Polttoaineen kulutus gallup?

Jr-

Member
Liittynyt
21 Joulukuu 2006
Sijainti
Saviseutu
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

MitsuMi sanoi
mutta taas on noi Jr:nkin lukemat melko korkeita ellei kyseessä ole sekalaista/hieman kaupunki voittoista

No juuri näin, kauppareissuja yms. nurkka-ajoa tulee pääasiassa ajettua. Tosin välillä ajetaan hieman pidempää matka-ajoa.
 
T

tiiti

Guest
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

auton vaihto on sitten hauskaa (ecli->evo) kun teho ja vetotapa tuplaantuu niin kyllä se kulutus taisi samoin tehdä :nykii

But no can do, ei näitä pelejä osteta jos kulutusta kyttää...
 
T

TaketSu

Guest
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Galant E33 automaatti vei nyt talvikelissä tasan 8l/100km ~80% matka-ajoa :driver. kaksi täyttä tankillista ajoin ja laskin.
kulutus tipahti 1-1,5l/100km ku laitoin STP:n ruiskunpuhdistusainetta. sitten kun sen vaikutus lakkaa nii pitää Fortea kokeilla.
 

Tippis

Ex Carisma comfort at -01, Ex Carisma -98,
Liittynyt
6 Tammikuu 2004
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Toi automaatti carisma vei viime tankillisel 10,7l/100km
ihan tuollases nurkka pyörittelys...
Teho ja kulutus tuos vehkees ei kyl kohtaa toisiaan
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Oma vessa vie kaupunkiajossa 13-14 litraa satasella ja matka-ajossa reitistä ja maasta riippuen n.9-12 litraa satasella.
Viimeiset pari kuukautta on ajeltu vain keskustassa ja kauppareissuja ja se näkyy heti kulutuksen nousuna. Tosin ajoa itsessään kilometreillä mitattuna on kertynyt todella vähän viimeisen puolen vuoden aikana.

graph_kmcons.php
graph_yearcons.php
 

ms Frost

HuiHai ix35 (Ex Outlander Turbo)
Liittynyt
13 Elokuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Kuluvan kuukauden saldo on ~12.2l/100km sekalaisella ajolla, aamuisin käytetään webastoa ja väliin päivälläkin. Kepittelyä tohon hintaan ei vielä saa ;)..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

ex golffin romu (2.8v6 4-motion) vei 8.5/100
verraten nykyiseen subbeen 9.5/100 matkassa... tuntuu :-\ mutta on huomattavasti paree ajaa :peukku
no on tottunu jo kulutukseen... Galantti vie _jonkin verran_ enemmän ::)
 

Devi82

New Member
Liittynyt
19 Elokuu 2004
Sijainti
Tampere
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Kaupungissa 11-15 liitteriä ja maantiellä 8-9 litraa per 100km.
Koskaan en ole alle kymppiin kaupungissa päässyt vaikka miten hissuttelisi ja kone on täysin kunnossa.
 

J.P.

New Member
Liittynyt
5 Helmikuu 2008
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Lancer -92 1.6 GLi kulutti viimeisellä 400 kilometrilla 6,8 l/100 km. Tuosta noin puolet Helsingissä ja Espoossa pyörimistä ja loput moottoritietä. Positiivinen yllätys kyllä että noin vähällä pääsee.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Itsekkin nyt tässä viimeaikoina HYVIN vähän seuraillut,keskikulutus on ollut 25-35litraa viikossa,hieman vaihdellen.

Kaiken se ihme kyllä vie mitä sinne laittaa.
 

osku

RS -04
Liittynyt
23 Kesäkuu 2005
Sijainti
Uusmaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

10-11l /100km, seka ajossa. Onkohan tossa jotain vikaa kun se noin vähän vie ??? Entinen dynamikkikin vei enemmän.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Nyt on jo pitkään pysynyt kulutus tasan 8 litraa/100km, kun ei tule käytettyä lohkolämmitintäkään...
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

osku sanoi
10-11l /100km, seka ajossa. Onkohan tossa jotain vikaa kun se noin vähän vie ??? Entinen dynamikkikin vei enemmän.

