Sisätilan esilämmitys

Lassi72

New Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2017
Hei,
onko tietoa miten toimii sähköinen sisätilan esilämmitys?
itselläni on 2014 PHEV ja monitoiminäytön valikoista löytyy Remote Climate Control ja sieltä ajastusasetukset.
Jos laitan ajastuksen päälle pvm ja klo aina ja mode-valintaan lämmitys tai etulasin lämmitys, niin ajastettu aika kun tulee, niin mitään ei
tunnu tapahtuvan. Pitäisikö esim. puhalluksen aktivoitua? Esilämmityksen kestoa ei ole mainittu missään vain aloitusaika on asetuksissa määriteltävissä. Entä onko lämmityksen lämpötilaa mahdollista muuttaa?
Vai onko niin että asetusvalikko on, mutta koko lämmitin puuttuu tästä omasta kulkineesta?
 

AaaVee

New Member
Liittynyt
25 Heinäkuu 2017
Vs: Sisätilan esilämmitys

Jos valikko löytyy, niin myös lämmitin on olemassa. Oiskohan jokin häiriö laitteessa.
 

TepiA

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2017
Vs: Sisätilan esilämmitys

Moi,
Saitko esilämmityksen toimimaan?Minulla myös 2014 PHEV navi ja samoin olen yrttänut valikosta saada lämmitystä ajastettua mutta ei ole onnistunut. Pitäisikö toimia manuaalisesti asetettuna vai pitääkö aina asettaa etäohjattuna? Mulla tuontiauto ja langattoman järjestelmän tunnukset puuttuvat. Voiko hollannin autosta puuttua lämmitin vaikka valikossa on?
 

Lassi72

New Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2017
Vs: Sisätilan esilämmitys

Moi,

en ole saanut toimimaan, luulisi että manuaalinen asetus toimisi myös ilman etäohjausta.
Ne joilla esilämmitys toimii niin käynnistyykö teidän autossa puhallin? Nyt tosiaan ei omassa tapahdu mitään.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Vs: Sisätilan esilämmitys

Hetken se ilmeisesti vastuksia kuumentelee ja muutaman minuutin kuluessa käynnistyy puhallin.

Tuota voi testata autossa sisälläkin istuen. Ajastus päälle, autosta virrat pois ja ovet lukkoon kaukosäätimellä. Lämmitin ei käynnisty, jos autoa ei ole lukittu.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Sisätilan esilämmitys

Toimii ajastus ainaki mulla heti ekana aamuna oikein. Kyseessä vm. 2015 tuontiauto.
 

J-M

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2018
Samaa ihmettelen minäkin. Ei lähde lämmitys päälle vaikka ovet lukossa. Pitääköhän olla latauksessa että toimii?
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Sisätilan esilämmitys

Mulla tuontiauto ja langattoman järjestelmän tunnukset puuttuvat. Voiko hollannin autosta puuttua lämmitin vaikka valikossa on?

On tuonti autoja tullut vastaan mistä uupuu kokonaan ns talvivarusteet. mm. evremote ja ja se itse lämmitin.

selvinnee kun käyt merkkiliikkeessä pyytämässä ev remoten salasanaa.
 

Mje

New Member
Liittynyt
29 Syyskuu 2018
Samaa ihmettelen minäkin. Ei lähde lämmitys päälle vaikka ovet lukossa. Pitääköhän olla latauksessa että toimii?
Ei tarvi olla piuhas, mutta ovet kyllä varmaan pitää olla lukossa, ja se täppä laitettuna siihen huurunpoisto merkkiin että lähtee puhaltaan.
 

J-M

New Member
Liittynyt
4 Marraskuu 2018
Tuota ikkunatäppää en olekkaan huomannu laittaa. Pitääpä kokeilla,kiitos tiedosta !
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kyllä minulla muuten toimii vaikka olisi ovet lukitsematta, ainakin tuon Android-sovelluksen kautta käynnistettynä. Kaukosäädinmodilla se lukitsee ovet samalla kun lähtee pöheltämään.

