalvon alla olevaa jousta mihin suuntaan? Nyt vähän kuullostaa että isoilla vaihteilla ja pienillä kierroksilla jousi on liian jäykkä ja ahdonalainen syöttö ei mene päälle. Säädä jousta löysemmälle niin että mustaa tulee sopivasti putkesta kun kaasun painaa pohjaan. Toki jos perus syöttöä ei ole ruuvista tarpeeksi niin eihän siellä tapahdu vaikka pyörittelet karaa ja jousta mihin. Se orkkis kierrostenrajoitin alkaa leikkaamaan syöttöä pois jo 3000rpm jälkeen. Rajoittimen jousta tiukkaamalla siitä saa vähän paremman mutta esim meidän kilpurissa koko rajoin on poistettu toiminnasta ;D Hyvin kiertää niin paljon kun vaan antaa ronttosta :driver
 

Team 1000

Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2004
Sijainti
Äänekoski
Vs: pajeron "viritys"

Oikeaseen suuntaan olet pyörittänyt jos haluat heräävän herkemmin eli saavan aikaisemmin enemmän kakkua. Oletko lisännyt syöttöruuvista yhtään? Jos et niin laita se ahtopainemittari paikalleen ja lisää syöttöä niin että alkaa hieman tulemaan max ahdoilla mustaa putkesta. Jos haluta vielä lisää löylyä niin hieman hukkaporttia tiukemmalle ja taas hivenen lisää syöttöä niin että pieni härmä tulee putkesta. Toki jos kaikki osat ovat vakioita niin ei kannata ahnehtia hirveän kovia paineita ja syöttöä. Myös yksi todella tärkeä asia on se että pumpun ajoitus on tarkasti kohdallaan. Ei tarkoita sitä että on säädetty korvakuullolla tai kaikki tappiin kuten esson baarissa sanoivat. Kaikki muu säätäminen on turhaa jos ennakot ei olet kohdallaan. Moottorivaurion riski kasvaa ja kulutus lisääntyy.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Tosiaan tuntui tämä vakio 2,8 Pajero aika laiskalta bensa Pajeron ja turbo saabin jälkeen...
En hae tässä mitään extreme tehoja vaan lähinnä, että tarvittaessa pääsee maantiellä hitaammista ohi. :p
( käyttöauto )

Ensimmäinen diesel auto itselläni, joten hiukan opetteluttaa tämän säätäminen... Eli laitanpa tuon ahtopainemittarin paikoilleen ja katsotaan sen jälkeen.

Autohan on siis vm. 1998 Pajero joka oli kaikilta säädöiltään ihan vakio ennen kuin minä rupesin sitä "ronkkimaan"... ;D
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Vääntäiskö joku rautalangasta minkä letkun väliin tulee tuo ahtopainemittari laittaa... :-[
Imupuolelle... mutta mistäpäin konehuonetta sitä letkua tulisi lähteä metsästämään?
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

Se ahto letku tulee siihen coolerin alla menevään letkuun joka menee siihen pumpun kalvolle. Ja tuosta pajeron kulusta.itsellä on kans -98 pätkä 2.8 pajeron ja tuo ainaki kulkee niin pirun makiasti. En ole tehnyt mitään muita muutoksia kuin ahdonalaisen syötön täysille ja ihan hivenen näytin rälläkkää sille karalle ja otin sen muovi prikan pois. ja olisinko joku 20 napsua laittanut sitä prikkaa myötäpäivään. Sitten hukkaportin tangon 2 pultin alle laitoin 3 prikkaa molempien pulttien alle niin nyt ahtaa n.1.3-1.4bar ja vetää puna rajalle asti. Sen verran tuosta kulusta vielä että ajoin tuossa yks kerta"suljetulla " tiellä 170km/h mittarin mukaan ja mittari näyttää melkein 10 liian vähän noilla 33x12.5 rattailla eli kulkua löytyy ihan kohtuu hyvin.
Ennen prikkojen laittoa ahdot oli n.0.8-0.9bar ja pukkas mustaaki putkesta, mutta kun laitoin prikat niin ahdot nousi ja ei tule enään mustaa putkesta joten vois vaikka vähän pyöräyttää syöttöjä isommalle. Perus syöttöihin en ole vielä koskenutkaan ja syy minkätakia niin on se että kun tuossa 2.8:ssa tuo perus syötön lisäys ei ole ihan tuosta nuin vaan pyöräyttää.. vaatii näpräämistä ja liekkö jotain special avaimiakin..
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