PIKKASEN enemmän vääntöä hyvin optimoituna?

Ei oo kyllä paha lukema ton luokan autolle.
 
M

mikada

Guest
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

ST sanoi
Itsekkin nyt tässä viimeaikoina HYVIN vähän seuraillut,keskikulutus on ollut 25-35litraa viikossa,hieman vaihdellen.

Kaiken se ihme kyllä vie mitä sinne laittaa.
Kuvaavampaa ois tietysti ilmoittaa viikon tilalla kilometrit ::). No olisi ainakin hupaisaa kun auto tehtaatkin alkaisi ilmoittaa malliensa kulutuksen litraa/viikossa tai litraa/kuukaudessa. :p
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Tulipa tossa heitettyä toi Pyhän reissu eli joku 2288 kilometriä kaikkinensa, kulutus oli 10,59l/100km :driver
Autohan on toi Grandis :)
 

MakeT

Lancer 1.8 Sport sedan -08 ja 1.8 Sportback -09
Liittynyt
14 Tammikuu 2005
Sijainti
Karjaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Jani T sanoi
Tulipa tossa heitettyä toi Pyhän reissu eli joku 2288 kilometriä kaikkinensa, kulutus oli 10,59l/100km :driver
Autohan on toi Grandis :)

Sama reissu tuli tehtyä mutta auto vaan oli 2l. sportti lanccu ja keskikulutus oli 8l/ 100km :peukku
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

osku sanoi
10-11l /100km, seka ajossa. Onkohan tossa jotain vikaa kun se noin vähän vie ??? Entinen dynamikkikin vei enemmän.

Ajelet ilmeisesti aika nätisti :) Tyttöystävällä vastaava auto vei n. 10 litraa työmatka-ajossa pääosin kehä 3:sta pitkin (n. 30 km /suunta). Itselläni kulutus on 11,5-12 sekalaisessa ajossa pääkaupunkiseudulla.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Legnumin kulutus kesäpäivien jäljiltä: n.160km per suunta, jatkuva matkanopeus noin 90-120km/h oikeaa nopeutta, ja kulutus oli tippunut 9.5 litraa / 100km! Aikaisemmin työmatkoilla mitattuna (65km/suunta , josta noin 2km taajamaa) pienin on ollut 10.2... Taitaa legu tykätä ripeästä matkustamisesta 8)
 
T

TeeJii

Guest
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Galant 2,4 GDI vm.2000 vei kesälomareissun matka-ajossa n.7,5l /100km

TeeJii
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Muija sai lauantaina Coltin kulutuksesksi matkassa 6.11l/100km
ihan mielestäni hyvin venttiili vikaiselle koneelle :nykii
 

Haba65

New Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2008
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Jep ... Mulla on Galant 2.5 automaattti -99malli ja just perjantaina kävin tankkaamassa ja kulutus oli tarkka 8,22L/100km
Aiempi tankkaus 9.5L/100Km. Kun polkee niin 12,2L/100Km . Tietty kaikkihan sen tankillisen vie...

Bensana 95. Mulla auto ollut 1kk. joten kulutus vielä tässä vaiheessa kiinnostaa...kunhan pysyy alle volvon lukemia
ajo sekalaista työmatka taajama ajoa. ns. väännön hyväksikäyttöä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Haba65 sanoi
Jep ... Mulla on Galant 2.5 automaattti -99malli ja just perjantaina kävin tankkaamassa ja kulutus oli tarkka 8,22L/100km
Aiempi tankkaus 9.5L/100Km. Kun polkee niin 12,2L/100Km . Tietty kaikkihan sen tankillisen vie...

Mitäs bensaa käytät?
 

