Sigman tyhjäkäynti

jara

New Member
Liittynyt
19 Marraskuu 2010
Moro!
Olen aivan tuore mitsubishi harrastaja savonmaalta ja kysynkin kokeneemmilta seuraavaa:
Autossani vm 1992, koneena 3 litran SOHC ( 12v ) ja lootana tomaatti, paloi ostettaessa Check engine-merkkivalo. Nyt kun olen antanut reilummin happea siitä syystä, kun ex omistaja on pääasiassa ajanut kyläajoa, niin tänään pidemmän lenkin jälkeen check engine-merkkivalo sammui, mutta koneen kierrokset nousivat tyhjäkäynnillä noin 950 rpm.
Kysynkin onko nyt jotain vikaa, kun kiekat korkeammalla vai onko paikat ns notkistuneet....
Olen lukenut, että korkeat kierrokset voivat polttaa mm. ecun, koska tyhjäkäyntimoottori koettaa laskea kierroksia... Saatan tosin olla aivan metsässä tämän arvailun suhteen....

Ainakin persdynossa tehoa tuntuu tulleen lisää....
Ja uskallanko säätää tyhjäkäyntiä siitä imusarjan päällä olevasta ruuvista sinne 700 kierroksen kohdille.
Auto on leimattu merkkivalon palamisesta huolimatta ja ecu jo kerran uusittu....


Tyhmiä kysellen ja anteeksi pyydellen.... :-[
Jara
 
Ylös Bottom