Seicar lift / Keinutunkit

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Näin ihan sattumalta netissä myynti-ilmotuksen tällasesta: https://www.youtube.com/watch?v=ubGNWvM8ZnE

Kyseinen malli/merkki maksaa jotain 1400e luokkaa mutta vastaavia löytyy huomattavasti halvemmallakin, lähtien jostain 500e ylöspäin.

Mielenkiintosen tosta tekee että tollasen vois hankkii talliin joka ei ole ns. oma tai muuten vaan ei voi rakentaa kiinteitä tai edes puolikiinteitä nostureita, plus liikuteltavuus luo aika paljon mahdollisuuksia muutenkin, esim voi viedä pihalle ja puhaltaa/käsitellä auton pohjaa mitä ei välttämättä tallin sisällä ikinä voisi tehdä.

Noita taitaa maalareilla olla laajemminkin käytössä ja rallitiimeillä kun tarvitsevat kisoja varten liikkuvaa nosturia, onko täällä kellään kokemuksia tuollasista? Liikuteltavuuden vuoksi tollasen vois jopa ostaa kimppaostoksenakin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42137.0

Tuolla on jo sivuttu tätäkin. ast:llä on ollu jo pidempään vastaava kapine, joten kysäisehän häneltä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Basbarduu sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42137.0

Tuolla on jo sivuttu tätäkin. ast:llä on ollu jo pidempään vastaava kapine, joten kysäisehän häneltä.

En kyllä nähnyt yhtäkään viittausta keinutunkkeihin, saksinostureista ja erilaisista pilarinostureista kylläkin. Astin malli on myös eräänlainen saksinosturi. Ajattelin luoda näistä uuden aiheen jottei sekoiteta noihin täysin erityyppisiin mutta voidaan nämä aiheet yhdistääkin jos halutaan?
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Basbarduu sanoi
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42137.0

Tuolla on jo sivuttu tätäkin. ast:llä on ollu jo pidempään vastaava kapine, joten kysäisehän häneltä.

Olisko ollut sittenkin tämä topic jossa tollasesta on puhuttu

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=43980.0

Sieltä esim. löytyy tollanen linkki http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/63496/autonostimet/meganex-keinutunkki-1500-kg-paino-75-kg
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

dani sanoi
En kyllä nähnyt yhtäkään viittausta keinutunkkeihin, saksinostureista ja erilaisista pilarinostureista kylläkin. Astin malli on myös eräänlainen saksinosturi. Ajattelin luoda näistä uuden aiheen jottei sekoiteta noihin täysin erityyppisiin mutta voidaan nämä aiheet yhdistääkin jos halutaan?
:eek:fftopic Ajatus yhdistämisestä kävi mielessä mutta parempi pitää nämä kaksi erillään(sen verran eri asioita kuitenkin) ja linkit em. keskusteluihin löytyy nyt tästä niin tästä on hyvä jatkaa.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Basbarduu sanoi
:eek:fftopic Ajatus yhdistämisestä kävi mielessä mutta parempi pitää nämä kaksi erillään(sen verran eri asioita kuitenkin) ja linkit em. keskusteluihin löytyy nyt tästä niin tästä on hyvä jatkaa.

Okei ei siis veivata, veivaan takas.. ;D
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Juttelin broidin kanssa kyseisestä mallista niin "paskoja vehkeitä. Meil oli joskus tallilla"
Että näin :p
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

akio sanoi
Juttelin broidin kanssa kyseisestä mallista niin "paskoja vehkeitä. Meil oli joskus tallilla"
Että näin :p

No ihan videon katsomalla voi todeta saman. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Eipä pinta-asennettava saksinosturikaan tarvitse mitään kiinteitä asennuksia tai porauksia tms. Sähköt töpselillä, osa vaatii 3-vaihesähköä. Useimmat haluavat paineilmaa. Toki painoa näissä on 500-600 kg eli ei niitä naapurin talliin mukaan oteta enää. Siirtely onnistuu kyllä pyörien avulla.

Keinutunkeissa näyttää olevan sen verran lyhyet varret että nosto tapahtuu mistä sattuu helman alta eikä vahvistetuista nostopisteistä (joihin auton om tunkkikin yleensä tulee)
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Galantia en ton päälle laittais mut näihin raatoihin mitä ropaan olis kätevä
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Itelle ois tosiaan tarkotus että kevyt pitäis olla, ja hinta satasissa eikä tonneissa. Hyvä kysymys tuo nostopiste, mutta onko sillä merkitystä jos nostetaan kuitenkin neljästä pisteestä samaan aikaan, eli voiko pohja/runko oikeasti vaurioitua, mainosvideossa nostellaan kuitenkin jopa Grandista..

