sakot tuli...

zare

WRX MY05 SJE II / PPP
Liittynyt
14 Helmikuu 2003
juuh terveisiä vaa kesälomilta, löyty osalle lomarahoist käyttöö ;D

miten ollakkaa ku ajoin 80 alueel tollast about 85 ja sit muuttuki jonku sadan metrin matkalle rajotus 60:iin,ennenku ois taas palautunu 80:iin. niin olihan se varma että sillä pätkällä sit tuli golffi vastaan.
no sivuunha ne liputti ja 87 saivat kuulemma nopeudeks(onni onnettomuudessa tietty että jäi ton 30 km/h ylityksen alle).apparin paikalla istuva alko sit tuloja kyselemään ja sen verra v-duddi että pakko oli sanoo jotta "etkö osaa puhelintas käyttää ku se just piippas sulle txt-viestin,lue sieltä".
pikkasen sillä ilme värähti ja nopeesti häivähti omassa mielessäki että oiskohan pitäny pitää turpa kii. no ei se siitä suivaantunu sen kummemmi,vaa jatko kirjottamistaan ja alko kolleegaltaan varmisteleen että paljonkos se tiputtikaa tätä pväsakon määrää ku on yks alle 18 vee huollettava. doooh, siitähän tuli alennusta iha 3 euroo/pvä.... 48 euron säästö,great ::). enkä alkanu kiistään ;D.
400 eurolla pitää kuiteski kartuttaa "valtion kassaa" näköjään... no tarvii vissii jättää parit bisset väliin täs loppuloman aikana,nii tasaa vähän tilannetta.

omaa tyhmyyttähän tää oli ku en malttanu hiljentää nopeutta sille 60:n alueelle, mutta suht karvaalla tavalla tuli reilun 6 vuoden tauon jälkeen taas muistutus siitä että kannattaa noudattaa suhtlailla niitä nopeusrajotuksii.
turvallisia ja sakottomia ajokilometrejä kaikille :)
 
Otan osaa...

no mäkin sain perjantai iltana sakot...
ja ihan tyhmästä syystä... istuin apukuskin paikalla ja käytiin parkiksella juttelemassa kavereiden kanssa ja ku sieltä lähdettiin oli jääny alustavalot päälle ja rikesakonhan setä mulle kirjoitti auton omistajana... onneksi pienimmän... mutta oli kyllä kallis merkkivalon polttimo... :-[

ihme että puuttu valoihin vaikka nuoriso rällästi kaljan kanssa ihan vieressä... onneksi pidin kumminkin turpani kiinni enkä kysyny että "onko Kyllikki Saaren murhaaja löydetty? ku täälä ootte mua kiusaamas"
 
Vs: sakot tuli...

Tänään rapsahti 540e liikenneturvallisuuden vaarantamisesta Österbyssä.

Ajoin maantietä (80km/h rajoitus) enkä huomannut taajama alkaa kylttiä. Kytät kyltin takana passissa. Mitattu nopeus 83km/h, ylitys 33km/h.

Ei auttanut selitellä että ajoin ensimmäistä kertaa seudulla ja käsi sydämmellä, en vaan huomannut sitä kylttiä. Mitään nopeusrajoitus taulua ei näkynyt mailla halmeilla.

Kyllä ottaa pannuun.
 
Vs: sakot tuli...

Varmasti. Mukavimpia kyllä nuo liikennemerkin kohdalla kyttäilyt, kaverille ropsahti kanssa joskus tuusulanväylällä 100 -> 80 rajoituksen kohdalta. Joskus kanssa meinaa itsellä jäädä yhdistämättä tuo taajamamerkki siihen 50km/h rajoitukseen.
 
Vs: sakot tuli...

Kumma juttu muuten, että se julkisuudessa valiteltu poliisin resurssipula ei kuitenkaan näy puskakyttäyksen määrässä millään lailla... priorisointia parhaimmillaan siis...
 
Vs: sakot tuli...

Turha periaatteessa niille poliiseille on aukoa. Niillä on näyttää mustaa valkosella kun tutkatulos on paperilla ja yleensä se ylinopeus on oma vika. Nopeusrajotuksen vaikutusalue alkaa siitä missä merkki on. Yleensä se on vaan oma vika että ne sakot tulee ja toki se harmittaa ylettömästi.
 
Vs: sakot tuli...

Perhana. Mittari näytti tasan 90 km/h ja kamera välähti Tre-Lahti -välillä. Tuudittauduin välähdyksenkin jälkeen jo että mitäs siinä kun mittari näyttää pari kilsaa yli ja vielä tolpan lukemasta vähennetään kolme pois. Nopeusnäytön mukaan kuitenkin Legnumin mittari näyttää 1 km/h liian vähän :mad:

Noh, siinä ja siinä selviääkö varoituksella :-*
 
Vs: sakot tuli...

miikka sanoi
Perhana. Mittari näytti tasan 90 km/h ja kamera välähti Tre-Lahti -välillä. Tuudittauduin välähdyksenkin jälkeen jo että mitäs siinä kun mittari näyttää pari kilsaa yli ja vielä tolpan lukemasta vähennetään kolme pois. Nopeusnäytön mukaan kuitenkin Legnumin mittari näyttää 1 km/h liian vähän :mad:

Noh, siinä ja siinä selviääkö varoituksella :-*


Joo pitää kyl olla tarkempi jatkossa. :mad:
 
Vs: sakot tuli...

Itse ihmettelen että poliisi ei puutu lainkaan esimerkiksi 70-80 km/h ylinopeuksiin moottoritiellä.

Yksi esimerkki nelostieltä muutaman viikon takaa:

Keravan liittymän kohdalla rajoitus tiputettu 120 -> 80 -> 50 ja sitten noin kilometrin päässä pari jamppaa ropaa sillan kaidetta. Tämän tietyön jälkeen seuraava rajoitusmerkki (120 km/h) oli Järvenpään liittymän jälkeen noin 7 km päässä.