Semmoinen ihmetyttänyt, tuo ei tunnu käyttävän "töpselisähköä" lainkaan vaikka olisi piuhassa. Jos on siis yön yli ollut latauksessa ja aamulla esilämmittää, niin laturi vilkuttaa koko prosessin ajan vihreää eli "akku täysi".. Luulisi että lähtisi uudestaan lataamaan kun virtaa menee?
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Kyllä minulla muuten toimii vaikka olisi ovet lukitsematta, ainakin tuon Android-sovelluksen kautta käynnistettynä. Kaukosäädinmodilla se lukitsee ovet samalla kun lähtee pöheltämään.

Semmoinen ihmetyttänyt, tuo ei tunnu käyttävän "töpselisähköä" lainkaan vaikka olisi piuhassa. Jos on siis yön yli ollut latauksessa ja aamulla esilämmittää, niin laturi vilkuttaa koko prosessin ajan vihreää eli "akku täysi".. Luulisi että lähtisi uudestaan lataamaan kun virtaa menee?

Aha? Meikäläisen laturi kyllä alkaa näyttämään, että syötetääs virtaa kun laitan höheltimen päälle? En ole kyllä sen kummemmin asiaa edes funtsinut.

edittiä: Pakko oli käydä testaamassa ja kyllä meikäläisellä tuntuu lataavan kun laitan cabiinin lämpiämään.
Kuva 1: Akku täysi
Kuva 2: Laitoin hörpöttimen päälle
Kuva 3: latausvalo syttyi kojetaulussa
 

Liitetiedostot

  • M1.jpg
    M1.jpg
    36.6 KB · Lukukerrat 264
  • M2.jpg
    M2.jpg
    40.5 KB · Lukukerrat 240
  • M3.jpg
    M3.jpg
    39.7 KB · Lukukerrat 262
Viimeksi muokattu

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Mutta oliko charge timer käytössä?

Minulla siis oli charge timer 00-15 ajalle, että töistä tullessa ei heti lähtisi lataamaan.

Aamukasilta jos laittaa lämmitykseen, akku on sen mielestä täysi ja ei lähde lataamaan. "Waiting for charge" lukee.

Ilman timeria toimii kuten kuvailit.

Ratkaisin ongelman nyt erillisellä ajastimella mikä katkoo laturin sähköjä..
 

jussi666

PHEV -16
Liittynyt
4 Kesäkuu 2012
Mutta oliko charge timer käytössä?

Minulla siis oli charge timer 00-15 ajalle, että töistä tullessa ei heti lähtisi lataamaan.

Aamukasilta jos laittaa lämmitykseen, akku on sen mielestä täysi ja ei lähde lataamaan. "Waiting for charge" lukee.

Ilman timeria toimii kuten kuvailit.

Ratkaisin ongelman nyt erillisellä ajastimella mikä katkoo laturin sähköjä..
Hah joo sori hyppäsin kiireissäni tuon seuraavan viestin yli enkä huomioinut tuota Ctimeria
 

Tume_T

New Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2015
Sijainti
Sodankylä
Pitäiskö tämän ajastuksen toimia minkä kellonajan mukaan? Mulla on sellainen ongelma, että vaikuttaisi vähän siltä, että auto haluaa alkaa lämmittämään ennen säädettyä aikaa. En ole vielä asetuksia ehtinyt tutkia tarkemmin, mutta ensimmäisenä tuli mieleen aikavyöhyke ja kesä/talviaika säädöt. Kellonaika näkyy oikein näytössä. 2014 vuoden hollannista tullut outlander kyseessä.

Ja saakos uudemmalla MMCS:n softaversiolla siihenkin näkyviin ne valinnat kuinkapitkään lämmitys on päällä, muistelisin, että olisin jossain kuvan sellaisesta nähnyt. Ohjelmisto versio minulla näkyi olevan tuossa U. Wlan salasana myöskin vielä hukassa niin ei voi wlanin yli tuota säätää. Pitäisi varmaan ehtiä auto käyttää liikkeessä josko saisivat tuon wlan salasanan tongittua esille ja samalla tuon softan päivittää josko siihen olisi tullut päivityksiä.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Pitäisi varmaan ehtiä auto käyttää liikkeessä josko saisivat tuon wlan salasanan tongittua esille ja samalla tuon softan päivittää josko siihen olisi tullut päivityksiä.

