pt:n Stealth/3000GT

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Talviautoksi tuli hommattua 1994 (virallisesti taitaa olla 1995) Dodge Stealth R/T.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=49196.0 neuvot ja avut tuonne.

Jotta talven seutu menisi jotenkin huolettomammin, niin pientä perusjumppaa tiedossa ja tosiaan, loput viat selviää, kunhan auton saa ajoon..

- etupäähän puslat ja pallot, koiranluut, sekä laakerit
- jarruletkut metallipunoksiin
- kampiakselin stefa vaihdelaatikon päästä (josko tuo on se, mikä vuotaa..)
- jakopää ja vesipumppu, tulpat+johdot
- laturin voinee huoltaa samoilla vaivoilla
- downpipe ainakin, mutta menee varmaan koko putkisto uusiksi
- ruostesuojaus ja alkavan ruosteen poisto sitä ennen
- jos vielä kerkiää, niin huoltaa tuo kaasuläppä
- jos eberille löytyy paikka, niin se tai sitten lohkolämmitin+haara
+ paljon muuta, kalvot pitää vaihtaa ikkunoihin, mitä kaikkea mahtaa vielä vastaan tulla.

Mittarissa on 260tkm ja viimeiset muutama vuosi olleet hieman huonoa, eli auto on pääasiassa vain seisonut lyhyttä ajoa lukuunottamatta. Autohan on tuttu lehdistöstä, kun sitä joku vuosi sitten etsiskeltiin varkaitten jäljiltä.

Auto oli viety ajokunnottomana (akku ja joku ahtoputki irti) ja samassa kunnossa löytyi vähän ajan päästä.

Oikeastaan sillä tuli kiinnostuttua enemmän autosta, kun yhdellä omistajalla oli ollut 10-11 vuotta ja hänen aikana kone on kertaalleen tehty kokonaan uusiksi (kylläkin vakio-osilla.) Tällä hahmolla auto oli ollut jo kanadassa ja tänne muuttaessaan (kanadalainen hahmo) oli tuonut tullessaan ja pitkät ajat vielä omistanut suomessa.

Vaihdelaatikkoon kerran vaihdettu ainakin jotain syncroja suomen aikana, sekä ennen tänne tuloa jakolaatikko (takaisin kutsuna?)

Toki näistä on jo aikaa, mutta jonkunlaista uskoa loi, ettei nyt ihan täysin ehkä ole piloilla..



Oikeat urheiluautot tulee lepoon ja wannabe urheiluautot valmistautuu kauteen.







Siintä se taas lähtee.



Ei mitään pahaa vielä, mutta yksi talvi lisää samallalailla, niin voinee jo tehdä kiusaa enemmän.





Kerrankin on kyllä radion takana tilaa oikein kunnolla.





Onko tämä vakiosovellus aiheesta?



Kissa jäänyt pöydälle.



Panostettu lohkon värjäykseen, kun kerta pois nostettu.




Toivottavasti auto ei jää yhtä pitkäksi ajaksi (ja karkaa yhtä huolella..) kuin muutama edellinen samaan paikkaan parkkeerattu kulkine. Vahva tahto olisi auto saada talveksi ajoon..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Kamera unohtui hallille, joten lisäilläänpä tuonnenpana.

Ihmeitä ei ole kerennyt vielä tekemään, kardaani, pakoputki ja bensatankki lattialla.

Taka-apurungon/akseliston jos saisi viikonloppuna pudotettua vielä pois, niin sitten saisi pikku hiljaa aloiteltua pohjan pesua ja ruosteitten raaputtamista.

Amerikan palstoilta jäi se käsitys, ettei apurungon etummaisia (tai takimmaisia..) puslia saa enää uutena, mutta tilaus noista laitettu menemään tällä viikolla, eikä kukaan ole vielä ilmoittanut, ettei olisi saatavilla. Tilailin nuo neljä puslaa ja etummaisten puslien tapit (joka tulee kolmella pultilla pohjaan), sekä toki puslien "aluslaatat" jne. Puslat eivät kyllä juuri mitään maksa, kalliimmat taisi olla 17€/kpl..

Taka-akselin puslat tulee alumiinisina, kunhan posti kulkee tänne asti.

Takatukivarsien puslia ei polyuretaanisina tunnu saavan, mutta onkohan kukaan noita jo teetättänyt, jos olisi mittoja tallessa?


Tuossa kun autoa on ihmetellyt, niin kaikki maadoitus kaapelit pitää kyllä tehdä uusiksi ja noiden pienempien maadoituksien pinnat puhdistettava ja uusia liittimet, kyllä sen verran maatuneen näköistä on.

Jos jollain on jäänyt hyvässä kunnossa olevaa bensatankin läpivientilaippaa, niin voi tarjota. Lisäksi hyvälle lämpölevylle pakoputken päällä olisi kysyntää..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT



Jäi tyhjentämättä, joten tuli öljyt lattialle.





Pintaväriä, ei vielä huolestuttavaa.





Ihan varmuus ei vielä ole, että onko vain jaksettu maalata satulat uusiksi vai olisiko ihan jopa uudet satulat kyseessä. Edessä samanoloista.





Siinä lepää.



Pintaväri jatkuu, ei hitsin tarvetta onneksi..


Seuraavaksi alkaa purkailemaan taka-akselistoa, niin saa tuon runko-osan hiekattua ja maalattua, sekä alettua suunnittelemaan noita puslia.

Onneksi ne normaalit; Perhe, työ, harrasteet ja muut projektit syö aikaa, joten välillä voi edistyä hieman huonommin, välillä vain hitaammin.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Yksi mondeon kansi- ja hieman laajempi huolto suoritettu, niin pääsee emäntäkin töihin.. Ken lie noita läppiä on halunnut imusarjoihin laittaa..

Alustan puhdistelu aloitettu:



Ruosteet rälläkällä (teräsharjalla) pois ja hapoteltu Dinitrol:n Annitroll:lla.



Hammerilla maalattu.

