pekmi lancer evo 2

Vs: pekmi lancer evo 2

Vakiosta ei niin vakioon :) Nyt kyllä kuulostaa mielenkiintoiselta projektilta, kuvia vaan tulemaan.

Itsellä tuli tuosta putkiratkaisusta ensimmäisenä mieleen, että voi olla hankala päästä Suomen radoille ajelemaan melujen takia. Kannattaa ehkä pohtia uudestaan vielä siltä kantilta.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

putkiston kans ei pitäis tulla mitään onkelmia, juuri siitä syystä tehtiin pienellä putkella katalysaattori, vaimennin ja putki kun se tappaa äänet paremmin eikä noin lyhyellä pätkällä vaikuta tehoon millään tasolla. oliskohan tuo pakosarjan putki ollu 1.5mm. ja kyllä, vakiokankiloilla ja männillä ajetaan vielä näillä näkymin, alakertaa ei tosin ole vielä avattu eli kampuran kunnosta ei oo tietoa. kyllä nuo vakiokalut pitäis kestää, tosin kierroksia ei uskalla paljon vakioveiville antaa. kävi kyllä mielessä tuo stroukkaaminen mutta siinä on enemmän huonoja puolia kun hyviä. eikä nyt ole varaa perheellisellä miehellä tehdä kunnon moottoria, ehkä ens kaudelle sitten. ja tehotavoite on kumminkin siellä 500hp nurkilla eli aika mieto tehonlisäys kumminkin.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

mikäs vakio männissä on vikana?

Edit: viime moottori oli nissanin ca18det vakiohilppeillä ja sekin kesti hienosti hx40super ja 3bar ahtoja. holsetti on kyllä maailman huonoin turbo, niillä ei tee mitääm.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

1-3 evon männänrenkaat on muutekin herkkiä katkeileen jo vakiona. Eikä ne kangetkaa kovin kestäviä ole.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

Se että ne vakiomännät ja kanget ei kestä tollasia tehoja. Lähellekään. Voit joko uskoa hyvällä niitä jotka ovat asian jo testanneet tai kokeilla itse ja hajottaa moottorin.

Myöskin tuo 2.5" katti vaikuttaa melkoiselta tulpalta. Eikö kannattaisi ennemmin laittaa katti vielä 3" ja sitten loppupäästä putkistoa kaventaa -> 2.5" kun kaasut ovat jo jäähtyneet? Pitäisi saada putken kuminaa kuitenkin aika hyvin kuriin tuolla setupilla.

Kaiken tämän palautteen jälkeen täytyy kuitenkin sanoa että seuraan projektia erittäin suurella mielenkiinnolla! :peukku
 
Vs: pekmi lancer evo 2

DaJackal sanoi
Myöskin tuo 2.5" katti vaikuttaa melkoiselta tulpalta. Eikö kannattaisi ennemmin laittaa katti vielä 3" ja sitten loppupäästä putkistoa kaventaa -> 2.5" kun kaasut ovat jo jäähtyneet? Pitäisi saada putken kuminaa kuitenkin aika hyvin kuriin tuolla setupilla.

Tuossa teholuokassa ei enää putkea parane 2.5" luokkaan kavennella oikein mistään kohtaa. Häviää jo selvästi.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

Harri K sanoi
1-3 evon männänrenkaat on muutekin herkkiä katkeileen jo vakiona. Eikä ne kangetkaa kovin kestäviä ole.
Nus nus..
Männänrengasvälit ne katkeilee
 
Vs: pekmi lancer evo 2

ast sanoi
Tuossa teholuokassa ei enää putkea parane 2.5" luokkaan kavennella oikein mistään kohtaa. Häviää jo selvästi.

Tehohäviöitä tulee kyllä ja ahdistaa, mutta loppupäästä kaventaminen kuitenkin vähemmän vs. kaventaminen jo katin kohdalta, mikä on muutenkin vastustavin kohta koko putkistossa.
 
Vs: pekmi lancer evo 2

ast sanoi
Tuossa teholuokassa ei enää putkea parane 2.5" luokkaan kavennella oikein mistään kohtaa. Häviää jo selvästi.

varsinkaan jos matka on niinkin pitkä että etupuskurille asti
 
Vs: pekmi lancer evo 2

Mitäs tälle kuuluu, ei kai täällä säikähdetty? Ihan rakentavaa palautetta yritettiin antaa ja säästää aloittajalta aikaa ja rahaa (ettei tarvitse sitten tehdä kohta konetta uudestaan kun on kanki hanskalokerossa). :)

Mielenkiinnolla seurataan! :peukku
 
Vs: pekmi lancer evo 2

Hupsista! :eek: Foorumia selaillessa tuli vastaan tällainen ja speksejä ja kuvia vertailtua tulin siihen lopputulemaan, että tämä kyseinen kakkonenhan on nykyisin meidän tallin pihassa.

Niin ja vituikshan se oli mennyt. :p
 
Takaisin
Ylös Bottom