RE85 + vr4

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Tässä pohdiskellut tätä aihetta, st1:llä on joku kamppanja jonka ansiosta RE85:sen hinta on noin eurossa. Vai onko tämä peräti "pysyvää".

RE85:den puolesta vr4:lle puhuvat seuraavat seikat:

+ vakiosuuttimet pitäisi riittää, kun ahtimet antavat kaikkensa normaalisti duty cycle nousee sinne 73-74% ainakin omassa autossa
+ bensalinjat mitsuissa saattaisi jopa kestää (???)
+ polttoaineen parempi puristuskestävyys + jäähdytys
+ mikäli hinta olisi 1e/litra ajo olisi halvempaa



- Polttoainepumpun tod näk joutuisi jo uusimaan.

Asiantuntijan mukaan kulutus kasvaa keskimäärin oikein säädettynä (erityisesti turboautot) jotain 20-30% luokkaa. Kaupunkiajon/paljon kiihdytyksiä sisältävän ajon kulutus nousee suhteessa vähiten, sillä RE85 pystytään ajamaan näennäisesti laihemmalla seoksella. Lambda-arvo johon tähdätään täyskaasulla vastaa bensalla 13-12.5 AFR. Säätö vaatii vaan isompaa ennakkoa koko alueella, erityisesti vr4 tapauksessa vääntöpommi kasvaisi alhaalla joten saadaan ne kytkimet luistamaan! Nakutusongelmaa ei pitäisi olla.

Mikäli hintataso oikeasti olisi tätä luokkaa niin itseä ainakin kiinnostaisi testata.
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: RE85 + vr4

Onhan siinä puolensa, mutta minusta merkittävin miinuspuoli on edelleen kyseisen polttoaineen saatavuus. Kun ottaa huomioon VR4:n kulutuksen ja asemien harvan verkon pääkaupunkiseudun ulkopuolella, niin tällä hetkellä itsellä ei ole mitään kiirettä tämän testaamiseen. Tehojen puolesta sille säädettynä saisi hieman lisää kiukkua koneeseen ja se tietysti houkuttelee aina. 8)

Voihan se olla, että vakiosuuttimet riittäisivät jos siirtyisi tuohon polttoaineeseen, mutta jotenkin on muodostunut sellainen käsitys, että suuttimet olisi jo aika rajoilla ja olisi järkevämpää vaihtaa isommat tilalle?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: RE85 + vr4

Juu no sepä se, saatavuus on ainoa mikä jarruttaa. Jos tulisi "oman reitin" varrelle asema niin kiinnostaisi kovasti aloittaa kokeilu. Käytännössä kun "range" varmaan supistuisi johonkin 400km pintaan niin ei oikein innosta hakea kauempaa bensaa. Ne suuttimet voi kyllä mennä rajoille, en sitä kyllä kiistä. Mutta ei ole niin selkeä tilanne kun evossa :) (Johtuen käytännössä siitä että turbot vaan ei tuota sitä huipputehoa samaan tapaan ja suutinkokonaisuus on jopa isompi) Se tässä itseä lähinnä houkutti että olisi selvinnyt vakiosuuttimien kanssa mahdollisesti (Aina vähemmän jumppaa)
 

Cossukka

New Member
Liittynyt
15 Elokuu 2011
Vs: RE85 + vr4

Sais olla kyllä isommat suuttimet. Jos ne huutaa kokoajan 100 niin ei hyvä, meneevät vituix. Ihanne ois 85 tai alle auki olo ajoissa. Ideana loistava, kokeiles nii tullaan perästä ;D
 

Neponen

-99 Nissan 200SX S14a
Liittynyt
30 Kesäkuu 2014
Sijainti
Hyvinkää
Vs: RE85 + vr4

Vähä vanha ketju, mutta itteä kiinnostaisi keväällä konvertoida tuo oma legnum flexifueliksi.
Mitä tää tulis kaikkiaan maksamaan osien osalta? Siis semmonen ihan 100e tarkkuudella oleva arvio.
Ja tietysti se, että mitä kaikkea kilkettä tarvin säätöihin yms.
 

jouni_k

Active Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2007
Sijainti
Klaukkala
Vs: RE85 + vr4

Tuolta löytyy luettavaa toteutuksen pohjasta:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45134.0
Sinulla on FL-malli, niin pitäisi omalla ECUlla onnistua. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.

Kalliiksihan se ei tule, jos vain hieman pysyy työkalut kädessä.
- anturi & johtosarja 110 €
- liittimet anturin kiinnittämiseksi polttoaineen paluuletkuun n. 10 €
- Hz -> V konvertteri n. 50 € (vai mitäs se Anza69 näistä pyytää)

Itse kun teet sähköjen ja anturin asennukset, niin niistä ei kuluja tule.
Säätöjen tekemiseen saanet apua kyllä, sen kustannuksista en uskalla luvata mitään. Mutta konkurssiin et senkään kanssa ajaudu.

Korjatkaa viisaammat taas, jos unohdin jotain, tai en osannut ottaa huomioon.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: RE85 + vr4

Jouni_K sanoi
Sinulla on FL-malli, niin pitäisi omalla ECUlla onnistua. Korjatkaa viisaammat, jos olen väärässä.
Ei tarvii viisaampien korjata. Testattu on että kyseisen ECU:n voi fläshätä ilman ongelmia.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: RE85 + vr4

Ei pidetä samasta aiheesta useita keskusteluja vaan jatketaan tätä seuraavissa ketjuissa:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=47147.0
ja
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=45134.0
 
Ylös Bottom