sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

Liittynyt
21 Marraskuu 2016
Tykkäykset
0
#1
moi, automaattivaihteistosta tosiaan puuttuu/menee vapaalle 3 tai 4vaihde riippuen kepin od napin asennosta,öljyt on puhtaat ja oikean verran, analogisella yleismittarilla näytti 34 vikakoodi(3pitkää ja 4lyhyttä viisarinliikettä) googlella ei löytyny mitään tuolla koodilla, oisko täällä tietoa?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#2
Vs: sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

Äkkiseltään kyllä tekis mieli sanoa että kitkapakkavika, mutta jos öljyt kerta oli kirkkaat ja 3 sekä 4 vaihde häipyy niin oisko se sit jotain muuta.

Onneks mulla oli parempi google ja löysin että 34 Auto Transmission Overdrive Solenoid, Solenoid Shorted or Disconnected, mikä kyllä voisi ihan hyvinkin tuon vian aiheuttaa. Jos kävi kämmi lukemisen kanssa niin tuo 43 Third Shift, Shift not perfect -koodikin olisi kohtuu looginen.

Äkkiseltään en osaa sanoa mistä tuo solenoidi löytyy, vaihtoehdot varmaan venttiilikoneistosta tai lodjun "kyljestä" jostain.
 
Liittynyt
21 Marraskuu 2016
Tykkäykset
0
#3
Vs: sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

kiitos vastauksesta on aikavarmasti solenoidi rikki, od pois päältä toimii 1.2.3 ja pakki ja sitten ajossa od toimii satunnaisesti(pakkasella ei meenaa ottaa päälle), johdot ja liitokset käyty läpi, montakertaa tuli "mitattua" tuo 34 koodi, jokapäiväisessä ajossa mutta motarilla huutaa melkeen 4tonnia 100km vauhdissa
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#4
Vs: sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

Joo se ei oo vissiin ees kauhean paha vaihtaa, vaatii toki sen laatikon öljypohjan pudottamisen pois, mutta ei ilmeisesti koko venttiilikoneistoa tarvitse irrottaa. Öljynsuodatin ja tiiviste pitää toki vaihtaa samalla. Tiiäks mikä sen vaihteiston tyyppi on?

Sellanen kysymys vielä että onko auto ollu sulla pitkään? ihan vaan tuli mieleen että jos on öljyt vaihdettu ennen myyntiä ja ne kitkapakkojen värit huuhdeltu siinä samalla pois..

Itellä on kokemusta noista ylivaihteen pakkojen palamisesta ja se oli kyllä tuollasta arpomista, välillä vapaalle, välillä ei suostunu vaihtaa ollenkaa neloselle, välillä vaihtoi mutta luisti ihan törkeästi.
 
Liittynyt
21 Marraskuu 2016
Tykkäykset
0
#5
Vs: sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

1v ja yli 20tkm ajettu sinä aikana, ei oo luistanu kertaakaan ja jos od nappi päällä ajaa niin lyö jo 3vaihteen vapaalle

tuo muistaakseni malli https://www.google.fi/search?q=F4a33&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiiovvPu4XQAhVmJJoKHRoqAOoQ_AUICCgB&biw=1920&bih=950#imgrc=S9WrXHYmHFiL9M%3A
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Tykkäykset
6
Sijainti
Taipalsaari
#6
Vs: sigma 3.0 12v vm92 vaihteisto ongelma

Njoo no sittenhän se solenoidi kannattaa koittaa vaihtaa, jos vaan auton alle pääset.

edit: mitä ny nopeesti googlella katoin jotai huoltomanuskoja niin en tiiä mikä noista vaan pitää vaihtaa, ehkä se yksi yksittäinen.. Kannattanee aiheeseen kuitenkin hieman perehtyä. :)
 
Ylös Bottom