Rahojen törsäys vanhaan autoon, rokkijumalan GTO VR-4 -91

Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#1
Tehdään tänne kanssa threadi. Saa älähtää, kun suunnitelmat tai toteutukset vaikuttavat kelvottomilta. Etenkin kun viime kerralla operaatio meni miten meni. :rolleyes:
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#2
Puhun vain omasta kokemuksesta, remontin jälkeen 70tkm annettu kenkää, erittäin hyvin pelaa.

Ei tasapainoitettu mitään.
Tosin koneistamo laittoi Wisecot orkkis kankiin
Pienessä hämärässä tallissa niputettiin 10v sitten.

Orkkis siimapyöräkin poistettu ja vaihdettu (kiellettyyn kampiakselin särkevään :) ) underdrive pulley, ilman värinänvaimentimia....
Toimii
 
Liittynyt
1 Lokakuu 2009
Tykkäykset
2
Sijainti
Kuopio
#4
Yhden kerran tasapainoitettu kampura + rps vauhtipyörä + twin disc kytkinsetti. Muuten aina kasannu ilman tasapainotusta.

Tuo laakerihomma kuullostaa hiukan huolestuttavalta. Onko kampurassa yhtään jälkiä? Jos tarve vaatii niin koneistus ja ylikoon laakerit. Muistutuksena aina kasatessa asennusöljyä pari tippaa laakereihin yms.
 
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#5
Puhun vain omasta kokemuksesta, remontin jälkeen 70tkm annettu kenkää, erittäin hyvin pelaa.

Ei tasapainoitettu mitään.
Tosin koneistamo laittoi Wisecot orkkis kankiin
Pienessä hämärässä tallissa niputettiin 10v sitten.

Orkkis siimapyöräkin poistettu ja vaihdettu (kiellettyyn kampiakselin särkevään :) ) underdrive pulley, ilman värinänvaimentimia....
Toimii
Tätä juurikin ajattelin, kun oma mielikuva on kanssa, että ihan ilman mitään tasapainotuksiakin ovat jotkut saaneet ihan luotettavia koneita aikaan. Tietty jokaisen tasapainotuksia tekevän pajan sivuillahan lukee että jos on pari grammaa epätasapainossa niin moottorin täystuho on minuuttien kysymys :oops: No mutta paikalliselta koneistamolta nuo tasapainotusvehkeet löytyvät, teen siellä muutenkin kaikki koneistukset niin tuskimpa se tässä konkurssissa enää paljoa painaisi jos pyöräyttäisivät hilppeet siinä tasapainokoneessa.

Hieman offtopic mutta näyttäisi Otanimen teekkarikylältä.
Juu, siellähän mä rakentelen tuota toisen samanmoisen mitsun omistajan kanssa. Saa tulla vaikka paikan päällekkin ihmettelemään.

Yhden kerran tasapainoitettu kampura + rps vauhtipyörä + twin disc kytkinsetti. Muuten aina kasannu ilman tasapainotusta.

Tuo laakerihomma kuullostaa hiukan huolestuttavalta. Onko kampurassa yhtään jälkiä? Jos tarve vaatii niin koneistus ja ylikoon laakerit. Muistutuksena aina kasatessa asennusöljyä pari tippaa laakereihin yms.
Itsekin olen aika huolestunut tuosta. Saavat koneistamolla katsoa että mitä on tehtävissä. Joskus mulle on sanottu että ei nuo pitkittäiset viirut edes niin haittaisi, että kiillottamalla selviäisi aika pitkälle enne kun tarvitsee ylikoon laakereihin vaihtaa. Tietävät varmaan siellä moottorikoneistamolla paremmin.

Red linen assembly lubea kyllä lotrasin ihan kiitettävästi joka paikkaan kun viimeksi kasasin. Syynä noihin viiruihin saattaa olla sekin, että samassa tilassa missä konetta kasailin leijailee ilmassa välillä aika hyvä määrä skeidaa, kun siellä porukka tekee metallihommia ja pahimmillaan jopa hiekkapuhaltaa. Täytyy varmaan nyt ostaa joku ilmatiivis teltta tallin sisälle ettei vastaava pääse tapahtumaan :mad:
 
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#6
Onkos jollakulla muuten kokemusta noista aftermarket kiertokangista? Kun nyt menee muutenkin hyvä määrä rahaa lohkoon, niin harkinnassa olisi vielä.

Ebayssä näkyy olevan noita h-profiileja aika houkuttelevin hinnoin, parista sadasta dollarista ylöspäin. Mutta ovatkohan ihan roskaa verrattuna vakioihinkin?

Ainakin ameriikan foorumilla ovat saaneet isojen tehojen koneissa kankiakin solmuun, toiset sitten sanovat sielläkin että riittävät vakiokanget ihan järjettömiin teholukemiin.

Öljyruutathan noista kaikista h-profiileista näkyy puuttuvan, mutta lohkostahan löytyy toiset. Mikähän lienee syynä että mitsun insinöörit ovat kaksinkertaiset öljyruiskut noihin laittaneet?
 
