Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Toivottavasti ne iskareiden alapäät lähtee irti särkemättä. Voi olla meinaan tiukassa. :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ilotalo sanoi
Toivottavasti ne iskareiden alapäät lähtee irti särkemättä. Voi olla meinaan tiukassa. :)

Nämä jumalmallit ei ole alunperin suola^h^hmi autoja ja näiden pultteja ei oo naapurin esson jari-petteri vääntänyt kahden käden momenttiin. Itsellä ei ole omasta vissiin yksikään pultti vielä katkennut, ei edes ne pienet lokasuojan pultit (kop, kop, kop). Ja luotan että tässäkin tapauksessa niin käy. Jään odottamaan menikö operointi hyvin ;D

Välimallin Galantista katkaisin iskarin pultin taannoin mutta se olikin ESS-malli (Etelä-Suomi Suolattu) ja pultti oli vaihdettu jossain vaiheessa heikompaan niin kummako tuo. :peukku
 

jooonas

GALANT DYNAMIC-4 (VR4) -91. L200 K14 2.5 TDIC -88
Liittynyt
12 Tammikuu 2005
Sijainti
Pornainen
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

vaikka selviäisit pulttia katkomatta saattaa silti olla jumissa siinä tapissa...tosta ea:sta ei lähteny ku rikkomalla irti...nimim. olis ollu 2 ehjää nivoa myytäväksi..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tänään käytettiin samitsun kanssa auto ylhäällä ja tutkailtiin jousihommia, samalla kaikkien epäilijöiden mieliksi avattiin iskarin pultti, joka oli ihan räikkäkireydessä, ja iskariakin pystyi tapissa liikuttelemaan ihan ilman mitään suurempaa voimankäyttöä.

Jotain mäskiäkin näytti olevan tapin ja iskarin välissä estämässä ruostumista vielä kaikenlisäksi.

http://sdrv.ms/1hxlwaz

Ei ole riemulla rajaa kun JDM:llä ajaa :)
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hyvä noin. Niin siis ongelmahan ei ole se pultti vaan juuri tuo iskarin sovite, kun on sellanen kiilamainen. :)

Itku pitkästä ilosta, kun sen kajauttaa johonkin petäjään. ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Meiti vaihto viime kesänä ulomman vetonivelen kuskin puolelle, mut enpä muista mitä vetaria laitoin ja mihin autoon, tai mistä! hekoheko :D
Ulompi vetonivel = murros? :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Panttailun aika on ohi:

http://www.camskill.co.uk/m8b0s2272p10587/MITSUBISHI_LANCER_EVOLUTION_%28EVO_1_CD9A%29_-_SERVICING_PARTS_TUNING_SPARES_and_SERVICE_ACCESSORIES_-_Outer_CV_Joint_Kit_-Without_ABS_-_Mitsubishi_Lancer_Evolution_1_CD9A
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ostin jo edukkaaseen suomihintaan 160e tuon.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hyi hitto mikä hinta. Itse onneksi sain käytettyä laatuosaa rakkailta foorumilaisilta :peukku

Mut tarkoituksena joskus entisöidä noi omat vetarit uusilla nivelillä, niin tietääpähän mihin varautua. Etuvetarithan käy ristiin kaikissa E39A/E38A.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo, kyllä vähän närästi itteekin. Viimeeks kun etuvetoseen ostin vetonivelen, niin hintaluokka tais olla 70e luokkaa, ja joku laadukkaaksi tituleerattu osa oli.

En tiiä sit että mitä eroa käytännössä etuvetosen ja nelikon murroksessa on, muuta ku hinta..
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Niin tarkennuksena vielä että viittaamani E39A/E38A = Nelivetomalleja, E38A sama kun VR4/Dyny mutta ilman nelipyöräohjausta, ja oliko saanut myös 8v tekniikalla?
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Jumalten mallissa kaikki on kallista. Köyhät kyykkyyn!
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Joo, kyllä vähän närästi itteekin. Viimeeks kun etuvetoseen ostin vetonivelen, niin hintaluokka tais olla 70e luokkaa, ja joku laadukkaaksi tituleerattu osa oli.