Toisin sanoen joudut ajamaan 50 km/h nopeudella tämän 7 km mikäli haluat noudattaa lakia. Useimmat eivät noudata joten liikennevirta eteni sujuvaa 70 km/h ylinopeutta 120 km/h todellisella nopeudella. Tästähän tulisi Suomessa useimmiten jo kuritushuonetta, ikuisuudeksi kortti pois ja sakkoja sen verran että vedellä ja leivällä mentäisiin seuraavat kuukaudet vaikka vapaus sattuisi säilymäänkin.

Toisaalta ajaminen sallitulla 50 km/h nopeudella saattaa koitua kohtalokkaaksi koska 99% ei noudata nopeusrajoitusta ja vaara että joku ylinopeutta ajava kaahari ajaa perään on ilmeinen.

No oikeastihan tässä pitäisi sakottaa niitä typeryksiä jotka tämän kaltaisia järjestelyjä luovat. Useita vastaavia ollut tänä kesänä, mutta tämä oli ääriesimerkki koska matka oli hulppeat 7 km.

P.S. toki on mahdollista että nopeusrajoitusmerkki on laittomasti asennettu jolloin sitä ei tarvitse noudattaa, mutta asian selvittäminen on hieman hankalaa koska moottoritielle ei saa pysähtyä kyselemään lupia työporukalta....
 
Vs: sakot tuli...

miikka sanoi
Perhana. Mittari näytti tasan 90 km/h ja kamera välähti Tre-Lahti -välillä. Tuudittauduin välähdyksenkin jälkeen jo että mitäs siinä kun mittari näyttää pari kilsaa yli ja vielä tolpan lukemasta vähennetään kolme pois. Nopeusnäytön mukaan kuitenkin Legnumin mittari näyttää 1 km/h liian vähän :mad:

Noh, siinä ja siinä selviääkö varoituksella :-*

Mulla käynyt usein noin että kamera välähtäny kun mittari nopeus ollut 10km/h yli rajoituksen. Ei ole kertaakaan tullut vielä lappua kotiin.
 
Vs: sakot tuli...

Mistäköhän toi päiväsakkojen lukumäärä arvotaan? Mulle officer rätkäsi niitä 18kpl. :eek:
 
Vs: sakot tuli...

pitäs tillailla jenkeistä se belltronicin driver tutkanpaljastin ::)
sekö yhestikki jotaki näyttää niin on jo maksanu ittensä takasi 8)

viimekesänä myös 550€ :seina
 
Vs: sakot tuli...

miikka sanoi
Perhana. Mittari näytti tasan 90 km/h ja kamera välähti Tre-Lahti -välillä. Tuudittauduin välähdyksenkin jälkeen jo että mitäs siinä kun mittari näyttää pari kilsaa yli ja vielä tolpan lukemasta vähennetään kolme pois. Nopeusnäytön mukaan kuitenkin Legnumin mittari näyttää 1 km/h liian vähän :mad:

Noh, siinä ja siinä selviääkö varoituksella :-*

noissa tolpissa on kuulemma vielä joku toleranssi, joka taisi olla 3km/h eli sen verran ne vähentää siitä "todellisesta" mitatusta nopeudesta. Ja ne nopeusnäytötkin näyttää ihan mitä sattuu... :D
 
Vs: sakot tuli...

nostokurki sanoi
noissa tolpissa on kuulemma vielä joku toleranssi, joka taisi olla 3km/h eli sen verran ne vähentää siitä "todellisesta" mitatusta nopeudesta. Ja ne nopeusnäytötkin näyttää ihan mitä sattuu... :D

Luulen kirjoittaneeni juuri saman asian tuohon sun lainaamaan viestiin :)
 
Vs: sakot tuli...

Eipä tuo vielä mitään. Töissä (taksikuskina olen), kaveri ajoi 40 alueella ~85. Tuossa kohdalla siis koulun takia 40 rajoitus. Aika oli joskus la-su yönä, jolloin koulussa ei varmastikkaan mitään toimintaa. Niin tästä ilosta sitten 2kk kortti pois ja 6kk ammattiajolupa pois. En mä sillä että puolustelisin mutta olis ne voinut nyt vähän kattoa sormienlävitse ja antaan vaikka 30km/h ylityksestä pelkät sakot, kyllä sekin olis vituttanut ihan tarpeeksi luultavasti.
 
Vs: sakot tuli...

Ajoin viime kesänä 50 alueella n 61km/h poliisit tuli vastaan ni tuli vaistomaisesti painastua jarrua, jolloin rikkonaisten iskarien takia auto nyökkäsi. Poliisit päättivät sitten sakottaa. Sanoivat että ajoin 71km/h heitä vastaan koitin kiistää sillä nopeusnäyttöjen ja 3 eri gps:n mukaan mittarivirhe on ~+1km/h. Kysyin että saisinko nähdä jotain todistusaineistoa kuten tutkalukeman tai videoo. Ei ole kuulemma joka autossa video kameroita ja tutkakaan ei lukittanut nopeuttani eli mitään todisteita ei ollut mutta he sainoivat että tämä pitää koska kaksi poliisia vahvistaa asian. Mielestäni kyseessä oli jonkin asteinen oikeusmurha sillä minun sanani vs 2 poliisin sana = 99% varma tappio. Eli ilmeisesti pitäisi aina olla kaveri kyydissä jotta poliisi ei voisi mielivaltaisesti sakottaa. Poliisit menettivät hermonsa kyseisessä tilanteessa ja naispoliisi poistui autoon ehkäpä sen vuoksi jottei sanoisi mitään sopimatonta. V|dudusta lisäsi entisestään se että laittoivat 21km/h ylitystä jotta saivat menemään päiväsakoksi. Kysyin että eikös pitäisi vähentää se 3km/h mutta kuulemma niin ei tarvitse tehdä.. Että semmoisia miliisejä täällä Kuopiossa. Meniköhän tuo nyt ihan oikein?
 
