Raidetangon päät

anu84

Sigma 3.0 V6 24V
Liittynyt
2 Lokakuu 2005
Sijainti
Soini
Tietääköhän kukaan mitä maksaa sigmaan kyseiset osat ja onkohan saatavana muuten kuin alkuperäisosana.... On tainnu ne vuorostaa mennä, yhtäkkiä alkaa ajossa ravistamaan ja kun päästää kaasulta ravistus lakkaa! Yleensä ravistaa kun on hetkenmatkaa ajanu suoraan jotain 100 vauhtia.
 
Vs: Raidetangon päät

Saa ihan tarvikkeena ja ovat samat kuin useassa saman ikäisessä mitsussa ja hinnaltaan
siitä johtuen melkoisen edullisia.
 
Vs: Raidetangon päät

No hyvä homma.. Joo luinkin jostain et galantista käy... Toivottavasti vika siinä!
 
Vs: Raidetangon päät

:eek:fftopic Mulla täristää vaan sateella... ja seki johtuu siitä ku sutii niin saatanasti ku lähtee kickdownilla ;D ;D ;D
 
Vs: Raidetangon päät

vika voi olla myös kuluneissa vetonivelen sisäpäissä jos veto päällä/kiihdytettäessä ravistaa koria.ainakaan omalle kohdalle ei ole sattunut moista että väljät r-päät aiheuttaisi ravistusta,ainakaan omassa ex-sigmassa ei ollut ravistusta vaikka molemmat r-päät oli tosi väljät.
 
Vs: Raidetangon päät

Jos ne nyt on vetarien sisäpäät niin mitähän lysti kustantaa....??
 
Vs: Raidetangon päät

tarvikeosana ainakaan suoraan valikoimissa suomessa ei taida sisempää päätä olla kellään
:( kannattaa vilkaista myös kuljettajan puolella olevaa vetarin tukea onko kulunut/löystynyt..moottorin vaimennus iskari voi myös olla loppu,mutta ei taida aiheuttaa täristystä kuin vaihdettaessa.
 
Vs: Raidetangon päät

no en osaa tarkkaa hintaa sanoa mutta on taatusti kallis paukku.kokeilkaa ensin että vaihdatte rasvat sinne sisä niveliin,onnistuu ilman vetareiden irroitusta saattais helpottaa vaivaan.vetari rasva saa ihan irto pusseissa sekä puristus klemmareita,maksaa muutamia euroja.

ootteko kokeillut rengasta ravistamalla(rengas siis ilmassa) onko välystä ulko tai sisä r-päissä?
joo tarvike osana tuskin saa raide sisäpäitä.voin katsoa alkuperäisen varaosa numeron.sillä pystyy hakemaan ainakin osaset liikkeistä tarvike osaa.
 
Vs: Raidetangon päät

eli raide sisäpään numero ois MR131830 all sigma models.sama sisäpää gt-3000 mitsuissa.

ulkopää ois MB912519 all sigma modes sama pää siis e5x galanteissa 93-96
 
Vs: Raidetangon päät

juuh mut miten ton sisemmän vetonivelen saatavuus,onko kukaan selvittäny sitä pidemmälle ?
 
Vs: Raidetangon päät

muistaakseni aikoinaan omaani kyselin tarvikkeena monesta paikasta mutta kirjat/ohjelmat ei tuntenut ollenkaan sisempää vetaria.

taitaa olla timantti tiski ainoita vaihtoehtoja ellei sitten löydy ulkomailta :p
 
Vs: Raidetangon päät

Joo kyllä vika on kuskinpuolen sisimmässä vetarissa.. On päästäny kaikki vaseliinit pihalle!! Niin kukaanko ei ole löytänyt kyseistä osaa mistää tarvikeliikkeestä? Mä nyt muutamaan paikallisee liikkeesee jo soittelin ja lupasivat huomen soitella takasippäin, mutta epäilen vahvasti...
Ja hassua silloin kun kyselin sitä ulointa vetaria alkuperäisosana oikein, niin väittivät mulle kiven kovaan ettei sitä saa vaan pitää ostaa koko aksila.. Niinpä vain sai pelkän vetarin vaihdettua! ja vielä tarvikkeena löyty onneks se! Ja vaikka timantti tiskillä kattoivat rekkarin mukaan niin vieläkin se ukko väittää ettei muka sais vaihdettua.. Nauroinki sille että on vaihdettu jo ajat sitte.
 
Vs: Raidetangon päät

kysäiseppäs "samitsu"lta jos siltä löytyis ;) tai edes jos löytyis tarvikkeena.joskus ostin jyväskylän merkkiliikkeen kaikki varaosat kun mitsulla vaihtui edustus niin siellä oli jonkin verran vetareita ja kaikki joissa oli sisempi nivel oli myös itse akseli mukana!?
nää osat pitäis nykyään löytyä samitsulta ;)
 
Vs: Raidetangon päät

kannataa kattoo viel esim tecdoc:lla ton saatavuus ees ns tehdastilauksena.
ellei oo kellee jäänny varastoo.
 
Vs: Raidetangon päät

Tunnen nyt itteni tosi dorgaksi... Mutta mikä "SAMITSU"?? Googlee laitoin sen tecdoc:in niin en oikein ymmärtäny sitä sivua..... Auttakaa naista hädässä!! ;)
 
Vs: Raidetangon päät

tecdoc on sellainen ohjelma jolla voi etsiä sopivia osia autoihin ja vertailla osien sopivuutta keskenään yms yms... vilkaisin tänään tunnistaako sillä sisempää vetoniveltä sigmaan ,mutta ei tärpännyt pelkkää ulompaa tunsi...
 
