rokkijumala
Member
- Liittynyt
- 9 Marraskuu 2017
- Sijainti
- Espoo
Jeps, aloitetaan tänne vähän projektipäiväkirjaa, että saa muutkin kanssaelää tätä unelmaa hullujen elämää.
Eli kuvan mukainen punainen mitsu tuli ostettua loppuvuodesta 2017. Suunnitelmanahan tällöin oli toki että "pienellä vaivalla törkeen hieno auto", noh, toisinhan siinä(kin) sitten kävi. Nimittäin heti kotimatkalla auton ostosta päästiin tekemään ensimmäinen korjaus kun rengas räjähti "hieman" optimoidussa moottoritienopeudessa, minkä jälkeen tallille päästyäni sainkin sitten todeta että menee koko tekniikka vaihtoon. Oli nimittäin yhdestä männästä lohjennut pala, ja tarkempi tutkimus osoittikin syyn, joku oli tähän autoon vaihtanut jostain syystä lohkon vaparista. Suuttimetkin kun olivat vaparista, niin laihallahan se sitten oli käynyt, mistä sitten varmaan tuo mäntävaurio aiheutunut. Noh, itseä voi vaan syyttää kun ostaa suomenmaan halvimman yksilön.
Eihän siinä, hommasin sitten asianmukaiset turbokoneen lohkot, männät, kannet ym. hilppeet, ja kasasin tekniikan näistä. Kivastihan se kesän verran kulki, jonka jälkeen alkoi jäähdytysneste puskea ulos. Ei näköjään siis tämän lukio klopin käsissä pysy työkalut sitä vähää että olisi mitään kunnollista saanut aikaan. Ei auttanut termostaattien vaihdot, ei vuotojen tukkimiset, ei mitkään. Nyt uudenvuoden jälkeen totesin sitten että olisihan se taas vuosihuollon paikka sitten, eli konetta taas pois keulalta ja atomeiksi.
Tällä erää olisi sitten tarkoitus rakentaa kone siis ensinnä vähän paremmin kuin viime kerralla, toiseksi olisi tarkoitus sijoittaa opintolainaa virivireihin. Eli ainakin lohko olisi tarkoitus rakentaa kestämään vähän rajumpaakin väärinkäyttöä. Varmaan tulee siis tako wisecot pyörimään sinne kiertokankien päihin, kunhan brittiherra laittaa postipakettia joskus vielä tulemaan. Kytkimen laitoin jo tilaukseen (ebayn varmasti hyvä käytetty south bend kytkinasetelma ja rps alumiini vauhtipyörä). Sitten jos on vielä pelimerkkejä tilillä niin laitetaan sitten ne 19T:t ja hillittömät suuttimet jne.
Mutta tosiaan, tänään oli projekti siinä vaiheessa että oltiin lohkon purkuhommissa. Ilahduttavasti isoa metallisilppua löytyi vain vähän, hienompaa huomattavasti enemmän. About kaikissa laakereissa (muutaman tuhat km ajetut) oli pientä naarmua pinnassa, muutamassa huomattavasti isompaa viirua pinnassa.
Nyt sitten ei muuta kuin odottelua, josko männät saapuisivat ja pääsisi viemään romut koneistamolle.
Eli kuvan mukainen punainen mitsu tuli ostettua loppuvuodesta 2017. Suunnitelmanahan tällöin oli toki että "pienellä vaivalla törkeen hieno auto", noh, toisinhan siinä(kin) sitten kävi. Nimittäin heti kotimatkalla auton ostosta päästiin tekemään ensimmäinen korjaus kun rengas räjähti "hieman" optimoidussa moottoritienopeudessa, minkä jälkeen tallille päästyäni sainkin sitten todeta että menee koko tekniikka vaihtoon. Oli nimittäin yhdestä männästä lohjennut pala, ja tarkempi tutkimus osoittikin syyn, joku oli tähän autoon vaihtanut jostain syystä lohkon vaparista. Suuttimetkin kun olivat vaparista, niin laihallahan se sitten oli käynyt, mistä sitten varmaan tuo mäntävaurio aiheutunut. Noh, itseä voi vaan syyttää kun ostaa suomenmaan halvimman yksilön.
Eihän siinä, hommasin sitten asianmukaiset turbokoneen lohkot, männät, kannet ym. hilppeet, ja kasasin tekniikan näistä. Kivastihan se kesän verran kulki, jonka jälkeen alkoi jäähdytysneste puskea ulos. Ei näköjään siis tämän lukio klopin käsissä pysy työkalut sitä vähää että olisi mitään kunnollista saanut aikaan. Ei auttanut termostaattien vaihdot, ei vuotojen tukkimiset, ei mitkään. Nyt uudenvuoden jälkeen totesin sitten että olisihan se taas vuosihuollon paikka sitten, eli konetta taas pois keulalta ja atomeiksi.
Tällä erää olisi sitten tarkoitus rakentaa kone siis ensinnä vähän paremmin kuin viime kerralla, toiseksi olisi tarkoitus sijoittaa opintolainaa virivireihin. Eli ainakin lohko olisi tarkoitus rakentaa kestämään vähän rajumpaakin väärinkäyttöä. Varmaan tulee siis tako wisecot pyörimään sinne kiertokankien päihin, kunhan brittiherra laittaa postipakettia joskus vielä tulemaan. Kytkimen laitoin jo tilaukseen (ebayn varmasti hyvä käytetty south bend kytkinasetelma ja rps alumiini vauhtipyörä). Sitten jos on vielä pelimerkkejä tilillä niin laitetaan sitten ne 19T:t ja hillittömät suuttimet jne.
Mutta tosiaan, tänään oli projekti siinä vaiheessa että oltiin lohkon purkuhommissa. Ilahduttavasti isoa metallisilppua löytyi vain vähän, hienompaa huomattavasti enemmän. About kaikissa laakereissa (muutaman tuhat km ajetut) oli pientä naarmua pinnassa, muutamassa huomattavasti isompaa viirua pinnassa.
Nyt sitten ei muuta kuin odottelua, josko männät saapuisivat ja pääsisi viemään romut koneistamolle.