Vs: sakot tuli...

Keravan liittymän kohdalla rajoitus tiputettu 120 -> 80 -> 50 ja sitten noin kilometrin päässä pari jamppaa ropaa sillan kaidetta. Tämän tietyön jälkeen seuraava rajoitusmerkki (120 km/h) oli Järvenpään liittymän jälkeen noin 7 km päässä.

Toisin sanoen joudut ajamaan 50 km/h nopeudella tämän 7 km mikäli haluat noudattaa lakia. Useimmat eivät noudata joten liikennevirta eteni sujuvaa 70 km/h ylinopeutta 120 km/h todellisella nopeudella. Tästähän tulisi Suomessa useimmiten jo kuritushuonetta, ikuisuudeksi kortti pois ja sakkoja sen verran että vedellä ja leivällä mentäisiin seuraavat kuukaudet vaikka vapaus sattuisi säilymäänkin

Samaa viritystä ihmetellyt itsekin. Ja samoja havaintoja rajoituksen vaikutuksista. Turha on korjausjamppojen itkeä, että tietyömailla ei noudateta rajoituksia, kun ne 50 km/h rajoitukset seisovat turhaan viikkotolkulla tien varressa, illat, viikonloput ja muutaman viikon työn loputtuakin. Omaa oksaansa sahaavat laiskuudellaan.

Tuossa kohdalla siis koulun takia 40 rajoitus. Aika oli joskus la-su yönä, jolloin koulussa ei varmastikkaan mitään toimintaa.

Samaa harrastetaan muuallakin. Lauantai-iltana valvottiin koulun kohdalla olevaa 40 km/h rajoitusta. Koskaan en niiden vuosien aikana, jotka paikkakunnalla asuin ja arkisin ajelin siitä 2x päivässä ohi, nähnyt ratsiaa paikalla kouluaikana. Rajoitus sinällään on ihan paikallaan, mutta valvontatapa on ihan pelkkää rahastusta ja turhaa sikailua, liikenneturvallisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
 
Vs: sakot tuli...

Basbarduu sanoi
Että semmoisia miliisejä täällä Kuopiossa. Meniköhän tuo nyt ihan oikein?

Joo täällä Kuopiossa on kova laki ja mielivaltaista poliisitoimintaa. Itsekin tossa joku vuosi takaperin kiihdytin yhden korttelinvälin ja ajoin 42 tutkaan 40 alueella niin sakot tuli alkoivat vielä uhittelemaan että seuraavasta kerrasta lähtee kortti pois.

Yks toinen kerta tuli sitten ajettua motarilla "hieman" yli sallitun ja ajelin siitä huoltoasemalle kahville. Katselin ikkunan takaa kun maija tuli huoltoaseman pihaa kiertämään ja lähtivät sitten jonkuajan kuluttua pois.
No seuraavana aamuna soi ovikello ja 2 poliisia seisoi oven takana. Alkoivat heti vaahtoamaan, että olin edellisenä päivän ajellut turhan kovaa ja jos vaikka tavataan jossain vaikka revittelemässä niin kortti lähtee justiinsa.

No meni viikko ja tuli poliisilta puhelinsoitto jossa väittivät, että olivat saaneet tutkattua motarilla mulle vastaantulleessaan 140km/h satasen alueella. No mä olin ollut kylläkin sinä päivänä kokopäivän kotona vaimon ja sen kaverinsa kanssa mutta kun poliisit väittivät vielä tulleensa tarkistamaan meidän pihasta, että auto (mulla oli tuolloin GT Impreza kullanvärisillä vanteilla) ei ollut parkkipaikalla niin kuulusteluihinhan sitä piti lähteä. vaimo ja sen kaveri lähtivät mukaan todistamaan, että olin tosiaan ollut koko päivän kotona.
Poliisit edelleen pysyivät tarinassaan kunnes sanoin, että siinätapauksessa teen ilmotuksen autoni luvattomasta käyttöönotosta. Siinä vaiheessa lopulta antoivat periksi ja sanoivat, että saattoihan se auto sittekin olla siellä parkkipaikalla vaikka jonkun toisen auton takana. Kuulusteleva rikoskomisario oli vähän nolona ja pahoitteli sekaannusta.

Että semmoisia poliiseja todellakin täällä Kuopiossa.. :mad:
 
Vs: sakot tuli...

Evokuutio sanoi
Joo täällä Kuopiossa on kova laki ja mielivaltaista poliisitoimintaa. Itsekin tossa joku vuosi takaperin kiihdytin yhden korttelinvälin ja ajoin 42 tutkaan 40 alueella niin sakot tuli alkoivat vielä uhittelemaan että seuraavasta kerrasta lähtee kortti pois.

Yks toinen kerta tuli sitten ajettua motarilla "hieman" yli sallitun ja ajelin siitä huoltoasemalle kahville. Katselin ikkunan takaa kun maija tuli huoltoaseman pihaa kiertämään ja lähtivät sitten jonkuajan kuluttua pois.
No seuraavana aamuna soi ovikello ja 2 poliisia seisoi oven takana. Alkoivat heti vaahtoamaan, että olin edellisenä päivän ajellut turhan kovaa ja jos vaikka tavataan jossain vaikka revittelemässä niin kortti lähtee justiinsa.

