Petzkin 3000GT senssipalsta

Petzki

More is more
Club Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2013
Sijainti
Oulu
Tänne aukomiset ja lentosuukot.

Projektipäiväkirja http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=51972.0
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Ilmastointi: villi veikkaus, paineet ei pysy sisällä kun vuotaa jostain. Hyvällä tuurilla o-rengas, huonommalla tuurilla reikä putkissa tms.
Rohina takarenkaasta: pyörän laakeri finaalissa, kokeile nostaa nurkka ylös ja heilutella pyörää sivusuunnassa.
Moottorinkiinnikkeet: kumit väsähtäneet, sikamassaa täytteeksi ja taas pysyy motti paikallaan.

Onnittelut vielä hankinnasta, nämä on hienoja pelejä! :peukku
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

liekkö jarrulevyt kierot jos täristää? käyty radalla? vetelyyn, ensin rengaspaineet, sit renkaita puolelta toiselle ja lopuks nivelien tarkastus... ihan viimeks se suuntaus sit...
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Samaa mieltä, upea ajettava!

Tuo ilmastointi on menossa heti huomenna testattavaksi ja täytettäväksi, sittenhän se selviää. Alkaa nä kelit vaatia pientä puhallusta vaikka kattoikkuna (sähkötkin toimii!) onkin kiva ;)

Laakerivikaa itsekin ekana epäilin, kyllä sen ääneen tunnistaa. Katotaan tossa samalla kun otetaan ekaa kertaa kunnolla ylös koko purkki ja saa "katsastettua" näin vielä ennen varsinaista katsastusta. Siirtolätkät lasissa ja työmatkoja pukannut niin keskittyny enemmän ajamiseen kuin tutkimiseen :driver

Nuo kiinnikkeet taitavat olla paras vaihtaa/täyttää joka tapauksessa ellei ole aiemmin tehty, eiköhän se eteen tule. DaJackal oli näitä sikamiehiä siis, ei kyllä itseäkään houkuttaisi toi Visan vinguttaminen 3SX:n suuntaan..

Jarrulevyt ja palat on menossa vaihtoon hetimmiten, uskoisin että hoituu tärinä sillä ja joka tapauksessa tarkoitus laittaa redstuffit ja turbogruuvit kehiin. Vai onko ylimitoitettua vakkaripelille? Kovilla nopeuksilla tuota kyllä tulee eniten ajettua, motaria taittuu aika tahdilla..

Pirinen: Ei ole mun aikana rataa nähnyt, mutta mahdotonta sanoa mitä on sateisen saaren miehet ajelleet..

P.S. Kiitos vinkeistä, tätä palstaa lukenut tuon GDI:n puolesta jo aiemmin ja tietoa löytyy aina mukavast!
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Kannattaa ottaa auki ne jarrusatulat myös ja hoonata männät + satulan sylinterit kunnolla JOS eivät tunnu liikkuvan sulavasti.

3SX on so last season, käytä ennemmin: http://ninjaperformance.com/

Chris tietää näistä kapistuksista mielettömän paljon, osaa neuvoa asiantuntevasti (3SX:llä on aina vähän tuurista kiinni kuka kesähessu siihen mailiin sattuu vastaamaan) ja nopeasti + hinnat on halvempia ja rahtikulut (ulkomaillekaan) eivät maksa baziljoonaa. :peukku

Ja sikamassa on erittäin hyvä apu. Sitten vasta jos kannatinkumi on mennyt niin horoksi ettei sika kestä välissä niin siinä vaiheessa voi sunnitella vaihtoa. :)
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Ruosteenpoistajaa sieltä kumien välistä ruuttaat pari tuntia ennen ja sitten sopiva holkki + puristin. Jos ei auta niin koko satula tukirautoineen irti ja prässillä.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Uudet tapit saa edullisesti ihan suomestakin.

Itselle tuli uudet kaikki tapit South West:ltä Hämeenlinnasta, kun edellinen omistaja oli korvannut nuo tapit kierretangoilla..
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Eiköhän ruiskutella mömmöt sisään sitten urakalla ja katsota mitä käy! Gatebil kutsuu joten venyy parilla viikolla..

