Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Kun tuli tuo järkyttävin ja kauhein auto-keskustelu ja
sinne tuli heti paljon kommentteja,laitetaan samantien
toisinkinpäin,eli mikäs sitten on ollut parasta...!? :)

Itselleni kallein tyyppäysauto on ollut Mersu S600,hinta
markka-aikaan noin 1,4 miljoonaa,se taitaa olla samalla
myös tehokkain neljälläsadalla V12-kaakillaan...

Mutta jos omasta näkökulmasta ajattelen parasta autoa
millä olen ajanut niin eiköhän se oo kumminkin Mitsu
tietenkin,3000GT VR-4... ;D :)
 
Eipä ole juuri tullut testailtua erikoisempia autoja. Ajettavuudeltaan paras lienee vanha ratabemari ja teho/paino suhteeltaan paras on eräs -81 Lancer. :driver
 
Ei ollut paras eikä kallein, mutta tehokkain... ex-lankku ;D.
 
Tehokkain lienee remmiahdettu Thunderbird. Ajettavuudeltaan se ei kuitenkaan vastannut tehoa.

Ajettavuudeltaan paras lienee joku rata- tai rallipeli, joita on tullut joskus kokeiltua.

Mitään kalliita autoja ei ole edes tullut ajettua.
 
tehokkain/arvokkain taitaa olla viperi jota sain siirtää muutaman kilometrin... (hirvee meteli koppi)

mutta parhaalle ja hyvin istuvalle tuntui tonnikeiju ;)
 
Tehokkain ja kallein on kyllä ehdottomasti Renault 25 2.5 V6 Turbo vuosimalli oli muistaakseni -86 tai -87. Tehoja koneesta löyty lähemmäs 300hv. Varustelutasokin oli aivan uskomaton, puhuvaa tietokonetta löyty ja puhu vielä suomeksi ;D (ynm.)
Ja auto oli kyllä niin unelma ajaa että... Ainoa huono puoli kyseisessä autossa oli vara-osien hinta :( Joutu tilaamaan Ranskasta asti jos jotain halusi uusia joten auto tuli sitten myytyä :'( Ja sitä kauppaa on kyllä harmiteltu pitkään :seina
 
Paras ollut ehdottomasti Subaru Legacy Outback autom. -01.

Kallein varmaan samaa ikäluokkaa ollut bensapajero joka oli tuolloin pakasta vedetty.

Tehokkain taitaa olla Mercedes-Benz SEL 600 V12 koneella. Taisi olla 90 luvun alkupuolen malli. Tehoja ilmeisesti noin 300kW sellaisessa.
 
paras auto millä oon tähän asti ajanu on sukulaisen chevrolet suburban, ei vedelly yhtään mihinkää suuntaa mantiellä eikä mitkää epätasaisuudet tai syvä lumihankikaan pidätelly, tuli sillä mentyä melko monesta paikasta..
 
BMW 540iA touring 286hv/400nm

ilmeisesti samalla varustelulla ainoa suomessa mitä tullut netistä selailtua

kiihtyy jopa sen 6.5sek 0-100 niinkun tehdas lupaa, steptronicilla mukava kepitellä kun saa itte vaihtaa 8)
 
Paras on varmaan oma kesälelu, mutta kun se ei ole tehokkain niin joutaa se vaihtoon eli Mazda mx-5. Kallein on ollut varmaan ihan uusi MB e200, joka on varmaan myös se kallein. Ikinä en tuota itselleni hankkisin vaikka pystyisinkin, koska auto on aivan järkyttävän kankea ja tuntuu ruumisarkulta. Maantiellä kyllä ihan kunkku.
 
Mukavin ajaa on ollut ehkä Dodge Ramvan. 5,8 V8 (ainakin pehmeimät kyydit ja muutenkin tasaiset) Mutta "tehokkaampaan" ajoon Focus RS (2.0 turbo 218hv). Tehokkain taitaa olla 850R volvo 250hv. Kallein taitaa olla Audi A6 3.0 TDI quattro(Fiksihalliin sisään ja ulos ;D nettiautossa ei alle 50ke).
 
