jos siitä puristesuhteen laskusta haluaa hyvän niin, ensiksi mikä kone se on?
voiko palotiloja suurentaa ja jos se riittää niin alkuperäisellä, tai kunnon viripahvilla kansi takas kiinni niin se kestääkin.
omalla kokemuksella 0.4 bar ahdoilla tuli tarvike tiivisteelle lähtö, alkuperäinen vaparin tiiviste kestää tällä hetkellä 0.9 bar.
kupari tiiviste on hyvä ja kestävä , eikä se ole kertakäyttöinen, mutta ongelma on saada se pitämään.
sitten jos palotiloista ei saa tarpeeksi pois niin sitten pitää kajota mäntiin, sorvissa tai varmaan jyrsin on paras millä saa männistä päältä ainetta pois.
männät päät kestää kyllä siinä ei tule ongelmaa.
mutta vakio mäntien välit on kovilla.
männän asettaminen sorviin on jo sinänsä ongelma, koska mäntä ei ole pyöreä vaan ristitapin kohdalta noin 0,20 mm kapempi riippuen koosta.
Yleensäkkään vakio mäntä (ellei turbo) viritetysssä moottorissa on se heikoin kohta, joka ensimmäisenä pitäisi vaihtaa.
2kpl kansipahvia päällekkäin ei ole se oikea ratkaisu,
mitä suurempaan pinta-alaan se räjähdys paine vaikuttaa sitä kestävämpi sen alueen pitää olla.
eli periaatteessa 2 kansipahvia päällekkäin kestää puolet vähemmän kun yksi kansipahvi.