Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Oletteko hommanneet jos olette niin mistä ja minkälaisia? Suomesta, ulkomailta? Hiilaria, muovia, lasikuitua, alumiinia?

Haitat/hyödyt? Haittana ehkä on että huolto hieman hidastuu kun joutuu panssaria pois repimään joka huollon yhteydessä mutta minusta tuossa on ölpänsuodatin yms. suht arkoja paikkoja melkosen hyvällä hollilla jos kiveen karauttaa?

Itsellä olis tarkotus teettää kopio (tosin hieman kevyempänä) tutun evo9 ralliautossa olevasta hiilikuitusesta pohjapanssarista joka suojaa koko keulan ja nousee vielä etulipan päällekkin muutaman sentin. Kiinnitys taisi olla useammalla pultilla, mutta en kuolemaksenikaan muista missä kohtaa nuo kiinnityspisteet oli... Paksuutta oli kuitenkin monta milliä (5mm) eli paksusta laitoksesta on kyse ja uskon että siviiliautoon riittää hieman ohuempi ja kevyempikin versio tuosta. Halvemmankin saisi jos tekisi esim. lasikuidusta vastaavan mutta koska seon niin julman kokonen niin paino nousisi aivan älyttömästi.

Netistä tonkimalla en aftermarket pohjapanssareita löytänyt ??? Joku joka osaa paremmin niin voisi laittaa linkkivä jos vain silmään osuu!
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

Itse olen työstämässä just loppuun (kun motivaatiota saan autoa ottaa ylös) polyeteenistä kun tuntuu järjestään jokaisesta tuontievosta toi ainakin puuttuvan. Taipuu ihan pienellä lämmittämisellä mihin muotoon haluat, helppo työstää, tarpeeksi kestävää siviiliin, saa eri paksuisena. Ei maksa montaa euroa tollanen moottorin peittävä levy. Samasta materiaalista saa hyvin tehtyä sisäloksut jos ne uupuu. Etrasta / Etolasta saa ainakin. Muoviahan noi muutenkin taitanee vakiona olla.

Varmasti kevyempää kun kusilaitu.

Toki jos ei itse halua työstää tollaista niin sitten ei ole hyvä vaihtoehto.

http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2232936&catalogUid=2224442&parents=|2226684|2228980|2232615&path=1
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

janza sanoi
Itse olen työstämässä just loppuun (kun motivaatiota saan autoa ottaa ylös) polyeteenistä kun tuntuu järjestään jokaisesta tuontievosta toi ainakin puuttuvan. Taipuu ihan pienellä lämmittämisellä mihin muotoon haluat, helppo työstää, tarpeeksi kestävää siviiliin, saa eri paksuisena. Ei maksa montaa euroa tollanen moottorin peittävä levy. Samasta materiaalista saa hyvin tehtyä sisäloksut jos ne uupuu. Etrasta / Etolasta saa ainakin. Muoviahan noi muutenkin taitanee vakiona olla.

Varmasti kevyempää kun kusilaitu.

Toki jos ei itse halua työstää tollaista niin sitten ei ole hyvä vaihtoehto.

http://tuotteet.etra.fi/main.html?nodeUid=2232936&catalogUid=2224442&parents=|2226684|2228980|2232615&path=1

Kyllä se itse tekeminenkin luonnistuu! :)

Minkä paksusesta tavarasta teit sen? Nostitko sitä etuhelman päälle ja mihin/miten kiinnität sen?
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

sori mut pakko taas pasteta:
http://www.printsport.fi/kauppa/advanced_search_result.php?keywords=panssari&x=0&y=0

tuolla näet esimerkkejä.

Itse oon tehny kilpuri ysiin lentokoneen suurlujuusalumiinista ja on kestäny ulosajojakin/ oikomista.
Materiaali on toki paksua, mutta silti ei liian painavaa rallikäytös esim. Siivilis kestää toki ohuempikin.

http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/3.tarroitus/DSCN0107.JPG näkyy tuossa vähän. Alalippa menee vielä paikalleen tuohon, mut toi tehty "suksi" malliseksi ja ei suojaa alahelmaa, mut toki sen voi jatkaa.