tarkennan hieman tuota ahtomittarin letkulle tulevaa kohtaa. Eli se kalvorasia minkä käytit irtikkin kun muutit ahdonalaista syöttöä niin siihen kannen päälle tulee letku niin siihen laitat t-haaran ahtomittarille.
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

Tässä illan ratoksi kun ei ollut muutakaan puuhaa niin sain ajatuksen että nostan hiukan syöttöjä tuosta pajerosta. Cooleria pois jne.. Ei kiinnosta kyllä toista kertaa alkaa enään lisäilemään syöttöjä oli se sen verran pirullinen toimenpide. Tuntu että mitään avainta et saa mahtumaan sinne tai sit on liian lyhyt. Lopulta sain tehtyä sellaisen avain syteemit että sain mutterin löysättyä ja väännettyä ruuvia n. kvajavan kierroksen verran myötäpäivään. Nyt alkaa tulemaan jo mustaaki loppu kierroksilll ja tuntu että vieläki menot parani. Nyt ei enään yhään lisää löylyä että pannu kestää pidempään. Kyllä tuolla monet henkilöautotki jo saa karistettua kannoilta vaikka on isot renkaatkin alla.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

korbimotors sanoi
tarkennan hieman tuota ahtomittarin letkulle tulevaa kohtaa. Eli se kalvorasia minkä käytit irtikkin kun muutit ahdonalaista syöttöä niin siihen kannen päälle tulee letku niin siihen laitat t-haaran ahtomittarille.
Thank you!
Ei ole tarvinnut aikaisemmin laitelle lisämittareita yms....
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Tarkoitus on laittaa ahtopainemittari ohjaamoon mittariston vasemmalle puolelle, mutta en löytänyt mistään läpiviennille reikää kuskinpuolelta... mistähän tuolle alipaineletkulle löytäisi valmiin reijän, kun ei sattunu silmään... ::)

Edit: taitaa olla ainut mahdollinen läpivienninpaikka apukuskin jalkatilasta...
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

TOPPAHOUSU sanoi
Tarkoitus on laittaa ahtopainemittari ohjaamoon mittariston vasemmalle puolelle, mutta en löytänyt mistään läpiviennille reikää kuskinpuolelta... mistähän tuolle alipaineletkulle löytäisi valmiin reijän, kun ei sattunu silmään... ::)

Edit: taitaa olla ainut mahdollinen läpivienninpaikka apukuskin jalkatilasta...
Ite porasin reiän sinne kuskin jalkatilaan ja siitä oli näppärä vetää letku.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"



Tulipeltiin porasin sitten reijän, että sain letkun siitä näppärästi läpi...
ja mittarin asensin kuskinpuolelle mahdollisimman "huomaamattomasti"...
Turbo ahtaa hiukan alle 0,8 täyskiihdytyksessä mittarin mukaan...
Saisi ahtaa hiukan enemmän, joten varmaan rikkoja laitettava sinne jonnekkin?
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