Koukku67

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2008
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

vm. -90 2,5 tdic Pajero vei ennen ruuvausta matka-ajossa 9,1 l/100 km ja nurkka-ajossa 10,0 l/100 km.
Katsotaan nyt sitten mihin lukemat asettuvat pienen "piristyksen" jälkeen ;D
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Voi olla että oon jotenkin tyhmä tai vastaavaa mutta en oo ikinä jaksanu ymmärtää bensankulutuksen seuraamista. Auto vie joko vähän, keskiverrosti tai paljon. Sen tarkemmin ei ole itselle tarve kulutusta tietää - ei ainakaan millään desimaalitarkkuudella. Niin tarkalle kulutukseen kun vaikuttaa enemmän moni muu tekijä kuin auton oikea keskikulutus. Sattuu tuulemaan vastaan maantiellä niin kulutus nouseekin mukavasti. Ja paljon rahallisesti vaikuttaa viekö auto 7,5 vai 8 litraa satasella? Puoli litraa per sata kilsaa on about 75 cnt sataa kilometriä kohden, eli 75 euroa per 10000 km. Useille tuo 10 tkm on jo yli puolen vuoden ajot.

Mun auto vie 11 l satasella, +- 2 litraa, ajotavasta, renkaista, säästä (lämpötila, kosteus), mäkisyydestä, tien pinnasta, käytetyistä sähkövarusteista ja auringon asemasta riippuen :)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

No vaikuttaahan se ihan kauheesti!

Mutta se että mihin se vaikuttaa ni se on eriasia, itse otan mielummin auton jolla on mukavampi ajaa ja jolla pääsee ohi tarvittaessa kuin sellaisen 1.2 ecotykin.

Tosin minullahan on ne molemmat jo.

graph_yearcons.php


(No oikeesti tuo luku on hieman isompi. ~7.7l/100km mittarivirheestä johtuen)
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

miikka sanoi
Voi olla että oon jotenkin tyhmä tai vastaavaa mutta en oo ikinä jaksanu ymmärtää bensankulutuksen seuraamista. Auto vie joko vähän, keskiverrosti tai paljon. Sen tarkemmin ei ole itselle tarve kulutusta tietää - ei ainakaan millään desimaalitarkkuudella. Niin tarkalle kulutukseen kun vaikuttaa enemmän moni muu tekijä kuin auton oikea keskikulutus. Sattuu tuulemaan vastaan maantiellä niin kulutus nouseekin mukavasti. Ja paljon rahallisesti vaikuttaa viekö auto 7,5 vai 8 litraa satasella? Puoli litraa per sata kilsaa on about 75 cnt sataa kilometriä kohden, eli 75 euroa per 10000 km. Useille tuo 10 tkm on jo yli puolen vuoden ajot.

Mun auto vie 11 l satasella, +- 2 litraa, ajotavasta, renkaista, säästä (lämpötila, kosteus), mäkisyydestä, tien pinnasta, käytetyistä sähkövarusteista ja auringon asemasta riippuen :)

Pakko tohon on vielä lisätä et sellanenkin mukavuusvaruste kuin ilmastointi tekee kyllä aika ison nousun polttoaineenkulutukseen.
 

kapsu

Eclipse 2g, '97 4G63 NA
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Hämeenlinna
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

miikka sanoi
Voi olla että oon jotenkin tyhmä tai vastaavaa mutta en oo ikinä jaksanu ymmärtää bensankulutuksen seuraamista. Auto vie joko vähän, keskiverrosti tai paljon. Sen tarkemmin ei ole itselle tarve kulutusta tietää - ei ainakaan millään desimaalitarkkuudella.
Taidat olla kyllä vähemmistössä, useita kiinnostaa, vaikka ainahan ne vie kaiken sieltä tankista..
Jotkut haluaa vaan seurata kulutusta, tarkkoja jamppoja. Ja osa ehkä varmistua ettei se oma kottura kuluta selkeesti enempää kuin muut vastaavat, jolloin voisi olla jotain vikaavikaa, autossa tai kuskissa.

Itse taas en oo jaksanu ymmärtää miten joillain on noita monen muuttujan yhtälöitä noissa avatar tiedoissa.. jotain matrix koodia varmaan kun ei aukee näin äkkiseltään ;D
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

kapsu sanoi
Taidat olla kyllä vähemmistössä, useita kiinnostaa, vaikka ainahan ne vie kaiken sieltä tankista..
Jotkut haluaa vaan seurata kulutusta, tarkkoja jamppoja. Ja osa ehkä varmistua ettei se oma kottura kuluta selkeesti enempää kuin muut vastaavat, jolloin voisi olla jotain vikaavikaa, autossa tai kuskissa.

No ilmeisesti minäkin kuulun tuohon vähemmistöön kun en joka tankkausta kirjaa ja suurennuslasilla seuraa kulutusta. Toki kun tuntuu siltä että ritsa imee enemmän menovettä kuin aikaisemmin niin tulee kyllä pistokoemaisesti laskeskeltua sitä kulutuspuolta. Mutta desilitrojen kyttääminen on kyllä pilkunviilaamista.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

GSR sanoi
Mutta desilitrojen kyttääminen on kyllä pilkunviilaamista.

Voihan se toki siltä kuulostaa mutta pidemmän päälle ei ole mitään tyhmää siinä että auto kulutttaa suorituskykyynsä nähden mahdollisimman vähän bensaa. Ja tosiaan hyvähän se on seurata, yleensä jos kulutus nousee, on jossain jotain vikaa, jota ei välttämättä edes muuten huomaisi ! Muutos voi olla pieni. Musta se on tyhmä asenne että "kaikki sinne menee mitä tankkaa". Mulle on ainakin tärkeä asia viekö auto puhtaassa maantiekäytössä 8 litraa vai 8.5 litraa satasella. Ehkäpä siksi kun ei oo rahaa ajella paljoa huvikseen. Tottunut siihen että kaikki rahat menee sen auton kunnossapitoon. ;D

Olikin mulle ihan uus tieto että EU keskikulutus mennään noin hiljasella nopeudella, eli periaatteesaa manuaalin tai automaatin isoimman vaihteen sillä alueella jolla menee vähiten bensaa. Ilmankos ne onkin sitten niin optimistisia, kun täällä maantienopeus käytännössä on sen 85km/h.
 

GSR

Galant EA farkku V6 2.5 24V -97
Liittynyt
20 Heinäkuu 2005
Sijainti
Kokemäki
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

mystinengalant sanoi
Mulle on ainakin tärkeä asia viekö auto puhtaassa maantiekäytössä 8 litraa vai 8.5 litraa satasella.

Minulla ei niin identtistä ajoa olekkaan että voisin muutaman desin kulutuserosta vetää minkäänvaltakunnan johtopäätöksiä moottorin toimivuudesta. Ja tuo 0,5l / 100km heiton saa rahallisesti säästettyä moneen kertaan kun vähentää mäkkärissä tai hesessäkäyntejä ;D . No lähinnä pointti on se ettei sellaista ihmistä olekkaan joka ei voisi säästää rahaa missään muussa kuin auton bensakuluissa.
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Kulutusta tulee silloin tällöin seurailtua, suurinpiirtein joka toisella tankkauksella tai pidemmällä reissulla tulee mietittyä kulutuslukemia. Kaikki menee, mitä tankkiin mättää, autolla kuin autolla. Sigmalla kulutus maantieajossa ~8 litraa satasella, kaupunki/taajama/kehäruuhka-ajossa ja lievällä spurttailulla meneekin sitten lientä reilusti enemmän, 10-13 litraa sataselle. Sopivalla ajolla sigmalla pääsee 600-700km tankillisella. Bensana nesteen 98, tarpeen vaatiessa tankkiin menee sitten muukin/muunkin aseman bensa mutta futurassa koitetaan pitäytyä, sillä tuntuu bensaa menevän vähiten :)
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Keskikulutus tippunut mulla aika tasaseen, liekö sitten pienillä virityksillä ja esim od:n käytön muuttamisella vaikutusta, kyllähän tuollainen ero jo lompakossa tuntuu:

graph_yearcons.php


Toki kesällä tehnyt enemmän reissua mutta on tuossa välissä ihan pelkkää työajoakin mitä on 90% ajosta.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

:eek:fftopic

Wlooffy sanoi
graph_yearcons.php


(No oikeesti tuo luku on hieman isompi. ~7.7l/100km mittarivirheestä johtuen)

Ajako Celestellä 95E:llä? :eek: mulla aikoinaan Celeste nakutti ihan kerpeleesti jos ajo 95:sella :-\
( 2.0 GSR vm80 vakio "tuplat" & peltisarja)
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

95e:tä sinne on tullu tankattua juu, eikä se ainakaan dynossa nakuttanut yhtään ja seoksetkin oli kohdallaan koko kierrosalueen.
 

