Puolityhmiä kysymyksiä..

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
Kuinkahan kauan tälläisissä kestää akku (vuosissa)?
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0730

Juurikin sama laite on töissä ollut "serverin" persiissä jo 2-3vuotta..viimeks tässä tänä aamuna se oli tarpeen (muttei riittäny kun sähkökatko kesti 1.5h :seina)
Eli 2-3v käytön jälkeenkin pukkaa vielä 15-20min virtaa...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
Juurikin sama laite on töissä ollut "serverin" persiissä jo 2-3vuotta..viimeks tässä tänä aamuna se oli tarpeen (muttei riittäny kun sähkökatko kesti 1.5h :seina)
Eli 2-3v käytön jälkeenkin pukkaa vielä 15-20min virtaa...
Ok,hyvä tietää.
Eihän tuolle muutenkaan montaa minuuttia luvata,kun miniakut näyttäisi sisässä olevan,mutta omaan tarkoitukseen olisi juuri passeli.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ville T. sanoi
mahtuuko 88-92 lancerin alle 195/60/15 renkaat? yksi rengasliike sano että menee helposti ja toinen väitti et ei mahtuis? nykyään kesärenkaina 195/50/15 ja ne on liian pienet auton alla ja matalaprofiiliset, eli meluisat ja ottaa joka uraan.

55 profiili olis vaihtoehto mut ei kyllä kasva kauheesti renkaan koko. auttaako meluun ja uraherkkyyteen?


Kyllähän nu ojoo vaikuttaa just tuossa profiilissa siirtyminen. Gti -lancerissa riittää potkua varmaan isommillakin renkailla eli tuo 60 profiilikaan sen suhteen ei oo poissuljettu, tosin ohjaustuntumakin yleensä heikkenee profiilin kasvaessa. Tuo 50 Profiili on jo ainakin varmasti epämukava. 55 vois olla hyvä kompromissi, kannattaa myös katella tota mittarivirhettä että jos se on 50 sarjalla ihan kaamee niin 60 sarjalla ois ok, taas jos sitä ei paljoa ole niin 60 sarjalaisella alkaa näyttää mittari jo liian vähän.
 
M

mikada

Guest
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Eikös tuohon rengas kokoon voisi juuri tuota nopeusmittaria pitää kriteerinä. Eli niin kauan kun nopeusmittari ei ala näyttämään liian vähän, niin renkaat mahtuvat pyörimään hyvin autonalla. Niin no tuohonhan vaikuttaa tietysti vanteet ja niiden ET. Jos on hullun pienellä ET:llä niin voihan ne kaaret tulla aikaisemminkin vastaan.
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

nostokurki sanoi
Kyl ainakin seatissa oli eroa profiililla kuin yöllä ja päivällä... Vanhat kesärenkaat, joissa oli kuitenkin hyvin vielä pintaa, oli juuri tuota 195/50-15 -kokoa ja ne oli uraherkät sekä törkeän kovaääniset, vaikka ihan laaturenkaat olikin (ja vielä melko pehmeätkin). Sitten kun katsuri pakotti vaihtamaan yhden renkaan sisäreunan kuluneisuuden takia, ostin seuraavan sarjan 5% isommalla profiililla ja oli kuin olisi ihan eri autolla ajanut... :)

joo no se tuntuma on toinen juttu ja sit se ulkonäkö on toinen. eli vaikk 55 olis hyvä koko noin ajo-ominaisuuksien kannalta niin onko kuinka paljon isomman näköiset alla. tossa lancussa nyt ollut kolme kesää vähän liian pienen näköiset renkaat alla niin ei viitsis ottaa sit liian pieniä uusia enää. mut pitää arvailla sitä asiaa kun ei oikeen saa mistään rengassarjaa kokeiluun eikä jaksa ruveta vaihteleen jos saiskin. se on vielä kyseltävä ja alunperin ideana olikin ne 55:set mut kun se yhden rengasliikkeen myyjä höynäytti niihin isompiin:)