Käytä ihmeessä näissä ollut nyt noita recaleja ja osa koskenut nimenomaan ev remoten ohjelmistoa, sitä mukaan jos se päivitetään niiin silloin saat mukaan uuden wlan salasanan. Turha pähkäillä onko vikaa vai jos ei ole varmat asiat ensin tarkastettu/päivitetty.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Onko noi päivitykset porukalla olleet maksullisia vai kuuluko johonkin kamppikseen? Mielelläni kysyisin paikallisesta merkkiliikkeestä, mutta en tiedä onko siellä ihmisiä töissä puhelimen tai tietokoneen ääressä kun ei saa millään konstilla yhteyttä. Luokattoman surkeaa palvelua ainakin Hartikaisen toimesta.
 

Pössis

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Aikani Saksan ja Hollannin tarjontaa seuranneena olen todennut monen vähän ajetun autoehdokkaan menevän hylkyyn, kun penkinlämmittimen napit puuttuvat ja siten myös sähköinen lisälämmitin. Jos nyt kuitenkin ottaisin muuten hyvän yksilön ilman näitä talvivarusteita ja laittaisin ite Webaston kauko-ohjaimella ja penkinlämmittimet, niin mitenkäs paljon huonompi lopputulos tästä tulisi?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Liittyykö nuo penkinlämmittimet ja sisätilan lämmitin jotenkin toisiinsa, en tiennyt että nappien puuttumisesta voisi jotain päätellä.

Kyllähän tuo sähkölämmitin hyvä on. Tehoa on 4kw eli samat kuin Webastossa. Melko turhaa hommaa bensalla lämmitellä.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Aikani Saksan ja Hollannin tarjontaa seuranneena olen todennut monen vähän ajetun autoehdokkaan menevän hylkyyn, kun penkinlämmittimen napit puuttuvat ja siten myös sähköinen lisälämmitin. Jos nyt kuitenkin ottaisin muuten hyvän yksilön ilman näitä talvivarusteita ja laittaisin ite Webaston kauko-ohjaimella ja penkinlämmittimet, niin mitenkäs paljon huonompi lopputulos tästä tulisi?
Kannattaa katsoa myös Suomen tarjontaa. Hinnat on todella alhaalla ja et välttämättä säästä paljoakaan hakemalla autoa ulkomailta.

Liittyykö nuo penkinlämmittimet ja sisätilan lämmitin jotenkin toisiinsa, en tiennyt että nappien puuttumisesta voisi jotain päätellä.
Ei liity suoranaisesti mutta nuista halvimmissa malleissa joissa ei ole edes penkinlämmittimiä harvemmin löytyy myöskään EV-remotea.

Kyllähän tuo sähkölämmitin hyvä on. Tehoa on 4kw eli samat kuin Webastossa. Melko turhaa hommaa bensalla lämmitellä.
Ei se nyt ihan nuinkaan mene. Webasto on optimoitu tuottamaan lämpöä ja tekee sen tehokkaammin kuin tuo sähkölämmitin. Sähkölämmitin on tietenkin paras valinta jos on mahdollista lämmittää auto verkkovirralla, etenkin jos voi ladata samalla 16A teholla, jolloin range ei kärsi ainakaan paljoa. Sähkö taas on hyötysuhteeltaan parempi tapa liikuttaa autoa ja onkin hyvä jos se voidaan käyttää lämmityksen sijaan auton liikuttamiseen. Tehoakin Webastossa voi olla 5kW toisin kuin nuissa pienten autojen 4kW malleissa. Webaston kaukokäyttö on myöskin huomattavasti paremmalla tasolla kaikkien vaihtoehtojensa(ThermoConnect, ThermoCall ja kaukosäätimet) puolesta. Ainoa huono puoli Webaston käytössä on auton pieni 12V akku jonka riittävyys huolettaa minua.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Kyllä tässä sähkölämmittimessä on webasto on nähden etuna nopeus. Tuo puhaltaa käytännössä heti lämmintä. Lisäksi käyttää myös toisinpäin sitten viilennykseen oikeasti ilmastointia eikä vain ulkoilman puhallusta sisään.

Webastojen/eberien kaukokäyttö on taas sitten ihan oma juttunsa...ja etunsa.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Joo ja kyllä mä näkisin että sähkölämmittimen hyötysuhde on oltava hyvin lähelle 100%. Tehohan menee lämmöksi väkisin kaikki, ja kun letkut ja itse lämmitin on lattiassa niin hukkalämpökin menee hyödyksi.