No meni viikko ja tuli poliisilta puhelinsoitto jossa väittivät, että olivat saaneet tutkattua motarilla mulle vastaantulleessaan 140km/h satasen alueella. No mä olin ollut kylläkin sinä päivänä kokopäivän kotona vaimon ja sen kaverinsa kanssa mutta kun poliisit väittivät vielä tulleensa tarkistamaan meidän pihasta, että auto (mulla oli tuolloin GT Impreza kullanvärisillä vanteilla) ei ollut parkkipaikalla niin kuulusteluihinhan sitä piti lähteä. vaimo ja sen kaveri lähtivät mukaan todistamaan, että olin tosiaan ollut koko päivän kotona.
Poliisit edelleen pysyivät tarinassaan kunnes sanoin, että siinätapauksessa teen ilmotuksen autoni luvattomasta käyttöönotosta. Siinä vaiheessa lopulta antoivat periksi ja sanoivat, että saattoihan se auto sittekin olla siellä parkkipaikalla vaikka jonkun toisen auton takana. Kuulusteleva rikoskomisario oli vähän nolona ja pahoitteli sekaannusta.

Että semmoisia poliiseja todellakin täällä Kuopiossa.. :mad:

No ei huhhuh... tommonen menee jo pikkasen yli... :nykii

Ettei mee offtopic ni sanotaan että tänään tuli haettua kortti takasin lompakkoon 3kk kuivattelun jälkeen.
Sen verran tyhmä tapaus oli tämä että ois voinu olla pitempääkin poissa, onneks ei kuitenkaan..... virheistä oppii :driver
 
Vs: sakot tuli...

Evokuutio sanoi
Että semmoisia poliiseja todellakin täällä Kuopiossa.. :mad:

jep. Minulta lähti kortti kun yksi känniääliö hyppäsi liikkuvan auton takaovesta pois. Autona oli Buick Electra STW. Totta kai minä olisin ylettänyt sinne taakse, kun oon dr. Gadgetin veli... Sain lyhennettyä "kuivumisaikaa" kun valitin kuulustelleen poliisin käytöksestä, oli sen verran ikävästi raivelissa kiinni että jos syytös olisi ollut JFK murhasta niin olisin kuset housussa tunnustanut senkin.

Ja tässä jokin aika takaperin naapuri riipaisi sportin takakulman ruttuun. Naapuri kiisti asian, poliisi kävi paikalla tutkimassa ja totesi että "jäljet täsmäävät täysin, mutta emme rupea todistamaan näin epäselvässä tapauksessa, eli se on nyt sinun sanasi hänen sanaansa vastaan." Naapurin autoon (viininpunainen) jäi autostani (sinertävän hopea) maalia ja omaan autooni tuli naapurin auton puskurin kumilistasta pitkä musta rantu, joka myös näkyy naapurin autossa selvänä hankausjälkenä. Poliisi mittasi jäljet ja korkeuskin täsmää 100%. Mutta on kuulemma voinut olla kenen tahansa auto josta se on tullut.
 
Vs: sakot tuli...

nostokurki sanoi
Ja tässä jokin aika takaperin naapuri riipaisi sportin takakulman ruttuun. Naapuri kiisti asian, poliisi kävi paikalla tutkimassa ja totesi että "jäljet täsmäävät täysin, mutta emme rupea todistamaan näin epäselvässä tapauksessa, eli se on nyt sinun sanasi hänen sanaansa vastaan." Naapurin autoon (viininpunainen) jäi autostani (sinertävän hopea) maalia ja omaan autooni tuli naapurin auton puskurin kumilistasta pitkä musta rantu, joka myös näkyy naapurin autossa selvänä hankausjälkenä. Poliisi mittasi jäljet ja korkeuskin täsmää 100%. Mutta on kuulemma voinut olla kenen tahansa auto josta se on tullut.

Ei sentään naapuri syyttänyt sinua oman autonsa runnomisesta?

Nuo on sellaisia juttuja, että itse veisin varmaan ihan vittumaisuuttani asian juristin pakeille ja sitä kautta vaikka oikeuteen. Aika kumma kyllä, että poliisi kieltäytyy todistamasta; juuri tuollaisten selvittäminenhän on heidän hommaansa. Jos naapurin setä löytyy puukolla tapettuna puskasta ja minulla on autotallissa verinen mora, niin uskoisin että pahnoille tulee kyyti ennen mitään dna-testejä, vaikka miten selittelisi että voihan se veri olla kenen tahansa.
 
Vs: sakot tuli...

Evokuutio sanoi
Joo täällä Kuopiossa on kova laki ja mielivaltaista poliisitoimintaa. Itsekin tossa joku vuosi takaperin kiihdytin yhden korttelinvälin ja ajoin 42 tutkaan 40 alueella niin sakot tuli alkoivat vielä uhittelemaan että seuraavasta kerrasta lähtee kortti pois.

Yks toinen kerta tuli sitten ajettua motarilla "hieman" yli sallitun ja ajelin siitä huoltoasemalle kahville. Katselin ikkunan takaa kun maija tuli huoltoaseman pihaa kiertämään ja lähtivät sitten jonkuajan kuluttua pois.
No seuraavana aamuna soi ovikello ja 2 poliisia seisoi oven takana. Alkoivat heti vaahtoamaan, että olin edellisenä päivän ajellut turhan kovaa ja jos vaikka tavataan jossain vaikka revittelemässä niin kortti lähtee justiinsa.

No meni viikko ja tuli poliisilta puhelinsoitto jossa väittivät, että olivat saaneet tutkattua motarilla mulle vastaantulleessaan 140km/h satasen alueella. No mä olin ollut kylläkin sinä päivänä kokopäivän kotona vaimon ja sen kaverinsa kanssa mutta kun poliisit väittivät vielä tulleensa tarkistamaan meidän pihasta, että auto (mulla oli tuolloin GT Impreza kullanvärisillä vanteilla) ei ollut parkkipaikalla niin kuulusteluihinhan sitä piti lähteä. vaimo ja sen kaveri lähtivät mukaan todistamaan, että olin tosiaan ollut koko päivän kotona.
Poliisit edelleen pysyivät tarinassaan kunnes sanoin, että siinätapauksessa teen ilmotuksen autoni luvattomasta käyttöönotosta. Siinä vaiheessa lopulta antoivat periksi ja sanoivat, että saattoihan se auto sittekin olla siellä parkkipaikalla vaikka jonkun toisen auton takana. Kuulusteleva rikoskomisario oli vähän nolona ja pahoitteli sekaannusta.