TOPPAHOUSU sanoi


Tulipeltiin porasin sitten reijän, että sain letkun siitä näppärästi läpi...
ja mittarin asensin kuskinpuolelle mahdollisimman "huomaamattomasti"...
Turbo ahtaa hiukan alle 0,8 täyskiihdytyksessä mittarin mukaan...
Saisi ahtaa hiukan enemmän, joten varmaan rikkoja laitettava sinne jonnekkin?
Oletko siis jo ahdonalaiset syötöt laittanut "ns." täysille ja sitä hammaspyörää napsuttelit jotain 20 napsua? Nuilla muutoksilla mulla ahtoi tuo oma n.0.8-0.9bar. Sitten laitoin parit prikat hukkaportin kellon pulttien alle niin ahdot sain nousemaan about 1.3-1.4bar ja se vähäinen savutuskin täyskaasulla lähti pois. Nyt vasta sitten jaksoin pyöräyttää tuota perus syöttöruuvia kierroksen verran myötäpäivään niin alkoi jo hiukan taas pukkaamaan mustaakin täyskaasulla muttei vieläkään kovin hirveitä, liikahtaa kuitenkin melko rivakasti maasturiksi ja 33" renkailla.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Voi olla että se kara ei ole ihan optimi kohdassa... se on tällä hetkellä noin kello viidessä, kun lähtöpiste oli kello noin kello 11:sta.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"


Kysellääs nyt tyhmiä...
Onko kuvassa näkyvä osa josta lähtee alipaineletku, siis hukkaportin kello?
Ja noiden kahden pultin alle tulee laittaa niitä prikkoja, että saa ahtoja nostettua...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pajeron "viritys"

Juuri se. Ja tarkoituksena on saada se varsi rasiaan nähden kireämmälle, eli prikkoja väliin.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Thänk juu!
Aikaisemmin on turboauton viritykset tullut hoidettu ohjelmoinnilla ja nyt joutui ihan perehtymään perus tekniikkaan...
Which is nice!
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

TOPPAHOUSU sanoi

Kysellääs nyt tyhmiä...
Onko kuvassa näkyvä osa josta lähtee alipaineletku, siis hukkaportin kello?
Ja noiden kahden pultin alle tulee laittaa niitä prikkoja, että saa ahtoja nostettua...
Mikäs turbo sulla on tossa kun kello turbossa kiinni eikä imusarjan päällä? Ja miten toimii? Kierrokset missä herää? Minne asti jaksaa ahtaa?
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

Janne sanoi
Mikäs turbo sulla on tossa kun kello turbossa kiinni eikä imusarjan päällä? Ja miten toimii? Kierrokset missä herää? Minne asti jaksaa ahtaa?

Mulla on itellä 06/98 2.8 pajero ja samanlainen paketti näyttäis olevan ku toppiksellaki. herää jossain 2500 paikkeilla ja jaksaa ahtaa niin kauan kuin kierrokset ovat punarajalla melkein. laitoin noiden kahden pultin alle muistakseni 2 tai jopa 3 prikkaa. ahdot ovat sielä 1.2-1.3bar tienoilla ja vastaa kaasuun pirun hyvin heti ja jaksaa kulkea 33" rattaillaki todella hyvin. ahdonalainen syöttö on täysillä ja ihan aavistus karaa laikattu ja sitä prikkaa/ruuvia naksuteltu myötäpäivään olisko se reilu 20 napsua.

Millainen hukkis se Jannella sitten on kerta on kuitenkin 2.8 pata? Mulla ainakin on ihan orggis turbo tuossa omassa ja on samanlainen kuin toppahousullaki
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

korbimotors sanoi
Mulla on itellä 06/98 2.8 pajero ja samanlainen paketti näyttäis olevan ku toppiksellaki. herää jossain 2500 paikkeilla ja jaksaa ahtaa niin kauan kuin kierrokset ovat punarajalla melkein. laitoin noiden kahden pultin alle muistakseni 2 tai jopa 3 prikkaa. ahdot ovat sielä 1.2-1.3bar tienoilla ja vastaa kaasuun pirun hyvin heti ja jaksaa kulkea 33" rattaillaki todella hyvin. ahdonalainen syöttö on täysillä ja ihan aavistus karaa laikattu ja sitä prikkaa/ruuvia naksuteltu myötäpäivään olisko se reilu 20 napsua.