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#8
On kokemusta mutta ei noista halvoista. Luulisin että mielummin vakiot kuin ebayn halvimmat:rolleyes: Ite laitoin pauterin veivit
Pauterit olisi namit. Mutta vaan ihan totaalisen ulkona omasta budjetista.

Jos en kuitenkaan ihan väärässä ole niin noi 3sx:sän omat kietarit on kanssa kiinassa tehtyjä. Maxpeedingrods:eja näyttää kanssa vpmotorsporttikin ottaneen valikoimiinsa, että tuskin nekään kehtaa ihan silkkaa skeidaa myydä. Varmaan kuitenkin tosiaan aika rajut laadunvaihtelut noissa kiinanosissa, voi tulla hyvää tai sitten sitä itseään.

Sitten olisi tietty kanssa noi crowlerin kanget, mitkä on vähän halvemmat kun noi pauterin, mutta kalliit nekin.

Niin ja tietty jos jollain nyt sattuu lojumaan nurkissa sarja jotain järkeviä aftermarket kankia niin saa tyrkyttää tänne päin.
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#9
Jos 500-700hp riitää nii menee ehjillä vakioilla kevyesti, kiinan paskaa nämä 3sx kanget mitä tarkoitit.

Suurin osa näistä vääntyneistä kiertokangista (3si.org) johtuu paskasta säädöstä E85 polttoaineella , tonnarin naku anturi ei "kuule" e85 nakua ja kone hajoaa....paskalla säädöllä. Pampena meinas että jos turvallisesti e85 haluaa ajaa ja saada voimaa niin 10.8 AFR on turvallinen ja voimaa löytyy, oli testannu penkissä nii ero tuonne 12 afr oli muutaman kymmenen heppaa, ei kannata riskeerata turhaan
 

mitsumikko

Museoikä lähestyy
Liittynyt
21 Joulukuu 2005
Tykkäykset
1
Sijainti
kempele
#11
mietin 10v sitten pakosarjojen tekoa koska luulin vakio sarjojen ahdistavan, ei kannata alkaa tekemään ihan turhaa hommaa, todettu moneen kertaan. Vahvista vailka kulmavaihdetta silläki vaivalla/rahalla niin on oikeasti jotain hyötyä
 
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#12
Ai ne meni sulle. Katselin noita samoja ahtimia. Irtosko hyvään hintaan?
Ihan kohtalaiseen hintaan, tosin toinen noista ropelleista täytyy fiksata/viedä korjattavaksi kun pakosiipi on ottanut vähän osumaa. Katotaan nyt että tuleeko yhtään uusia halvemmaksi :-D

mietin 10v sitten pakosarjojen tekoa koska luulin vakio sarjojen ahdistavan, ei kannata alkaa tekemään ihan turhaa hommaa, todettu moneen kertaan. Vahvista vailka kulmavaihdetta silläki vaivalla/rahalla niin on oikeasti jotain hyötyä
En mä varmaan sen enempää jaksakaan noihin sarjoihin panostaa, mutta täytyy nyt vähän modailla että sopii noihin turbon laippoihin.
 
Liittynyt
9 Marraskuu 2017
Tykkäykset
6
Sijainti
Espoo
#13
Niin, tuli laitettua taas kone atomeiksi oljynpaine katastrooffin jälkeen. Kampiakseli selvinnee konepajan mukaan ylikokoon hionnalla, ja yksi kanki täytyy vaihtaa kun on lämpöjälki puolen kiertokankeen asti.

Muut korjaukseen tarvittavat osat laitoin rockautosta tulemaan, mutta laakereita en vielä kun ei nyt ollut vielä varma että mihin ylikokoon sen kanssa päädytään. ACL race series lakrut loppuvat kietareiden kaulojen osalta 0.25 ylikokoon, saattaa olla että niillä pärjäisi, mutta jos ei riitä ensimmäinen ylikoko niin ei näyttänyt helpolla löytyvän 0.50 ylikokoa niin ACL, King taikka Cleviten "race" laakereista.

Onko täällä ylipäätään kenellään kokemusta että onko nuo hipohipo racing laakerit nyt sen parempia kuin halvat peruslaakerit, noita halpoja tarvikelaakereitahan saisi iloisesti 0.75 ylikooon asti? Entäs OEM lakrut, onkohan niistä mihinkään tässä 600 konehevosvoiman tavoitteessa mihinkään? Millä lakruilla isot pojat isoilla tehoilla täällä oikein ajelee evoja ja kolmetonnareita?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
142
#14
Itse olen käyttänyt NDC, Kolbenschmidt, ACL ja King merkkisiä laakereita. Kaikki edellä mainitut on toiminu hyvin. Tärkeintä on saada oikeat välykset. Orkkis laakerit myydään yksittäin ja sen vuoksi niillä on mahdollista saada hyvin tarkat välykset "yhdellä sarjalla".
 
Ylös Bottom