Webasto lämmittää moottoriakin, joka on hyvä tai huono asia riippuen siitä onko moottoria tarve käynnistää vai ei..

Toisaalta taas, jos moottorin joutuu käynnistämään, siitähän saa lämpöä "ilmaiseksi" liikevoiman ohella. Mahdollinen esilämmitykseen käytetty teho (sähkö tai bensa) on silloin käytetty turhaan. Jos tietää että EV range ei tule riittämään, kannattaa polttomoottori käynnistää heti matkan alussa kun lämmitystarve on suurin.

Mulla noin 25km työmatka ja kyllä vielä -10C pakkasilla selvisi 0.0L kulutuslukemalla koko reissun. Hassulta tuntuisi tässä kohtaa alkaa bensaa kuluttamaan webastoon..
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kyllä sähkölämmitin on nopeampi mutta jos itse saan aikaiseksi lisättyä Webaston autooni niin kytken sen vain sisäkiertoon lämmittämään sisätilat. Silloin se puhaltaa lämmintä jo alle viidessä minuutissa. Riippuen tietenkin missä lämpötilassa sitä käytetään.
Zuikkiksen matka on niin lyhyt että hänelle Webastosta tuskin olisi paljoa hyötyä mutta jos työmatka on sähkörangen rajoilla niin Webaston avulla voidaan mahdollisesti välttää polttomoottorin turha kylmäkäynnistys ja tehdä matka turvallisesti lasit kirkkaina ja mukavassa lämpimässä tilassa. Lisäksi auto saadaan nopeasti ja tehokkaasti lämpimäksi myös tilanteissa jossa suoraa sähköä ei ole saatavilla ja akuston virta halutaan käyttää auton liikuttamiseen. Ainahan ei ole mahdollista ladata.
 

patapori

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2019
Terve,
asetin Remote Climate Control Thu päivän kohdalle 3eri aikaa, että lämmitys lähtisi käymään . pitääkö ajoakun varaus olla tietyn tasoinen, että lähtee päälle. kun yritin poistaa näitä aikoja painamalla off näytöstä niin koittaa muutta asetuksia, mutta tulee viesti, että asetuksia ei voi muuttaa, eli ne jäävät.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ainakin ilmastointi on lähtenyt mulla päälle vaikka ajoakku olisi ollu miltei "tyhjä". Muutaman kerran olen laittanut kun olen kipaissut pikaisesti marketissa ja koira on jäänyt autoon. Pitäisi varmaan tehdä lappu tuosta ettei kukaan typerys lyö ikkunoita sisään pelastaakseen koiraa...
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Itse huomasin, että jos ev rangea ei ole jäljellä niin ei lähde remote toimimaan ja myös keskeyttää toiminnan mikäli varaustaso laskee toiminnan aikana - - tasoon.
 

Noukale

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2019
Ei lähde päälle jos ei ole varaustaso riittävä, mikä on tietysti järkeenkäypä juttu. Mutta varaukseksi riittää kyllä vaikka kilometrinkin range.
 

patapori

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2019
Minulla ei lähde vaikka paneelista ajasta, mikä estää toiminnan. Onko joku asetus. Auto on tuotu juuri Suomeen ja wifin salasana on hukassa joten en voi kuin paneelista asettaa alkamis-ajan. Enkä saa poistettua vaan on aina yksi päivä ”on” tilassa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Käytä autoa merkkiliikkeessä ja pyydä päivittämään toimilaitteen ohjelmisto samalla saat wifin koodin.
 

patapori

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2019
Kysyisin mihin asetukseen pitää trippimittari laittaa , että se ei nollautuisi. Vaan keräisi koko ajan kulutustietoa. Olen kokeillut A ja M mutta aina kulutustieto menee 0.0 l/100km
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Kyllä se juuri tuo valinta pitäisi olla.

A nollautuu aina kun auto seisoo useamman tunnin, eli siinä on nykyisen matkan ajalta kulutus.

M taas nollataan manuaalisesti joko monitoiminäytöltä tai sitten ajotietokoneen nappia pitkään painamalla..
 

Arimo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2019
Voiko tuota esilämmityksen kestoa pidentää mitenkään? Kysyin huoltoneuvojalta että vaikuttaako keskusyksikön päivitys mitään mutta meinas ettei päivitykset koskaan tuo mitään uusia ominaisuuksia. Ei oikein tuo nykyinen noin 10minuuttia oikein riitä.
 