Onhan sitä vielä jäljellä, mutta ajan puitteissa palakerrallaan, kuin norsun syömisessä.


Taakse tuli cambertangot, mutta sisäpäähän noissa on suojaamaton uniball. Onko joku noihin laittanut jonkun alapallon tai vastaavan suojakumeja suojaksi??
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

pt. sanoi
Jotta talven seutu menisi jotenkin huolettomammin, niin pientä perusjumppaa tiedossa ja tosiaan, loput viat selviää, kunhan auton saa ajoon..

- etupäähän puslat ja pallot, koiranluut, sekä laakerit
- jarruletkut metallipunoksiin
- kampiakselin stefa vaihdelaatikon päästä (josko tuo on se, mikä vuotaa..)
- jakopää ja vesipumppu, tulpat+johdot
- laturin voinee huoltaa samoilla vaivoilla
- downpipe ainakin, mutta menee varmaan koko putkisto uusiksi (tilaamatta)
- ruostesuojaus ja alkavan ruosteen poisto sitä ennen
- jos vielä kerkiää, niin huoltaa tuo kaasuläppä (tilaamatta)
- jos eberille löytyy paikka, niin se tai sitten lohkolämmitin+haara (päättämättä)
+ paljon muuta, kalvot pitää vaihtaa ikkunoihin, mitä kaikkea mahtaa vielä vastaan tulla.

- Perän alumiinipuslat, eli ne 4 joilla perä tulee apurunkoon kiinni
- Apurungon/korin puslat, sekä vastakappaleet/kiinnitykset runkoon jne
- Camber tangot taakse
- Uudet alemmat tukivarret (tilaamatta)
- Uudet puslat pitkittäiseen tukivarteen
- Uudet laakerit kaikkiin pyöriin, kun kerta tulee purettua.. (tilaamatta)
- Pitäisi olla kaikki taka-akselin pultit ostettuna (jollei joku jäänyt ostamatta..) sekä muut oheisroippeet taka-akseliin (ainakin melko täyden oloinen Delta-kassi noita on tullut)
- Samanlainen setti tilattu etuakselistoon
- Jenkki tilauksen yhteydessä otin kaasuläpän anturia, sekä tyhjäkäyntiventtiiliä jne paketin täytteeksi, noille nyt saattaa aina joskus tarvetta olla
- Imusarjan tiivisteitä, kaasuläpän tiivisteitä, K&N-suodatinta jne

Yritetään uusia kaikenlainen, mitä jälkeen päin vaihtamiseen tarvitsee purkaa enemmän ja josko terveempi alusta saadaan sitten jatkoa varten..

Tilaukseen menee vielä downpipe, muutama mittari (laajakaista, ahtopaine, varmaan myös öljynpaine) ja kytkimen uusiminen selviää kunhan joskus purkautuu + kasa muita odottamattomia yllätyksiä ;D Visa on vähän ihmeissään, mutta pysyy vireessä.


Taka-akseliston, sekä mahdollisesti etutukivarret, jos saisi puhallukseen ja maalaukseen ensi viikolla, niin alkaisi nuokin edetä. Kahden viikon päästä olisi lomaviikko, josta taitaa olla 2 päivää jopa mahdollista osittain viettää tuon kanssa, niin saisi jotain vaikka aikaiseksi.

Auto on onneksi (niin no..) siinä vaiheessa, että aina voi alkaa jotain tekemään, kun hallille kerkiää, eli vielä minkään osan tuleminen jarruta koko hommaa tai yksi tekemätön paikka vastusta muuta hommaa. Eniten vastustaa tämän "kissanristijäiskauden"-alkaminen.

Sisältä keretty maalata vasta takapaksi, joten pikku hiljaa pääsee siirtymään etiäpäin sielläkin. Ja kun maalattu, niin voinee hieman liimailla äänieristyksiä ja jos johdottelisi kaiuttimet, sekä vahvistiminen.


Mitään sen järisyttämpää ihmeelistä ei ole vastaan onneksi vielä tullut, toki taka-akseliston säätöpultit oli aivan täysin jumissa ja muutenkin noiden monien pulttien kanssa saanut aikaa viettää, että saa mitään irti.


Autossa ei käsittääkseni ole ollutkaan nelipyöräohjausta, joten taka-akselissa on se säädettävä tanko sen tilalla. Tuo on varmaan itse tehtävissä, kun ei dodgelta löydy ja mitsut taasen on nelipyöräohjauksella?
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Yhtälö:

Usealla puslalla ja tukivarrella toteutettu alusta+ruoste= :peukku



Lähti liukuvasaralla ensinmäisellä lyönnillä, joka tuli niin yllätyksenä, että meinasi tippua maahan.



Tuli lähinnä yllätyksenä sen takia, että tämän kanssa tuli muutamakin hetki yritettyä samaa ja ei hievahda mihinkään.

Lievä voima ei nyt auttanut, joten löpökylpyä muutama päivä, eiköhän se asenne siintä muutu.



Takapäässä puslien kumit revitty pois, mutta kaikki ulkokehät joutuu sitten hakkaamaan pois. Paineilmavingulla ajanut seinämää ohueksi ja jättänyt reunaan hieman paksumman kaistaleen, jonka lyö sitten sisään. Hieman tuokin taas aikaa ottaa, kun vastaavia taitaa olla hieman toistakymmentä peräpäässä.

Etupää onneksi hieman helpompi, laakerit jo painettu pois ja kunhan prässin käyttäjä saa viikonloput/sairaslomat pois, niin alapallotkin lähtenee pois.

Takana alemman tukivarren meinasin ensin tilata, mutta jos tuohon nyt saisi "leikattua" jostain puslan sisäpäähän, niin vaihtelee sitten vain alapallon siihenkin.

Tuo pusla homma selvinnee vasta ensi viikon jälkeen, kun saadaan lomia pois alta, joten pitänee kait ottaa jo tammikuun loppua valmistumisajankohdaksi.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Isolla lekalla kun hakkaa noita puslia kasaan, niin kannattaisi olla sihti paremmassa kunnossa. Toki, suurimmat syntyy siintä, kun tuurnaa lyö ja se lipeää puslan reunasta, niin käsi jää sitten metallin ja lekan väliin.. Turvotuksella siintä selvitään, miten lie putoilevien kynsien laita.

Alempaan takatukivarteen löytyi pusla, jota sorvaamalla saa homman toimimaan.






Osat jo käynyt hiekkauksessa, maalautunee ensi viikon nimissä.

Vaihdelaatikkoa aloin irroittamaan ja tuokin varmaan tässä kohta etenee, niin näkisi sitten mitä sinne tarvitsee uusia, lähinnä kytkin/vauhtipyörä akselilla.

Tokikin, nyt kun tuo laatikko tulee olemaan irrallaan, niin mitähän mahtaisi maksaa vaihdattaa niitä syncroja sinne??






Pakettia ja laatikkoa alkaa kertyä, muutama tullut paketti tuosta puuttuu. Tuleeko camskilliltä yleensä vahvistus/seurantakoodi, kun kamat lähteneet? Lupailivat vahvistuksessa ilmoitella, jos jotain ei olisi, mutta sen suhteen mitään kuulunut perästä.

Koeajolla tuossa autossa tuntui välillä klappi ohjauksessa ja taasen välillä ei.

Edellinen omistaja kertoikin vaihtaneensa etutukivarren takapuslan johonkin sinnepäin osuvaan puslaan, kun oli sattunut käteen (alkuperäisten ollessa väljät.) Nuo puslat oli kaksiosaiset, sekä ilman kovaa kuorta ja tuo taaempi puslan kiinnityshän on pelkästään puristuksella koriin.

Hieman jaksaisin uskoa, että nuo puslat ovat nyt antaneet välillä periksi ja olleet huonosti siellä, josta väljän tunne tuli. Pitää kuva nappaista noista puslista vielä.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Alustan osat tulleet maalauksesta, mutta kun ei kamera ole kulkenut mukana, niin ei nyt pilata maalarin työtä kännykkäkuvilla.

Huomenna saisi toisen käsiparin hallille, niin voisi yrittää painella nuo apurungon puslat kiinni. Tukivarret jne. jumppaa vielä yksinään.

Aikaa tuntuu palavan, valmista ei meinaa vain tulla ;D Lumetkaan ei varmaan vielä ole pysyvät, niin ei kiirettä tule..





Putsailtu ja hapoteltu. Hiekkaamallahan tuosta paras tulisi, mutta ei jaksa sitä hiekkaa etsiä ja putsata autosta taas yhden ikuisuuden, ei mitenkään.

Muuallahan ei onneksi yhtä pahaa ruostumista ollut, joten riittänyt lähinnä karhentelut ja maalailut.



Happoväriä ruiskuteltu, kun tuollaista lirua tavaraa. Toivotaan että löytää tiensä kaikenlaisiin kolosiin.



Hammeria pari kerrosta.

Tuon jalkatilan korotuspalan (tälle on varmasti joku järkevä selitys, ken sen sitten tietää..) alle ruiskuttelen vielä ML:t, niin ei pääse sisältäpäin ruostuminen yllättämään.

Äänieristettä varattu yksi tukkupakkaus STP:tä ja pyritään tuolla tulemaan toimeen.. Edelliseen autoon meni 7 pakettia ja höttösempää tavaraa reilu 10m2 (+alumiinit), helpostippa se sekin karkaa.

Camskill:n paketti tuli ja etunavat olikin kuten piti Mitsun alkuperäiset, sekä takalaakerit Koyo:a. Muitakin osia oli aikapaljon ihan alkuperäisissä pusseissa, hinnat vain hieman inhimillisemmät.


Öljypumppu vaihtuu varmaankin nyt samalla vaivalla, kun jakopään vaihtelee ja lie noita laakereita voisi kiusaksi katsella alhaalta. Vähän kuin hiekkalaatikko; Aina kun kaivaa, niin löytyy jotain uutta.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Apukädet oli aamusta, onneksi kahden sijasta oli neljät.







(kuvat edelleen kännykällä...)

Jäljelle jäi vielä puristella nuo perän puslat, mutta nuo osat on vielä maalamatta ja tänään aloin niitä puhallella puhtaaksi. Puhalluskaapissa oli vain aineet jo finaalissa, joten jäi suurimmaksi osaksi puhaltematta.

Bensatankin puhdistelu aloitettu ja hapottelin sen pois lähtiessä, joten huomenna vielä yksi hapotus tai happovärit päälle.

Seuraavaksi pitää tuo pa-pumppu nostaa pois, kun joutuu varmastikkin tuon lähdön ainakin tekemään uusiksi ja kaikki tankin puoleiset kiinnitykset sille "hatulle" johon sähköt ja pumput tulee kiinni.

Ja jos nyt ensi viikolla kerkiäisi ja saisi aikaiseksi katsoa tarpeet tuohon polttoainelinjaan, niin voisi hakea tarpeet siihen, niin voisi joulun aikana tehdä ne, jonka jälkeen pääsisi nostelemaan paikalleen tankin ja takapään.

Voi olla, että nuukuus iskee, mutta tekisi mieli vetää tankilta asti linjat teflon-letkulla, mutta katsotaan nyt..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Öljypumppu oli lähtenyt postiin, joten tätäkin "innostui" purkamaan lisää:



Nyt 3kk:n jälkeen aletaan tehdä sitä, mitä piti tuolloin pelkästään tehdä ;D Samaa tahtia, niin ei tarvitse talvirenkaita tälle kaudelle.

Kyllähän muutamaksi illaksi ja viikonlopuksi on hermojen kiristystä vielä tiedossa, kun kohtahan vasta pääsee sen kaiken kasaamaan (aloittamaan..), mitä tähän asti on purettu. Ja miettimistä tulenee olemaan ;D

Kuinka muuten tuon öljypumpun kanssa, kun kasataan, niin laitetaanko öljyhelmi sinne, että sitten joskus lähtee imemään, kun käynnistyksen hetki koittaa? Tehtaan korjausmanuaalissa ei mainintaa ollut, mutta onko kokemuspohjaista tietoa?


Väliaikana sentään yksi edennyt:

 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Kääntöpiste saavutettu:



Periaatteessa tästä eteenpäin pitäisi vain kasata.. kaikki..

Hieman aiottua enemmän aikaa mennyt ja ei tämä alkuvuosi nyt ajan käytöllisesti paremmalta näytä, joten katsotaan kuinka nämä lumet menee.


Tuli myytyä Passat pois jo joku vuosi sitten ja ehti olla omistuksessa useita vuosia, joten sen kanssa tuli tehtyä remonttiakin. Kun noita mersuja ja bemareita ollut hallilla, niin ehtinyt tottua saksalaiseen insinööriyteen ja tuli todettua, että se ei-niin-taitava porukka on päässyt sitten VAG-leipiin, sen verran ihmeellisesti olivat kasattuja. "Aloita siirtämällä keula huoltoasentoon." "Irroittaaksesi pultin x, pura edestä imusarja, ilmastoinnin kompressori, ohjaustehostin, takapenkki, pakoputki.." Ei ilenny polttaakkaan sitä, vaikka mieli jossain kohden tekikin.

Mutta kyllä nyt muutaman kerran tuli samat fiilikset, kun alkoi purkaa tuota jakopäätä ja apulaitteita pois tuosta ;D

Öljyjalan irroittamista varten irroiteltava ilmastoinnin kompura ja miten ihmeessä kaikkia kiinnitysrautoja on saatukkaan laitettua noin monia, jopa kait enemmän kuin itse niitä apulaitteita ::)

"kyllä se siitä vielä vituiks menee lyödäänkö vetoo"
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

pt. sanoi


Ihan varmuus ei vielä ole, että onko vain jaksettu maalata satulat uusiksi vai olisiko ihan jopa uudet satulat kyseessä. Edessä samanoloista.

Noihin satuloihin tuli varmuus jo aikaisemmin, ettei todellakaan uudet ole, joten tilailin kaikkiin uudet männät ja tiivisteet.

Toisesta etusatulasta puuttui yhtä (repaleinen jo..) vaille keikki pölykumit ja toisessa oli ainakin nimeksi jäljellä. Ruostetta ei kuitenkaan mäntien pintoihin tai satulan sisään ollut syntynyt.

Mutta kyllähän tiukassa oli ja työllistävää vaikutusta syntyi aivan liikaa. Nyt hoonailtu ja putsailtu, niin menee nätisti männät sormin sisään ja voisi kuvitella jarrutuntumatkin muuttuvan (pitäisi saada ajoon toki tämän toteamiseksi....)

Tai kaikki muut menee hyvin, mutta yksi mäntä jäi vielä tiukaksi, joten jatketaan uudella innolla jälleen sitten joskus, meneekin melkein koko viikko aivan muualla.


Ainut mitkä jäi puutteeksi, niin nuo tapit joilla jarrupalat tulee satulaan. Onkohan noita ihan "yleismallisena", siis muuna kuin kierretankona, kuten tähän on tehty. Pitää vielä Deltasta kysyä, kunhan keree.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Kytkin löysi tilaajalle hieman allessa kahdessa kuukaudessa, joten nythän pääsee kasailemaan peukkujen pyörittämisen jälkeen.

Vaihdelaatikko meni tänään paikalleen, hieman tuota joutuu pyörittelemään ja suunnittelemaan, mutta sinne se takaisin sujahti.

Takapäätä kasailtu pikku hiljaa. Tuossa nyt kävi hieman erhe, kun aloin viime viikolla vaihtamaan niitä pitkittäisen takatukivarren puslia.

Lähtivät suht´koht ok irti ja positiivisena yllätyksenä se, että kun painatti oikein huolella, niin napsahti ulkokehäkin irti, joten tuon kanssa ei aikaa palanut.

Siintä muutama hetki etiäpäin sitten alkoi totuus paljastua, kun ei meinannut uusia puslia löytyä mistään jemmoista...

Sen verran iloista ääntä nuo puslat piti irrotessaan kumin osalta, että ei noita enää takaisin voinut laittaa, vaan piti nöyränä mennä Deltasta tilaamaan toiset uudet ;D

Alempaan takatukivarteen vaihtelin nuo Moog:n pallot ja tuntuvat sinne istuvan.


Hieman tuo kasaamisaikataulu venähti, katsotaan mitä kaikkea yllätystä vielä tiedossa.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Ei suuria, mutta kaikki se on etiäpäin:



Tuollaistahan se oli.



Massat tulee peittämään, mutta josko ruoste olisi vähän aikaa pois.







Apurungon mutterit kiristämättä, mutta hollilla kuitenkin.



Hieman jäykempää puslaa ja koneen kannatinta.

Ja jos tuo hiilikuitukardaani vielä tulee, niin josko tuosta nyt vapinat olisi poissa..? Vanhat perän puslat antoi kolahtelua, kun pakitti, muuten nyt sen kummempaa ollut. Kardaanin tukilaakerit olikin jo uudet.



Niin vähäluminen talvi, ettei paniikkia saada ajoon ::) Ja sen verran kostea ja suolainen, että kyllä risoo..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Laitetaan nyt edes vähistä kuvia, jottei ihan unohdettuihin lukeutuisi:



Sen verran vihreätä itkenyt tuo oli, sekä hapero, että uusiksi meni.



Semmottisella.

Ei kellään työkalukauppiaalla tuntunut olevan noita pihtejä, millä saisi laitettua "amerikanmalliset" c-sokat paikalleen, niin pitää huomenna kiikuttaa alatukivarret pajalle.

Kyllähän ne menisi varmaan muutamalla ruuvimeisselillä ja vitu***sella, mutta josko tuo menisi nyt nopeammin ihan oikeilla vehkeillä.

Pitäisi tilata bensanpaineensäädin. Tuo Amber Performacen bolton AEM malli taitanee mennä tilaukseen ja samalla katsoa mitä muuta sieltä vielä tarvisi.

