Parker hydrauli lohkot (p70)

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mulla on tuollainen 4karainen lohko ja pähkäillyt kytkentään sarjaan toisen peruslohkon kanssa...

Nyt ei vaan muista kytkentää...

Merkinnät P1 P2 paineet ja T1 T2 tankkilinja
Mutta mites tää nyt piti kytkeä että saan ulosoton 2 lohkolle?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Lähtikö aukeen vai tuunko pistään "vehkeet tulille" ?


Mitä muuten väsäät ?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Kyl mä tuota oon yrittänyt lukee, mut ei nyt sattunut silmään mihin lähtöön sarjanippa ja pitääkö tuo paluu kytkeä...

Traktorin rikkonaisen etukuormaajan venttiili paketin vaihtaisin, samalla laittaisin taakse menevän lohkon käyttöön että saa tuota hydrauliikkaa tarpeeksi...
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Mr mmc sanoi
Kyl mä tuota oon yrittänyt lukee, mut ei nyt sattunut silmään mihin lähtöön sarjanippa ja pitääkö tuo paluu kytkeä...

Traktorin rikkonaisen etukuormaajan venttiili paketin vaihtaisin, samalla laittaisin taakse menevän lohkon käyttöön että saa tuota hydrauliikkaa tarpeeksi...

Sivut 9 ja 10.
 

Liitetiedostot

  • P701.JPG
    P701.JPG
    56.6 KB · Lukukerrat 851
  • P702.JPG
    P702.JPG
    65.8 KB · Lukukerrat 1,092

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

En ole kerennyt perehtymään vielä kunnolla, mutta sarjaan joudun laittamaan kun ei riitä pumpussa tuotto muuten
b5136b3396753575903b684e4d307ed1.jpg
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Löytykö jo ratkasu ?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Mr mmc sanoi
En ole kerennyt perehtymään vielä kunnolla, mutta sarjaan joudun laittamaan kun ei riitä pumpussa tuotto muuten
b5136b3396753575903b684e4d307ed1.jpg

Eka lohko : P2 sisään , T3 ulos ja T2 tankiin
toka lohko : P2 sisään , T2 tankkiin

Tuolla kytkennällä ei toisessa lohkossa tapahdu mitään kun operoit ensimmäistä lohkoa. Mutta ei varmaan haittaa.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

No niin kerkesin tänään tutkia ja juuri noin kuin JP sano, tuo lohko onkin hyvä kun ei tarvi erillistä sarjanippaa väliin vaan ottaa t3 ulosoton toiseen lohkoon , jos huomenna laittas paikalleen, sais mitat samalla letkuille... :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Mr mmc sanoi
No niin kerkesin tänään tutkia ja juuri noin kuin JP sano, tuo lohko onkin hyvä kun ei tarvi erillistä sarjanippaa väliin vaan ottaa t3 ulosoton toiseen lohkoon , jos huomenna laittas paikalleen, sais mitat samalla letkuille... :)

FTW ! :peukku
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Jaa täälläkö on tämmönen hytrauliikka neuvonta ;D

Mites pystyykö tuommosta iänikusta ei LS ohjausta olevaa lohkoa jotenkin muuntaa LS- tuntevaksi?

Tämäkin on etukuormaimen lohko 4-toiminen, johon on otettu raktorin perästä pikaliittimellä paineletku ja lohkolta toinen menee tankkiin...

Pitäs kuulemma koko lohko vaihtaa semmoseksi LS- tyyppiseksi. Essonbaarin mielestä siis. (n.500-1000e) Joo-o köyhämikäköyhä

Ajatus olis sit päästä eroon siitä pikaliitinletkusta kokonaan. Pystys haarottaa paineputken ennen takana olevia pikaliittimiä.
Mutta kun siinä ei ole painetta kokoajan, vaan vain sillon ku niitä vivusta käytetään...

On siinä nyt yhenlainen viritys käyössä, mut olis kuitenki nopeempi jos tuon sais tuollai haarotettua...
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

50/50 paine kompensoitu jakaja väliin ;) toimii yhtä nopeesti lohkot
Mä laitoin säädettävän painekompensoidun haaran ja ajan vakio paineella orbitrol ohjausta ja puolet+mitä kaasua polkee menee nykyiselle etukuormaajan lohkolle mistä jatkaa vielä perän 2 lohkolle, en oo vielä saanut testattua mutta tähän asti on ollut vain etukuormaajan lohko niin toiminut hyvin ei vaikuta kierrokset kuin etukuormaajan nopeuteen
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Pistää sen rattori oman lohko rinnalle ....
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

asx sanoi
Pistää sen rattori oman lohko rinnalle ....

Oon käsittäny et tää ei onnistu, kun ei oo sitä LS hommelia tuossa vanhassa ek:n lohkossa...
Alkuperäseen taka lohkoon tulevassa paineputkessa ei oo painetta kokoajan...
Varmaan siksi tuo pikaliitin, halvin patentti ja perseestä. Takana 4 pikaliitintä. siis 2kpl, 2toimista.
Ja saa vekslata letkuja ja paalupihtien kanssa veellä vipuja ristiin rastiin, et puristaa kunnolla ja sit taas vaihtaa ek päälle...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Mikset ota perseestä koko ajan painetta yhdelle uudelle lohkolle? Vaikka 1-toimisena (ja teet suoran paluun tankille vaan ja lisäsuodattimella) ja jumitat perseen vastaavan vivun päälle asentoon koko ajan ja sitte lisälohkolla ohjaat mitä haluat?
Näin ainaki vuosia tehty kourakuormaimen kanssa yms.
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Parker hydrauli lohkot (p70)

Harri K sanoi
Mikset ota p*rseestä koko ajan painetta yhdelle uudelle lohkolle? Vaikka 1-toimisena (ja teet suoran paluun tankille vaan ja lisäsuodattimella) ja jumitat perseen vastaavan vivun päälle asentoon koko ajan ja sitte lisälohkolla ohjaat mitä haluat?
Näin ainaki vuosia tehty kourakuormaimen kanssa yms.

Jos meinaat perseestä sitä, et pikaliittimellä alkuperäsestä lohkosta. Niin näin se nyt on. Mutta monesti on joku kone perässä. Vaikka niittokone, niin siihen tarvii hyd, työntövarren ja niittokoneessa on kans 2 letkua. niin värkkää siinä sitten niitten lektujen kas, jos tarvii vähän ek käyttää välissä.

Sitten kun ek:ssa on paalupihdit. Näille on otettu takaa siitä toisesta pitkillä letkuilla käyttö, niin pitää välillä sammuttaa se ek vipu et jaksaa kunnolla puristaa pihdit kiinni. Saa niitä vipuja sit vekslata ees taas...

Ajatus oli päästä siitä ek:n pikaliittimestä kokonaan eroon ja ek toimis koko ajan.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mr mmc sanoi
En ole kerennyt perehtymään vielä kunnolla, mutta sarjaan joudun laittamaan kun ei riitä pumpussa tuotto muuten
b5136b3396753575903b684e4d307ed1.jpg


Tämäpäs lohko ei taida soveltua etukuormaaja käyttöön, ellei vipua käytä on letkut paineettomat... (Laskee suoraan paluu linjaan )Tai joku kusee kytkennässä....

Menihän vuosi ennenkuin sain letkut paikalleen...
 
Ylös Bottom