Samppi

Galant 2,0 glx stw "Kalervo"
Liittynyt
16 Elokuu 2004
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Auton otin ja vaihdoi tollaseen talousihmeeseen joka ei paljoo vie :D Nyt jos oikeen nätisti ajelee niin, maantiellä ei mee paljookaa (10L)ja taajamassa vaivaset 17-20L ;D :peukku Noh lohduttaa ajatus kuitenkin että ei toi bensan hinta varmaan pitkään tossa pysy :D nousee pariin euroon kohta :D mut jonkun on tasattava ku kaikki muut säästää :D
 

Bosch

Evo V hieman solmussa.
Liittynyt
1 Tammikuu 2008
Sijainti
lohja
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

miikka sanoi
Voi olla että oon jotenkin tyhmä tai vastaavaa mutta en oo ikinä jaksanu ymmärtää bensankulutuksen seuraamista. Auto vie joko vähän, keskiverrosti tai paljon. Sen tarkemmin ei ole itselle tarve kulutusta tietää - ei ainakaan millään desimaalitarkkuudella. Niin tarkalle kulutukseen kun vaikuttaa enemmän moni muu tekijä kuin auton oikea keskikulutus. Sattuu tuulemaan vastaan maantiellä niin kulutus nouseekin mukavasti. Ja paljon rahallisesti vaikuttaa viekö auto 7,5 vai 8 litraa satasella? Puoli litraa per sata kilsaa on about 75 cnt sataa kilometriä kohden, eli 75 euroa per 10000 km. Useille tuo 10 tkm on jo yli puolen vuoden ajot.

Mun auto vie 11 l satasella, +- 2 litraa, ajotavasta, renkaista, säästä (lämpötila, kosteus), mäkisyydestä, tien pinnasta, käytetyistä sähkövarusteista ja auringon asemasta riippuen :)
Ite olen kyllä nyt pitänyt ihan tarkkaa kirjaa evon kulutuksesta. Kaikista tankkauksista otan kuitit ja kirjoitan kilometrit ylös. Tuskin sitä tosin jaksan kovin kauaa tehä, auto on vasta sen reilu kuukauden ollu mulla. Tuntuu vaan että olen niin utelias luonne, että pitää se takia sitä kulutusta "vahtia". Osa syy tosin on, että haluan alkuun tietää pikkuisen pidemmältä ajalta kulutuksen noin suunnilleen. uteliaisuutta pitäny kokeilla mahdollisimman hiljaa, kovaa ja ihan normaalia ajoa, jotta näkee ne ääripäät. Kuinka pienellä voi päästä ja verrata sitä "normaaleihin autoihin" Se että kuinka paljon se vie ja maksaa, ei kyllä sitten taas liikuta pätkääkään. Aina tankkaan tankin täyteen ja ajan aivan tyhjäksi. Tuli tuossa jo laskettua pieni keskikulutus
: 26 päivää, 4404km, 542L E98x1.60=867€ 12.3L/100km

sisältää aika rauhallista matka-ajoa, mutta myös hieman donitsin vetämistä asfaltilla sekä hiekalla ja jokkisradalla muutama kymmenen kierrosta. Omasta mielestä ihan kohtuullinen noihin tehoihin ja hauskuuskertoimeen. Tulipas avauduttua :eek:
 

metanolman81

New Member
Liittynyt
8 Kesäkuu 2007
Sijainti
Espoo
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Eipä tuota oo sen suuremmin tarvinnut kulutuksia ihmetellä. Tankille mennään aina kun bensamittarin neula on riittävästi alaviistossa ;D ja trippimittarin lukemat laitan ylös, sen suurempaa seurantaa ei tarvitse tässä vaiheessa tehdä kun kulutus roikkuu siinä 8-11l / 100km riippuen ajopaikasta/kaasujalan asennosta, yllättävää sinänsä että noinkin iso laiva isolla kutoskoneella ei soppaa sen enempää syö vaikka hieman happea antaisikin säännöllisesti :nykii
 