Mystinengalant: mittarivihettä on noilla renkailla 10 aika tarkalleen.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ville T. sanoi
joo no se tuntuma on toinen juttu ja sit se ulkonäkö on toinen. eli vaikk 55 olis hyvä koko noin ajo-ominaisuuksien kannalta niin onko kuinka paljon isomman näköiset alla. tossa lancussa nyt ollut kolme kesää vähän liian pienen näköiset renkaat alla niin ei viitsis ottaa sit liian pieniä uusia enää. mut pitää arvailla sitä asiaa kun ei oikeen saa mistään rengassarjaa kokeiluun eikä jaksa ruveta vaihteleen jos saiskin. se on vielä kyseltävä ja alunperin ideana olikin ne 55:set mut kun se yhden rengasliikkeen myyjä höynäytti niihin isompiin:)

Mulla oli kans n. 10km/h satasen vauhdissa ja ero tippui 3km/h :) ja mun silmään ainakin se oli paljon parempi kokonsa puolesta, täytti kaaret huomattavasti nätimmin. Tekeehän se tuon levyisellä kumilla jo melkein 2cm lisää halkaisijaan ja sen eron kyllä huomaa. 60 sarjan renkaat ei olisi enää sopineetkaan, olisi ottanut jo sisälokariin kiinni...
 
M

mikada

Guest
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

No mulla Galantissa niillä orkkis 195 60 15 renkailla mittarivirhe oli 6-7 km/h ja kun laitoin nuo 195 65 15, niin mittarivirhe tippui 2 km/h. Oliskohan mittarinnäyttö just oikea jos laittais 205 65 15 :)
 

savihousu

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Semmosta tossa mietittiin duunikaverin kanssa, jotta onko sillä merkitystä nelivedon kannalta, onko etu- ja takavanteet/renkaat saman levyiset? Kun itse en keksinyt mitään järkevää argumenttia sitä vastaan niin kauan, kun renkaan ulkokehä säilyy samankokoisena edessä ja takana.

Eli käytännössähän tämä lähti ajatuksesta: tonnariin leveämmät tassut taakse, kun tuota tilaa on vaikka kuinka...

Ja brittipojat tuntuvat aika usein pistävän 8,5 eteen ja 9,5-10 taakse.
 

Pölhökustaa

New Member
Liittynyt
9 Elokuu 2008
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mulla oli ostettaessa Carismassa alla melko loppuun ajetut(jotkut ihan merkkirenkaat) 195/60/15", oli epämiellyttävä löllerö ajaa, ostin uudet Falkenin 195/55/15" nakit ja kiesi muuttui paljon miellyttävämmäksi.
Nyt kesän ajellut 205/45/16" Falkeneilla, ne on hieman liian "jämäkät", helposti hakee urissa.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

savihousu sanoi
Semmosta tossa mietittiin duunikaverin kanssa, jotta onko sillä merkitystä nelivedon kannalta, onko etu- ja takavanteet/renkaat saman levyiset? Kun itse en keksinyt mitään järkevää argumenttia sitä vastaan niin kauan, kun renkaan ulkokehä säilyy samankokoisena edessä ja takana.

Eiköhän renkaan korkeus muutu kun se laitetaan leveämmälle vanteelle, eli en pitäisi järkevänä. Serkku laittoi kyllä S4:n justiinsa tuumaa leveämmät vanteet taakse.
 

savihousu

Member
Liittynyt
12 Helmikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Eiköhän renkaan korkeus muutu kun se laitetaan leveämmälle vanteelle, eli en pitäisi järkevänä. Serkku laittoi kyllä S4:n justiinsa tuumaa leveämmät vanteet taakse.

No kun eihän se mihinkään muutu, kun pelataan leveydellä ja profiililla. Ei siis ole tarkoitus saman levyistä venyttää isommalle vanteelle, vaan esim 245/40/18 eteen ja 285/35/18 taakse, jolloin kehäero on millejä.

Ihan kuriositeettina, Carrera 4 rengastus 235 edessä ja 295 tai 305 takana, joten siltä pohjalta lähdettiin miettimään...
 

Jah1

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2009
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miten sais tietää, että onko bensanpaineet kohdillaan muuten kun mittaamalla? ??? ..ihmetyttää vaan, kun ei tule pa-paineensäätimen jälkeen yhtään bensaa paluuletkuun :seina
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Pakko siellä on kiertoa olla. Teoriassa on mahdollista että pumppu pystyisi juuri ja juuri tuottamaan sen 3 bar tyhjäkäynnillä eikä paineensäädin vielä päästäisi mitään läpi, mutta tällöin paine romahtaisi heti kun suuttimia yhtään avattaisiin.
 