Apulaitteiden rullat pitää muistaa huomenna kysyä Delta:sta, josko hinta olisi hehtaarilla ja toimitukset heti kohta ::)

Hiilikuitukardaani meni tosiaan kimppatilaukseen, kahellaan nyt mitä sieltä sitten joskus tulee ja kasaako tuon ensin tuolla alkuperäisellä, jotta voi eron todeta.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Onkin motivaatio viety vähäksi aikaa oikein huolella, joten tämäkin taitaa huilia vähän aikaa.. Keräillään puuttuvia osia, niin josko aurinkokin paistaa sen risukasan pohjalle jossain kohden.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Helppona hommana aloin vaihtamaan koneen kannakkeita, niin olisi edes jotain.

Kaikkihan meni hyvin, kunnes taaemman kannakkeen kaksi kuskin puoleista pulttia alkoi vastustaa. Tuolla puolella kun ei tilaa ole, että pääsisi kopauttamaan lekalla alkuvauhtia, niin pieni pelko on toisen kanssa, että menee poikki ja toisesta taasen ruoste syönyt pintaa pois, joten avain on hieman väljä ja lähtee varmasti pyöristymään..

Jos tuossa nyt ei keksi jotain todella ihme konstia, niin ei kait auta kuin ottaa turbokin pois, jos pääsisi ylhäältä pulttipyssyllä hakkauttamaan noita liikkeelle.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Kyllä vastustaa ;D

Se pultti joka tuntui katkeavan, niin vahvisti tunteen. Tuo ei sinällään olisi ongelma, mutta kun se toinen pultti on ruosteessa kannastaan, niin on väljä 14mm avaimeen. Kun tuo on vielä juuri se pultti, joka jää sen koneeseen menevän tuen alle, niin sitä ei ylhäältä pääse hylsyllä avaamaan.

Siis joo, toki pääsee jos saisi tuen pois tieltä, mutta se ylempi pultti vaikuttaa enemmän ja vähemmän siltä, että sitä ei saa pois kuin vasta silloin, kun tuon kumikannakkeen saa pois tieltä, jota ei nyt saa pois, koska se yksi pultti on nyt mitä on ???

a) ajaa dremelillä se yhden kannan huitsin ... minne lie ja nostaa konetta ylös, jotta saa käännettyä sen sivuun ja pääsee poraamaan , jotta saa helicoilit laitettua.. Jos ehkä saisi tilaa, että porakone tuonne mahtuisi

b) laskee apurungon kokonaan pois, jolloin pääsee kunnolla ainakin nuo tekemään ja samalla saisi vaihdettua sitten nuo kaikki apurungonkin puslat, mutta niiden tuleminen kun ei japanilaiseen tapaan ole ihan huomiselle, niin...

c) tulipa mieleen tässä kirjoitellessa, että saahan tuon koneen nytkin ehkä tarpeeksi ylös, että voisi yrittää pulttikoneella hakkauttaa tuota auki, jos saisi 13mm hylsyn lyötyä kantaan kiinni, pitääkin tuo katsoa. Kannattikin lähteä kotia saunaan ja ottamaan muutama, eikä jäädä hallille turaamaan ::)


Tullut jo "silläsilmällä" katseltua tuota yhtä saksanseisojaa hallissa, josko ajatuksella katsoisi sen huollon tarpeet, tulisiko se sieltä nopeammin ajoon ;D Pääsisi itsensä iloksi muutamat "teinit" yllättämään liikennevaloissa taksimersulook:lla :driver Lapsellista joo, mutta jostain sitä iloa pitää yrittää repiä..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

pt. sanoi
c) tulipa mieleen tässä kirjoitellessa, että saahan tuon koneen nytkin ehkä tarpeeksi ylös, että voisi yrittää pulttikoneella hakkauttaa tuota auki, jos saisi 13mm hylsyn lyötyä kantaan kiinni, pitääkin tuo katsoa. Kannattikin lähteä kotia saunaan ja ottamaan muutama, eikä jäädä hallille turaamaan ::)

c) 8)

Joten, otetaanpa muutama ja katsotaan mitä keksitään sitten :peukku
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Sillälailla, ei ainakaan yritystä puutu:



Ja päivystyksen kautta ottanahka takaisin paikalleen ;D

Jottei siinä vielä kaikki, niin piti se tämäkin vielä kokea:



Muutama harrastepäivä meni, mutta ihan hyvissä merkeissä..

Sentään junnujen kesäkalusto saatiin ajoon, niin pojat viihtyy:



Toyotan kanssa kun riittäisi pelkkä akkujen lataus, että olisi ajossa, niin :peukku


Tuo DaJackal:n antama listaus laiteltu tilaukseen turbon putkien ja muiden osaltaa, josko jo ensi viikolla saapuisikin. Positiivinen yllätys tuon oemmitsubishin rahti kulut, tuohon pumpsiin tuli päälle vielä neljät tukivarretkin.

En sen kummemmin saanut pohdittua loppuun asti, mutta mikähän funktio tuolla etutukivarren taaemman puslan runkoon kiristävän pannan puslalla oikein on? Tuohan kiristyy nyt niillä kahdella mutterilla, sekä sillä yhdellä pultilla "yhdeksi puuksi" ja siihen puslaan ei mitään tule?? Tai sitten jotain on pahasti pielessä..

Hieman jäitä poltellen menty, mutta josko se tästä. Oikeastaan kaikki suurimmaksi osaksi sitä pikku näpräilyä, mutta kun niitä on se yks miljoona vielä, niin taitaa muutaman tovin vielä ottaa.. Yksi deadline on jo olemassa, katsotaan kuin käy..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Ja deadline:t voidaan jo siirtää jonnekkin.

Osia on kyllä tämän kanssa saanut odotella oikein huolella, niin suomesta kuin ulkomailtakin.

