sigma, 12v ei kierrä

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Moro

alkoi reilu viikko sit sigma temppuilemaan (12v 6g72 tomaatti)

ei enää ota kierroksia yli 3500 ja sinnekkin vaivalloista saada.
kun saadaan tuo maaginen raja niin alkaa rötäämään kunnolla. Mukava ajaa kun laatikko ei vaihda noilla kierroksilla niin pitää kiihdyttää nin varovasti kuin osaa.

laitoin uudet tulpat, johdot ja jakajan kansi tulossa saksasta (oli muutenkin menossa vaihtoon).

putsasin eilen imusarjasta sen mitä kerkesin mutta kuulostaa silti kuin siellä olisi kunnon vuoto (toisella päässä kaasuläpästä korvan mukaan), mitään silminnähtävää ei ollut eikä sprayllä saanut paikallistettua.

ennen kuin revin imusarjan täysin atomeiksi niin onko kellään muulla ollut vastaavaa "piilovuotoa".
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Päivitystä. Imusarja käyty läpi ja nyt on ainakin tiivis. Käynti parani mut tekee silti aikalailla samaa.
Sytkäosia odotellen. Huomasin että 2 suuttimen tiivistettä on kulahtanut, käyköhän jostain muusta vai onko omanlaisensa
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Kaikki alipaineletkut käyty läpi, jopa jarrutehostimelle asti?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Juu. Ne kävin ensimmäisenä läpi. Olivat ok.
Ensi viikolla saan sytkäosat ja tiivisteet niin toivotaan että sill tokenis.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

No nyt on vaihdettu virranjakajan kansi ja tulpanjohdot myös. Muuttui se nyt vähän paremmaksi niin saan ajettua töihin mutta isolle tielle ei ole menemistä
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Puola? ECU? Vikakoodit? Latausjännite? Bensapumppu (incl. johdotukset) ja suodatin?
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Onkos jako tarkastettu ???

Onko 12v koneessa muuten hydraulikiristintä?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Bensasuodatin ok, latausjännite ok, pumpulle ainakin tulee virtaa eikä pidä outoa ääntä, koodeja en ole vielä lukaissut (tosin cel ei pala). Jaon luulisin olevan ok mutta on tarkastuslistalla. Niin myös ecu ja tyhjäkäyntimoottorin tarkempi syynäys ja puristukset
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Voisin uskaltaa antaa äänen bensapumpulle, melko varmasti tullu tiensä päähän..
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Mulla gti rötäs kun oli pa suodatin tukossa, mutta jos se on kunnossa niin pa pumppu voi olla ettei riitä tuotto tai pa säädin puskee läpi paineet

Pa paineen mittaus vois tuoda tulosta?
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Oon arponu samaa tuon pumpun suhteen (focuksesta oppineena).

No "vaimovapaa" viikonloppu tulossa niin pääsee tutkimaan. Harmi vaan et on töitä
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Mikä näissä muuten normaali paine?
 

mikki87

Pajero liikuttaa..
Liittynyt
26 Elokuu 2004
Sijainti
Kurikka
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Eiköhän tossakin oo suunnilleen samat ku muissakin ruisku mitsuissa, eli joku 3-3,5bar alipainesäädin kytkettynä ja tyhjäkäynnillä, 4-4,5bar ilman säädintä..
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Tänään kun ajelin hallille korjaa citikkaa niin vähän testailin sigmaa. Kun vauhtia 80kmh ja laittaa lapun lattiaan niin auto vaihtaa pienempää ja "osuu seinään"
Voiskohan tukkoinen katti aiheuttaa? Edellinen omistaja on sen uusinut mutta on joku bilteman yleismalli.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Jep. Bilteman uudehko katti mennyt palasiksi ja muodostanut tukoksen. Väännän korvausputkea parhaillaan tilalle. Oli muute miehekkäät soundit kun kävin testaamassa ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Höhöö.

Miksi ostaa edes keskinkertaista kun voi ostaa halpaa.

Kyllä se suomalaisen tuulipukukansan valtavirta-ajattelu on mahtavaa.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Eikös nuo magnaflowt vai mitkäneny oli, ainakin nokon puljusta oon bongannu, ollu ihan järkevän hintasia. Menis varmaan ihan "tarvikeosasta" ja saattas vaikka virratakkin paremmin.

Kiinnostas ihan mielenkiinnon vuoks kokeilla sitä pienintä tos pajerossa. ;)
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: sigma, 12v ei kierrä

Täytyy kunnon hitsillä muokata vaikka toi ylimääräinen gti galantin katti tilalle. Oli vähän liian lyhyt.
No se on vasta leimalla sit :p tutkin papereita niin toi hajonnut katti oli noin 5000km ajettu. Ei pitäis olettaa että osa on ehjä vaikka näyttääkin uudelta
 
Ylös Bottom