Jah1

New Member
Liittynyt
19 Heinäkuu 2009
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

eli viittais siihen että pumppu paskana :seina no, en kyllä ihmettele jos on. Oli pienen saharan verran hiekkaa nimittäin tankissa :-\ Voisko tuota pumpun kuntoa tarkistaa mittaamalla tai mitenkään?
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Joo eli evo 4:ssä parikertaa syttynyt moottorin merkkivalo palamaan(ei vilkuta vaan palaa) eli mistä vois johtua.Auton sammuttamisen jälkeen taas OK.Onko vain kosteus juttuja vai mitä ihmettä ???
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ah-05 sanoi
Joo eli evo 4:ssä parikertaa syttynyt moottorin merkkivalo palamaan(ei vilkuta vaan palaa) eli mistä vois johtua.Auton sammuttamisen jälkeen taas OK.Onko vain kosteus juttuja vai mitä ihmettä ???

Vakiokysymykseen vakiovastaus. Lue / luetuta vikakoodit. Aikuisten oikeasti noilla tiedoilla ei voi vastata mitään muuta ja vaikka antaisitkin enemmän tietoa silti oikea toimintatapa olisi sama.
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Vakiokysymykseen vakiovastaus. Lue / luetuta vikakoodit. Aikuisten oikeasti noilla tiedoilla ei voi vastata mitään muuta ja vaikka antaisitkin enemmän tietoa silti oikea toimintatapa olisi sama.

Joo.Aattelin vain jos olis joku iisimpi juttu ollut että sori.Palaako se valo aina oli ongelma mikävaan vai kuuluisiko sen vilkkua eri lailla eri tilanteissa(osiohan oli "Puolityhmiä kysymyksiä") :peukku
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ah-05 sanoi
Joo.Aattelin vain jos olis joku iisimpi juttu ollut että sori.Palaako se valo aina oli ongelma mikävaan vai kuuluisiko sen vilkkua eri lailla eri tilanteissa(osiohan oli "Puolityhmiä kysymyksiä") :peukku

Palaa riippumatta ongelmasta.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

savihousu sanoi
Semmosta tossa mietittiin duunikaverin kanssa, jotta onko sillä merkitystä nelivedon kannalta, onko etu- ja takavanteet/renkaat saman levyiset? Kun itse en keksinyt mitään järkevää argumenttia sitä vastaan niin kauan, kun renkaan ulkokehä säilyy samankokoisena edessä ja takana.

Eli käytännössähän tämä lähti ajatuksesta: tonnariin leveämmät tassut taakse, kun tuota tilaa on vaikka kuinka...

Ja brittipojat tuntuvat aika usein pistävän 8,5 eteen ja 9,5-10 taakse.


Kyllä se on juurikin ulkokehä, mikä ratkaisee. Ihan sama kuinka leveä rengas, ja korkea / matala profiili tai vanteen koko kunhan ulkokehä on sama kaikissa renkaissa.
 

Tuiisa

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2005
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Miten tuo jarrujen ilmausruuvi toimii? Onko tosiaan niin, että sitä vain käännetään 180 astetta, jolloin se on auki ja takaisin, jolloin reikä menee kiinni? Irrotin nimittäin ruuvin äsken ja avasin ne kaikesta paskasta, samalla totesin sen rakenteen ja jäin nyt miettimään miten tuo ilmaus tapahtuu. Onko siis se ruuvi ja satulan kanta muka niin tiivis alhaalta, että pelkkä kääntö pitää nesteet sisällä.

En ole siis koskaan ilmannut jarruja....
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ville T. sanoi
joo no se tuntuma on toinen juttu ja sit se ulkonäkö on toinen. eli vaikk 55 olis hyvä koko noin ajo-ominaisuuksien kannalta niin onko kuinka paljon isomman näköiset alla. tossa lancussa nyt ollut kolme kesää vähän liian pienen näköiset renkaat alla niin ei viitsis ottaa sit liian pieniä uusia enää. mut pitää arvailla sitä asiaa kun ei oikeen saa mistään rengassarjaa kokeiluun eikä jaksa ruveta vaihteleen jos saiskin. se on vielä kyseltävä ja alunperin ideana olikin ne 55:set mut kun se yhden rengasliikkeen myyjä höynäytti niihin isompiin:)

Mystinengalant: mittarivihettä on noilla renkailla 10 aika tarkalleen.

