Poks ja vedot veks. P1802 koodia. '10 Ralliart

Ashhi

New Member
Liittynyt
8 Toukokuu 2017
Tykkäykset
1
#1
Hola.

Auto '10 Ralliart sedan

Pidemmän aikaa palanut randomisti vikavalo antaen p1802 mutta ei ole vaikuttanut mihinkään niin aattelin et kesään riittäis ni tutkis sitten, no ei riittänyt.

Vaimoa olin heittämässä töihin kun lähdin risteyksestä D vaihteella oikealle. Laatikko vaihtoi 1-2 nätisti ja sit 2-3 niin kuului poks ääni, ja kaikki vedot katosi. (Kone ei pidä outoja ääniä ja revaa nätisti)

Manuaalilla pysty vaihtaa vaihteita 1 ja 2, ja kaikki vaihteet meni silmään. Ainut oli, kun P.lle laittoi niin kuului hetken hento rutina, mutta meni kuitenkin.

Auto ollut deltalla nyt pari viikkoa ja sanoivat, että voisivat rupee randomisiti vaihtelee osia kuten vaihdelaatikko, kun testeri ei näytä mitään poikkeavaa. Olen hakemassa auton pois sieltä ja katsotaan tutun kanssa sitä sitten eteenpäin.

Onko kellään ollut vastaavaa? Tai osais mahdollisesti ohjata tiettyyn suuntaan? Toi p 1802 oli tosiaan joku shift lever system vika
 

akio

impact green
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Tykkäykset
34
Sijainti
Lohja
#3
Kuulemma noista on laatikon sisällä irronnut magneettisensori/sensoreita mikä äkkiseltään kuulostaa tähänkin ihan mahdolliselta. Hento rutina johtunut muovin murskautumisesta esim?

Tässä aika hyvin selitetty
 
Liittynyt
8 Toukokuu 2017
Tykkäykset
1
#4
Pitääpi avata laatikko ja kattoo mitä syöny :) öljynvaihdossa ei löytynyt mitään indikaatiota siitä et jotain vois olla menossa. Kytkinkin tuntu todella hyvältä.

Tosiaan autolla ajettu se 150tkm about. Poks ääni ei ollut kauhean kova. Semmonen että sen erotti. Se olikin sitten ainut ääni mitä tuli, pois lukien toi P.lle vaihto.

Kiitos linkistä! Tsekataan :)
 
Liittynyt
30 Maaliskuu 2019
Tykkäykset
1
Sijainti
Riihimäki
#5
Hei,
Mikäs tilanne laatikon suhteen tällä hetkellä?

Itselläni myös ralliart ja 150tkm ajettu -11 ja tämmöistä ongelmaa tuppas eteen. Ensin hävis pakki ja sen jälkeen ei suostunut vaihtamaan 3:lle vain "manuaalisesti" sai vaihdettua 2:lta suoraan 4:lle, mutta ei ylemmäs. Antoi vikakoodia P183D sekä P184B siirtohaarukan 2 ja 4 liike. Koodien nollausten jälkeen toimi hetken randomisti. Sen jälkeen kun öljyt vaihdettiin ja suodatin. ongelma katosi mystisesti. Oma arvaus että magneetti tunnistimiin kertynyt liikaa paskaa joka lähti vaihdon myötä pois maybe?

Sillä kyselen jos ongelma palaa... kop kop kop. :D
 
Ylös Bottom