Ralliratti vm91 Galanttiin

Olllli

E32 Galant Hatchback
Liittynyt
20 Joulukuu 2016
Tuli hommattua Galanttiin ralliratti. Nyt sit pitäis hankkia "hub" mihin ratti kiinnitetään. Tuohon vm1991 ei meinaa löytyä listalta sopivaa. Osaako joku sanoa onko missä kaikissa mitsuissa sama booritus ratissa?
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Netistä tutkittua:
NRG SRK-100H keskiö käy seuraaviin autoihin
90-98 : Eagle Talon
90-03 : Mitsubishi Eclipse
86-98 : Mitsubishi Galant
88-04 : Mitsubishi Lancer
91+ : Mitsubishi Mirage
91+ : Mitsubishi Montero
(All) Mitsubishi Pickup
(All) Tredia, Cordia, & Starion
(All) Mitsubishi Van
90-94 : Plymouth Laser
89-09: Subaru Legacy
99-07 : Subaru Impreza WRX STI
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Muutama viikko sitten tutkin itse samaa, -89 E39A koriseen galanttiin piti löytää ratin keskiö.

Ostin autoracingilta Sparcon valmistaman mitsubishin keskiön joka kävi, vaikka luettelossa ei ollutkaan vuosimallia mainittu.
http://www.autoracing.fi/keskio-mitsubishi

Saattaa tosin olla, että olet ostanut jo?
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Jääkö vilkun palautus toimivaksi tossa?
Mä päädyin tekemään ite, koska tarvin suhteellisen matalan. Kuvia tulee projektiosioon kunhan vain kerkeen :)
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Jää toimivaksi, eikä tuokaan mitenkään korkea ole mielestäni.
Valmiin keskiön hinta ei ole edes kovin paha, hieman kiusallista jos itse tehdyn takia jää ratti käteen jossain vaiheessa. Uskon kyllä, että sellaisestakin saa hyvän ja turvallisen tehtyä.

Ratti voi muuten sitten olla melko lujassa kiinni, itse ainakin jouduin ulosvetäjää käyttämään.
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Vähän wd40 niin tippuu käteen
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Rattihan pitää irroittaa "v***u s*****a p*****e" tyylillä. Eli pultti löysälle, tiukka 16:50-ote ja epilepsiaa muistuttava kohtaus. Uskottavuutta voi parantaa laittamalla dimmua kasettimankasta soimaan.
Äkkiä kun vilkaisin niin alkuperäisen ratin runko terästä. Siitä saan boorituksen, mihin koneistan metallikiekon. Kiekkoon sit kierteet ralliratin keskiön mukaisesti. Ei pitäis irrota kesken ajon. Muista tulevista patenteista en sit tiedä ;D
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Itekin tänään irroitin ratin, ihan hallitusti ilman kiroamisia. Siinä on akselin molemmin puolin ulosvetopulteille kierteet. Ulosvetotyökalun valmistamiseksi piti latikanpätkään pari reikää porata.
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Itselläni oli kyllä niin jumalattomasti kiinni.
Ei auttanut repiminen, eikä WD40 vaikka yön antoi tunkeutua.

Vasta tekemällä ulosvetäjän juuri niihin ulosvetopulttien reikiin sain ratin irti pulttipyssyn avustamana. Kokemusta ei ole kuin tästä yhdestä Mitsubishin ratista, ehkä sattui vaan tosiaan vastahakoinen yksilö.
 
Vs: Ralliratti vm91 Galanttiin

Mulla oli mutteri sormikireydellä ja ratti irtosi hellällä nykäisyllä. Samalla selvisi miksi ratti välillä heiluu ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom