Vs: Skydiver, Galant -98 2,5 V6 STW aut.
232 tkm ja täytyypi taas vaihdella öljyt suodattimen kera. Laatikon öljytkin ja suodatin pitää vaihtaa pikapuoliin. Tulpat ja imusarjan tiiviste täytyy hommata, niin tulee nekin vaihdettua ja samalla laittelen Magnecorin 8,5 mm:n tulpanjohdot vanhojen tilalle. Muuten ei tulisi tätä tehtyä, mutta aikoinaan tilasin epähuomiossa kolme sarjaa näitä yhden sijaan Camskilliltä VR4:ään ja kun pari sarjaa on edelleen hyllyssä, niin laitetaan yhdet sitten tähän. Mittoja en kyllä ole tarkistanut, mutta vahva oletus on, että ovat käypäset. En tiedä onko ne sen paremmat, sillä ei noissa orggiksissakaan ole mitään vikaa ollut, mutta onhan noilla vanhoilla jo ajettu sen verran, ettei vaihdosta haittaakaan ole.
Tämän viikon ohjelmassa on myös kesätassujen vahausta ja vaihto. Siinä yhteydessä on tehtävä jarrujen läpikäynti talven jäljiltä. Tarkoitus on purkaa kaikki nurkat, putsata ja maalata. Vaihdan myös takajarrujen liukutapit samalla. Jarrupolkimen tuntuma on ollut aavistuksen heikko ja tiedossa on, että yksi liukutappi jumii välillä takana ja etujarrulevyt ovat hieman kierot, mutta jotenkin ne ei tunnu riittävältä syyltä tuohon polkimen pehmeyteen reippaasti jarrutettaessa. Jarrunesteetkin ovat mittarin mukaan kunnossa, mutta on kai ne nekin vaihdettava varmuuden vuoksi. En tiedä sitten, että onko pääsylinterissä alkavaa vikaa tai onko alipaineletkuissa jotain häikkää, mutta jos kokeilee jarrua vedossa, niin tuntuma on silloin oikeanlainen. Tehdään nyt ensin kunnon puhdistus, alipaineletkujen tarkistus sekä liukutappien vaihto ja katsotaan mitä tapahtuu. Jarrunesteiden vaihto on sitten joka tapauksessa edessä ja samoin teetän kyllä etulevyjen paikallaan sorvauksenkin. Jos poljintuntuma on vielä sen jälkeen heikko, niin viittaisiko se sitten pääsylinteriin vai mitä mieltä on raati?