Pajeroon ahtopainemittari

Napalukko

Mitsu Pajero TD IC, L200
Liittynyt
6 Syyskuu 2003
Sijainti
Lahti
Kertokaapas Pajero-veljet, millaisia ahtopainemittareita olette asennellut kulkuvälineisiinne. Mitä ootte tykännyt, mistä hankitte ja mitä maksoi? On nimittäin hankintalistalla, eikä viittis huonoa ostaa...
 
Napalukko sanoi
Kertokaapas Pajero-veljet, millaisia ahtopainemittareita olette asennellut kulkuvälineisiinne. Mitä ootte tykännyt, mistä hankitte ja mitä maksoi? On nimittäin hankintalistalla, eikä viittis huonoa ostaa...
Minäkin tarvitsen vastauksen samaan kysymykseen. ;) On vaan niin paljon hankinta/korjauslistalla autossa ja kaikkeen ei ole kerralla varaa, joten pikkuhiljaa.... ::)
 
Itse ostin VDO:n mittarin (intiassa tehty ja näyttökin on samoissa arvoissa kuin tuo "equus" ) 55eurolla + muovikotelo sille 2 euroo sekä asennukseen 6mm nailon letkua ( sinistä ) messinkisen t-haaran . Asensin sen Turbo-riikosen ohjeiden mukaan siihen hukkaportille menevän letkun turbon puoleiseen lähtöön noin 5cm lähdöstä, letkun ujutin siitä "soikhian" muotoisen kumitulpan läpi ja kojelaudan sisällä siihen keskimittariston ja päämittariston väliin ( mitä sanakonkeloita :) )letku mahtui siitä keskimittarin alareunasta ilman koloamisia. Eihän toi tietty kokoaikaa ole näkökentässä, mutta enhän mä sitä jatkuvasti vilkuilekkaan ;D Taustavalo pitäis vielä asentaa, löysin autosähköliikkeestä siihen oranssin kortsun päälle niin pysyy harmonia :D

ps. jatkoa vielä edellisellä koneella viisari värisi tyhjäkäynnillä muttei kovemmilla kierroksialla, tässä nykyisessä koneessa on tyhjäkäynti vielä 1000 rpm ja ei värise toistaiseksi. kertoilen sit lisää kun saan koneen viimmeisenpäälle säätöihin sisäänajon jälkeen !
psps. siihen mittarin juuren helmiliitokseen kannattaa hakea jostain pneumatiikka-liikkeestä sisävahvike jutskan.
 
jaskajokunen sanoi
Itse ostin VDO:n mittarin (intiassa tehty ja näyttökin on samoissa arvoissa kuin tuo "equus" ) 55eurolla + muovikotelo sille 2 euroo sekä asennukseen 6mm nailon letkua ( sinistä ) messinkisen t-haaran .

Jaska! Haitko mittarin Riikoselta? Eilen kävin pihassa kääntymässä, mutta lafka oli neljältä jo kiinni! Jotain mittaria sieltä saa 67 eskolla, merkistä en tiedä. Joku netissä oli löytänyt Equusia(silikonivaimennettu) 23 eerolla, mutta en tiedä kuka Equusia myis Lahden seudulla. Mopo-Sportilla oli ainakin joskus Equusia, tarttis varmaan soitella sinne. Kiitos muuten tiedoista, tommoset avuliaat kaverit on mukavia, kun ite vasta opettelen Pajeron Urpodieselin saloja...
 
Riikoseltahan mä sen ostin, voip olla että tuli hiukka rabattia kun turbo huollettiin samalla kerralla ! Noita equusin mittareita on ainakin Osaset ja AD-varaosaliikkeissä, niissä taitaa olla mukana se paineletkukin. Opettelua se on mullakin vielä, kalliita oppirahoja vaan tuli makseltua heti alkuunsa :( Käytettyä kantta tai turboa ei ainakaan kannata ostaa, ilman rahat takas takuuta ja sittenkin pitää remppa tehdä itse eli työpalkat menee ainakin jos on huonoja osia. "Ahdin ahdistaa" osiossa turbon murheet ja "Huono tuuri ... " koneen tarina :'( Tuo vähän ajettu vaihtokansi oli todellisuudessa paljon ajettu ja jokainen esikammio halki, ihmettelen ettei koneistamossa koeponnistuksessa sitä havainneet ? Seuraavaksi varmaan laatikko poikii :eek:
 
jaskajokunen sanoi
Tuo vähän ajettu vaihtokansi oli todellisuudessa paljon ajettu ja jokainen esikammio halki, ihmettelen ettei koneistamossa koeponnistuksessa sitä havainneet ?
Vai mahtoiko olla, että olivat havainneet kannen olevan risa, mutta päättäneet sen myydä sen, kokeillen josko joku sen vaikka ostaisi. Saitko siitä kannesta mitään hyvitystä koneistamon taholta?
 