Ite kun ostin 15tuumaset niin niissä oli uudet 195/65 päällä. Kyllä ne mahtu pyörimään, mut ratti luinkussa hipo sisälokasuojaan 1cm kokosen kirkkaan laikun, jos olis vasaralla koppassu sisään... Rattorin näkönen se kyl oli.

Nyt on R15 195/55 ja nopeusmittari näyttää oiken 100:n vauhdissa. En tiä sit 200:n vauhdissa
 

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

joo eiköhän ne ole sit ne 195/55:set muakkin seuraavaksi alla. eihän ne näytä liian pieniltä auton alla? onks sulla madallettu?
 

AYE_GTI

Timantit ovat ikuisia. Mitsubishi. EI aivan ;D
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Tornio
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ville T. sanoi
joo eiköhän ne ole sit ne 195/55:set muakkin seuraavaksi alla. eihän ne näytä liian pieniltä auton alla? onks sulla madallettu?

Oon nähny 50 lancern alla livenä, niin on ne pienen näköset. 55 on ihan ok. tai on silmä tottunu ku on ollu 4 kesää. Ei ole madallettu.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Tuiisa sanoi
Miten tuo jarrujen ilmausruuvi toimii? Onko tosiaan niin, että sitä vain käännetään 180 astetta, jolloin se on auki ja takaisin, jolloin reikä menee kiinni? Irrotin nimittäin ruuvin äsken ja avasin ne kaikesta paskasta, samalla totesin sen rakenteen ja jäin nyt miettimään miten tuo ilmaus tapahtuu. Onko siis se ruuvi ja satulan kanta muka niin tiivis alhaalta, että pelkkä kääntö pitää nesteet sisällä.

En ole siis koskaan ilmannut jarruja....

Se ilmaruuvin pää on piikkimäinen / terävä. Se kartio tiivistyy sitte sinne ilmaruuvin reiän pohjassa olevaan pieneen reikään. Ei tarvi vääntää naama irvessä metrin varrella kiinni, vaan ihan kevyt kiristys riittää jo tiivistämään sen.
 

Moppi

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2006
Sijainti
Kemijärvi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

millaset hyväksyntämerkit pitää olla umpiossa jos haluaa xenonit laittaa?kuulin yheltä rekkakuskilta että dc ois,itel lukee umpios 00DC,mitenkähän lie?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Teppi sanoi
millaset hyväksyntämerkit pitää olla umpiossa jos haluaa xenonit laittaa?kuulin yheltä rekkakuskilta että dc ois,itel lukee umpios 00DC,mitenkähän lie?

DC on merkintä lyhyiden valojen xenon (discarge=purkaus?) yhteensopivuudelle. HC on taas normaalipolttimolle (halogen). DR taas xenonien pitkälle ja niin edelleen. DCR tai DC/R on hyväksytty xenonkäyttöön sekä lyhyissä että pitkissä. Tällaisen vastauksen olen itse joka paikasta saanut :) en tiedä pitääkö umpiossa olla vielä erikseen joku E-hyväksyntä, luultavasti pitää...
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Taitaa kulkea aika käsi kädessä tuo E-merkintä ja hcr / dcr merkinnät. Xenon-polttimonhan pitää olla myös e-hyväksytty. Oikeestaan kaikki valot ja hehkut mitä auton ulkopuolelle asennetaan tai näkyvät ulkopuolelle (esim. lisäjarruvalo) pitää olla e-hyväksyttyjä.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mitähän mahdat tarkoittaa "kuplalla"?
Pakollisia on siis e-merkintä ja tuo hc hr hcr jne merkintä.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Ei ole projektorit pakollisia. Jos valo on e-hyväksytty ja sitä ei ole muuteltu, niin on 100% varmasti laillinen. Jos e-hyväksyttyä lamppua muuttelee jotenkin (ei taida koskea kiinnitystä) niin on laiton. Periaatteessahan tälläkin foorumilla esitellyt evojen valojen mustaksimaalaamiset taitaa virallisesti olla laittomia, vaikka ne ei mitenkään vaikuta valotehoon tai kuvioon.
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Elikkäs saako noista JDM evoista poistettua 180km/h rajotusta mekaanisesti ettei tavii mennä elektrooniseen sielunelämään? Legnumista saa kuulemma katkasemalla johdon... päteekö sama muissa? Eniten kiinnostaa tuo seiskan rajoituksen poisto.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jos satutaan vaikka jossain näkemään niin nopeusrajoittimen nosto 511 km/h kestää viitisen minuuttia ellei tarvitse etsiä XML tiedostoa netistä. Ei paljon kannata piuhaa etsiä :)
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ast sanoi
Jos satutaan vaikka jossain näkemään niin nopeusrajoittimen nosto 511 km/h kestää viitisen minuuttia ellei tarvitse etsiä XML tiedostoa netistä. Ei paljon kannata piuhaa etsiä :)