Hyvä tietää että Suomesta löytyy, eipä nuo camskillillä olleet kuin kympin kappale, mutta kun kaikki voisi samaan kertaan vaihtaa niin tulee siitäkin jo.. ja toimitusaika päälle.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Satulat korvattu "uusilla", laitetaan nuo omat kunnostukseen kun ehtii, osat on jo hankittu. Tonnari on nyt kaikinpuolin ajokunnossa ja seuraavaksi olisikin katsastuksen aika (ja tullauspäätöksen vihdoin ja viimein sen myötä). Haluavat tehon ja painon suomalaisesta katsastustodistuksesta, on se kumma kun ei yleistieto, google tai maahantuojan info riitä. Ihan kuin siellä katsastuksessa dynotettais tai punnittaisiin :seina

Mites muuten tuon valokuvion kanssa, näkemä ihan päivän homma vaan avata ja räplätä kohilleen, mutta mahtaisko mennä katsastuksesta läpi noilla kuvionkorjaajilla jotka voi liimata vaan päälle... ;D
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Petzki sanoi
Satulat korvattu "uusilla", laitetaan nuo omat kunnostukseen kun ehtii, osat on jo hankittu. Tonnari on nyt kaikinpuolin ajokunnossa ja seuraavaksi olisikin katsastuksen aika (ja tullauspäätöksen vihdoin ja viimein sen myötä). Haluavat tehon ja painon suomalaisesta katsastustodistuksesta, on se kumma kun ei yleistieto, google tai maahantuojan info riitä. Ihan kuin siellä katsastuksessa dynotettais tai punnittaisiin :seina

Tämähän on verottajan aivan oma sovellus aiheesta ilman minkäänlaista virallista taikka lakisääteistä taustaa (korjatkaa jos väärässä..) Eli katsastusviranomainen ei itse tuota halua, vaan;

Jokuhan saattaa saada vaikka jollain paperilla kilon pari vähemmän kokonaispainoa, jolloin siintä määräytyvät autoverot ja muut pienenee sen verran merkittävästi, ettei saada enää paikattua muutaman kyvyttömän poliitiikon aikaansaamia budjettivajauksia helposti.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

No siellähän ne painot on kilvissä pellin alla.. käydääs tänään pamauttamassa prosessi käyntiin, syyskuun alussa loppuu tuo ajoaika muutenkin. Jos Turun suunnalla joku noita valokuvioita muutellut niin en kieltäydy konsultoinnista.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Ei ole paha homma tuo kuvion muutos. Tuosta periaate ja vinkit haltuun:
http://theeshadow.com/carmod/JVXdriver/s2k_shield_mod.htm

Taitaa olla S2000:n projektori, mutta sama ajatus toimii tonnarissakin. Itse tein uudet varjostimet tyhjennetyistä juomatölkeistä. Säilyketölkistä saisi vähän jämäkämpää materiaalia, jos niin haluaa.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Oletko jo ehtinyt selvittelemään mitä pohjan hiekkapuhallus kustantaa? Itse meinasin jos vaikka ruostesuojauksen laittaisi ja samalla puhaltaisivat pohjaa tms. Aika tuntematon osa-alue minulle tuo puhaltelu :D
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Puhaltelusta ei varmaan hirveitä kustannuksia synny, pitäisi lisäpalveluna kuulua vanhempien osalta ruostesuojaukseen(?) ainakin oa tuota tarjonnut kuulopuheina tutuille.

Mutta tuo hiekkapuhaltelun "autuus" ehkä sitten toinen asia.. Siis ehdottomasti hyvä ruosteen poistoon ei sillä, mutta se järjetön työ sitten poistella sitä hiekkaa aivan joka paikasta on sitten kypsyttävää. Helmakotelot täysiä hienosta hiekasta imemässä kosteutta, mutta pohjasta ruosteen alut pois ;D
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

pt. sanoi
Puhaltelusta ei varmaan hirveitä kustannuksia synny, pitäisi lisäpalveluna kuulua vanhempien osalta ruostesuojaukseen(?) ainakin oa tuota tarjonnut kuulopuheina tutuille.