Equusin mittarista on sen verran kokemuksia, että se pitää paineet päällä ärsyttävää "räpinää", kun se on kytketty 4G63 bensakoneen imusarjasta paineanturille lähtevään letkuun. Moottorin äänet tulevat siis mittarin putken kautta sisälle autoon. Pitää kokeilla vaihtaa paikkaa joskus, tuohan on aika lähellä imuventtiilejä nykyisellään.

Mitä noita equuseja katselin varaosakaupassa, niin joka toisessa oli neula jo uutena hieman sivussa 0 bar kohdalta. Itse ostaisin kyllä jonkun vähän kalliimman mittarin, nyt kun tästä on kokemuksia.
 
Hammer sanoi
jaskajokunen sanoi
Tuo vähän ajettu vaihtokansi oli todellisuudessa paljon ajettu ja jokainen esikammio halki, ihmettelen ettei koneistamossa koeponnistuksessa sitä havainneet ?
Vai mahtoiko olla, että olivat havainneet kannen olevan risa, mutta päättäneet sen myydä sen, kokeillen josko joku sen vaikka ostaisi. Saitko siitä kannesta mitään hyvitystä koneistamon taholta?

Kansi oli yksityiseltä nastolasta, esitteli sen vähän ajetusta koneesta irroitetuksi , samalta hemmolta ostin sen paskan turbonkin jälkeenpäin sit tuo kansikin paljastui risaksi, enpä tiedä saako siltä enään hippuakaan , kun oli sen turbon rahojenkin palauttaminen niin vaikeaa. No kattoo nyt miten tässä ilkeää alkaa ilkeäksi :mad: Niin joo ja kannen koeponnisti Kansityö lahdesta, joka kuuleman mukaan myös ne astekiristys arvotkin ilmoitti !! sinnekkin olis kiviä heitettävänä ! ::)
 
ast sanoi
Equusin mittarista on sen verran kokemuksia, että se pitää paineet päällä ärsyttävää "räpinää", kun se on kytketty 4G63 bensakoneen imusarjasta paineanturille lähtevään letkuun. Moottorin äänet tulevat siis mittarin putken kautta sisälle autoon. Pitää kokeilla vaihtaa paikkaa joskus, tuohan on aika lähellä imuventtiilejä nykyisellään.

Mitä noita equuseja katselin varaosakaupassa, niin joka toisessa oli neula jo uutena hieman sivussa 0 bar kohdalta. Itse ostaisin kyllä jonkun vähän kalliimman mittarin, nyt kun tästä on kokemuksia.

se lähtö pitää kuulemma laittaa siihen turbolta hukkaportille lähtevän letkun juureen niin ei räpise, oli muuten VDO:n neulakin hiukka vinossa heti uudesta lähtien !
 
Jaa, taidanpa iltapäivällä käydä kotimatkan varrella AD:ssä kurkkaamassa mittareita. Hypistely antaa vähän kuvaa laadusta.Tosin, jos viisari on vinossa jo uutena, niin eihän se paljon luottamusta herätä...
Niin tosta Lahden Kansityöstä piti sanoa, että mun rasnkikseen ne teki kyllä hyvää työtä ja lyhyellä varoitusajalla. Aamusella oli useampi raati pakkasta, mutta niin vaan lähti Pajero komeasti käyntiin ihan kertarykäsyllä! Positiivinen ylläri! Kyllähän sen tietty pitääkin lähteä, mutta "uutta" autoa aina vähän arkailee kun olosuhteet muuttuvat. Ai niin, Jaskalle lohdun sana; mun loota porsii jo ;) Maasturi-Mattila tehnee voimansiirtoa mulle jossain vaiheessa, alustavaa neuvottelua on käyty.
 
Miten vakavaa tuo esikammioiden halkeaminen sitten lie on?? Me tehtiiin IC koneeseen remppa 320 tkm kohdalla ja siinä oli kanssa ainakin pari kammiota halki siitä kansipaffin tason kohdalta. Kone tuntui tulevan rempassa kuntoon vaikka halkeamat sinne jäikin.

t:kristian
 
No kyllähän se kouvolan hemmo sanoi , että noista menee esikammiot yli 300000 km jälkeen järjestäen kaikista ( pikahehkut , kylmänä kierroksia jne. ) Ei vältttämättä kuulemma mitään vahinkoa tapahdu, mutta he eivät myy niitä eteenpäinkään ku ovat yritys ! Se pointti oli, että kannen piti olla vähän ajetusta koneesta ja olikin 020 versiosta eli kapeammilla rullilla sekä paljon ajettu venttiilinlautaset olivat hakkautuneet jo huomattavasti ( eikö tuota esikammioiden halkeamista sit koeponnistuksessa huomattu )
 
Takaisin
Ylös Bottom