Puristus-suhteen lasku?

M

Maxpain

Guest
Elikkä mitä suosittelette kun pitäis laskee puristussuhdetta. Mäntiin kankiin en ajatellut koskee vaan että laittais jotain tuon kannen väliin. En ole viel ehtinyt laskea tarvittavaa määrää mutta kuis esim löijätty kuparilevy. Saisin yhes firmassa leikautettua tarkasti. Jos tuo käy niin mitäs sen molemmille puolille laittais ?


Kokemuksia/ehdotuksia kiitoos....
 
Kairaa kannesta palotilat isommaksi?

Eiköhän kupari (jos on oikeaa laatua) tiivistä ihan pelkiltäänkin. Mutta jos et luota siihen, niin jopa tupla kansipahveja on käytetty tehtaiden (eurooppalaisten tosin) toimesta puristussuhteen laskuun. Eli miksei tuplapahvit sen kuparin molemmin puolin toimisi... ainakin jotenkuten?

Itse miettisin kyllä mäntien vaihtoa matalampiin ja vahvempiin, tai sitten palotilan kairaamista.
 
jep mullahan on se yks kansi ylimääräsenä... tarvii miettii ja laskee paljon tarvis saada lisää....
 
Stockmann turbo Sierroihin kuparitiivisteet teki aikoinaan Konetiiviste Lindgren niminen firma. Käsittääkseni käytettiin pelkkää kuparitiivistettä, mutta tästä en ole enää varma.
 
jos siitä puristesuhteen laskusta haluaa hyvän niin, ensiksi mikä kone se on?
voiko palotiloja suurentaa ja jos se riittää niin alkuperäisellä, tai kunnon viripahvilla kansi takas kiinni niin se kestääkin.

omalla kokemuksella 0.4 bar ahdoilla tuli tarvike tiivisteelle lähtö, alkuperäinen vaparin tiiviste kestää tällä hetkellä 0.9 bar.
kupari tiiviste on hyvä ja kestävä , eikä se ole kertakäyttöinen, mutta ongelma on saada se pitämään.

sitten jos palotiloista ei saa tarpeeksi pois niin sitten pitää kajota mäntiin, sorvissa tai varmaan jyrsin on paras millä saa männistä päältä ainetta pois.

männät päät kestää kyllä siinä ei tule ongelmaa.
mutta vakio mäntien välit on kovilla.
männän asettaminen sorviin on jo sinänsä ongelma, koska mäntä ei ole pyöreä vaan ristitapin kohdalta noin 0,20 mm kapempi riippuen koosta.
Yleensäkkään vakio mäntä (ellei turbo) viritetysssä moottorissa on se heikoin kohta, joka ensimmäisenä pitäisi vaihtaa.



2kpl kansipahvia päällekkäin ei ole se oikea ratkaisu,
mitä suurempaan pinta-alaan se räjähdys paine vaikuttaa sitä kestävämpi sen alueen pitää olla.
eli periaatteessa 2 kansipahvia päällekkäin kestää puolet vähemmän kun yksi kansipahvi.
 
4g92
Palotila on harjakatto mallinen, onkos se sitten pentroof tyyppinen. Eli sitähän varmaan pystyis suurentaa kun ei ole koko ympyrää käytössä(levittää) ?

edit: jaa pystyykös sittenkään, kun se tilahan tuli venttiileiden taakse....


tiivisteinä:

- Kuparilevy -> Pystyn teettämään laserilla leikatun, pitävyys ?
- orkkis tiiviste / jopa tuon 4g93 turbon tiiviste.
- 4g93 / protoniinhan saa sit jos jonkin näköstä tiivistettä -> kauhee tilaileminen -> ei onnaa...

Noh Tarvii ny kattoo tää on vasta suunnitteluvaiheilla....
 
Takaisin
Ylös Bottom