Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo joutuu kyl vielä vähä funtsii että missä hiton järjestyksessä tuota lähtee purkamaan kun siellä auton allakin pitää touhuta ainakin kulmavaihteen ja putkiston kans. Pyörät kun pitää käyttää pois niin ei voi mihinkään rampeillekkaan ajaa tuota

Kyllä jumalauta taas trancet soi ton rojektin kans. :D
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Itsekkin vaihdoin kytkimen tasalattialla. Pukit vaan auton alle ja niin ylös kun vain on mahdollista. Kyllä sielä mahtuu touhuamaan. :peukku
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kokemusta on öljypohjan irroituksesta useastakin autosta, enkä tiedä onko se paljonkaan v-mäisempi homma lattialla maaten tehdä, kuin nosturilla. Ei tarvitse ainakaan päätä kannatella missään luonnottomassa asennossa ja yhtälailla tippuu kuraa naamaan alla seistenkin :p Hyvä otsalamppu oltava
 

PAJ3RO

Member
Liittynyt
5 Helmikuu 2007
Sijainti
Mikkeli
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tunkkaat vaan auton pukeille ja maaten alle, samalla tavalla minäkin purin koneen :) Liekkö aika kultaa muistot, mutta ei ollut ees kovin hankala projekti tuolleinkaan!
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ootte te kyllä aika sissejä. :D Tosin olen minäkin aikamoisia hommia tehny "bilteman rampeilla" mutta tässä tapauksessa se on tosiaan vähä haastava homma kun pitää käyttää ne pyörät pois. Pajeroon vaihdoin kaikki voimansiirron öljyt niin että ajoin sen puupalikoiden päälle. ;)

Hauskintahan tässä tietysti on että mun vaivalla säästämät saksinosturirahat on kovaa vauhtia menossa tonne galantin pannuhuoneesee, että ilmeisesti jatketaan tätä tunkki/puupalikka/pukki/ramppi -puuhastelua tulevaisuudessa.

Mitäs te olette mieltä mitä mun kannattas nyt tilata japanista, mitä ainakin väkisinkin tarvitsee? Autohan on jokapäiväisessä työmatka-ajossa ja jotain pitäs varmaan saada sit tehtyä tos joululomalla, onneks sattu tälle vuodelle sellanen ylellisyys joulun nurkille.

Pähkäilin tuossa vähän "pakollista" listaa ja hinnat Japanissa alv0.

Venakopan tiivisteet 17.94e ja tulppakaivojen tiivisteet 20.40e
Kannentiiviste 70.46e
16 kpl venttiilinvarren kumeja, kannattanee vaihtaa kun käyttää kannen pois 64.32e
Jakoremmi 68.17e ja kiristinrulla 39.46e
TP -remmi 19.53 ja kiristinrulla 28.99e
Jakoremmin ohjainrulla 25.61e

Noi ohjainrullat/kiristinrullat vois kyl ottaa tarvikkeena suomesta, kun niiden kans tulee äkkiä pakettiin painoa ja hinta nousee sit kuljetuksella, ne on muistaakseni myös kohtuuhintasia tarvikeliikkeissä.

Kampparin stefat? kannattaako?
Eikai niitä kannen pultteja ole pakko vaihtaa?
Vesipumppu ja automaattikiristin tuli vaihdettua viimeeks, ne ehkä uskaltas skipata.


Toki sit kaikki laakerit sunmuut on asia viel erikseen, mut eipä niitä kai uskalla etukäteen tilata, ja sitten on vielä se jokeri että mikä sen ohivuodon aiheuttaa siellä kakkospytyssä.
Halvin vaihtoehto ois varmaan männänrenkaat, näytti maksavan vähä vajaa 40e, tepi puhu myös että tasapainoakselin laakeronnit menee noissa, nekään ei ollu kauheen kalliit, toki eri kokovaihtoehtoja oli tarjolla.
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Äkkiseltään tuli noiden lisäksi mieleen nämä:

Pako- ja imusarjan tiivisteet
Turbon kaikki tiivisteet (eli vesi- ja öljylinjojen + paluuputken tiivisteet)
Pakosarjan pinnapultit ja mutterit
Turbon kiinnityspultteja ainakin yksi, vaihtaa sen ainokaisen pinnapultin nimittäin samalla pultiksi niin turbon irrotus onnistuu jatkossa helpommin
Öljykuulerin banjopulttien tiivisteet
Suutintukin tiivisteet
Nokka-akselien stefat
Vesipumpun tiivisteet varmaan joudut uusimaan vaikket pumppua uusi

Sitten olisi lisähuomiota:

Vähintäänkin öljypumpun kaikki tiivisteet ja stefat, tai mahdollisesti koko öljypumppu rattaineen, ainakin kannattaa tutkia tarkkaan onko väljä
Kampuran hihnapyörä kannattaa tarkastaa ettei ole vulkanointi halkeillut
Naputtaako nostajat? Nehän menisi samaan konkurssiin


Ne kampuran stefat kannattaa kyllä samalla vaihtaa, sekä TP-akselien laakerit. Noiden TP-laakerien vaihdon kanssa voi mennä kuulemma helposti vikaan ilman oikeita työkaluja, koneistamoilla on yleensä tarvittavat työkalut. Kannenpultteja ei kai teoriassa ainakaan tarvitse vaihtaa näissä 6-bolt koneissa kun ovat millin paksummat ja eivät veny niin kuin 7-bolt koneissa.