Millainen hukkis se Jannella sitten on kerta on kuitenkin 2.8 pata? Mulla ainakin on ihan orggis turbo tuossa omassa ja on samanlainen kuin toppahousullaki
Mulla on muuten samanlaiset säädöt tehty, mutta kara on vakio ja kaksi prikkaa laitoin kellon väliin... ahtaa max. n. 0.9bar
En tiedä onko tuonne kellon väliin muuten prikkojen laitto miten järkevää, kun ahtaa tasaisella 100km/h nopeudella 0,7-0,8bar kokoajan... ::)
 

korbimotors

Manuaali 3.0 V6 24valve -95 pätkä
Liittynyt
20 Elokuu 2008
Sijainti
Salla
Vs: pajeron "viritys"

TOPPAHOUSU sanoi
Mulla on muuten samanlaiset säädöt tehty, mutta kara on vakio ja kaksi prikkaa laitoin kellon väliin... ahtaa max. n. 0.9bar
En tiedä onko tuonne kellon väliin muuten prikkojen laitto miten järkevää, kun ahtaa tasaisella 100km/h nopeudella 0,7-0,8bar kokoajan... ::)
Jos sulla on samat säädöt niin mitenkähän tuo mulla ahtaa sitten jotain 1.3bar ja niillä prikoilla ei ole mitään väliä tuohon että ahtaa 0.7-0.8bar tasakaasulla ajettaessa koska niin se tekee myös täysin vakionakin eli ahtaa sen mitä se vakiona ahtaa kun ajelet vaikka satasta. 0.8bar.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Ok.
En osaa kyllä sanoa miksi mulla ahtaa vain max. 0,9bar... no ei sen väliä kestää ainakin kone paremmin... ehkä..
 

Janne

New Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

korbimotors sanoi
Mulla on itellä 06/98 2.8 pajero ja samanlainen paketti näyttäis olevan ku toppiksellaki. herää jossain 2500 paikkeilla ja jaksaa ahtaa niin kauan kuin kierrokset ovat punarajalla melkein. laitoin noiden kahden pultin alle muistakseni 2 tai jopa 3 prikkaa. ahdot ovat sielä 1.2-1.3bar tienoilla ja vastaa kaasuun pirun hyvin heti ja jaksaa kulkea 33" rattaillaki todella hyvin. ahdonalainen syöttö on täysillä ja ihan aavistus karaa laikattu ja sitä prikkaa/ruuvia naksuteltu myötäpäivään olisko se reilu 20 napsua.

Millainen hukkis se Jannella sitten on kerta on kuitenkin 2.8 pata? Mulla ainakin on ihan orggis turbo tuossa omassa ja on samanlainen kuin toppahousullaki
Enpäs huomannu että oli kyse 2,8 koneesta, mullahan on oma 2,5 4d56. Tämä selittää eron.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

Mä juur etin 1,8bar ahtopaine kelloa omaan ;) ei tarvi leikkiä klipsien kanssa :D (L200 4x4 -89)
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
Mä juur etin 1,8bar ahtopaine kelloa omaan ;) ei tarvi leikkiä klipsien kanssa :D (L200 4x4 -89)
AI sitä imusarjaan tulevaa,jos niin heitä se kokonaan pois ja vedä putkitulppa tilalle. Jos taas hukkiksen kelloa,niin suosittelen hommaamaan sellaisen kuulaventtiilin,ei pääse hukkis "hiipimään" auki ja vetojakin tuli ihan eritavalla verratten bleedattuun 1,2bar kun sääti kunnon säätimellä 1bar.
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Eli...
Olin säätänyt jo aikaisemmin ahdonalaista syöttöä ja napsutellut jousta noin 20 napsua, sekä laittanut hukkaportin kellon alle 2 prikkaa... ja jotenkin vain tuntui kiihdytyksissä samalta, kuin oli p-aine suodatin tukossa... eli hyytyi +3000 kierroksilla.
No... nyt koskin syöttöruuviin ja pyöritin sitä hiukan yli puolikierrosta myötäpäivään, niin jopa alkoi kiihtyä jo paremmin!
Syöttöruuvista puuttui sinetti, joten joku on sitä jo aikaisemmin pyöritellyt... ja näköjään saa pyörittää vieläkin tiukemmalle, kun takkuaa kiihtyvyys vielä hiukan.