En tiiä sit että mitä eroa käytännössä etuvetosen ja nelikon murroksessa on, muuta ku hinta..

Jumalmalliin makso pelkkä suojakumi tuon 70, ihan normisti.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

:D jep, en koskaan aikasemmin oo jaksanu vaihtaa pelkkää suojakumia, noin niinku ennaltaehkäsevä toimenpiteenä. Ku etuvetosessa se ei haitannu vaikka vaihto koko murroksen..

Tohon hintaluokkaan vois vaikka ihan alkaa harkitsee tota suojakumien tarkkailua ajoissa, ja rasvojen kanssa pelaamista..
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Voi hitsin vitsi. Museoautoon makso muutaman satasen osa. Mitäköhän maksaa uudenkarheaan vag konsernin laitokseen murros ja kuka sen pystyy vaihtamaan. ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hyvä kommentti Ilotalolta :D Mutta nyt kun sanoitte niin taidankin käyttää nuo käytettyjen laatuosien (eli siis ostin reilulta foorumilaiselta kympin ajetuilla nivelillä olevat vetarit) kumit. Kunnon puhdistukset ja irrotukset ja jos on halkeamia -> kumiliimaa -> keittäminen ja käsittely kumin entisöintiaineilla -> nivelet kasaan uusilla Redline vaseliineilla :peukku
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo samalla sapluunalla mullakin noi palavaihdot on menny. Kaikki osat liikkunu aina ihan kivasti vaikka ne on siellä jo sen 25v pyöriny. Kässärin vaijerit jouduin kyllä vaihtaa jo reilu pari vuotta sit. Niissä oli vaa tullu ikä ja käyttämättömyys vastaan. Jotain näissä on erilailla tehty kun tuntuu että kaikki muut haukkuu noita Mitsun jarruja jumittaviks paskoiks. Ja ympärivuotisessa käytössä vielä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo ite käytän kässäriä aina, ihan turbotimerinkin vuoksi, ja liekköhän entinenkin omistaja on käyttänyt kun turbotimer oli autossa kiinni, vaikkei ollutkaan johdot paikallaan. Käkkärin kans ei oo ollu vielä mitään ongelmia.

Aikaisemmissa vehkeissä on kyllä ollut kässärinkin kans ongelmia ihan riittävästi.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nyt kun alkaa olla aikaa hieman takana tosta shokista, kun huomasin sen oikeanpuoleisen etuvetarin sisemmän suojakumin paskoutuneen, niin vaivauduin avaamaan ASA:n.

Jos nyt oikein tajusin tuosta niin MB526894 ois BOOT KIT, FR AXLE JOINT, RH sitä vois saada järkihintaan vielä jostain, kysymys onkin lähinnä että kauanko se on ollu rikki ja kannattaako ottaa suosiolla koko nivel.. googlella vilkaistuna sitäkin vois saada.. se ois sit MB526892 JOINT KIT, FR AXLE SHAFT, RH
Semisti ahistaa kun laittaa sinne uudet rasvat ja kumin, ja alkaa se 8g galluista/leguista tuttu ravistus kiihdytyksessä.

Tossahan on vähän se homma että pitäs varmaan samalla korjata syy, eli vaihtaa ne laatikon tarvikestefat noihin OEM kamppeisiin mitkä ollu jo muutaman vuoden tossa oottamassa motivaatiota. Sehä ei oo sit enää homma eikä mikään kun vetari on riuhdottu mäjelle.

Ongelma on siinä että mulla kun ei oo tallissa nostureita tai monttuja, niin vaihteistoöljyt muodostunee ongelmaks kun niitä ei välttis pääse laskemaan pois, ja vaik pääsiskin niin ei pääse lisäämään kun ei mahdu kääntämään proppua auki.