Nälkä kasvaa syödessä...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, eipä tullu noita edes ajateltua, melkein ois fiksumpaa ottaa sit tällänen setti varmaan.

http://www.streettunedmotorsports.com/parts/oem_dsm_engine_gasket_kit.htm
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ahtimen paluupuolen tiivisteet kannatta vaihtaa. Banjojen tiivisteet löytyy ihan tehohydrosta vaikka ja ahtimen pultit löytyy pulttikaupsta.

Osta multa vaan toi valmis lohko niin saat kasailla rauhassa.

Multa löytyy uudet alakerran laakerit varastosta.

Kato mitä kustantaa toi evon 5 kerros kannen tiiviste. Ei ainakaan sitten vuoda sieltä.
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ainiin voinhan mi ä sulle liisata yhtä autoa remontin ajaksi.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ok, hyvä tietää. Ne laakerit varmaan onki se suurin ahdistus, kaipa ne vissiin yleensä on ne STD kokoiset.

Emmä mitää valmiita lohkoja ainakaa toistaseks ostele, kuha ny näkee mikä sen ohivuodon aiheuttaa.

Onkse multilayer jotenki parempi ku tuo normi? Käykö se suoraa, joku puhu että jossai reijissä ois eroa. Vaatiikos sekin jotku vitun täydelliseks koneistetut pinnat että pitää?

Käyttöautoo ollaan kuitenkin remppailemas tässä..
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Multilayersteel tiiviste on kestävämpi kuin perinteinen "pahvitiiviste" näissäkin on kuitenkin suuria eroja keskenään ja käyttötarkoitus määrittää parhaan vaihtoehdon. MLS tiivisteessä voi olla myös esim. kumiosia varmistamassa tiivistyksen ja lisäksi se voi olla pinnoitettu erilaisilla pinnotteilla. Lyhyesti sanottuna mls-tiiviste on kestävämpi ja sen tiivistyskyky riippuu kerrosten määrästä yksi kerros tiivistää aina tietyn verran. Mitä enemmän kerroksia sitä enemmän kansi voi elää. Toisaalta kerroksia lisäämällä tiivisteestä tulee paksumpi ja puristukset pienenevät. Perinteinen kansipahvi hoitaa hyvin hommansa vakio moottorissa.
MLS-tiivisteelle kannen suoruus on ehkä hieman tärkeämpää kuin perinteiselle tiivisteelle. Käytä se kansi joka tapauksessa oikaistavana!
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Olen itse kasannut 4 moottoria jo ITM engine componentsin tiivistesarjalla. Ei ole ollut yhtäkään paikkaa missä olisi sopivuudessa ollut ongelmia. Täysi tiivistesarja maksaa rokkiautosta 55eur + toimitus. ITM ENGINE COMPONENTS 0901206

MLS tiiviste on hyvä vaihtoehto, hinta noin 60e kantturoilla tiskiltä. Ainoa ongelma niissä mitä itsellä on käynyt että joskus jäänyt vähän vuotamaan (muillakin ollut samaa ongelmaa, tuostahan löytyi se yksi keskustelukin)

Mulla tällä hetkellä esim coltissa tiivisteinä evo4 3kerros MLS pahvi ja tuo yllämainittu tiivistesarja. Toimii. ja jää rahaa muuhunkin ;D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Vähän kyllä kuumottaa nuo tarvike tiivistesatsit, toki jos hyviä kokemuksia piisaa niin kaipa sitä uskaltas kokeilla. Rahaa todellakin sais vähän jäädä muuhunkin. harkitaan harkitaan.
muoks: eikä tossa näyttäs olevan mitään turbon tiivisteitä..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, ekat osatkin tuli hommattua tähän rojektiin, jakohihnan ohjainrulla ja tp-akselin kiristysrulla. Jakohihnan kiristysrullaa ei tuolta paikasta löytyny. :(

Edelleen on ämpylöinnissä että minkä tiivistesatsin otan, eniten ehkä kuitenkin houkuttelis se orkkissatsi MD974636, kun siinä ois sit kaikki turbon tiivisteitä myöten. Hinta jenkeissä 260$ ja japanissa 300e
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Minä ostin kylmänviileästi mizumoauton 1G 4G63T tiivistesatsin eBaysta. Tiivisteet olivat Evergreenin valmistamia, ei ne sen kummoisemmalta vaikuta kuin muutkaan tiivisteet. Tilasin itseasiassa aika pitkälti kaiken muunkin mizumoautolta, öljypumpun tosin hylkäsin ja ostin ACLn valmistaman. Kansipahvia ja venakopan tiivistettäkään en käyttänyt, ostin mitsun orkkis MLS tiivisteen.