Mutta tuo hiekkapuhaltelun "autuus" ehkä sitten toinen asia.. Siis ehdottomasti hyvä ruosteen poistoon ei sillä, mutta se järjetön työ sitten poistella sitä hiekkaa aivan joka paikasta on sitten kypsyttävää. Helmakotelot täysiä hienosta hiekasta imemässä kosteutta, mutta pohjasta ruosteen alut pois ;D

Näistä on aika paha mennä sanomaan kun noita firmojakin on sitten joka kylässä useampia ja jokaisella omat tyylit tehdä :) Aika outoa jos hietaa jäisi koteloihin niin että ruostuttelee sieltä kun massaa sitten tulee kuitenkin päälle :eek:

Tonnin pintaan sanoi Lohjan ruosteeneston kaveri tonnarin ruostesuojaukselle ja sisältää hiekkapuhalluksen ruostuneille osille maalauksineen!
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

turboruuvi sanoi
Näistä on aika paha mennä sanomaan kun noita firmojakin on sitten joka kylässä useampia ja jokaisella omat tyylit tehdä :) Aika outoa jos hietaa jäisi koteloihin niin että ruostuttelee sieltä kun massaa sitten tulee kuitenkin päälle :eek:

Tonnin pintaan sanoi Lohjan ruosteeneston kaveri tonnarin ruostesuojaukselle ja sisältää hiekkapuhalluksen ruostuneille osille maalauksineen!
Se hiekka kun vaan tunkeutuu aivan jokaiseen paikkaan ja vaikka sitä kuinka paineilmalla tai muulla sieltä houkuttelee pois, niin siellä sitä vaan on.. Ja monessa muussakin paikassa.

Tosiaan, tekijöitä kun on kaikenlaisia, niin sillä tuo juurikin, että auto pukeille ja puhaltamaan ei ole se paras vaihtoehto.

Pintaruosteet pois ja pistehiekkapuhaltimella ruostekraatereitten pohjat puhtaiksi, niin silloin tuolta ongelmalta suurimmaksi osaksi välttyy ja eiköhän nuo ruostesuojaamot osaa asian oikein tehdä.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Ei sen FMICin sovittelu keulille ole sen kivempaa ja turboviiveetkin kasvaa, joten suosittelen katselemaan sinne pellin alle tarkalla silmällä, miettimään sovituksia ja harkitsemaan vielä kerran.

Hienoa että projekti jatkuu, ei näistä pilkkahintaan kannata luopuakaan vaan ennemmin pitää itsellä! :peukku
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

DaJackal sanoi
Ei sen FMICin sovittelu keulille ole sen kivempaa ja turboviiveetkin kasvaa, joten suosittelen katselemaan sinne pellin alle tarkalla silmällä, miettimään sovituksia ja harkitsemaan vielä kerran.

Tästä olen lueskellut ja lukemattomat kuvagalleriat/videot katsellut, mutta koska ei ole livenä osunut kohdalle niin hyvä saada toisenlaistakin mielipidettä. Lyhyellä matkalla helposti olettaisi, että vähempi on automaattisesti siistimpi. Jos mietitään pidemmälle ja blow-thru / GM-MAF -virityksiä, eikö tuolloin joka tapauksessa mene röörit uusiksi, kun mitata halutaan ennen TB:tä?

Ja kiitos, en tiedä mikä ihme mieheen meni kun edes ajatteli luopuvansa :nykii
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Siivua hyvä mies nuo joutavat vacuumi letkut äkkiä pois ::) ;D

Jos fmic kiinnostaa niin saattasin myydä omani putkineen päivineen bolt on kahella metku suutinpaikalla ja gm iat löytyy valmiina
Suurin fmic mitä noihin mahtuu Custom Coach.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Petzki sanoi
Tästä olen lueskellut ja lukemattomat kuvagalleriat/videot katsellut, mutta koska ei ole livenä osunut kohdalle niin hyvä saada toisenlaistakin mielipidettä. Lyhyellä matkalla helposti olettaisi, että vähempi on automaattisesti siistimpi. Jos mietitään pidemmälle ja blow-thru / GM-MAF -virityksiä, eikö tuolloin joka tapauksessa mene röörit uusiksi, kun mitata halutaan ennen TB:tä?

Ja kiitos, en tiedä mikä ihme mieheen meni kun edes ajatteli luopuvansa :nykii

Joskus sitä vain iskee hetkellinen mielenhäiriö. :)

GM MAF ei mielestäni vaadi juuri uudelleenputkituksia, blow-thru:n tapauksessa enemmän mutta se nyt on aika kaukana järkevästä (toistaiseksi - niin kauan kunnes Chrome saadaan tukemaan blow-thru:ta ja MAP-säätöä). Oma mielipide olisi jättää ne orkkikset sinne (jos ovat kunnossa) ja miettiä sitten uudestaan kun puhaltimet vaihtuu merkittävästi isompiin. Vakiopillereiden kanssa FMIC on täysin ylireagointia, ei ne jaksa kuitenkaan ruokkia ilmaa siihen malliin.

Mitsumikolla on FMIC ja pelaa hyvin DR750 kanssa ja vissiin sitä ennenkin. Mikko voisi kommentoida asiaa omalta näkökannaltaan? (Edit: myöhäistä. Miksi mitsumikko vaihtaisit, isompaan/parempaan vai takaisin 2xSMIC?)
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Ainoa ongelma oikeastaan fmic+dr750 tulee kun on 2" kovat preturbo putket,(vakio preturbo putkilla ei ongeelmaa) virtaus kasvaa nii paljon että tulee sitä pressure surgea osakaasulla. Täyskaasulla ei mitään ongelmaa, nii sen sais pois 2x oohnoo isolla smic:llä
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

mitsumikko sanoi
Ainoa ongelma oikeastaan fmic+dr750 tulee kun on 2" kovat preturbo putket,(vakio preturbo putkilla ei ongeelmaa) virtaus kasvaa nii paljon että tulee sitä pressure surgea osakaasulla. Täyskaasulla ei mitään ongelmaa, nii sen sais pois 2x oohnoo isolla smic:llä

Mites oli pienemmillä turboilla tilanne, ainakin ne 13T:thän sinulla oli kiinni tuon nykyisen FMICin kanssa? Oliko FMIC joskus jopa orkkisahtimilla? Ja onko se FMIC niiden putkitusten kannalta tosiasiassa helpompi?
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Eipä oo hinnalla pilattuja nykyään jo ennenkään.. Muistan näistä KalleK:n ainakin kirjoitelleen ja ok-vehkeiksi todetun. ns. "Ei lähde mopo käsistä", mutta pitäähän näitä nyt suunnitella ainakin ;D Sama hinta kuin 13T:llä, eli euroissa 844€ + verot ym toki.. Alkaa olla aika inhimillistä.

http://shopping.kinugawaturbo.com/turbochraupgradekitmitsubishi6g72t3000gttd04-19t-1.aspx

Mietin itse FMIC-ratkaisua kyllä siltä kannalta että turbot tulevat vaihtumaan ennemmin tai myöhemmin, onhan tässä puolisen vuotta ennen kevättä :peukku
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

Kallella on muistaakseni Boostmoren 15G:t eikä mitkään kinuskiturbot?

http://www.boostmore.com/products-page/3000gtstealth/td04-15g/

Toki on noita Kinugawankin hyrriä ainakin jotkut ihmiset 3si.orgilla asentaneet eikä vissiin vielä ole yksikään räjähtänyt. Hintaeron ollessa tuota luokkaa kääntyisin itse kuitenkin Boostmoren puoleen, muutaman satasen säästö vs. hyvät yöunet...

Niin ja tuossa Kinugawan setissähän on pelkkä CHRA, Boostmorelta tulee kokonaiset ahtimet.
 
Vs: Petzkin 3000GT senssipalsta

DaJackal sanoi
Kallella on muistaakseni Boostmoren 15G:t eikä mitkään kinuskiturbot?

Yep, tuossa keskustelussa sivuttiin Kinujen laatua ja sama "ei ole räjähdellyt" taisi olla lähin tietämys mitä foorumilaisilla on. No tätä voi vekslata tuolla turbo-osiossa ja guuglailla miten on jengillä kestänyt/toiminut. Ei toki muutaman satkun väärti jos syytä olettaa ongelmia.
 
Kysy pt. nimimerkiltä vieläkö on ylimääräsiä jarrukilpiä myytävänä. Osaa myös neuvoa mistä saat tilattua niitä.
 
Hienosti näyttää etenevän:cool:

Yllättävän hyvässä kunnossa nuo laakerit ainakin verrattuna oman koneen vanhoihin, tietysti itsellä oli avattaessa 100tkm enemmän mittarissa...

Hyvä juttu myös että tuo kampiakseli takatiiviste on sulla OEM, vituttaa itteä vieläkin kun laitoin autodokin tiivisteen ja se perhana tuntuu vuotavan tuplasti pahemmin kuin mitä alkuperäinen:LOL:

hyvältä näyttää(y)
 
Takaisin
Ylös Bottom