Onhan tuo muutenkin vähän sellanen "viinaa pittää juua" projekti, varsinkin kun jääratakausi on parhaimmillaan eikä huvittas pitää galanttia parkissa yhtä viikonloppua. :ruoskaa
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ootko peruutellu paljon ?

Kilometrit vain pudonneet melko reippaasti...? :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

:D
oho, hyvä huomio, kännissä kirjottanu piti vissii laittaa 24???? ku ei oo tullu katottua sen tarkemmin. Voi olla kyllä että se on 23???? myös mutta eikai noita enää noilla kilsoilla nii tarkkaan lasketa. Kokeillaan nyt optimistisena tolla pienemmällä tuhatluvulla.
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Se tankin laippahan on jotain varmaan 3mm paksua ainetta, että sikäli ei ruosteesta siinä ihan heti ole kuin kosmeettinen haitta.
Pienet mutterit toki aina työläämpiä avata, mitä huonommaksi ovat päässeet ja läpiviennit niin johdoille kuin bensaputkelle syytä muutenkin joskus tarkistaa.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Lohduttavaa kuulla, mutterien yläpuolella näytti ainakin vielä silmiinnähtävää kierrettä olevan. :) Otin pari kuvaakin, pitää käydä hakemassa kamera tallista.

Ahistavintahan tuossa oli se että se bensalinja oli myös aika tukevasti ruosteessa, näitä on käsittääkseni katkeillut/murtunut porukalla ruosteen takia.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ihan normaalisti, itekin tällä viikolla rassailin niitä etulokarin poteroita ku näytti jo jotain horsmaakin siellä kasvavan. Vissii hyvä kasvualusta?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Oikeen rohkee kun ois niin purkais sen lokasuojan/roiskeläpän muovin pois ja ihan reteesti vaan ajelis sitä vedenpoistoreikää isommaks vingulla tai jollain. Se sora ei sieltä tule kyllä rassaamatta pihalle ihan millään normi vesipesulla jos sitä hetkenkin kerkeää sinne kertyä..

Joo samaisesta paikastahan late tais vitsailla mulle joskus kun siellä kasvo sammalta siinä vihreessä GTi:ssä :D
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kapeakaistasta ei kannata tehdä liikaa päätelmiä, katsopa allaolevat kuvat.

119985d1202961866-o2-sensor-voltage-o2_afr_temp.gif


nbo2_output.jpg
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo tuota ajattelin yhtenä vaihtoehtona, koska pakosarjan väri muuttuu joka kierroksella :p En ole kyllä tiennyt että tuo näyttämä muuttuu noin huikeasti lämpötilan mukaan.

Millonhan sais aikaseks pistää sen laajakaistan sinne piippuun.. :(
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

TPS:n säätöön olen irrottanut kaasuläppäkotelon taaemmat pultit ja etumaisista ylemmän pinnapultin, sitten sitä koteloa pystyy jo kääntämään sen verran, että pääsee alempaankin ruuviin kiinni

Saattais silti olla parempi irrottaa koko kotelo ja vaihtaa akselin stefat samalla ??? Omassakin ne pyöri siellä ihan irtonaisina, ahdetussa saattaa toimintaankin jo jotain vaikuttaa?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Njoo mietin ihan samaa että voishan sen käyttää irti, tiiviste siihen kannattaa ainakin vaihtaa. Ahistaa vaan tuo TPS anturin hinta, ja mitään halpaa kun ei viittis laittaa. :/
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Njoo mietin ihan samaa että voishan sen käyttää irti, tiiviste siihen kannattaa ainakin vaihtaa. Ahistaa vaan tuo TPS anturin hinta, ja mitään halpaa kun ei viittis laittaa. :/
Saattais löytyä satkun luokkaa ajettu, laitas oem numero omastas niin vilasen.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Toi o se uudemmanmallinen, MD614327
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Juu se on 160e OEM:nä Japanissa, vähän siinä kipurajan yläpäässä kyllä. Noita 50e ebaykamppeita tuskin kannattaa edes asentaa, jossei sitten harjotusmielessä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tuttuja juttuja ;D. Laturit taitaa palaa noista aika nopsakkaa jos ei ole kaikkia pakosarjan suojia päällä, varsinki se "alempi" osa joka siinä laturin vieressä on. Onhan sulla seki viel tallella? Aftermarketpakosarjan / happikotelon ne suojathan ei mee kiinni...ni päätin askarrella ettei pala uus laturi.

Munki pitäis ohjaustehostin jossai kohtaa teurastaa, mulla ei oikeastaan vuoda mutta hihnapyörä/laakeri jumii ja on väljä niin pakkohan se on irti ottaa. Ehkä vois tiivisteetkin samalla kuitenkin vaihtaa, löytykö ihan oemina ja minkä hintanen setti?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

30 dollaria tais olla jenkeissä. OEM setti tietysti.

Veikkaan kyllä enemmänkin tota öljykylpyä syyksi tohon diodivaurioon. Kummastakin laturista on samallatavalla pimentyny diodit ykskerrallaan.
Alempi suoja ollu aina paikallaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nyt oli kyllä todella hieno päivitys.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hyvähä noita on aina kirjotella ylös, jos ei muuta varten niin itteensä, voi käydä luntilla jos pitää joskus tehä uusiks. :p
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Oletko puristuspaineita tai ohivuotoja mitannut? Niistähän voisi ainakin kuumotusta lisätä, että onko siellä kannen alla jotain nähtävää.

Olisihan se aika hyvä kurkata samalla muutkin osat jotka täytyy irrottaa, esim. miten pahasti pakosarja on halki? Veikkaan että aika lämpimänä tämäkin käynyt silloin tällöin... :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo, ohivuotomittarikin tuli ostettua naapurien kanssa viimevuonna, sehän se ois varmaan eka homma. Mulla on vaan jotenkin sellanen tunne että se mittaus vaan varmistaa sen että se kansi pitäs käyttää pois. :D
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Luultavasti, onhan tuollakin jo sen verran rullattu. Suosittelen varautumaan pakopuolen suhteen ainakin kaikilla uusilla pulteilla, sekä henkisesti varautumaan pakosarjan ja turbon pakopesän olevan halki.

Itselläni 340tkm rullatussa vastaavassa moottorissa ei ollut pakopuolella oikeastaan mitään muuta ehjää kuin turbiinikotelo ja hukkaportin kello. Toivotaan kuitenkin että sinulla olisi ahdin ehjä vielä!
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Epäilen. :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, mistäs kautta mun nyt kannattas lähtee niitä mäntiä sit kurkistaan? olettaen että työkalut on taaskin se tasainen tallin lattia, ei mahiksia auton nostoon, eikä kyllä itseasias ees mahiksia myöskää koneen nostoon.

Jos kannen ottaa pois niin eikös männät nouse ylös kun päästää kampiakselista ne irti?
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Nojuu, mistäs kautta mun nyt kannattas lähtee niitä mäntiä sit kurkistaan? olettaen että työkalut on taaskin se tasainen tallin lattia, ei mahiksia auton nostoon, eikä kyllä itseasias ees mahiksia myöskää koneen nostoon.

Jos kannen ottaa pois niin eikös männät nouse ylös kun päästää kampiakselista ne irti?

Kansi ja öljypohja pois vaan. Näin onnistut purkamaan männät pois helpoiten. Ei se koneen pois nosto yläkautta mikään mahdoton juttu ole. Muutaman kikan kun tietää.

Kahelta mieheltä päivässä kone on poistettu ja laatikko olutta juotu.

Ainiin mulla löytys tuolta 0.5 ylikokoon porattu lohko johon eagle/wiseco paketti.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo, siis meinasiks että lohko ois paikallaa ja nostas kannen pois ja pudottas öljypohjan alas?