Noilla eBay osilla kasatulla samanlaisella 6-bolt moottorilla olen nyt ajanut 300 km, jännä nähä mikä paikka pettää ensimmäisenä. Ainakin jokin pakopuolen tiiviste taitaa vähän supsuttaa.

Säästi siinä kohtuu paljonkin rahaa OEM osiin verrattuna, sitä en vielä tiedä että kannattiko. Voihan se olla että tulevien kilometrien aikana kaikki hajoaa ennenaikaisesti. Jos yhtään enempi virittämään alkaa niin en varmaan laittaisi muuta kuin OEM.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Emmä virittämään varmaan rupea, mutta tarkotus ois kuitenki että kestäis. Vaikka tolle autolle käviskin jotain niin eiköhän tolle motille keksi jotain muuta käyttöä sit. ;)
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina ::)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

DaJackal sanoi
Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina ::)
Aika harva rakentaa orkkislaakereilla. Itse olen käyttänyt ACL, King ja Kolbenschmidtin laakereita ilman mitään ongelmia. Webtrap_86 kasailee parhaillaan yhtä moottoria NDC:n laakereilla ja kohta saadaan siitäkin sitten lisää tietoa kunhan se saa koneen nippuun.
Hyvä tarvike ja mahdollisimman tarkat mittaukset niin hyvä siitä tulee. Mitsun orkkiksilla on tosin mahdollista tehdä priimaa kun ne myydään yksittäin ja niitä on useaa eri kokoa.
 

ST-Services

Member
Liittynyt
19 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

DaJackal sanoi
Laakerit on justiinsa se paikka missä itsekin ryhtyisin säästölinjalle ja ostaisin tarvikkeina
Kingin (ex ACL) laakerit nyt sattuu olemaan 2000-luvun materiaaleja, ja mitsun omat kasarin laatua, ei ole edes yhtä sanaa kummilla itse kasaan.

Siinä ei ole mitään tekemistä säästölinjan kanssa.
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ettei nyt väärin ymmärretä niin minä käsitän sanalla "tarvike" = Motonet jne. Ns. laatulaakerit on sitten erikseen. Ei kai kukaan takomäntiäkään kutsu tarvikkeiksi? ::)

Basbarduu sanoi
Mitsun orkkiksilla on tosin mahdollista tehdä priimaa kun ne myydään yksittäin ja niitä on useaa eri kokoa.

Tämä oli se toinen pointtini, mutta kai niitä eri kokoja saa "laatuvalmistajiltakin". Eri asia suostuvatko myymään yksittäin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

DaJackal sanoi
Tämä oli se toinen pointtini, mutta kai niitä eri kokoja saa "laatuvalmistajiltakin". Eri asia suostuvatko myymään yksittäin.

Vaan eipä taida saada. Tässähän ei nyt puhuta mistään alikokolaakereista vaan Mitsulla on useita eri hienosäätökokoja vakiokokoisesta laakerista. Nämä oikein valitsemalla voidaan laakerivälys säätää hyvin tarkasti.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu tänää tuli palattua joululomareissulta galantilla, semisti hullulta kyllä tuntuu alkaa purkaa tollasta käytännössä täysin toimivaa autoa tuhannen atomeiks. Onneks se kytkin ja jakopää sentään tuo jotain järkiperusteita tuohon moottorin aukasuun. :) Öljyt katoin, aivan pikimustat ja alle 2000km mittarissa, se on varmaan sit se yks järkiperuste lisää. :)

Joo tosiaan ite puhuin noista "tarvikeliikkeestä" saatavista laakereista, vähän AST:n tarinoita myötäillen sama fiilis että jos oem:stä siirtyy pois niin voi laitella vaikka sitä mitä sattuu saamaan, joku ACL ei välttämättä tuo mitään suurtakaan autuutta.

