- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Kävi tuossa mielessä, että mitenkähän budjettiraaserin vakio (xxx tkm ajettu) bensapumppu selviää mahdollisesta 16 valve swapista.....
Ratkaisuna voisi olla tehokkaampi pumppu vakion tilalle, en tosin tiedä mikä pumppu sen vakion tilalle on mahdollista virittää.
Jos tankin ulkopuolelle lisäisi parin litran kerääjäsäiliön ja ylimääräisen pumpun, pumppuvalikoima laajenisi huomattavasti.
Kysymys: voiko auton alkuperäistä (ruiskun/korkeapainepumppua) käyttää siirtopumppuna ennen tuota kerääjäsäiliötä? Kärsiikö kerääjäsäiliössä/heti säiliön jälkeen oleva pumppu jotenkin siitä, että siirtopumppuna käytetään korkeapainepumppua? Tuleeko esim. bensanpaineen kanssa ongelmia?
Suutintukilta tuleva paluulinja neuvotaan yleensä laittamaan kerääjäsäiliöön -miten paluulinja toimii, jos kerääjäsäiliössä on jo siirtopumpun pumppaama (korkeahko?) paine vastassa? Vai säädelläänkö kerääjäsäiliössä vallitsevaa painetta jotenkin, esim. runsaaksi mitoitetulla paluulinjalla varsinaisen polttoainesäiliön suuntaan? Jos kerääjäsäiliössä vallitseva paine pidetään (jollain konstilla) pienenä, suuttuuko nyt siirtopumppuna käytetty alkuperäinen pumppu tästä, sehän on suunniteltu pitämään yllä korkeampaa painetta?
Ratkaisuna voisi olla tehokkaampi pumppu vakion tilalle, en tosin tiedä mikä pumppu sen vakion tilalle on mahdollista virittää.
Jos tankin ulkopuolelle lisäisi parin litran kerääjäsäiliön ja ylimääräisen pumpun, pumppuvalikoima laajenisi huomattavasti.
Kysymys: voiko auton alkuperäistä (ruiskun/korkeapainepumppua) käyttää siirtopumppuna ennen tuota kerääjäsäiliötä? Kärsiikö kerääjäsäiliössä/heti säiliön jälkeen oleva pumppu jotenkin siitä, että siirtopumppuna käytetään korkeapainepumppua? Tuleeko esim. bensanpaineen kanssa ongelmia?
Suutintukilta tuleva paluulinja neuvotaan yleensä laittamaan kerääjäsäiliöön -miten paluulinja toimii, jos kerääjäsäiliössä on jo siirtopumpun pumppaama (korkeahko?) paine vastassa? Vai säädelläänkö kerääjäsäiliössä vallitsevaa painetta jotenkin, esim. runsaaksi mitoitetulla paluulinjalla varsinaisen polttoainesäiliön suuntaan? Jos kerääjäsäiliössä vallitseva paine pidetään (jollain konstilla) pienenä, suuttuuko nyt siirtopumppuna käytetty alkuperäinen pumppu tästä, sehän on suunniteltu pitämään yllä korkeampaa painetta?