Että semmoisia poliiseja todellakin täällä Kuopiossa.. :mad:

pitäänee muistaa kun siel päin ajelee
 
Vs: sakot tuli...

Ei ne Salossakaan mitään ihan oikeuden mukaisia ole.
Mulla soi puhelin. "nyt loppu se vitun pelleileily! huomenna klo 9.00 asemalle kuulusteluihin!!!"
"Mitä vittua? Mitä muka nyt oon tehny?"
"ÄLÄ PELLEILE! Tiedät kyllä!"
"No en tiedä, kerroppa..."
"ajoit 10min sitten kaupungin läpi kovaa ylinopeutta ja sutisit liikennevaloissa!!!"
"En kyllä ole minä ollut, olen silja europalla tällä hetkellä että kovin on pitkä matka uida täältä.."
"älä valehtele se oli sun autos!"
"kai mun sitten on pakko tehdä rikosilmotus mun auton nyysimisestä"
"älä valehtele! Huomenna klo9 tulet kuulusteluihin!!"
"olen edelleen täällä ruottinlaivalla enkä jaksa uida nii nopeasti mutta haluisin tehdä rikosilmoituksen siitä mun varastetusta autosta"
"kai se sitten oli joku muu" ja löi luurin korvaan :eek:

Koko puhelun aikana tuo poliisi huusi varmaan niin kovaa kun luuriinsa pystyi, laitto kyllä vituttamaan kohtuudella.
 
Vs: sakot tuli...

Multa lähti kortti viime viikon maanantaina ja nyt keskiviikkona pitäs sitten mennä asemalle juttelemaan siitä. Kortin mukaansa ottaneet poliisit sanoivat että kello kymmeneltä Espoon asemalla pitäs olla joku jututtamassa minua, mutta kannattaa vielä soittaa ja varmistaa että näin on, lomien sun muun takia.

No, soitin sitten tänään aamupäivällä vaihteeseen, jossa eivät osanneet sanoa mitään vaan ohjasivat ajokorttihakemuspuolelle. Ajokorttihakemuspuolella eivät tienneet asiasta mitään, mutta tiesivät henkilön joka tietää, joka ei kuitenkaan ollut paikalla. Antoivat yhden numeron mihin voin soittaa. Soitin tuohon numeroon, ja siihenkään vastannut ei tiennyt mitään, joten jätin soittopyynnön tälle henkilölle jonka pitäisi tietää asiasta jotain. Mitään ei ole kuulunut.

Että hyvin nääkin nyt vetää. Pitää koittaa vielä huomenna saada oikeasti selvyys tuosta ja jos on yhtä ihme säätöä vielä huomennakin, voisivat vaan antaa sen kortin takas suoraan kun hoitavat homman noin päin seiniä, haha.
 
Vs: sakot tuli...

Tuosta kun lukee noita juttuja niin helppo on uskoa... Itsekin olen saanut kahdesti sellaiset sakot joissa oli kyse poliisin epäreilusta tai pikemminkin epärehellisestä tempusta... Ensimmäisellä kerralla tutkalukema oli hatusta heitetty kun todellista ei taatusti pystynyt mittaamaan ja toisella kerralla koko sakko oli tekemällä tehty kun vielä satuin sopivasti olemaan yksin liikenteessä... :( :( Ekan kohdalla muistaakseni lähti korttikin ja jälkimmäisen kanssa kävin oikeudessakin mutta ihan turhaan koska poliisi ja oikeuslaitos eivät tietenkään toistensa kengille kuse... :( Syyttäjäkin tuntui olevan tietoinen poliisien harrastamista tempuista mutta salissa siitä ei tietenkään puhuttu mitään... :( Tuollaisten juttujen takia ei niin hirveesti kiinnosta sitäkään vähää kumarrella jotain rajoituksia pilkun tarkasti,koska sakot tulee vaikka ihan "tekemällä" jos on tullakseen, koska poliisin rehellisyyteen ei näköjään voi luottaa... :( Tiedän ja tunnen mukaviakin poliiseja mutta epäreilut pilaavat yleisen arvostuksen...
 
Vs: sakot tuli...

samitsu sanoi
Tuosta kun lukee noita juttuja niin helppo on uskoa... Itsekin olen saanut kahdesti sellaiset sakot joissa oli kyse poliisin epäreilusta tai pikemminkin epärehellisestä tempusta... Ensimmäisellä kerralla tutkalukema oli hatusta heitetty kun todellista ei taatusti pystynyt mittaamaan ja toisella kerralla koko sakko oli tekemällä tehty kun vielä satuin sopivasti olemaan yksin liikenteessä... :( :( Ekan kohdalla muistaakseni lähti korttikin ja jälkimmäisen kanssa kävin oikeudessakin mutta ihan turhaan koska poliisi ja oikeuslaitos eivät tietenkään toistensa kengille kuse... :( Syyttäjäkin tuntui olevan tietoinen poliisien harrastamista tempuista mutta salissa siitä ei tietenkään puhuttu mitään... :( Tuollaisten juttujen takia ei niin hirveesti kiinnosta sitäkään vähää kumarrella jotain rajoituksia pilkun tarkasti,koska sakot tulee vaikka ihan "tekemällä" jos on tullakseen, koska poliisin rehellisyyteen ei näköjään voi luottaa... :( Tiedän ja tunnen mukaviakin poliiseja mutta epäreilut pilaavat yleisen arvostuksen...


meikällä sattu ankkalinnassa taas toisinperin ajoin 50 alueella 94 tutkaan, ja pääsin pelkillä sakoilla (440e) kun mainitsin ammattiajo luvasta :D mutta taas pari vuotta myöhemmin tuli tutka mondeo vastaan kun mittarissa oli maksimissaan 115 (80 alueella) ja polliisi väitti tutka lukemaks 120 yritin turhaan pyydellä mitään todistusta, ei auttanu ku pomolle soittaa että nyt lähti kortti, seuraavana päivänä apulaispoliisi päällikön puheille ja 5 viikkoo palkatonta lomaa... siintä voi kaikki miettii kumpi on törkeempi rike, niin ja toi eka oli viel talvella auto täynnä porukkaa,mutkasta ja pimeetä ja toinen taas yksin aamu päivällä kesällä täysin suora tie hyvä näkyvyys ja 100 alueen jälkeen......................
 