Eli peukkujen pyörittely jatkuu vieläkin, katsotaan koska pääsee tekemään..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Joo-o, viimeinen noista hieman harhailleista paketeista tuli eilen.. Yksi iso pahvilaatikko ei uskaltanut jättää Yhdysvaltoja taakseen, mielenkiintoista oli seurata seurantakoodilla mitkä kaikki osavaltiot kiertää.. Olisi vain vähän aikaisemmin pitänyt alkaa hätyytellä tuota, mutta palautui sitten lähettäjälle ja siintä tulikin kuten piti tänne..

Englannista tuli muutamia nikaleita, joissa sitten kesti ja kesti, kunnes nekin sitten tuli..

On kyllä ollut oikein huolellista perseilyä noiden osien kanssa :seina

Pääsisi nyt edes joskus ajamaan, hieman jo polttelisi.. Toivottavasti on riittävä vakiona, ettei tarvitse heti hakea motivaatiota nostaa konetta pois..

Nythän sitten siirrettiin tekemistä tuohon yhteen saksalaiseen, kun pitäisi päästä käymään Saksassa Balttian kautta ajaen tuossa heinäkuun puolessa välissä.



Uusiksi menee/meni sytytysjohdot, virranjakajat ja pyörijät (JOS haluaa hauskuuttaa itseään, niin näille kannattaa kysyä hintaa suomesta.. Vinkkinä, että hinnassa on neljä numeroa ennen pilkkua..) etutukivarret, etuiskarit (takanahan on hydrauliikka), pyöränlaakerit, vesipumppu, termari ja perus öljynvaihtohuolto kaikkialle, sekä renkaat ja vanteet. Tulee kilometrille hintaa Saksassa käynnistä ???

Myyminen meni taas ostamiseksi, mutta jos joku tarvitsee hyvää uudehkoa mönkijää, niin tervetuloa kaupoille:



Toivottavasti olisi syksyyn mennessä myyty, ettei tarvitse Raajärvelle lähteä ajelemaan :driver

Kyllä siellä hallilla aina jotain tapahtuu, ei nyt laakereilla pääse lepäämään.. V-Class sai diskantit vihdoinkin:





Ja maailmanluokan hifiauton kuvauksiakin oli, tosin kävipä taas kuten ennen, että osui kohdalle ne kuvaukset, missä ei ole niitä mirrejä mukana ;D



Niin ja onhan yksi kesäautokin ostettu lisää, tosin on vasta menossa konttiin. Tuossakin meinasi loppumetreillä tulla pieniä vaikeuksia myyjän kanssa, mutta onneksi tuo oli eBay:n kautta, niin tuomittiin ostajan hyväksi..

Vielä epävarmaa on, että saako yhden auton kilvitettyä (paperit kuolinpesällä jne...), josta saisi oikein oivan talviauton "ihan pikku työllä.."

Kait lievä lipeäminen itse aiheesta suodaan..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Mikä jäi opiskeluista mieleen, niin ei norsua saa kerralla syötyä vaan pitää pala kerrallaan nauttia, eli kyllä se tämäkin tästä :peukku





Ei tarvitse miettiä toimiiko säätimet ja samalla vaivalla vaihtuu tuo väliputkikin.



Maadoituspiuhat menee uusiksi kaikki. 25mm2 nuo pienemmät ja 50mm2 isommat. Amerikkalaiset ovat saaneet kymmeniä hevosvoimia lisää, mutta monet ongelmat vain helpottaa, jos jännitteet on oikeilla hehtaareilla ja sähkö kulkee miten sen kuuluukin kulkea.

Saisikohan ensi kesälle näitä lukemia kaunisteltua Dodgella:



Lukemat ajettu Saksassa, eli ei perinteisellä suljetulla tiellä suomessa ;D
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Muutaman touhukkaan lisäkäsiparin kanssa etenisi homma nopeasti aika "paljon," jarruputkien tekoa, jarrujen kasailua, polttoainelinjojen tekoa jne "tyhmää" hommaa jotka vie oman aikansa (etenkin välillä osien etsiskelyjen kautta.....) mutta ovat selkeää tekemistä.

Autohan on jo käynyt renkaillaan ja liikkunut sisällä, jotta sai nosturia hyötykäyttöön, nuorempi junnu melko optimistisena oli jo, että viikonloppuna penkit paikalleen ja baanalle.. Tieto lisää tuskaa sitten myöhemmällä iällä.

pt. sanoi
Yhtälö:

Usealla puslalla ja tukivarrella toteutettu alusta+ruoste= :peukku



Takapäässä puslien kumit revitty pois, mutta kaikki ulkokehät joutuu sitten hakkaamaan pois. Paineilmavingulla ajanut seinämää ohueksi ja jättänyt reunaan hieman paksumman kaistaleen, jonka lyö sitten sisään. Hieman tuokin taas aikaa ottaa, kun vastaavia taitaa olla hieman toistakymmentä peräpäässä.
Hieman jos pompitaan itse aiheesta, niin tuossa hieman isomman vuosihuollon tein tuolle toiselle Mersulle, niin hyvin selkeä oli ero alustan osien irtoamisessa, kun auto ei ole talvea nähnyt ajon kannalta:





Ei ole ruoste päässyt kiusaa tekemään mihinkään. Pultit aukesi kuin ajatus, mikään ei missään jumi jne..

Yksi klassikkohenkinen Baijerilainen tuli haettua, mutta myös ensi kevääksi ajoon ( :eek: ) kohdekkin ilmestyi hallille:



On ihan ehdalla pohjavärillä, joten maalauksen kautta. Tekniikka toimii, ajettukkin on jo, pohjassa ei mätää yhtään (Teksasista) ja on muutenkin hintansa väärti.

Mutta pyritään ulkoistamaan maalaus kokonaan, eli ei aleta purkamaan (vähän nyt toki sisustoja sun muita..) vaan suht koht tuollaisenaan menisi maalarin hoiviin, niin voisi jopa ehkä ensi keväälle valmistua.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Hieman priorisoinnissa ollut alhaisempana, mutta ei tästä taida enää talviautoa tulla ;D



Pikkuhiljaa alettu eristämään ääntä. Jotain johdotuksia soittimille vetelee samalla, kun vaan vahvistimien paikat löisi lukkoon.