Janne R. Tapio

New Member
Liittynyt
12 Kesäkuu 2005
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

2000 Galant Avance V6 STW INVECS-II

Pienimmillään 9 litraa maantieajossa cruise 110 km/h, ilmastointi päällä, isoimmillaan 13-14 kaupunkiajossa, ilmastointi päällä. Tyypillinen kaupunkikulutus n. 11l, mikä on litran vähemmän ku 323 Mazda 1.6 mulla vie... Mittarivirhe 100 km/h vauhdissa 2 km. Itse olen ajanut nyt 10 tkm ja tuolla välillä ne on pyöriny.
 

Flared

GTO
Liittynyt
1 Syyskuu 2003
Sijainti
Masku
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Kaiken tuo GTO on tähän asti ryypännyt. Parilla kympillä pääsee n. 100km :p
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

graph_yearcons.php


Tässä GT-A:n kulutus. Tähän mennessä taivallettu 5000 yhteistä kilometriä. Näistä ehkä puolet maantietä, loput tätä työmatkapyrähtelyä ja kenkää auto saa tasaiseen tahtiin. Tässä siis myös tuo Invecs II automaatti. Myös automaatti-ilmastointi on aina päällä. Harvoin jaksan itse napeista vaihdella vaan pidän vaihdot automaatilla. Ajoaine tietysti 98E:tä.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

MikkoM sanoi
Joskus tuli oikein innostuttuakin ja roudasin lääpäriä auton mukana ja EvoScan ohjelman kulutusmittarilla "treenasin" Invecs-automaatin taloudellisinta ajotapaa. Vähiten kuluttava ajotapa kaupunkiajossa itse asiassa jopa vähän yllättikin. Lisäksi mielessä muhii pari pientä ideaa oman auton kulutuksen pienentämiseksi, saas nähdä tuleeko toteutettua.

Kerropas lissää (vaikka yv jossei muuten kehtaa ;D) , meikäläistä kiinnostaa!
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Ja edelleen kymppi kulutus,vaikka olisi ilmastointi koko ajan päällä.
Summasummarum,kesät talvet,teki mitä tahansa,tuo EXE vie GTI:n lodjulla sen kympin.

Hmm,nähtävästi turbonelikollakin pääsee samaan..
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

ST sanoi
Ja edelleen kymppi kulutus,vaikka olisi ilmastointi koko ajan päällä.
Summasummarum,kesät talvet,teki mitä tahansa,tuo EXE vie GTI:n lodjulla sen kympin.

Hmm,nähtävästi turbonelikollakin pääsee samaan..

Oma Galantti viimeiseltä vuodelta, 372tkm mittarissa:
graph_yearcons.php


Itselä kaupungissa söi GLSI sen 10-~11, kesät-talvet.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Uutta lukemaa legnumista... Matkaa n. 300km, keskinopeus n. 110km/h oikeaa nopeutta, kulutus 9.38L/100km. Tuo perkele kuluttaa vähemmän mitä nopeemmin sillä ajaa :nykii

Tulomatkan lukemia en ole vielä saanut, kun en käynyt tankilla.
 
M

mikada

Guest
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

Evox sanoi
28,6 l/100km 8)
Tuommosiin lukemiin ei ainakaan henkilöautoilla pääse ellei ole jenkkirauta tai sitten tankki vuoda tai polttoaine järjetelmässä ole vuoto ;D
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: Polttoaineen kulutus gallup?

MitsuMi sanoi
Tuommosiin lukemiin ei ainakaan henkilöautoilla pääse ellei ole jenkkirauta tai sitten tankki vuoda tai polttoaine järjetelmässä ole vuoto ;D

Kyllä pääsee, noin 140 matkasta tuli 30km körööteltyäkin. Tämmösiä nää mitsut sitten näköjään on.
 
Ylös Bottom