Vs: sakot tuli...

Menee pudoks tää toiminta..
Kaverille kävi täs viikonloppuna ihan samanlailla.
joku "poliisi" soitti sille illalla, että "sut on nähty kaahaavan, ja rikoit aika törkeesti liikennelakia, tule huomen aamulla poliisiasemalle ajokortin kanssa, niin otetaan se pois"

Kaveri meni sitte aamulla asemalle, sielä poliisit oli iha kuutamolla että mitä tää ukko oikee meinaa, niide järjestelmässä ei kuulemma ollu mitään merkintää koko soitosta ;D

Tuumattii sitte siin kaverin kaa, että saatto olla joku pilapuhelun kaltainen homma kyseessä :mad:
 
Vs: sakot tuli...

Hemppis sanoi
Menee pudoks tää toiminta..
Kaverille kävi täs viikonloppuna ihan samanlailla.
joku "poliisi" soitti sille illalla, että "sut on nähty kaahaavan, ja rikoit aika törkeesti liikennelakia, tule huomen aamulla poliisiasemalle ajokortin kanssa, niin otetaan se pois"

Kaveri meni sitte aamulla asemalle, sielä poliisit oli iha kuutamolla että mitä tää ukko oikee meinaa, niide järjestelmässä ei kuulemma ollu mitään merkintää koko soitosta ;D

Tuumattii sitte siin kaverin kaa, että saatto olla joku pilapuhelun kaltainen homma kyseessä :mad:

;D ;D ;D
 
Vs: sakot tuli...

:seina

Napsahtihan se itelläkin juuri äsken töihin tullessa. Perhanan perhanan perhanan perhana. :mad: Itse sakko ja rahan menetys ei harmita mutta kun nyt pahasti kortin päälle käy eli osittaista pakkolomailua edessä kun iso osa leivästä tulee auton ratista. Ottaisivat nyt sitten heti kortin pois kun on kesää vielä jäljellä niin olis jotain "hyötyä" asiasta.

Töihin tullessa tosiaan jossain kohtaa olen siviilit ohittanut moottoritiellä ja kun käännyin pois moottoritieltä niin seuraavissa valoissa tuli auto rinnalle. Sieltä ukko viittoili ajaan sivuun enkä edes tajunnut kun oli niin intensiivinen puhelu käynnissä. :-X Tajusin kaverit poliiseiksi vasta kun näyttivät poliisilätkää. ;D Eli sakot tuli ylinopeudesta 130 km/h satasen rajoituksella sekä kännykkään puhumisesta. Toinen polliisi vielä kyseli "pellin alla mylvivästä" kutosesta ja sanoi että tuolla varmaan helppo ajella ylinopeutta. En viitsinyt sanoa että ihan mopo toi on ja kokoajan hingun lisää tehoja että pääsis nopeemmin eteenpäin. ;)

Noh, kutsua polliisilaitokselta odotellessa. :'(
 
Vs: sakot tuli...

Tamus sanoi
:seina

Napsahtihan se itelläkin juuri äsken töihin tullessa. Perhanan perhanan perhanan perhana. :mad: Itse sakko ja rahan menetys ei harmita mutta kun nyt pahasti kortin päälle käy eli osittaista pakkolomailua edessä kun iso osa leivästä tulee auton ratista. Ottaisivat nyt sitten heti kortin pois kun on kesää vielä jäljellä niin olis jotain "hyötyä" asiasta.

Töihin tullessa tosiaan jossain kohtaa olen siviilit ohittanut moottoritiellä ja kun käännyin pois moottoritieltä niin seuraavissa valoissa tuli auto rinnalle. Sieltä ukko viittoili ajaan sivuun enkä edes tajunnut kun oli niin intensiivinen puhelu käynnissä. :-X Tajusin kaverit poliiseiksi vasta kun näyttivät poliisilätkää. ;D Eli sakot tuli ylinopeudesta 130 km/h satasen rajoituksella sekä kännykkään puhumisesta. Toinen polliisi vielä kyseli "pellin alla mylvivästä" kutosesta ja sanoi että tuolla varmaan helppo ajella ylinopeutta. En viitsinyt sanoa että ihan mopo toi on ja kokoajan hingun lisää tehoja että pääsis nopeemmin eteenpäin. ;)

Noh, kutsua polliisilaitokselta odotellessa. :'(

No eihän tuosta vielä lisenssi lähde, vai oliko kolmannet vuoden sisään ???

-Eki
 
Vs: sakot tuli...

eki75 sanoi
Skootteri on kiva peli... ;D

-Eki

Tähän voisi lisätä, ei se niin kiva peli ole vm -85 ja sen jälkeen syntyneille... Tarviivat nimittäin mopokortin tai muita kirjaimia ajaakseen ja jos kortti hyllytetään syystä tai toisesta niin ei saa ajella edes niillä mopedeilla. Tämä tuli varmistettua viimevuonna kun oma kortti lähti vähäksi aikaa setien sinisten hellään hoivaan ::) Jos olisin tuona aikana ajellut mopolla ja siniset olisivat pysäytelleet niin se olis ollut sitten ajokortitta-ajo, lisää halpaa piirustuspaperia ja kortti entistä pidempään laitoksella.
 
Vs: sakot tuli...

