RE85 vaparikoneessa.?

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Turbokoneissahan tuosta on ilmeisesti paljonkin hyötyä,mutta mites vapareissa?

Jos on KORKEApuristeinen kone,niin onko MERKITTÄVÄSTI hyötyä tehdä kone tuolle sopivaksi,vai onko ero marginaalinen 98:n?
 
Vs: RE85 vaparikoneessa.?

Viitisen prosenttia enemmän tehoa läpi alueen samalla sytkällä. Tietty jos ennakkorajoitteinen kone, niin voimaa saa varmasti enemmänkin.
 
Vs: RE85 vaparikoneessa.?

Minuakin kiinnostaa tämä aihe. Itsellä sen verran kokemuksia asiasta että pikaisesti tässä syksyllä kokeiltiin E85 bensaa veljen camarossa jossa vapari 12:1 puristeinen 383 LT1 pannu. Syksyn painaessa päälle emme kerenneet käyttää penkissä mutta yksi tankki kerettiin ajamaan. Ainetta piti syöttää 30% enemmän jotta seokset oli kohdallaan. Tämä hoidettiin yksinkertaisesti vaan huijaamalla ruiskulle 500cc suuttimet 30% pienemmiksi. Sytkään ei keretty kajoamaan. Vertailua piti tehdä kiihtyvyysmittarilla mutta E85 kerkesi loppumaan tankista ennenkuin kerettiin ajamaan yhtään onnistunutta testiä. Enempää polttoainetta ei keretty ennen talvea hommaamaan koska silloin lähin E85:sta myyvä asema oli silloin vielä 100km päässä. Persdynolla ei ainakaan huonommin mennyt kuin normi bensalla. Suurin ero oli päästöissä jonka takia kyseistä kokeilua alettiin tekemään. Kyseinen auto ei mennyt millään päästöistä läpi. Kireästä nokasta johtuen HC oli väkisinkin yli 100. E85 tankkin ja HC40-60, aikaisemmin auton takana silmiä kirveli ja jo nenään haisi pahalle. Nyt tuntuu ettei tule putken päästä paljon mitään. Ensi kesänä tarkoitus tehdä tarkempaa tutkimusta että olisiko hyötyä siirtyä kokonaan siihen nyt kun sitä saa jo ihan tästä läheltä.

Minäkin olen kuullut samaa mitä Samppa sanoi eli että noin 5% lisää läpi alueen tehoa vaparissa. Halpoja hevosia koska periaatteessa ilmaisia, edellyttäen että auton bensajärjestelmä sen kestää ja ei tarvii ostaa erikseen isompia suuttimia. Tuohon veljen camaroon ostettiin jo aiemmin tarkoituksella reilun kokoiset EV14 sarjan suuttimet jotta tarvittaessa voi ajaa E85 bensalla.

Tuosa linkki videoon jossa yritetään testata E85 bensaa mutta se loppuu juuri kesken vedon:
http://www.youtube.com/watch?v=xB2hkVpBrqM&list=UURisr_GEC9OV5otroiNbZdQ&index=3&feature=plcp
 
Vs: RE85 vaparikoneessa.?

HC putosi hienosti sillä sitä ei saatu alle sadan vaikka kuinka kikkailtiin sytkäennakolla ja seoksilla. Nyt ihan normi ajosäädöillä suoraan reilusti alle sadan :peukku
 
Vs: RE85 vaparikoneessa.?

Tehollisesta hyödysta en tiedä, mutta itse olen mietiskelemässä tommosen
E85 plug and pläy kitin hommaamista omaan galanttiin.

http://bioadapter.com/allprods.php

Intervebin syövereistä löytyy kokeilijoita , mutta mitsun omistajia
en ainakaan suomenkielisiltä sivuilta löytänyt.

Mahtaako täältä löytyä joku joka jo kokeillut vastaavaa vekotinta?
 
Takaisin
Ylös Bottom