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Voiko tuota esilämmityksen kestoa pidentää mitenkään? Kysyin huoltoneuvojalta että vaikuttaako keskusyksikön päivitys mitään mutta meinas ettei päivitykset koskaan tuo mitään uusia ominaisuuksia. Ei oikein tuo nykyinen noin 10minuuttia oikein riitä.

Kyllä sen voi, joko kännyappilla sieltä ajastinasetuksista tai sitten suoraan MMCS:ltä. Valittavissa kestot 10, 20 tai 30min.
 

Arimo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2019
Onkohan tämä lämmityksen keston valintamahdollisuus tullut jonku päivityksen myötä kun ei mulla vain löydy? Vai enkö vain osaa. Ei ole auton wifiin salasanaa joten kännykkäsovellusta en voi käyttää.
 

Apassi

New Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2019
Onko se nyt niin, että ne vanhat PHEV1 ja PHEV2 appit ovat poistuneet tuolta play kaupasta ja kaikille Pheveille yhteinen appi. Oma android ei meinaan löydä koko vanhaa appia.

Samat ongelmat tosin on, eli VIN rekisteröinti ei onnistu. Resetoin vanhat puhelimet pois yms. Ei auta. Pitänee aloittaa Wi-Fi kikkailu.
 
Viimeksi muokattu

Patch

New Member
Liittynyt
28 Elokuu 2019
Onko se nyt niin, että ne vanhat PHEV1 ja PHEV2 appit ovat poistuneet tuolta play kaupasta ja kaikille Pheveille yhteinen appi. Oma android ei meinaan löydä koko vanhaa appia.
Näemmä on poistuneet kaupasta. Jos haluaa riskeerata niin tuolta löytyy joku APK-versio manuaaliseen asennukseen, en ota vastuuta jos sisältää malwarea tms..:
Mitsu APK
 

Apassi

New Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2019
Yritin tällä uudella apilla parittaa autoa ja puhelinta, niin viimeinen valikko josta valitaan ssid, niin ruutu menee valkoiseksi.
 

Jorgus

New Member
Liittynyt
11 Maaliskuu 2019
Tuo on kyllä ihan järjetön aivopieru, että tuon esilämmityksen kestoa ei voi siitä ajotietokoneelta säätää, vaan vain APPista. Itse ainakin säätelisin sitä aina pakkasten mukaan samalla kun vaihtaa niitä ajankohtiakin lämmitykselle.
Tietääkö joku muuten miten sen kännysovelluksen kantamaa saa lisättyä? Itsellä ainakaan ei juuri 5m pidemmältä ota auton wifiin yhteyttä.
 

Erppa

New Member
Liittynyt
31 Lokakuu 2019
"Tietääkö joku muuten miten sen kännysovelluksen kantamaa saa lisättyä? Itsellä ainakaan ei juuri 5m pidemmältä ota auton wifiin yhteyttä."

Itse ostin wifi toistimen, muutaman kympin vekotin Verkkokaupassa. Laitoin sen tallissa pistorasiaan. Hyvin yltää nyt wifiverkko pirttiin asti.
 

Kökkö

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2019
Mulla ei myöskään lähtenyt lämmittämään, eikä ole vielä wifi koodia, Tampereen Delta Autolta sai heti 19.11 ajan, melko pitkälle meni.
Samalla kysyisin OT, mitä teillä näyttää range kun ootte ladannut auton täyteen, minulla tulee 22km. Osaako tuo haistella jostain, paljonko latauksella pääsee?
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Se arvioi sen rangen ajotavan perusteella.

Tuon avaimen kaukosäätimen kantamaa kun saisi lisättyä niin pärjäisi hyvin. Entinen webaston säädin kantoi helposti puoli kilometriä, tämä ei kanna edes 50metriä ikkunan läpi painettuna.
 

Pössis

New Member
Liittynyt
24 Huhtikuu 2019
Lämmittääkös tuo sähköinen vedenlämmitin yhtään moottoria, vai pitääkö alkaa harkita sittenkin Webaston lisäämistä? Jos joku kuva nesteputkista löytyis, niin vois muokata kiertoa, kun se bensakone kuitenkin lähtee toivomatta kovalla pakkasella käyntiin.
 
Ylös Bottom