Wlooffy sanoi
Eipä tuo vielä mitään. Töissä (taksikuskina olen), kaveri ajoi 40 alueella ~85. Tuossa kohdalla siis koulun takia 40 rajoitus. Aika oli joskus la-su yönä, jolloin koulussa ei varmastikkaan mitään toimintaa. Niin tästä ilosta sitten 2kk kortti pois ja 6kk ammattiajolupa pois. En mä sillä että puolustelisin mutta olis ne voinut nyt vähän kattoa sormienlävitse ja antaan vaikka 30km/h ylityksestä pelkät sakot, kyllä sekin olis vituttanut ihan tarpeeksi luultavasti.

Sun tekstinmukaan liikennemerkit ei päde yöllä ja saatikka taksikuskeille? Miettisitte miten ajelette ettei mee leipä ohi suun...
 
Vs: sakot tuli...

Pluto sanoi
Sun tekstinmukaan liikennemerkit ei päde yöllä ja saatikka taksikuskeille? Miettisitte miten ajelette ettei mee leipä ohi suun...

Ei se nyt ihan noin mene. Multa lähtee ajokortti todennäköisesti 1-2 kuukaudeksi mutta taksiajolupa 6 kuukaudeksi! Toi on jo ihmisoikeuksien vastaista. Miksi mä en saa tehdä töitä vaikka mulla ajokortti olisi? Sen tietysti ymmärrän että ajokortin ajan on ammattiajolupakin pois pelistä mutta ettei sitä saa takaisin samalla kun kortin saa. :mad: Ei mene mun oikeustajuun. Sen ymmärtäisin vielä jotenkuten jos törttöilisi taksilla mutta siviiliautolla törttöilyn ei pitäisi vaikuttaa työntekoon. Eihän muitakaan kuskeja estetä tekemästä työtään, ei bussikuskeja, ei kuorma-autokuskeja, ei rekkakuskeja. Vain taksinkuljettajat menettävät oikeuden tehdä töitä pidemmäksi aikaa kuin ajokortin poissaoloaika.

En mä valita siitä että kortti lähtee, itsepä itseni liemeen ajoin. Mä otan tietoisen riskin kun ajan ylinopeutta ja kärsin seuraukset mutta toi ammattiajoluvan puolen vuoden poissaolo laittaa nyppimään. Saan ajaa autoa mutten taksia.
 
Vs: sakot tuli...

Pluto sanoi
Sun tekstinmukaan liikennemerkit ei päde yöllä ja saatikka taksikuskeille? Miettisitte miten ajelette ettei mee leipä ohi suun...

Ei vaan meinasin sitä että ei se nopeus vaan se tilannenopeus. Kyllä minusta tollaisesta saa ja pitääkin sakottaa. Eihän tuossa mitään järkeä ole. Mutta olisivat voineet sen verta ajatella/katsoa läpi sormien että olisivat antaneet sen sakon siittä 30km/h ylityksestä. Näin kuljettajalle ei olisi muodostunut kohtuuttoman suuria vaikeuksia.
 
Vs: sakot tuli...

Onhan tuo aika kova ylitys rajotukseen nähden kyllä, mutta itse vähän samoilla linjoilla että tapahtuma-ajankohdan huomioonottaen ei olisi välttämättä tarvinnu sitä korttia viedä. Aiheuttaa kyllä kohtalaisen ikäviä sivuoireita työkseen autolla ajaville nämä, jokaiselle kun joskus todennäköisesti sattuu ikävästi tutka kohdalle heikolla hetkellä.

Itse ainakin päättänyt että töistä en kyllä yksiäkään sakkoja ota.
 
Vs: sakot tuli...

Mun mielestä niin siviili- kuin ammattiautoilijoidenkin pitäisi noudattaa liikennesääntöjä...
 
Vs: sakot tuli...

Wolfie sanoi
Tähän voisi lisätä, ei se niin kiva peli ole vm -85 ja sen jälkeen syntyneille... Tarviivat nimittäin mopokortin tai muita kirjaimia ajaakseen ja jos kortti hyllytetään syystä tai toisesta niin ei saa ajella edes niillä mopedeilla. Tämä tuli varmistettua viimevuonna kun oma kortti lähti vähäksi aikaa setien sinisten hellään hoivaan ::) Jos olisin tuona aikana ajellut mopolla ja siniset olisivat pysäytelleet niin se olis ollut sitten ajokortitta-ajo, lisää halpaa piirustuspaperia ja kortti entistä pidempään laitoksella.

Näinhän se menee juu... nuoremmille vähän hankalampaa.. ;D

-Eki
 
Vs: sakot tuli...

MakeM sanoi
Itse ainakin päättänyt että töistä en kyllä yksiäkään sakkoja ota.

Jep, kun ei urakkapalkalla olla. ;D

Nojoo oikeesti yksityisyrittäjäthän ne niitä ylinopeuksia enemmän vetelee, sitte ku on isoissa firmoissa olevia jannuja töissä niin tuntuu välillä että aikaa ihan tuhlataan pyörien päällä ettei enää joutuis töihin. :)
 
Vs: sakot tuli...

Tamus sanoi
Ei mene mun oikeustajuun. Sen ymmärtäisin vielä jotenkuten jos törttöilisi taksilla mutta siviiliautolla törttöilyn ei pitäisi vaikuttaa työntekoon. Eihän muitakaan kuskeja estetä tekemästä työtään, ei bussikuskeja, ei kuorma-autokuskeja, ei rekkakuskeja. Vain taksinkuljettajat menettävät oikeuden tehdä töitä pidemmäksi aikaa kuin ajokortin poissaoloaika.
No mietippä tilannetta jos olet puolustusvoimilla lentokonemekanikkona ja siviilissä jäät minimi rattijuopumuksesta kiinni esim. kesälomalla, niin samantien lennät pihalle duunistakin ilman varoituksia.

