Ralliart 08 - > huoltoväli yms

Nassek

New Member
Liittynyt
29 Lokakuu 2018
Moro!

Oon aikeissa mennä potkiin ralliartin renkaita liikkeeseen jossain välissä tässä ja heräili muutama kysymys autosta.

Eli onko nämä autot tehty jaappanissa vai jossain muussa maassa?

Mitenkäs nelivedon huoltovälit ja yleinen kestävyys. Tämä ehkä se isoin kysymysmerkki että tuleeko vain kasa huolia kun hommaa nelivedon kun aiemmin olen vain vajaavetoisella ajanut. Ja nuo peräöljyjen ja jakolaatikon öljyjen vaihtovälit kiinnostaa kun olen ymmärtänyt että ölpät ovat suht tyyriitä(?)

Sitten onkos näissä perusmankoissa ralliarteissa 3.5mm plugia tai bluetoothia? Kännykän liitettävyyttä ajatellen puhumiseen sekä musiikin kuunteluun.

Sitten se kuuluisa ayc pumppu. Jossei äännä niin hyvä mutta mitenkäs tämän sivuston korjausratkaisut? Näyttää halvoilta kun joku jossain ketjussa puhui että uusi pumppu maksaisi 3-5ke
http://www.autokorjaamoso.com/myydaan.htm

Ja mikä tämän lancerin vakio voimanjako taka ja etupyörille on? 50:50? Pystyykö muuttamaan tarpeen vaatiessa.

Ja en löytänyt kuuklettamalla niin onko tässä ketju jakopää vai hihna? Jos ketju niin onko venymisiä ollut näissä.

Tuossa varmaan ne isoimmat kysymysmerkit auton osalta. Kiitoksia etukäteen!
 
Viimeksi muokattu

-JPA-

Member
Liittynyt
30 Lokakuu 2013
Jakoketjun venymisiä on ainakin jenkeissä ollut jonkin verran.
AYC-, kytkin- ja vaihdelaatikko yllätysten varalta kannattaa pitää lompsassa 5k€ jemmassa.
Oman auton remontteihin olisi mennyt ~10 k€ jos takuu ei olisi ollut voimassa. Kytkintä ei edes uusittu...
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Moro!

3.5mm liitin (tai no 2x RCA) löytyy, jos on vähän uudempi malli (tais olla 2011 eteenpäin) niin autosta löytynee FUSE systeemi joka tukee myös BT:tä ja USB:ia. Vanhemmista löytyy myös BT mutta se toimii vaan hands-free profiilina eli kännykän kanssa soitellessa.

Nelivedon toiminta selostetaan täällä aika hyvin (pl. AYC:tä ei Ralliartista ole, joten takapäässä on vaan torsen), jako on avoimena 50:50 ja tarvittaessa systeemi lukitsee keskidifferentiaalin:

ACD pumppu kannattaa tosiaan huollattaa ST motorissa, niin säästyy yllätyksiltä. SST-öljyt olen vaihtanut tuplahuoltoväleillä ns. varmuuden välttämiseksi (110tkm nyt ajettu omalla).
 
Ylös Bottom