Se missä sitä aikaa palaa, niin näissä pienissä muissa jutuissa. Aikalailla kaikki kierteet yrittänyt putsata ja rasvata tässä kohtaa, niin josko pultit menisi kasauksessa paremmin paikoilleen. Jos kaikki olisi siellä missä pitäisi, niin etsimiseen ei palaisi aikaa, kun kuitenin aina jonkun hetken ottaa aikaa käydä noita läpi jo muutenkin. Ja kun illoissa ei liikaa pituutta ole, niin se sitten syö sitäkin vähää tehokkuutta :seina



Penkitkin Nahkiksella käyty läpi ja jos varastosta pois tilaa viemästä nostelisi auton kajuuttaan.



Ja kun purkki oli esillä, niin pitihän urakoida.



Tästä taisi jossain kuvakin jo olla?



Onhan hillittömän hauska laite 8) Jonkun verran tullut löydettyä urbaaneita "ratoja" joissa päässyt tuikkaamaan mutkiin. Talven aikana kone menee uusiksi, mutta muuten tuo on jo kertaalleen läpi käyty.



Jottei ihan vain omiin vehkeisiin menisi aika, niin junnuosastolle on alettu hankkia myös kalustoa, joten iltapuhdetta syntyy aina silloin tällöin..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT





Toinen Suomessa aikaansa viettäneestä, toinen Mitsumikon tuontivehkeestä. Suolaa, vain ranskalaisten kanssa KIITOS :seina



Jottei osa häviä, niin tuli laitettua se oikealle paikalle :peukku

Mustangi meni maalarille ja kohta alkaa sen kasailut, joten vedetään hieman henkeä tässä välissä ja jos jää motivaatiota, niin josko tämäkin etenisi..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT



Kevät tulee, niin josko edes yksi auto valmistuisi..

Stealth itsessään etenee miten etenee, lähinnä osat löytäneet paikkojaan.. Vetarit putsattu vanhoista rasvoista ja redlinen rasvat laitettu sisälle, josko nyt ainakin vähän aikaa menisivät noilla. Pengottu välillä mielenkiinnosta pahvilaatikoita, että palautuu mieleen mitä on jo tilattu ;D


Mutta bensalinjat pitäisi tehdä ja suunnitelmathan on tehdä tuo AN8, josko tuossa nyt jäisi varaus mahdolliselle E85:lle. Ja lie siellä pohjassa mahtuu nuo paksummat letkutkin kulkemaan.. Jos ei edes putkia taittele sinne välille.

Vainoharhaisuutta lienee, mutta onko tuolla enää käytännön merkitystä, kun polttoainepukissahan on tällä hetkellä AN6-liittimet? Eli kuinka paljon tuo loppuviimenään kuristaa tuossa kohtaa ja onko virtauksen nopeuden kasvua siinä määrin, että olisi mihinkään vaikutusta?
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Jonkunlainen ajatuksen väärä urautuminen tullut aikaa sitten..

Tuossa Stealt:ssa isoimpina hommina tosiaan polttoainelinjat, sekä jarrulinjat.

Nyt tuota aloittamista jarrulinjojen kanssa jarruttanut se, että ei meinaa löytyä aikaa alkaa taivutella niitä ja touhuta. Kuitenkin esim. konehuoneessa menee kaikki uusiksi (ovat sen näköiset jo muutamasta kohtaa, ettei luottoa enää ole..) ja jonkunlainen taivuttelu niissä on.

Mutta, tuossa ajattelin lämmittelynä väännellä Hilux:n kaikki linjat alta pois ja hommaa jo aloitinkin.. Kunnes soitin Toyotalla, josko niitä löytyisi ihan uutena ;D ja löytyi, sekä sellaiseen hintaan, ettei siinä itse vääntämisessä ole mitään järkeä..

Samoilla lämmöillä pyyhkäsin Delta:n ja tilasin kaikki jarrulinjat eteen/taakse/konehuoneeseen ja kytkinputken. Hintaa noille tulee niin "vähän" (300-400€:a) että ei kyllä ajatustakaan suo kiepilliselle kuparille ja päiden vääntämiselle.. Saahan tuossa konehuoneessa hieman purkailla lisää, että ne sinne saa, mutta pitäisi olla suoraan paikalleen käyviä muodossaan olevia :peukku

Kuukaudenhan ne taitaa Japanista ottaa, mutta eipä tuossa.

Bensalinjat, dampperi, käyttöhihnan rullat jne ja mitähän "pientä" että alkaisi olla uskoa käyntiin yrittämisestä.. Onko kukaan itse tehnyt noita takapään nelipyöräohjauksen eliminointitankoja? Nelipyöräohjaushan tästä on puuttunut jo tehtaalta asti, mutta paikallinen Dodge ei osia tähän enää myy ja kaikki Mitsut on lie olleet nelipyöräohjauksella. Tuo alkuperäinen tanko oli niin ruosteessa, ettei lähtenyt ehjänä..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

pt. sanoi
Kuukaudenhan ne taitaa Japanista ottaa, mutta eipä tuossa.

Ottivat kuukauden ja toisen, kunnes tuli käytyä kyselemässä perään :) Eihän se sitten ollutkaan niin helppoa, joten (tai onneksi) oli löytynyt vain taakse menevät pitkät putket.

Ja niin, montaa kuukauttahan ei tuon päälle sitten ottanut tilata niitä jenkeistä tai siis OEM:llä nyt tilaus sisällä ja toivotaan että nuo kaikki loput konehuoneen putket sieltä löytyisi.. Onneksi nuo pitkät putket tuli suomesta, niin ei tarvitse niiden rahteja jännittää.

Etukelkanhan tuo putkien pujottelu pudottaa pois, joten sitä silmällä pitäen etukelkan pusliakin tilattu. Oikeellisuudesta niinkään tietoa.

