Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

jleinon2

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2009
Ensitalven aikana olis tarkotus rakentaa pajeron koneen uusiks.
Kyseessä siis 2.3Td kone tyyppiä 4D55, mutta toki kaikki 2.5 litrasen osatkin käyvät, kampuraa lukuunottamatta.
Koneistettu 2.5 litrasen kansi on jo hankittu, menee vielä porttaukseen yms. viilaukseen
Onko kellään kokemuksia mistä tuohon mottiin saisi oikeasti kestävät kanget, männät yms.
Tämänhetkinen takapyöräteho pyörii siinä 130kW paikkeilla takapyöriltä, lukee toki myös rekisteriotteessa. Rekisteriotteeseen merkattu ahtopaineet 1.5, tällähetkellä 1.7. Rahaahan siihen saa menemään, mutta menkööt. :peukku
 

jleinon2

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2009
Vs: Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

Ilmeisesti täältä ei löydy ainuttakaan ihmistä, joka olisi pajeron konetta rakennellut, joten vastaan itse itselleni.
Kone rakennetaan hiacen sylinteriputkilla, tarvikemännillä, ja joko hyundain kansipahvilla, tai pajeron omalla.
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

Ei niitä rakentelijoita montaa ole ja useimmat käyttävät Mitsun omia osia lähes tyystin. Jännityksellä odotan mitä hiacen putket ja tarvikemännät sitten oikeasti kestävät, mielenkiintoisen kuuloinen projekti jokatapauksessa.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

Itsellä olisi myös tarkoitus ruveta rakentelemaan moottorista vähän paranneltua versiota kunhan saa toisen koneen keulille... Mulla siis 4D56, porattu 0.25 ylikokoon ja tällä hetkellä kaksi mäntää halki kun pääsi vettä sylintereihin.

Kiinnostaa kyllä erittäin paljon jos/kun rupeat rakentelemaan, pistähän projektipäiväkirjaa pystyyn kuvien kanssa :) jos saisi vähän virikkeitä ja vinkkejä omaankin!
 

koojii

Member
Liittynyt
23 Tammikuu 2008
Vs: Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

vajaa vuosi sitten kun korjailin 4d56 oli yllättäen halvimmat männät (110e/kpl) ja renkas sarja 4 mäntään (60-70e) alkuperäisosat aineelta.
ja jotenkin tuntu paremmalta käyttää alkuperäisiä kuin tarvike osia tiiä sitten onko kestävenpiä.
 

jleinon2

New Member
Liittynyt
30 Elokuu 2009
Vs: Pajeroon kone uusiks, mistä osat, ja mitkä osat? 2.3 Td 4d55

koojii sanoi
vajaa vuosi sitten kun korjailin 4d56 oli yllättäen halvimmat männät (110e/kpl) ja renkas sarja 4 mäntään (60-70e) alkuperäisosat aineelta.
ja jotenkin tuntu paremmalta käyttää alkuperäisiä kuin tarvike osia tiiä sitten onko kestävenpiä.

Mielenkiintoista, itse kyselin tavikemäntiä, niin hinta taisi olla 139€/kpl.
Takomäntiäkin oon miettiny, mut hinnat alkavat mittatilaustyönä siitä +330€.
Koneistamolta vaan ehdottivat että rakentaa hiacen putkille, jonkun verran kuulemma niitä tehtykin, pajeron omassa koneessa alkaa mennä putket jo turhan ohuiks virityskäyttöön, jos yhtään porataan. Tämä siis kuultua.
Oon myös miettiny Huyndain H1-mallin konetta, on jo valmiiks hieman tehokkaampi, kuin pajeron oma, ja olis muutenkin ehkä parempia ja ehjempiä aihoita, muuten en noista huyndain koneesta muuta tiedäkkään, kun että ovat lisenssikopiota mitsusta. Ja että osia tuohon ei tarvikkeena saa. :nykii Autossa kyllä olisi luvat 3.6 litraseen koneeseenkin saakka. :peukku
 
Ylös Bottom