Ja ehkä haetaan myös vähiten huonoa systeemiä missä oikeasti joku liikutettava "nostin". Jos verrataan esim ramppeihin sun muihin.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Dani, ei sovi ainakaan e3#-koriseen, liian lyhyt ja tuetut nostopisteet aivan päissä.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

dani sanoi
Itelle ois tosiaan tarkotus että kevyt pitäis olla, ja hinta satasissa eikä tonneissa. Hyvä kysymys tuo nostopiste, mutta onko sillä merkitystä jos nostetaan kuitenkin neljästä pisteestä samaan aikaan, eli voiko pohja/runko oikeasti vaurioitua, mainosvideossa nostellaan kuitenkin jopa Grandista..

Paino sanalla "mainosvideo".

Sellaista kannattanee myös miettiä : Tuo video oli vuodelta 2005/2006.

Q1: Oletteko ennen kuulleet tuosta mullistavasta keksinnöstä ?
Q2: Miksi ,ette ? Voisiko siihen olla jokin syy ?

Q3 : Oliko videolla olevissa autoissa kaikki osat kiinni ?
Q4 : Onko mahdollista ,että videolla esiintyvät autot olivat jo liikennekäytöstä poistettuja , matkalla ns. "paaliin" ?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

-JP- sanoi
Q1: Oletteko ennen kuulleet tuosta mullistavasta keksinnöstä ?

Kyllä, jo 2-3v sitten. Lappeenrannassa esim. Väritikka myy Seicar Liftiä. Kuulemma useammalla rallitiimillä käytössä ja jonkin verran myyneet ihan perusperttiharrastajillekin. Meganexin kiinakopiosta en mene sanomaan mitään.

Kummasti on kyllä hinnat pompsahtaneet, kesällä sai vielä kiinaversiota eBaysta 299€+postit mutta nyt näkyy olevan 499€... :eek:
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Noniin ihan hyvä että jotain keskustelua tulee. Sinänsä erikoista ettei noista ole ollut keskustelua, onhan tuo kuitenkin aivan eri hinta ja painoluokassa kuin no..kaikki "kilpailevat" tuotteet.

DaJackal: jos mitään lisätietoa löytyy tai saat selville niin hyvä.

ST: Eli tuo ottaisi kiinni liian keskeltä kiinni ja runko vääntyy?

JP: Hyviä kysymyksiä, siksi tässä koitetaan selvittää oikeita käytännön kokemuksia kun mainosvideot on aina mainosvideoita
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Olen kuullut jo aikapäiviä sitten ja myös kehujen kera. Etenkin niille ketkä ropaa "ei omassa tallissa" tommonen on kyllä idylli. Ja kehut tuli nimenomaan linkatusta halpismallista.

E39A:n kanssa en näkisin ongelmaksi sitä että nostopisteet on päissä - Huomatkaa että toi on kumia toi koko "nostopala" eli ottaa ihan hiton leveeltä kiinni -> paino jakautuu koko alueelle, ei pisteisiin. Mut enemmän mä hermostuisin siitä painosta - E39A kun kuitenkin painaa liki tuon 1,5t ;D Juuri em. syystä en innostunut omaan käyttöön tuosta koska mulla myös Legacyn omamassa on 1470kg ::)

Mutta vastaavia ratkaisuja olen pohtinut myös itse - lähinnä juuri Danin mainitseman hiekkapuhallus/alustanpesu option vuoksi. Toinen vaihtoehto voisi olla tuollainen;

http://www.ikh.fi/tuotehaku/saksi#!tid12449

Tositoimissa (BTW kuvassa ihan v*tun siisti projekti - Finnjavelin 993 :-* )
_img900.jpg
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

DaJackal sanoi
Kyllä, jo 2-3v sitten. Lappeenrannassa esim. Väritikka myy Seicar Liftiä. Kuulemma useammalla rallitiimillä käytössä ja jonkin verran myyneet ihan perusperttiharrastajillekin. Meganexin kiinakopiosta en mene sanomaan mitään.