Juu ei pohjia tule, ei millään. :D tehokkain lie Buick Electra... mut kallein on ehdottomasti 2002 Hymer matkailuauto, mummon rahoissa ei 2 milliä riittänyt sillä varustetasolla.

Kuitenkin, parhaasta ajettavuudesta joudun antamaan pojot omalle mitsulle :)

EDIT: tehokkain oli sittenkin roska-auto, mut kulutus oli samaa luokkaa... ;D
 
Paras ja tehokkain mut ei kallein on tää nykyinen mitsu eli galant 2.5 V6 ;D :driver
 
Taitaa löytyä tuolta suomalaisranskalaisen Sisun puolelta :peukku En ainakaan löytänyt mistään mainintaa että pitäisi olla henkilöauto ;D

Elikäs mallia Sisu Defence 8x8, 11-litranen kone, 420 hepoa ja reilu kaks tonnia vääntöä :peukku
 
Tehokkain ja kallein on Chrysler 300 C hemi V8

Parhaan valinta on jo vaikeampaa. Riippuu arvostelun painotuksesta. Maxima 3,0 V6 on suht puhdikas ja vielä se tomaatin helppous ja ehkä mukavimmat penkit missä olen istunu. Ja kulkee aika vakaasti. Miinuksina taas mieletön ylitehostus jarruissa ja ohjauksessa vievät tuntuman. Lisäksi satunnaisia kiusallisia pikkuvikoja.

Tuo -85 sunny taas on mukavan pieniruokanen, vakaa, hyvä tuntuma. Ja varmatoiminen. Miinuksia tulee suorituskyvystä ja maailman surkeimmista jakkaroista. Yhtä hyvin vois lypsyjakkaran laittaa penkiksi. ;D Myös ilmastoinnin puute häiritsee.

Myös tuo 740 Volvo saa pisteitä talvella lämpiämisestä ja hyvistä nojatuoleista. Muuta hyvää siinä ei oikein olekaan.

Mikä noista sitte? Jaa-a. Maximaan ei ole varaa ni kai se on sun ny. ;D Unelma-auto tietty olisi jos saisi kaikista yhdistettyä parhaat puolet.
 
Kallein "auto" mitä oon ajellu löytyy varmaankin tuolta PV:n puolelta eli ITO 90 Crotale NG ohjusvaunu, hinnat tais pyöriä siinä 40 milj. euron paikkeilla...

Kunnon turbopeliä (ts. tonnari/evo, skylli, supra yms) en oo päässy testaan niin tehokkain tältä saralta normihenkilöautoissa on Alfan 156.

Parhain on tietysti tunnesyistä tuo oma kasariajan kasvatti eli Lancer ;D

edit. tehokkain nykyään varmaan uus m5 touring ja parhaimmasta vaikee sanoo mut tykkään tosta omasta jenkkilullasta ;)
 
Paras on epäilyksittä oma Evo! Kallein ja tehokkain lienee Audi S6, jota kävin viime viikolla ajelemassa. 435 hevosta ja ko. yksilön varusteilla hinta hieman yli 130 000 euroa. Oli se oikeesti myös aika pirun hyvä :)
 
Varmaan kallein ja tehokkain mitä olen ajanut on Audi rs4.
Ajo-ominaisuuksilta taas paras mitä olen ajanut on oma lanceri ;D
 
Kalleimpia on A6 ja A8 Audit varmaan, M5 oli jo sen verran vanha, että se ei varmaan arvokkain ollu. Paras on kyllä tähän mennessä toi tilattu Evo 9. 8)
 
Monenlaisila rutkuilla sitä on joutunut ajamaan. Mieleen jääny Saab Aero-mallit, Viggen ja 9-5 Hirsch, räyhäköitä kaikki. Escort Cosworth oli kans ihan ok vaikka onkin Ford. RX8 on mukava lelu vaikka omilla rahoilla en sitä ostaiskaan. Octavia RS taas vois ostaa omillakin rahoilla, ihan mukava ja tilava perheautokin samalla. Ja sitten viimeisenä vaan ei huonoimpina Mitsun kaikki Suomessa myytävät mallit -90 lähtien, mm. Pajero V6 GDI oli hieno ja mukava. Mikä noista sitten paras/kallein/tehokkain, hmm...
 