Ps. On muuten syöttöruuvi hankalassa paikassa tässä 2.8 koneessa, mutta onneksi löytyi tallista riittävästi työkalu vaihtoehtoja... :)
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Tyhjäkäyntikierrokset on nyt noin 900 ja ne pitäs saada hiukan alas jos mahdollista jotenkin...?
Siis ilman, että syöttöä pienentää...

Kokeillut säätää miten olen osannut tutkimalla kirjoja (haynes), mutta ei ole niillä säädöillä ole ollut oikein vaikutusta.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mulla ainakin tuo 2.3td pumppu piti viilata kaasu vipua niin paljon että sai tyhjäkäyntiä pienemmälle(vaijerista löysää vipua kääntymään enempi)
Nyt on sen verta syöttöä ettei riitä enää vivussa vara (ihan siis liikaa) :D mutta kuhan nyt saan ahdot takasin niin pitää säädellä

Ja se hyytyminen +3000rpm johtuu siitä että keskipako kierosrajotin tulee peliin...
Mulla sekin on rukattu että vasta 5trpm alkaa puuttumaan menoon
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Mr mmc sanoi
Ja se hyytyminen +3000rpm johtuu siitä että keskipako kierosrajotin tulee peliin...
Mulla sekin on rukattu että vasta 5trpm alkaa puuttumaan menoon

Missäs se tämä sijaitsee ja miten olet sitä säätänyt?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

En tiedä PT-diesel teki tuon pumpun (jos nyt oikein kirjoitin/muistin) team1000 kilpuriin ja sieltä se eksy mulle ;)
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

Rupesipa Pajero kulkemaan, kun vaihdoin imusarjassa olevan ylipaineventtiilin tilalle R1" putkitulpan...
On kokoajan fuskannut paineita sitä kautta.... nyt kulkee ihan kivasti! ;D ;D
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: pajeron "viritys"

Saakos tuohon pajeron pumppuun jäykemmän kuvernöörijousen jostain suoraan vai pitääkö ettiä mallin kans jostain?
 

TOPPAHOUSU

2.8TD -98
Liittynyt
14 Syyskuu 2008
Vs: pajeron "viritys"

TOPPAHOUSU sanoi
Eli...
Olin säätänyt jo aikaisemmin ahdonalaista syöttöä ja napsutellut jousta noin 20 napsua, sekä laittanut hukkaportin kellon alle 2 prikkaa... ja jotenkin vain tuntui kiihdytyksissä samalta, kuin oli p-aine suodatin tukossa... eli hyytyi +3000 kierroksilla.
No... nyt koskin syöttöruuviin ja pyöritin sitä hiukan yli puolikierrosta myötäpäivään, niin jopa alkoi kiihtyä jo paremmin!
Syöttöruuvista puuttui sinetti, joten joku on sitä jo aikaisemmin pyöritellyt... ja näköjään saa pyörittää vieläkin tiukemmalle, kun takkuaa kiihtyvyys vielä hiukan.

Ps. On muuten syöttöruuvi hankalassa paikassa tässä 2.8 koneessa, mutta onneksi löytyi tallista riittävästi työkalu vaihtoehtoja... :)
Hyytymis oireet lopullisesti selätetty... :peukku
Korjasin tankin lähdöt ja vaihdoin uudet PA-letkut/suodattimen, sekä huuhtelin tankin.

Veti kokoajan roskia/ilmaa järjestelmään ja sen takia hyytyi +3000 kierroksilla...
( Hetkellisesti toimi aina hyvin pelkän PA-suodattimen vaihdon jälkeen. )
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pajeron "viritys"

Kierroksen rajoitin tulee myös mukaan 3000rpm jälkeen se vaikuttaa yläkerrosten vetoon,
Mulla on jotain mulkattu siitä niin menee että heilahtaa +5000rpm
 
Ylös Bottom