Kummasti on kyllä hinnat pompsahtaneet, kesällä sai vielä kiinaversiota eBaysta 299€+postit mutta nyt näkyy olevan 499€... :eek:

On ihan eri asia nostella jäykistehitsattua kilpa-autoa kuin omaa harraste tai käyttökulkinetta.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

-JP- sanoi
On ihan eri asia nostella jäykistehitsattua kilpa-autoa kuin omaa harraste tai käyttökulkinetta.

offtopic, ei varmaan haittais jos vähän vaikka jäykistehitsais autoakin...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

dani sanoi
ST: Eli tuo ottaisi kiinni liian keskeltä kiinni ja runko vääntyy?
Jep.

Kun katsot autoa pohjasta, niin ymmärrät runkorakenteesta MIKSI nostokohdat vain päissä, ja minkä takia ei kannata muualta nostaa.

Ja, auto kuitenkin +20v..
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Urran sanoi

Tommonen on aivan p#*ka. Heiluu ku mummon hampaat jne.
Ennemmin lähes samalla rahalla:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Saksinostin-3-tonnia-158406/

Joo, ei liiku niin helposti, mutta liikkuu kuitenkin ja ette kai te niitä nyt joka päivä hinaa ees taas.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

No sepä se kun nostin ei voi olla tallissa kun sitä ei tarvita. Jos se voisi niin se olisi maahan upotettu helmanostin.

Eli siis tuollainen on hurjasti parempi.

Onks sulla tollanen, miten heiluu jne?
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Mulla on helmanostin, ei tosin biltema mutta vastaava, muistaakseni ATT.
Joskus duunissa oli tommonen, kun toi IKH:n laite. Merkkiä en muista, mutta vastaava tuote. Se ainakin "helposti" heilui 5-10cm kun vaikka jotain tukivartta nitkutti irti.
Itse rakenne oli kohtuu tukeva, mutta nostimen kulmat ikään kuin nousi irti lattiasta kun on painoa päällä ja esim nitkutti jotain irti. Oletettavasti tukevoituis huomattavasti, jos sen saa propattua kiinni lattiaan, mutta siinä taas se liikuteltavuus kärsii.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Mitähän tässä jää sitten jäljelle jos noi saksinosturit jätetään? Jos haluaa molemmat päät ylös veivaamatta autoa eestaas, varsinkin jos auto on jo osissa? Menee varmaan aika hasardiksi jos laittaisi sekä etu että takapäähän hydrauliset ajorampit?
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

dani sanoi
Mitähän tässä jää sitten jäljelle jos noi saksinosturit jätetään? Jos haluaa molemmat päät ylös veivaamatta autoa eestaas, varsinkin jos auto on jo osissa? Menee varmaan aika hasardiksi jos laittaisi sekä etu että takapäähän hydrauliset ajorampit?

Kunnon korkealle nostava halli tunkki + kunnolliset pukit.

(edestä ylös pukit alle, takaa ylös pukit alle. Jos haluat korkeammalle niin sit vaan tunikilla ylöspäin ja pukkeja korkeammalle. HUOM ! Jos pukit ja tunkki ovat asialliset ja löydät hyvät paikat auton alta pukeille niin ei heilu. Auton pohjan saat vaikka 1m korkeuteen lattiasta jos tarvetta.)

Toki enemmän on hommaa , mutta tavarat saat vaikka isoon kaappiin lattialta "projektin" jälkeen.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Pitääkö muuten renkaat jäädä ilmaan?, nuita hyviä rengasnostureitahan on.. (Joihin ajetaan päälle eturenkaat ja sit tapahtuu taikoja ja niistä nostetaan auto ilmaan..)
http://www.youtube.com/watch?v=NKm_TgBpOBU tähän malliin.. Renkaatkin saa kyl pois halutessaan ja voi käyttää oikeita nostopisteitä pukeille :)
 

Liitetiedostot

  • CR012-3T.jpg
    CR012-3T.jpg
    17.9 KB · Lukukerrat 3,515

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

J. Puhakka sanoi
Pitääkö muuten renkaat jäädä ilmaan?, nuita hyviä rengasnostureitahan on.. (Joihin ajetaan päälle eturenkaat ja sit tapahtuu taikoja ja niistä nostetaan auto ilmaan..)
http://www.youtube.com/watch?v=NKm_TgBpOBU tähän malliin.. Renkaatkin saa kyl pois halutessaan ja voi käyttää oikeita nostopisteitä pukeille :)
Tässä alkaa ehkä olemaan jo ideaa, eli noilla "ajorampeilla" ylös ainakin etupäästä ja pukkia alle jolloin ei tarvi ainakaan tunkata, meinaan hyvä tunkki jolla nostaa noin ylös maksaa lähes saman verran kun tollaset perus hydrauliset ajorampit. Renkaitakaan kun ei tarvi olla aina irroittamassa
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

dani sanoi
Tässä alkaa ehkä olemaan jo ideaa, eli noilla "ajorampeilla" ylös ainakin etupäästä ja pukkia alle jolloin ei tarvi ainakaan tunkata, meinaan hyvä tunkki jolla nostaa noin ylös maksaa lähes saman verran kun tollaset perus hydrauliset ajorampit. Renkaitakaan kun ei tarvi olla aina irroittamassa