Vs: Raidetangon päät

Vemixin kautta sisempi löytyis hollannista tilattuna 288€... Kyllä mä nyt vielä yritän muualta JOS sattuis halvemmalla saada!
 
Vs: Raidetangon päät

Tilasin Vemixiltä sen sisemmän vetarin, ja koiran luun kuskinpuolelle.. Kyllä silläkin oli hintaa 70€! Mutta nyt saa mitsun kuntoon ja leimattua!!! Vieläkun sen abs-tunnistimen jostain löytäis!
 
Vs: Raidetangon päät

motonetistä saa sigman etu koiranluut 16e kpl siis sama kuin 88-92 e3x galantissa ja nettivaraosassa on joku purkaamo jolla sigma osina myynnissä.löytyy foorumilla nimimerkki "veeku"jolla kans sigma osina myynnissä,löytyis varmaan abs antureitakin. ;)
 
Vs: Raidetangon päät

Ai ne galantin käy varmasti... No hyvä tietää ehdin vielä sen perua sitten siitä tilauksesta. Huomattavasti halvemmat! ;) Joo täytyy kysellä niitä antureita! Ja tarkastaa nyt et on sit kans varmasti sit rikki, ettei oo likanen tms! Olis huomattavasti helpompaa taas olla mies ja mennä ite kattoo kaikki ku aina raahata autoa ympäri kylää ja "vaivata" kavereita!
 
Vs: Raidetangon päät

Hitusen vanha aihe, mutta haulla pomppas esiin. ;D

Tuossa alkoi kaverin Lancer ('91, ja liekö nyt merkitystä tässä tapauksessa auton mallilla, kun tämä on sigma ym osio...) ravistamaan eilen yöllä, kun ajettiin auran jättämästä kinoksesta yli. Vanteissa ei ole lunta eikä könttää, ja ei ravista aina, vasta kun "lämpenee". Ja tuossa äsken tehtiin diaknoosia, niin ravistaa, kun ajaa vapaalla, ja just ennenkuin veto vaihtuu moottorijarrulle, ja päinvastoin. Eli ravistaa silloin, kun vetoa ei kohdistu moottorin ja renkaan välille... Ja nyppää aika rankastikin oikealle rattia! Ja tuntuis että aina kun rengas pyörähtää kierroksen, niin silloin nyppää, eli nyppäsy per kierros. Ja riittää että kääntää puolisen kierrosta rattia, ihan kumpaan suuntaan vaan, niin nypytys loppuu. Hajosko tuosta nyt sitten vetonivel (mikä niistä?) eilen, kun ajoi lumivanan yli? :eek:

Kokeilin vetareita, päittäisvälystä on kummassakin, sekä aavistuksen pyörimissuuntaista välystä. Kuskinpuolella ehkä aavistus enempi...

Kaveri puhu, kun sillä oli Galant, että mitsuissa kuluisi sisemmän vetonivelen se kuppi väljäksi, mutta silloin ravistaisi vedätettäessä?
 
Vs: Raidetangon päät

Kudokset menny renkaastasi kun ajoitte paakkuun.... tai vanne soikeena...
 
Vs: Raidetangon päät

Harri K sanoi
Kudokset menny renkaastasi kun ajoitte paakkuun.... tai vanne soikeena...
No en oikein jaksa uskoa. Kun tosiaan ainostaan vapaana rullatessa nypyttää ja pikkusen kääntäminen vaikuttaa heti siihen, ettei nypytä. Kun eikös näissä nyt kumminkin noita vetoniveliä mene? 354tkm mittarissa jo kuitenkin...

Ja ei siellä mitään kovaa paakkua silleen ollu ees...
 
Vs: Raidetangon päät

Vensku_ sanoi
No en oikein jaksa uskoa. Kun tosiaan ainostaan vapaana rullatessa nypyttää ja pikkusen kääntäminen vaikuttaa heti siihen, ettei nypytä. Kun eikös näissä nyt kumminkin noita vetoniveliä mene? 354tkm mittarissa jo kuitenkin...

Ja ei siellä mitään kovaa paakkua silleen ollu ees...

no mutta jos se alkoi siittä..tai sitte pyöränkulmat meni sekasi (hakeeko auto suoralla ajettaessa jonnekipäin)
Toki se voi vetariki olla... vihje: aja kahdeksikkoa (8) hitaasti etuperin ja sitte takaperin ja kuuntele "naputtaako" vetari
 
Vs: Raidetangon päät

Mut eihän pyöränkulmien pitäis alkaa tollee nypyttämään? :eek: Jos meni, niin kyllä menee sitte lancerista tosi herkästi kulmat, ne on jo pariin kertaan säädetty, mutta aina on vaihdettu alapallo sitä ennen...

Ja autol ajaes ei mitään kummallista, joskus kuulema kun ajautuu esim pois urilta siihen keskelle, niin nyppäsee kerran. Mutta vapaalla siis nypyttää kokoajan. Ja mun mielestä ei vetari pidä ääntä. Pitänee kokeilla huomenissa kun on aikaa.

Mun mielestä kyllä mystinen juttu, ehkä se selviää tässä vielä... Ja tosiaan välil auto pitää lämmetä, että alkaa tekee sitä, ja välil tekee suoraan kylmänä... Ihan uskomaton...
 
Vs: Raidetangon päät

Njaaha, tänään kun kanttasi "lujaa" vasemmalle, kuuluis hurja kolahdus ja nypytys loppui. ;D

Sitte myöhemmin ajeltiin vähän ympyrää, niin oikeasta pyörästä kuuluu kolahdus kerta kierroksella suurinpiirtein kait, eli vetaria vois veikata... ::)

No, josko sitä huomen hakis sellasen ja kattois tarviiko vaihtaa...
 
Takaisin
Ylös Bottom