No perskules täytyypä koittaa törmäillä joskus jossainpäi... Harmi ettei mitsulla oo ratapäiviä enää tänä vuonna.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

mulla on vuodelta peruna ja kuokka 15kg hiilidioksidi sammutin...

voiko tämän pullon täyttää / katsastaa uudestaan?
jos yrittäs pärjätä auton pellin kanssa hiilidioksidilla... :-\
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Mr mmc sanoi
mulla on vuodelta peruna ja kuokka 15kg hiilidioksidi sammutin...

voiko tämän pullon täyttää / katsastaa uudestaan?
jos yrittäs pärjätä auton pellin kanssa hiilidioksidilla... :-\
Jos se menee katsastuksesta läpi niin sillä pärjää seuraavat 10 vuotta :peukku
Niin se on tuo meidänkin co-pullo vuodelta ennen ensimmäisiä mitsuja suomessa ;D
 

Tuiisa

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2005
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

ST sanoi
..mutta miksi vaihdat evon jarrut?

Tästä kun oli kerran puhe, niin tässä on aika kuvaava otos. Siinä on uudet Evo3:n jarrupalat ja vanhat 2g Eclipsen palat. Lisäksi siis Eclipsessä on yks mäntänen etujarru kun Evo3:ssa on kaksi mäntää.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jr- sanoi
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1732124

onko evo?

Arvuuttelin aamulla kanssa auton mallia ja lähtisin kyllä Civiciä veikkaamaan - ekana kyllä tuli mieleen joku Yaris tbo, siihen ei kuitenkaan tuo konehuone täsmää...
 

Jani T

ASX Instyle, Citroën C2, Porsche Boxster S
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Tammisaari
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Jr- sanoi
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1732124

onko evo?

Honda Civic Type-R taitaa olla

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009092010279126_uu.shtml
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
No voi hyvää päivää.

ei mitään hyvää päivää...mietippä omalle kohdallesi jos olisi sukulaisesi tai jopa veljesi..haluaisitko jakaa toisen profiilia kun autossa on kuoleita (ehkä jopa ko. henkilö?)
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

Harri K sanoi
ei mitään hyvää päivää...mietippä omalle kohdallesi jos olisi sukulaisesi tai jopa veljesi..haluaisitko jakaa toisen profiilia kun autossa on kuoleita (ehkä jopa ko. henkilö?)

Mielestäni täysin ymmärrettävä tapahtuma. Jos joku lähiomaiseni kuolisi ja joku laittaisi hänen naamakirja/irc-galleria/huuto.net -profiilistaan linkin netissä, niin ei kyllä ainakaan omaa ahdistustani mihinkään suuntaan muuttaisi.

En valitettavasti ymmärrä logiikkaasi lainkaan. Kuolema on todella harmittava tapahtuma mutta onko siellä profiilissa käynti joku synti?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Puolityhmiä kysymyksiä..

MakeM sanoi
Mielestäni täysin ymmärrettävä tapahtuma. Jos joku lähiomaiseni kuolisi ja joku laittaisi hänen naamakirja/irc-galleria/huuto.net -profiilistaan linkin netissä, niin ei kyllä ainakaan omaa ahdistustani mihinkään suuntaan muuttaisi.

En valitettavasti ymmärrä logiikkaasi lainkaan. Kuolema on todella harmittava tapahtuma mutta onko siellä profiilissa käynti joku synti?
On siinä mielessä, koska helposti tulee sinne sivullisilta ei tapahtumaa tietämättömiltä huuteluita "taas on annettu tehokas auto tms jne" ...
Mielestäni vain ei ole korrektia jakaa toisten "tietoja" kysymättä/ulkopuolisena. Ehkä ajattelen toisin sitten...
ja alkuperäisestikin tässä jutussa kyseltiin vain että mikähän auto oli kyseessä...ja se tuli jo selväksi aiemmissa postauksissa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös Bottom