Sisätilanpistoke galant -99

tuukkah

Member
Liittynyt
21 Helmikuu 2006
Sijainti
Salo
Koska näin talven tullessa olisi mukavampi mennä lämpimään autoon, niin mitä kautta tuo johtosarja tulisi asentaa autoon? Joissain autoissa tulee nätisti pelkääjän lokasuojan kautta, mutta kun irroitin sieltä osat niin huomasin, että sinne alas tulee, joku aivan sairas setti johtoja. Joten siellä olevan reiän kautta sitä johtoa ei saa läpi.

Sitten on olemassa sellainen isompi aukko, joka on suojattu kumilla ja epäilisi, että siitä menisi ilmastoinnin johot, jos sellainen olisi. Eli kun kumin irrottaa tulee vastaan valkoinen kalvo, mutta sitä en uskaltanut puhkaista ja tsekata minne siitä pääsisi. Etupuolelta katsoessa sinne ei näe, koska ihan kuin siinä olisi joku lisä tuuletin asennettuna, joka käynnistyy kun tuulettaa nelos tasolla. Ihme. ???

Eli siis kannattaako minun purkaa kaikki siitä edestä pois (sisäpuolelta) ja yrittää metsästää sitä kalvoa vai onko helpompikin tapa olemassa?

Vai kannattaako peräti vain vetää poralla reikä?

Kiittäen

-Tuukka
 
Se kumi tulppa on vissiin aika ylhäällä niin se on tarkoitettu ilmastoinnille. Jos löydät sieltä alempaa sellainen kumiletkun pätkä joka on käännetty alas ja joka tulee tuuletin kammiosta niin siitä verestä voisit päästä sisälle. Mulla on ainakin sieltä laitettu muuta neuvoa en voi antaa. ;) :peukku
 
Keskikonsolin seudussa kaasupolkimen vieressä pitäisi olla valmis läpivienti. Tuosta vedetty omassa kiesissä sisälämppärin kaapeli ja muistaakseni käytin hyväksi samaa läpivientiä vahvistimen virtakaapelille. Irrota kuskinpuoleinen keskikonsolin sivupaneeli, niin pääset paremmin läpivientiin käsiksi hieman mattoa raottamalla.
 
Jeps, sieltä keskikonsolin vierestä, kuskin puolelta asentui erittäin kivuttomasti. Kiitokset oikein paljon vinkistä.

-Tuukka
 
No voi helkkari - sisäpistoke ollut ostettuna ja haara asennettuna jo 2 vuotta, mutta enpä tätäkään täältä tajunnut kysyä  :seina Asentamatta jäi kun apukuskin puolelta yritin sopivaa kohtaa tonkia.. Kiitokset vinkistä omastakin puolestani  :peukku
 
Ollos hyvä vaan itse kullekin.

Toppo: ...päästä kärsii koko kroppa. Josko ensi talvena sitten tarkenee paremmin. ;D
 
Vs: Sisätilanpistoke galant -99

Kävin pihalla ihmettelemässä tuota läpivientiä kaasupolkimen vieressä ja haaveena oli pujottaa siitä sisäpistokkeelle kaapeli. No haaveeksi se kyllä jäi, onko joku saanut ihan kotioloissa vedettyä piuhan sieltä? Ainakaan minä en päässyt käsiksi reiälle ulkokautta. Alusta on Sportin vakio eli matalahko. Yritin tunkata autoa ja tulin siihen tulokseen että ainakin minulla jää pihalla laittamatta, eli nosturille tai öljymontulle tms. on suunnistettava...

Siinä läpiviennin päällä sisäpuolella taitaa olla semmoinen valkoinen muovisuoja tms. päällä. Millä sen "ruuvin" saa auki että suoja irtoaa? Näytti joltain hämärältä torxilta tai vastaavalta eikä se auennut millään tallista löytyvällä työkalulla.

Mites muilla onnistui käytännössä tämä homma? Taidan itse vain olla niin käsi... ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom