Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Nyt olisi tiedolle tarvetta. Miten lähtee ruoste edes jonkin verran vähemmäksi, vai onko jo pelimenetetty ? Niin ja motti menee luonnollisesti poraukseen. :nykii
Kyllä toi on norjalaiselta kalastaja jaskalta :seina . Mutta onko tuolle mitään tehtävissä ? Lähinnä ruosteen irroitukseen ja tuhojen ( piste- ja muut syöpymät ) tarkenpaan tutkimiseen. ( Esim. polttoaine kylpyyn viikoksi ja hammasharja heilumaan ).
Mobilisteilta voisi kysellä mitä tekevät navetan takana seisseille moottoreille. Muistelen hämärästi että petrolissa liottamisesta olisi ollut puhetta että koneen saa pyörimään ja männät saa irti mutta en tiedä viekö se ruostetta mennessään.
Jos ei ole kiire etkä saa muualta vastauksia niin voin kysellä kun näen tuttua harrastajaa seuraavan kerran.
Ja eräs uusi (?) tapa oli mobilisti lehdessä ja nyt paljon tuolla jenkkipuolellakin ollut joka tarvii hieman näppäryyttä ja sopii ainakin vähän pienempien osien hoitoon..
eiköhän tuo ole paras myydä eteenpäin toisille kalastajille verkonpainoiksi : kun on jo valmiiksi silputtu pienempiin osiinkin...
1 kpl kiertokankiakin näytti olevan aika pahasti solmussa/poikki, joten onko tuossa kampurakaan ehjä...
vaihteiston osat saat varmaan muutenkin siunata ja kaivaa maahan jossain vanhassa traktorissa käytetään tuon kuntoisia, mutta ei enää tehokkaissa autoissa...
alle 1000 € taitaa saada nykyään jo aika monesta paikkaa käyntikuntoisia vapari 6G72 24 valve moottoreita...