+ Takaa voi nostaa ylös samaan aikaan tunkilla ja laittaa pukit alle. Eteen pukit ja auto on ylhäällä. :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Toki massimies voi ostaa kaksi paria, mut kätevyydessään nuo on omaa luokkaansa.. itsellä on nuo omatekemät ajosillat jotka kelpaa kyllä.. mut niitäpä ei niin vain oteta alta pois tarvittaessa ;D
Mut onhan ne nuokin.. jotain 500e kpl (siis yksi akseli)
 

Liitetiedostot

  • 4post.jpg
    4post.jpg
    20.5 KB · Lukukerrat 4,360

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

J. Puhakka sanoi
Toki massimies voi ostaa kaksi paria, mut kätevyydessään nuo on omaa luokkaansa.. itsellä on nuo omatekemät ajosillat jotka kelpaa kyllä.. mut niitäpä ei niin vain oteta alta pois tarvittaessa ;D
Mut onhan ne nuokin.. jotain 500e kpl (siis yksi akseli)

229e
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Hydraulinen-autoramppi-15831/
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

evo6 sanoi
229e
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyokalut-ja-korjaamon-varustus/Nostotyokalut/Hydraulinen-autoramppi-15831/

ei paha.. nuo mistä sanoin nuo hinnat oli 1500kg mallit :D
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Tuommoset olisi myös kätevät,jos ei nosturia ole.
http://www.restorationramps.co.uk/phdi/p1.nsf/supppages/ramps?opendocument&part=2
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

jaa 500-1000e löytyy käytettyjä saksi/pilarinostureitakin. Toki siirrettävyyys erilainen mutta johonki kevyeen saksinostimeen varmaan tekee rullat helposti alle (tai semmosen vetokartun)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Eiköhän nämä sijoitukset jakaannu kolmeen luokkaan:

1) Talli pieni ja pakko saada nostin siirrettyä pois + persaukisuuskin vaivaa -> osta kunnollinen hallitunkki ja neljä tukevaa pukkia = 200€

2) Talli edelleen pienehkö ja pakko saada nostin veks, mutta tunkkailu ei vaan innosta -> Meganexin keinukiikku = 500€

3) Nostinta ei tarvitse siirtää ja tallissa on sen verran tilaa että mahtuu -> oikea nosturi, rahavarojen mukaan joko käytettynä tai uutena = 1000€ ja siitä ylöspäin

Näistä kolmesta se kannattaa valita, IMO. Itsehän hommaan varmaan ajan myötä nämä kaikki, mutta tallin kokonaan puuttuessa ajattelin aloittaa kohdasta 1. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

DaJackal sanoi
Eiköhän nämä sijoitukset jakaannu kolmeen luokkaan:

1) Talli pieni ja pakko saada nostin siirrettyä pois + persaukisuuskin vaivaa -> osta kunnollinen hallitunkki ja neljä tukevaa pukkia = 200€

2) Talli edelleen pienehkö ja pakko saada nostin veks, mutta tunkkailu ei vaan innosta -> Meganexin keinukiikku = 500€

3) Nostinta ei tarvitse siirtää ja tallissa on sen verran tilaa että mahtuu -> oikea nosturi, rahavarojen mukaan joko käytettynä tai uutena = 1000€ ja siitä ylöspäin

Näistä kolmesta se kannattaa valita, IMO. Itsehän hommaan varmaan ajan myötä nämä kaikki, mutta tallin kokonaan puuttuessa ajattelin aloittaa kohdasta 1. :)

Olen eri mieltä kohdista 1 ja 2. Miksi se nostin ensinnäkin pitäisi saada pois? Siellä auton allahan se mahtuu olemaan tilaa viemättä. Toisekseen oma tallini on noin 3.3 metriä leveä eikä siellä mahdu toimimaan kunnollisen tunkin kanssa koska seinä tulee vastaan kun pitäisi pumpata auto ylös. Saksinostimen kanssa ei ole ongelmia. Eli nostimen kanssa pienempi tila riittää.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

^En minäkään ymmärrä miksi se pois pitäisi saada mutta kun tuntui olevan porukalla vaatimuksena. :) Ja jos talli on pieni, niin silloinhan se keinutunkki ei mahdu olemaan missään seinän vieressä = siirrettävyydestä ei ole hyötyä.