No nyt kun oon täällä keskieuroopassa, niin ilmeisesti suomen poliisilla ole mitään järkevää tekemistä, kun pitää niuhoitttaa muutaman kilometrin ylinopeuksista. Täällä ajellaan poliisien ohi 20-30 km/h ylinopeuksilla motarilla ja ei paljoa poliiseja kiinnosta. Ei täällä vielä kameratkaan välky tuommoisista ylinopeuksista. :nykii
 
Vs: sakot tuli...

MitsuMi sanoi
No mietippä tilannetta jos olet puolustusvoimilla lentokonemekanikkona ja siviilissä jäät minimi rattijuopumuksesta kiinni esim. kesälomalla, niin samantien lennät pihalle duunistakin ilman varoituksia.

Sama pätee katsastusalallakin. Yksi rattijuopumus tai törkeä liikenteen vaarantaminen tarkoittaa lupien lähtöä ja saa etsiä muita hommia. Sama pätee myös jos keräilee sakkoja liikaa tietylle ajanjaksolle. Joskus puhuttiin että katsastusalalla on tiukemmat vaatimukset (tieliikenne)nuhteettomuuden suhteen kuin poliiseilla.
 
Vs: sakot tuli...

MitsuMi sanoi
No mietippä tilannetta jos olet puolustusvoimilla lentokonemekanikkona ja siviilissä jäät minimi rattijuopumuksesta kiinni esim. kesälomalla, niin samantien lennät pihalle duunistakin ilman varoituksia.

No nyt kun oon täällä keskieuroopassa, niin ilmeisesti suomen poliisilla ole mitään järkevää tekemistä, kun pitää niuhoitttaa muutaman kilometrin ylinopeuksista. Täällä ajellaan poliisien ohi 20-30 km/h ylinopeuksilla motarilla ja ei paljoa poliiseja kiinnosta. Ei täällä vielä kameratkaan välky tuommoisista ylinopeuksista. :nykii

Kyllä se käy taksareillekin samalla tavalla. Rattijuopumuksesta lähtee ammattiajolupa yleensä heti ja pysyvästi ja isänniltä joskus jopa koko lupakin eli firma lähtee alta. Eräs tuttu taksi-isäntä jäi siviiliautolla rattijuopumuksesta kiinni, ajokortti ja ammattiajolupa lähti siinä paikassa mutta kuskit sai pyörittää firmaa isännän mennessä hoitoon joka oli vaatimus sille että sai pitää lupansa: Silti lopulta lupa lähti kun "lääni" kuuli että isäntä edelleen ottaa paukun tai kaksi vaikkei itse ajanutkaan.

Aina puhutaan että taksareiden rikkeitä katsotaan sormien läpi mutta ei se niin ole. Yleensä se menee niin päin että kun sanoo poliisille ammattinsa ne ovat sitä mieltä että ammattiautoilijan pitää osata ajaa sääntöjen mukaan. Näinhän se onkin ja mä olen ammattiauton ratissa tosi tosi tarkka varsinkin kun invataksia ajelen, silloin ei ajeta ylinopeutta, ei edes muutamaa kilometriä tunnissa, eikä mennä keltaisilla yms. Työajossa olen tosi tarkka ja mun mielestä kuuluukin olla. Ollaanhan me ammattiautoilijat niitä ammattilaisia. Mutta sitten on se toinen moodi joka tulee päälle kun hyppää siviiliauton rattiin. Silloin tulee vähän löysäiltyä sääntöjen kanssa ja ajettua sitä ylinopeutta vähän turhankin paljon.

Mutta toi ammattiajoluvan 6 kuukaudeksi menettäminen on kohtuutonta. Miksei sitten vaikka hitsari saisi puolen vuoden työntekokieltoa jos kortti lähtee kuukaudeksi?Mähän olen rangaistukseni kärsinyt kun se kortti palaa taskuun, miksi en saa sen jälkeen tehdä töitä vaan mun työntekoni estetään vaikka se kortti on jo taskussa? Tämä ei mene mun oikeidentajuun.
 
Vs: sakot tuli...

Ylinopeudella ajoa voi verrata uhkapeleihin. Pelaa vain sellaisin panoksin mitkä sulla on varaa hävetä.
 
Vs: sakot tuli...

uge sanoi
Ylinopeudella ajoa voi verrata uhkapeleihin. Pelaa vain sellaisin panoksin mitkä sulla on varaa hävetä.

Tietysti. En mä tuota kritisoi vaan sitä että vossikoita kohdellaan kohtuuttomasti muihin ammatteihin verrattuna. Meiltä estetään työnteko vaikka olisi kärsinyt jo sen rangaistuksen eli ajokortin menetyksen. Ei edes poliisi joudu olemaan puolta vuotta pois töistä jos kortti lähtee kuukaudeksi eikä muutkaan ammatikseen ajavat ryhmät. Tämä on se kohta mikä mua nyppii.

Ja vaikka meidän ammattikunnassa onkin vaikka ja minkälaista hiihtäjää ajamassa sen myönnän kyllä, niin siltikin ihmettelen sitä viranomaisten ja muidenkin negatiivista kantaa takseja kohtaan. Teitä vartenhan me tuolla ollaan, ei mitään vihollisia joita pitää heti tilaisuuden tullen potkia päähän. Ollaan me hyviä kavereita silloin kun viedään yöllä teitä baarista kotio, vaimoa viedään synnyttämään mahdollisesti sitä ylinopeutta ajaen kun vaimon lapsivedet on tulvahtaneet takapenkille, bensaa/vararengasta hakiessa tien päälle jäätyäsi tai vaikka aamu lentokoneelle matkalaukkujen kera kuskatessa. "Taksikuskit, ne teiden näädät" on enemmän kuin tuttu lausahdus. Mutta silti rangaistuksen pitäisi olla ihan sama kuin muillakin. Hieman meni OT:ksi mutta silti aihetta sivuten. :)
 
Vs: sakot tuli...

Semmosta se elämä on.

Life's a bitch and then you die, vai miten se meni.
 
Takaisin
Ylös Bottom