Ikävä todeta, mutta mitä luultavimmin ruoste on peräisin tuulilasin listojen ja liimauksen alta. Jos kukkii jo parin sentin leveydeltä näkyvissä lienee tilanne aika paha varsinaisessa vauriopaikassa.
Itselläni on ollut tapaus missä kumitiiviste hankasi maalin puhki ja siksi alkoi tulla kukkaa näkyviin. Tämä oli vielä helppo korjata (lasi vaihdettiin samalla) koska kukkia oli kaksi kappaletta, ne olivat pieniä ja ne korjattiin ajoissa. Lancerissani taas rakennettiin käytännössä koko tuulilasin kehys uudelleen eikä näkyvissä ollut kovin montaa kukkasta.
Tuota on aivan turha yrittää hioa ja maalata koska et luultavasti pääse varsinaiseen vikaan käsiksi. Veikkaan että lasi on otettava irti eli käytännössä vaihdettava ja uutta peltiä taivuteltava ainakin jonkun verran. Ammattimies pystyy homman tekemään mutta eri asia mihin hintaan. Ilman kuvaa on vaikea sanoa miten paha tilanne on. Toiselle ei-kriittinen tarkoittaa sitä että maalipinnassa on kiveniskemiä ja toiselle sitä ettei vielä ole näkyvää läpireikää mutta ruuvimeisseli menisi läpi koska tahansa.