Kokonaan ei tätäkään ole unohdettu, vaan voinee jollekin vuodelle jopa valmistua :peukku
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Ei niitä konehuoneen jarrulinjoja saa Jenkeistäkään...

Jos jollain olisi purkuauto pihalla, niin voisin tulla ostamaan/purkamaan nuo pois?

Mutta pitkät linjat taakse laitettu paikalleen ja satuloita vaille muuten valmis :peukku Eli ihan hirveää urakkatahtia ei ole menty...

Tälle talvelle? Voi olla, mutta yhtä hyvin voi olla olemattakin :peukku
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT



Ja 10m AN8 polttoainelinjastoa odottelemassa..

Suodattimen jos saisi paikalleen ja linjat vedettyä ensi viikon alussa, kun kolme päivää "vapaata", niin olisihan jo siinäkin :driver

Ja hotwirejohdotukset tehtävä polttoainepumpulle, stressin puolelle menee vielä..

JOS auto joskus ajoon asti keree, niin seuraavaa huoltoseisokkia silmällä pitäen on jo evoluutio II ajatukset toteuttaa uudestaan nyt tehtävän asiat, mutta näillä mennään nyt, jotta auto joskus olisi edes jotenkin päin ajossa.
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Jos joku tämän kohdalla tökkii, niin toimitusajat :seina

Pari pikkuosaa tilattu Jenkeistä ja nyt ovat selvityksessä Postilla missä mahtavat ovat.. Lokakuun lopussa tilattu, toki Ninjan normaalit lähetysongelmat siinä mukana, mutta silti :peukku

Hirveä innostus kaatuu aina nopeaan kun ei mitään edistettävää ole.. ;D
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Lupaavan kaihoisia katseita luotu autoon 8)

Polttoainelinjat ainakin siellä päin ja jotain muutakin ohi mennen kiristelty.

Kesälomaa olisi, joten teoriapohjaisesti voisi jotain edistää, jos vaikka vahingossa tulisi jarrulinjat konehuoneeseen.

Hyvistä purkuautoista saa edelleen vinkata.. Mikon vinkkaamasta on soiteltu puolin ja toisin, kunhan joskus osuisi paremmin vaan kohdilleen taivaanmerkit..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Puolvuotiskatsaus.

Kesälomatkin meni ja eipä niistä sen ihmeempiä :seina

Kuvatkin näköjään hävinny näkymästä, mutta olikokaan tuossa muuta oikotietä onneen kuin siirtää muualle photobucketista? Maksaminen ei nyt ole vaihtoehto..

Mutta nyt olisi taas pientä toivetta saada hommaa etenemään vaikka epäilen kyllä ettei enää tämän kauden jääradoille kerkiä :driver
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Pienin askelin jatketaan. Hyödynnetään pienet ohikulkiessa olevat vapaat hetket, kun niissä on mahdollista jotain tuottavaa saadakin aikaiseksi.

https://1drv.ms/i/s!AgpA1fNpRX-YheplMJhUKHdIrvXYLg

Saattaa olla hieman järeät polttoainelinjat, mutta onhan ne nyt kuitenkin..

Hieman vaatii tulo- ja paluupuolella "koneistamista" moottorin muutamat kohdat ja banjopultti, mutta eipä tuossa olisi ongelmaa pienemmillä liittimillä.

Melkein jo tulee paniikki alkaa rengasvannepaketteja ostaa ;D
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Ei tämä kokonaan ole unohtunut.

Jarrulinjatkin syntyi, polttoainesuodatin taisi paikkansa löytää (ihan tässä viikon sisään) ja jonkun verran pölyä tullut, mutta suht vähän se enää vanhoista erottuu.

Polttoainetankin lähtöliitin laitettu löpöön muhimaan (viikonloppuna), josko siintä irtoaisi. Sen jälkeen nippeliä tuon tilalle, että saa polttoainelinjat kiinni.

Konehuoneessa jäi joku juttu kesken (ihan siis kesän aikana..) Pitänee sinnekin kurkata, että mitä viellä vaati, että voisi loppuun niputtaa. Toisen turbon hukkaportin sokka oli ainakin katkenneena sinne reikäänsä, kun ihmettelin hieman vaisuja vetoja koeajolla.

Jääradoille olisi vielä 4kuukautta, ainakin..
 

pt.

Member
Liittynyt
14 Syyskuu 2013
Vs: pt:n Stealth/3000GT

Onhan tässä vähän jarruttavia voimia liikaa.

Polttoainetankin lähtö ei onnistunut kuten ensin ajatteli, eli olisi lähtöputkea hyödyntänyt. Sen verran oli jo rispaantunut, ettei pitkä ikäinen olisi ollut.

Poistin tuon putken ja porasin sen kokoisen reiän, että AN8 kulmaläpivienti juuri siihen menee. Tiivistys tiivistysaineella, kun painettahan tuohon ei tule ja mutterilla puristuu toiselta puolelta.

Pumppu tulee nyt tankkiin ja tuossa AEM:n pumpussa on 8mm letkulähtö.

Tuon naitattaminen AN8:n hieman pohditutti, mutta muutaman hetken letkuliittimiä pengottua löytyi M10 kierteellä oleva letkukara. Kun taasen AN8:n sisähalkaisija on 9mm paikkeilla, niin kätevästi sai käännettyä sinne sisälle kierteet ja käännettyä letkukaran sinne. Eli pieni pätkä pa-putkea pumpun ja lähtöliittimen väliin.


Konehuoneen ahtaus ajoi miettimään akkua suoraan takapaksiin. Etenkin nyt, kun polttoainelinjat on hieman paksummat, niin ei tarvi hirveitä mutkia suunnitella akun ohitukseen. Virtapiuha jo autossa, kunhan läpiviennin tulipellistä kaivaa (pitäisi olla valmiiksi.) Ja saahan tehtyä paljon helpommin hotwiren pa-pumpulle :)

Edellisen omistajan katkaisema hukkaportin sokka porattu pois ja muita pieniä tekemättömiä saatu pois.
 
Ylös Bottom