Regeneratiivinen jarru käpälä

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Miten käytätte PHEVssä ko. käpälää? Pelkässä ns. jarrutus ominaisuudessa? Mietin vaan onko mitään haittaa eli hyötyä jos B5 asetus päällä ajelee myös matka-ajoa ?
Aina kannattaa hybridillä/sähköautolla rullata mahdollisimman paljon. Eli mulla b0 aina (Cruise toki haluaa b2 aina laittaa) ja sit risteyksiin/valoihin jne teen "jarrutukset" b:tä lisäämällä.
 

Obould

Member
Liittynyt
24 Helmikuu 2020
Itse vetelen B0 ja rullailen. Jarrua sievästi käyttäen antaa kans hyvin vastusta/regeä ilman "oikeaa" jarrua, jolloin ei tarvitse läpysköjä vedellä edes takas niin usein. Isoissa alamäissä ja motarilta rampille mentäessä sitten B1-B5 tilanteen mukaan.
 

obi66wan

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2020
B0 ja rullaus on paras matka-ajossa. Sitten risteyksiin ennakoivasti käpälillä jarruttaen. Pitkässä alamäessä käpäliä nopeuden pitämiseksi rajoituksen puitteissa, mutta aina kun mahdollista pitkä rullaus B0 käytössä
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Itse tykkään käyttää tota adaptiivista vakionopudensäädintä niin silloin D päällä. Kyllähän se tuolla D:lläkin jos jarruttaa menee jarruvoiman mukaan eli johonkin moottoritien rampiin kun voimakkaammin jarruttaa menee akkuun päin aika reippaasti.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Joo siis tavallaan nuo B0-B5 vaikuttaa vaan siihen missä on kaasu- ja jarrupolkimien "nollakohta", josta sitten voi polkimilla korjata molempiin suuntiin.

B5:lläkin auton saa rullaamaan B0-tyyliin vapaasti, kun painaa kaasua juuri sopivasti. Mittaristossa ei näy sinisiä nuolia kumpaankaan suuntaan.

Vastaavasti B0:lla kun painaa jarrua, auto jarruttaa moottorilla, ihan kuten B5:llä.
 
Ylös Bottom