Hirveästi ei ole mahdollisuuksia ole ollut testata mutta jos lähtään vaikka kalleimmasta niin Toyota Hilux 2.5 D4D SR5-Extra Cab 2006.. oisko ollu jotaa n.45ke ? yksi ilta sillä tuli ajeltuu ja mukava kun mikä.. menee hyvin takaluistossa hiekkatiellä ja menee pienessä metässäkin nelikolla ;D

Ehkä sitten parhaimpia teho-painosuhteeltaan oli aikoinaan oma Fiat Uno Turbo. edelleenkin takaisin kaivattu :'( toinen on kaverin broidin -92 VR6 golffi..

Mut kisavehkeet erikseen.. käyttöautoksi ottaisin edelleen oman Mitsu Carisman ;)
 
Porshe 911 targa vm-72 oli räyhä peli ajaa varsinkin talvella....sit on tullu ajettua noilla "väyrys"meseillä.Mut kyllä carisma on paras,nyt kun on kunnon vanteet alla,menee kun juna....
 
Scania R500.
V8 turbo-compound, 16 litraa, 368kW, 2400Nm.
Hintaa sen yksilön varusteineen en tiedä, mutta iha vitustiha tuommoset maksaa.
 
Kallein oli koeajamani MB 500SL -97(ei muuten suhissut +200 kmh),495tmk hintalapulla.Paras ajamani on ex-pirssi -93 BMW M3 Offtopic:Hayabusa Ahdettuna nykyään=ei kaipaa autoa  ;)
 
Hondamies sanoi
Kallein oli koeajamani MB 500SL -97(ei muuten suhissut +200 kmh),495tmk hintalapulla.Paras ajamani on ex-pirssi -93 BMW M3 Offtopic:Hayabusa Ahdettuna nykyään=ei kaipaa autoa ;)

talvella sitten kävellään ;)
 
Eipä ole ollu oikein mahollisuuksii kokeilla, varsinkaa tuolta kalleimmasta päästä, mutta jos puhutaa parhaimmasta ajosta ni se tuli kyllä vuoden -74 mallin jenkkicrownilla sivuslaikkarissa..  :driver siinä sitä oli rullaamista ku laidasta laitaa 8 kierrosta, mut ai että ku meni nätisti, isolla akselivälillä nääs, ja vaihtokone jylläs.. ;D no joo, nää on näitä mitä arvostaa vaan itte, mut toivon mukaa niitä kokemuksii karttuu lisää kuhan tästä vanhenee ja saa rahnaa.. ::)
 
Parhaasta/kalleimasta ei varmaan niinkään mut tehokkain on tähän mennessä ollut vm.72 lt z28 camaro 7.4L koneella pikkasen piristettynä siviiliversiona. Rullilla takapyöriltä 450hp vartti nykäsy oli jotai 11sekkaa. kiva sillä oli taittaa menemään levylukko perällä kuopiota ympäri. ;D :peukku
 
Kyl nyt vaihtui se paras auto... Se oli 1993 Sigma farmari jonka kävin tänään tyypittämässä...
 
Ei varmaan kalleimmasta päästä mutta tod. tehokkain mitä olen päässyt ajelemaan on ollut mitsubishi 3000 gt Vr4...

Vaihdelaatikko ei vaan tainut pelata kunnolla 2 ja 3 vaihde rutisivat ja pahasti.. (nopeita lähtöjä tehty)
 
Tehokkain oli Dodge Coronetti jotain 60-lukua. Isolohko bensarohmu. Ei mikään vakaa ajettava, mutta tehoa about +300hp.
Kallein varmaa Volvo S80 ja ehkä tämän mennessä paras ajettava..Oikeestaan kallein oli avo mersu joku slk tai sl 250.
Oma Mitsu on tietenkin kuitenkin paras.
 
minä aikoinaan olen pyörinyt tuolla suomen etelässä tullialueella enoni mukana ja eräässä autonkuljetusfirmassakin kesätöissä.. se oli upeaa aikaa, kun lähinnä tehtävä oli ajaa nuita uusia autoja.

ehkä ne evot olivat hurjimpia, muutamaa brabuksen piristettyä pääsi myös kokeilemaan, eräässä naapurimaahan menevässä ralliautokuormassa pääsin ajamaan imprezan melko rankasti rakennettua rallisarjalaista ja sillon jo pelotti ;D

ja tulihan nuilla rekoillakin samalla vähän ajoharjoittelua nuorelle pojalle :)

hez
 
Sillo junnuna, näihin päiviin saakka se tais olla tommonen 3.0 ooppel omega, mutta nykyään ajelen sitte tolla sigmalla jossa taitaa olla enemmän potkua kuin mitä tuossa ooppelissa oli, vaikka tää onkin tää 12 valveversio..
 
tehokkain varmaan ja paras ajaa on Chervoletin chevy van -99 V8 6.5 TD automaagi.. muuten hyvä mut 80km/h max. :'(
kalleimmasta en tie..
 
Kallein auto jota olen ajanut taitaa olla 760i penaali. Työpaikalla sai pienen lenkin heittää, joku jannu tilannut ko. auton. Hintalapussa vaatimattomat 190000€ :eek: Myöskin 119000 euron cadillac:ia olen ajanut.

Paras auto jota olen ajanut taitaa olla tuo rentalin vuokra Ferrari :) Ainakin ajettavuudeltaan.

Tehokkain taitaa olla uusi M5, 507 hevosvoimaa, mutta sillä en ajanut kuin halliin sisälle.
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

paras on varmaan ollut Audi A6 3.0l diesel quattro ja tehokkain Mercedes-benz e 320 cdi viritetty 350 hp ja 800 Nm :driver
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

Kallein taitaa olla MB 600SEL V12.
Tehokkain on tuo samainen meisseli.
Paras on tietenkin oma rakas pikkumusta (Lancer)! :) :driver
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

Tehokkain on tuo oma E30 320i 413hp ja 580nm
Ajettavuudeltaan ylivoimaisesti paras tuo nykyinen Eeva 8
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

Ehkä paras 20tkm ajettu Sigma josta tuli oma kun mittarissa 105tkm..

Tehokkain taitaa olla nykyinen Evo ix...

Kallein taitaa olla Celica GT4 joka maksoi uutena muistaakseni 377000mk..
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

Tehokkain tai ainakin nopein auto toivon mukaan tuo oma ::)

Miellyttävin ja kallein olisi varmaan VW Touareg 5.0 V10 TDI - 313hv/750Nm ja +100 k€
 
Vs: Paras/kallein/tehokkain auto jolla olet ajanut...?

Hmm. Töissä tulee ajettua monenlaista kotteroa mutta äkäsimpänä tulee mieleen e34 M5 5.0 V8 400hv(?). Toiseksi äkäsin Räikkösen vanha M3 370hv. Kolmanneksi tehokkain BMW 353d 287hv. Kaikilla vain halliin ja ulos mutta silti ::) Sitten ne joilla oikeasti ajanut. Vaimon veljen turbo calibra lastulla ja coolerilla luvattu +270hv ja serkun 850 T5-R lastulla luvattu myös 270hv. Sitten noita ~200hv on jo aika paljon.

Ja paras auto. MB 320 cdi vm.06-07 oli hyvä ajaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom