pako venttiilin asteluku

G

Gallu82

Guest
elikkäs onko kellään tietoa paljonko on pakoventtiilin asteluku alakuolokohdassa 4g
32 koneessa?
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: pako venttiilin asteluku

Vai tarkoitiko kuitenkin koska aukeaa eakk? Pakosarjan tekoa varten? Vakionokka tuskin hyötyy peltisarjasta, mutta jos rakentamisen ilosta teet ni 4-2-1 sarjalla saa periaatteessa laajemman vääntökäyrän ekat n.400mm ja kokomitta 1200-1500mm. 4-1 sarjalla ehkä perempi huipputeho? mitta suunnilleen sama... älä tee liian isosta putkesta...
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

niin tuota eakk tarkotan ja 4-1 oli tarkotus tehä
 

galantisti

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2009
Sijainti
pohjoinen havumetsävyöhyke
Vs: pako venttiilin asteluku

Jos tää tulee siihen peltoautoon,nii vähintään pakoaukon kokoista,mutta ei kovin paljoa kuitenkaa aukosta suurempaakaan. Mutkat pitäs kanssa olla hyvin virtaavia,ei kurttuja tai kasaan taittuneita,ja kaikki saumoista läpi menneet roiskeet ja langanpätkät pitäs olla minimissä.
4-1 sarjaan sitte pitutta aikalailla.konekkaan ku ei oo mikään kierroskone.

Nii nähtyä on että huono pakosarja ei tee tehoa,vaan vie entistäkin.
Mut jos on peltopelistä kyse,niin kokeile ihmeessä. Tekemällä oppii,ja saa intoa harrastamaan jatkossakin,eikä virheistäkään tule suurta vahinkoa.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

juu siihen pelto autoon just tulossa. Ja sillä mielellä rupesinkin tekemään että saa kokemusta ja ei paljoa kuitenkaan tuossa menetä jos pieleen menee. Pitää vaan olla huolellinen kun tekee ettei tuu sutta:D on myös tullut lueskeltua paljon pakosarjan tekemisestä niin vähän tietääkin jo miten rakentaa. mutta kiitos neuvoista!:)
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Ja onko kellään tietoa hajoaako mitsun 8v kone jos jakoremmi menee poikki? Kun esim opelin 8v kone ei hajoa jos jakoremmi menee poikki.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
pako venttiilin asteluku

Gallu82 sanoi
Ja onko kellään tietoa hajoaako mitsun 8v kone jos jakoremmi menee poikki? Kun esim opelin 8v kone ei hajoa jos jakoremmi menee poikki.

90% varmuudella vena(t) kierossa

Ja 5astetta
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pako venttiilin asteluku

Venan asteet joutunee mittaamaan itse: Mitsun workshopmanual kyllä ilmoittaa asteet joihinkin moottoreihin, mutta ei ikinä ilmoita millä nostolla ne asteet on ilmoitettu = WSM:n asteita voi varovaisesti käyttää Mitsun omien nokkien keskinäiseen vertailuun, mutta ei juuri muuhun.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

no mut tuota osaatko sanoa et onko tuo 5 astetta oikeen tuntunen lukema? :)
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

juu.. Mitään radikaalia ei ole tapahtunut vielä mut hyvä että ilmotit.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Mutta osaako kukaan sanoa onko tuo WSM:N ilmoittama lukema 51* lähelläkään todellista eakk lukemaa? Kun vähän vaikea mitata lukema kun on just kansi levällään ni vähän hankala se on mitata ja pitäs saada pelti satsi edistymään. ja tuleeko sarjasta ollenkaan toimiva jos tekee ton 51* asteen mukaan.. ???
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pako venttiilin asteluku

Mikähän kone mahtaa olla kyseessä? (olisi muuten hyvä mainita jo ekassa viestissä, ihan jo sääntöjenkin mukaan).
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Aa joo anteeks.. Kyseessä oleva kone on siis 4g32 :)
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: pako venttiilin asteluku

Pako avautuu 67 astetta ennen alakuolokohtaa, sulkeutuu 21 astetta yläkuolokohdan jälkeen. En tiedä millä nostolla / välyksellä mitattu, tehdas ei ilmoita.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Kumpi lukema se on kun toisessa lukee indentification mark "1" 51° ja identification mark "6" 67° ?
P
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Elikkäs nokka akselin kuskin puoleiseen päähän on veistetty numero 6. Silloin kun nokkapyörä on kohdistettu omaan merkkiin niin tuo "6" numero jää kuskista päin katsottuna karkeasti 10-20 astetta vasemmalle. Muita tuohon asiaan vaikuttavia muita merkkejä en kyllä huomannut ja en löytänyt "6" merkille kohdistus pistettä lieneekö sitten just venakopassa koska sitä ei oo nyt just saatavissa :D Kuvassa nuoli osoittaa merkkiä.
 

Liitetiedostot

  • 25122013355.jpg
    25122013355.jpg
    219 KB · Lukukerrat 246

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: pako venttiilin asteluku

Nokan malli on 6 tai G eli sen nokan asteet yms tiedot pitäs löytyä jostain manuskasta. Nokkia on samoissa koneissa erilaisia eri auto malleihin, vääntöä ja tehoa mitoitettu laatikon painon yms mukaan.

Esim gti galantti G nokilla on erittäin yläkieros viree, ei sillä tavoin hyydy kierroksille kuin D nokilla, D nokilla on jo sitten erittäin kumilanka veto alakieroksilta asti. Eroa siis vuosi malli ja teho D nokat löytyy 88 gtistä ja G nokat 90/6 jälkeisistä teho eroa vain 4hv (143 vs 147hv) mutta vääntö käyrät on ihan muuta...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

taidan tehdä tuon 51 asteen mukaan ja katotaan mitä tulee. Sit jos ei toimi ni ei toimi.
 
G

Gallu82

Guest
Vs: pako venttiilin asteluku

Mutta kiitoksia paljon avusta kuitenkin kaikille :)
 
Ylös Bottom