"Kunnollisella" tunkilla olen yli 90% tapauksista nostanut kerralla auton eturenkaat tai takarenkaat ylös nostamalla joko keulasta tai perästä. Miksi sinne sivuille tarvitsisi mennä pumppailemaan kun tunkissa riittää voima?
 

HeroinesHero

New Member
Liittynyt
8 Joulukuu 2010
Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Jos meinaa ahtaanpaikankammo iskeä tallissa auton kanssa temutessa, niin eikös perus saksitunkin kaltanen ratkasu ole paras? Muistaakseni jossain tuli vastaan jotain järeempiä versioita kuin noi ns auton hätävaratunkit. Hyvät pukit vaan alle, niin eiköhän noidenkin kanssa ruuvaile.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Vs: Seicar lift / Keinutunkit

ast sanoi
Olen eri mieltä kohdista 1 ja 2. Miksi se nostin ensinnäkin pitäisi saada pois? Siellä auton allahan se mahtuu olemaan tilaa viemättä. Toisekseen oma tallini on noin 3.3 metriä leveä eikä siellä mahdu toimimaan kunnollisen tunkin kanssa koska seinä tulee vastaan kun pitäisi pumpata auto ylös. Saksinostimen kanssa ei ole ongelmia. Eli nostimen kanssa pienempi tila riittää.
Syitähän voi olla monia. Jos pesee tallissa niin ainakaan upotettuja saksia ei voi olla. Tai on kai se jotenkin mahdollista mutta vaatii aika mieletöntä ratkaisua.

Jos tekee tallissa asioita mitkä vaatii paljon pöytiä/jaloilla seisovia juttuja (mitkä siirretään sit johonkin varastoon, puuhommat - metallityöt jne) niin lattian pitää olla pienessä tallissa 100% flat.

Ja kuten Danin kanssa todettiin jo aiemmin; Jos harrastaa esim. Kori entisöintiä niin hiekkapuhallusta ei voi tehdä sisällä vaan nostin pitää saada kätevästi ulos.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Vs: Seicar lift / Keinutunkit

Urran sanoi
Syitähän voi olla monia. Jos pesee tallissa niin ainakaan upotettuja saksia ei voi olla. Tai on kai se jotenkin mahdollista mutta vaatii aika mieletöntä ratkaisua.

Jos tekee tallissa asioita mitkä vaatii paljon pöytiä/jaloilla seisovia juttuja (mitkä siirretään sit johonkin varastoon, puuhommat - metallityöt jne) niin lattian pitää olla pienessä tallissa 100% flat.

Ja kuten Danin kanssa todettiin jo aiemmin; Jos harrastaa esim. Kori entisöintiä niin hiekkapuhallusta ei voi tehdä sisällä vaan nostin pitää saada kätevästi ulos.

Öö miksei saksi voi olla upotettu, jos pesee tallissa? Kaivo sen montun pohjalle, ei se sen mielettömämpää ratkaisua tarvitse.
Se on muutenkin ihan suositeltava ratkaisu sinne monttuun, jos tallissa säilyttää talvella käyttöautoja.

Ja tohon toiseen kohtaan, mun mielestä toi saksi on mitä mainioin työpöytä. Korkeus säädettävä, kestävä, iso (kun laittaa levyt päälle).
Tossa meidän nosturin päällä on tehty paljonkin puutöitä, subbarikoteloista keittiön tasojen työstöön.

Ton puhalluskohdan allekirjoitan :D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs:

Ehkä normi pesumäärillä mut mulla saksi olis kokoajan märkänä :D Ja jos nosturin nostotarve on 99% käyttökerroista alle metrin nosto, niin en silti oikein pysty puolustaa sitä ratkaisuna, etenkin kun sen siirto ulos ei ole niin nopea.

Saksia ei saa esim. Varustettuna höylällä, sirkkelillä eikä niiden päällä viitti maalata jne. Se on enemmän tiellä - joka tapauksessa.

Mun pointti oli; Tarpeita on erilaisia ja se oma ei liene sama kaikilla.
 
Ylös Bottom