Pidetään mielessä, tosin mulla ei oo kyllä missää vaihees ollu ideana ottaa tosta juurikaan noita vakiotehoja isompia tehoja, et sensuhtee noi takoroippeet on vähä yliampumista.
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Joo, siis meinasiks että lohko ois paikallaa ja nostas kannen pois ja pudottas öljypohjan alas?

Pidetään mielessä, tosin mulla ei oo kyllä missää vaihees ollu ideana ottaa tosta juurikaan noita vakiotehoja isompia tehoja, et sensuhtee noi takoroippeet on vähä yliampumista.

Öljypohja auki et saat kiertokankien alapäät irti ja yläkautta männät pois. Jokatapauksessa pitää jakopää purkaa. Eli melkein nostasin koko paketin pois ja samalla vaihtasin kytkimen. Pääsee kunnolla tekemään jakopäät ja muut takas kasaan.
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Aika paljon kivompi on kyllä duunata kun kone on pois keulilta ja pukissa, varsinkin noiden jakopään hilujen suhteen. Jos kytkimen myös vaihdat eli laatikon otat irti niin ei siitä puutu enää kovinkaan paljoa että kone on irti.

Eikä se koneen otto yläkautta tosiaan mikään amerikan temppu ole, itellä ei käynyt edes mielessä että olisi voinut nostaa auton koneen ympäriltä. Oli muuten minullakin kakkospytty josta puuttui puristuksia, oisko joku VR4 juttu ::)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Jos tekee vaan halvimman mahdollisen rempan niin paikallaan sitten, mutta tuostahan ei voi nyt tietää millaista vauriota sylinterissä kenties on ja joutuuko lohkon hoonaamaan tai jopa poraamaan ylikokoon koneistamolla. Helpompaa irrallisena pukissa purkaa kone kuin nostella osa kerrallaan konehuoneesta.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo no se jakopää on kyllä ainaki sellanen että jos ite tekee niin voi olla ihan jees että se kone on muualla ku konehuonees.

Sylinterivauriosta en ois niin kauhean kuumottunut vielä, vaikka onhan tolla tietysti vuosikaudet tullu ajeltua ja tänäänkin on töihin lähettävä. :D

Joo pitänee sit lainata joltain joku moottorinostin tai joku, tallikin kun on niin saatanan ahdas että melkein joutuu työntää auton helvettii edestä ku että mahtuu koneen kanssa puuhaamaan.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Norsulla vain kone pois, tarvittaessa vähän ketjutaljalla avittaa jos pitää käännellä konetta sopivampaan asentoon.

Hyvin siellä mahtuu jos mitsumikkokin on tonnarinsa koneen jumpannut pois omassa tallissaan tuolla menetelmällä, mikon talli on nimittäin mielestäni huomattavasti pienempi. Ulkoapäin katsottaessa näyttää ainakin siltä että sinne jos työntää tonnarin niin eihän siellä ole tilaa edes räikän kääntämiseen. ;D
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

DaJackal sanoi
Norsulla vain kone pois, tarvittaessa vähän ketjutaljalla avittaa jos pitää käännellä konetta sopivampaan asentoon.

Hyvin siellä mahtuu jos mitsumikkokin on tonnarinsa koneen jumpannut pois omassa tallissaan tuolla menetelmällä, mikon talli on nimittäin mielestäni huomattavasti pienempi. Ulkoapäin katsottaessa näyttää ainakin siltä että sinne jos työntää tonnarin niin eihän siellä ole tilaa edes räikän kääntämiseen. ;D

Muistakaa, että galantti on vanha ralliauto! Eli kone tulee laatikoineen just ja just ulos ilman kummempaa vetkuttelua. Ekalla kerralla meinas usko loppua, mutta nykyään jo helpompaa.
 
Ylös Bottom