Kiinnityspaikat on sillee että panssarin etureunassa on 50-60mm korkeat ja 50mm paksut alumiiniset holkit hitsattuna panssariin kiinni. Holkeissa on 14mm reikä ja M10 (jos oikein muistan) valmiit kierrereiät löytyy vastaavasti eturungosta (syylärin rungon tienoilta) noin 70cm päässä toisistaan.
Toiset 2 lyhempää pulttia ovat etukelkassa olevissa kierrerei'ssä, johon pultti menee panssarin läpi vain (toki vahvistettu siittä kohtaa). Eli siellä ei tarvitse holkkeja panssarin passaamiseen.
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

Harri K sanoi
sori mut pakko taas pasteta:
http://www.printsport.fi/kauppa/advanced_search_result.php?keywords=panssari&x=0&y=0

tuolla näet esimerkkejä.

Jeps näitä kaipasinkin! Oon tosi hyvä ettimään mutta pirun huono löytämään ;D

http://www.nengun.com/beatrush/under-panel
Beatrushilla tuo alumiininen ei nyt olis ihan hirveän hintanenkaan, tosin posteista ja tulleista en sitten tiedä...

Harri K sanoi
Itse oon tehny kilpuri ysiin lentokoneen suurlujuusalumiinista ja on kestäny ulosajojakin/ oikomista.
Materiaali on toki paksua, mutta silti ei liian painavaa rallikäytös esim. Siivilis kestää toki ohuempikin.

http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/RTSmotorsport/evoIX_rakennus/3.tarroitus/DSCN0107.JPG näkyy tuossa vähän. Alalippa menee vielä paikalleen tuohon, mut toi tehty "suksi" malliseksi ja ei suojaa alahelmaa, mut toki sen voi jatkaa.

Kiinnityspaikat on sillee että panssarin etureunassa on 50-60mm korkeat ja 50mm paksut alumiiniset holkit hitsattuna panssariin kiinni. Holkeissa on 14mm reikä ja M10 (jos oikein muistan) valmiit kierrereiät löytyy vastaavasti eturungosta (syylärin rungon tienoilta) noin 70cm päässä toisistaan.
Toiset 2 lyhempää pulttia ovat etukelkassa olevissa kierrerei'ssä, johon pultti menee panssarin läpi vain (toki vahvistettu siittä kohtaa). Eli siellä ei tarvitse holkkeja panssarin passaamiseen.

Jees tämä selvitti jo paljonkin. Eli alumiinikin olis yks varteenotetteva vaihtoehto kun täälläpäin tuon materiaalin käsittelyn taitaa myös sama seppä joka taikoo hiilaristakin mitä vain.
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

Ja hiilarisuojia/kuitusia saa myös Treen seudulla Nokian puolelta komposiittifirmasta.

Tollasen peltisen saa ehkä jopa myös Fixus-varaosaliikkeen kautta? (ainakin Evo IV tais olla sekä galanttiin on kun omistaja itsellee otti sekä kaverillani on myös subarun legacyssä, jota olin asentamassa paikalleenkin.)
Kysynkö saako ysiin? ;D -vastaus: (ei varmuutta, mut normi lancerii löytyy 2mm teräksinen)
Nelosee sopiva tosiaan on.
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

Harri K sanoi
Ja hiilarisuojia/kuitusia saa myös Treen seudulla Nokian puolelta komposiittifirmasta.

Ööö... Siis valmistavat moisia vai onko hyllytavaraa vaii?? Ja onko yhteystietoja? :D

Harri K sanoi
Tollasen peltisen saa ehkä jopa myös Fixus-varaosaliikkeen kautta? (ainakin Evo IV tais olla sekä galanttiin on kun omistaja itsellee otti sekä kaverillani on myös subarun legacyssä, jota olin asentamassa paikalleenkin.)
Kysynkö saako ysiin? ;D -vastaus: (ei varmuutta, mut normi lancerii löytyy 2mm teräksinen)
Nelosee sopiva tosiaan on.

Pittääpä kävästä kysäseen ihan tarvike liikkeestä! Olettamus kun nyt sattuu aina olemaan ettei näihin mitään saa tarvikkeena :D
 
Vs: Pohjapanssaria evoon (7,8,9)

oudie sanoi
Ööö... Siis valmistavat moisia vai onko hyllytavaraa vaii?? Ja onko yhteystietoja? :D

Pittääpä kävästä kysäseen ihan tarvike liikkeestä! Olettamus kun nyt sattuu aina olemaan ettei näihin mitään saa tarvikkeena :D
valmistavat. Nettisivuilla niil oli verkkokauppa joskus, muttei enää. Hinta ei kyl ole halpa, mut aina voi kysyy. Jälki on kyl huippuluokkaa noilla jannuilla.
www.comprocks.com
 
Takaisin
Ylös Bottom