Se tietysti että mulla ei oo sen suurempaa käryä tosta välysten mittauksesta, vissiin lyödään jotain mäskiä väliin ja pultit kii ja katellaan että miltä vaikuttaa. :D
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

^ eikse "mäski" kuulu asennusjuoman sekaan? ;D
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Täytyy onnitella OEM-tiivistesatsin valinnasta, ei meinaan kestäneet Evergreenin tiivisteet pakopuolella. ;D
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo tai mun asennusjuomat on ainaki tehty jostai mäskistä. :D

Juu, kiva kuulla vaikka satsi taitaa pyöriä jossain New Yorkissa tällä hetkellä. :)
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Jos ilmastoinnissa on aineet sisällä ni ei sitä kompressoria kannata ainakaan kokonaan pois purkaakaan vaan jättää kaikkine putkineen roikkumaan sinne...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo siis toki meinasinkin vaan irrottaa sen lohkon kylestä, toi on vaan jotenkin ihan helvetin ahdas, muistelisin että noissa vapareissa ollu huomattavasti enemmä tilaa tuolla suunnalla. Liekkö tuo Cyclone imusarja on niin möhkö että se vie asennustilat.
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Muistelisin että ite irrotin kompuran siitä kannakkeesta joka lohkon kyljessä, ei ole siinä kovin monella kiinni. Sitten kun moottori pukissa niin kannake irti lohkosta.

Onko tuo turbolta lähtevä ahtoputki sinulla tehty ihan parista ysikympin silikonimutkasta ja suorasta pätkästä? Voisi itse suunnitella jotain samankaltaista...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo juuri tolleen, toinen silikoonimutka tuli hommattua Cuben avustuksella alastarossa ku paukahti se alkuperäinen ahtoputki. "Parantelin" sitä joskus sitten että laitoin RST -putken väliin.

Maatsin kans oli puhetta että jos se ois tehny sellasen kovan pätkän kokonaan siihe tilalle, mutta se rojekti jotenki vähä jäi kun tuli jotain ajuhommia tai muita, hyvinhä tuo on pelannu noinkin.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Se kykkendaali pitäs sit päättää, MD745530 ois levyn numero ja 225mm. Ite oisin kyllä melkei vieläki orggiskytkimen kannalla, jossei sit jotain pitävämpää massakytkintä saa järkihintaa jostain. Mistä?

Edelleenkin meinasin pitää noi tehot ja väännöt tossa suht hillittynä ja käyttöautos arvostaa mukavaa kytkintä. Toki vähän nuo viinahommat kuumottelee ja siinä ny tulee melkei väkisinki vääntöö.
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Painaa painaa! Hyvä siitä tulee. Pidä ne viinat vaan lasissa. :peukku
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Olikos sulta saatavissa sitä huollon vara-autoa? :D Vois viikonloppuna käydä vaik noutamas, ku ei tuo ny taida olla maanantaina ajokunnos.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Del Monte Kaarlo' -keskustelu

Slider sanoi
Männistäkään ei löytynyt kyllä mitään syytä miks se kakkonen ois ohivuotanu eniten. edit: kävin kattoo noi öljyrenkaat uusiks, kaikki oli jumissa ja mähmässä mutta ei ne poikki ollu. Ja vähähä nuo näyttäki siltä että on pukannu palotapahtumaa lohkon suuntaa. Et ne renkaat ny ainaki. Voisko olla mahollista että kakkospytyssä ois sattunu olee ne männänrenkaan katkot samalla kohdalla tai jotain.

Lohkossa oli stanssattu I I I I ja seuraavalla rivillä II II II II II eli vissiin männät std1 koossa ja onkstoi toka sit kampparin laakerit?

Kanteen kaadoin vielä kahtee keskimmäisee pyttyy testiks kakstahtiöljyt ja ei kyl ainakaan mitää suurempaa vuotoa näkyny venoissa, kattoo viel huomen. Tää iha siks että poissulkis jotain ryssimistä siinä ohivuotomittaukses..

Kyllähän niitten männänrenkaitten pitäs pyöriä vapaasti siellä koneessa. Kasattaessa ne pitää laittaa ekaan starttiin siten että katkot eivät ole samalla kohtaa mutta sen jälkeen ne vaihtaa asentoa. Männänrenkaathan ovat joka tapauksessa kuluvia osia ja ne kannattaa vaihtaa vaikka jatkaisit samoilla männillä. Uusilla männänrenkailla saat tiiviimmän koneen mutta samalla myös vähemmän kitkaa kun kärki on terävämpi. Tiiveys johtuu taas suuremmasta pintapaineesta.

Luulen että toi I I I I stanssaus meinaa ihan vaan lohkon porausta ja II II II II II on tosiaan kampuran laakerit mutta voin muistaa väärinkin.

Laita ennemmin jotain viskositeetiltaan ohuempaa kuin 2T öljyä sinne kanteen. Esim. CRC tai ihan vesi(jos ei pääse jäätymään) tulis ekana mieleen.
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Del Monte Kaarlo' -keskustelu

Basbarduu sanoi
Laita ennemmin jotain viskositeetiltaan ohuempaa kuin 2T öljyä sinne kanteen. Esim. CRC tai ihan vesi(jos ei pääse jäätymään) tulis ekana mieleen.

Eiks sinne kannattais laittaa ennemmin diisseliä jos haluaa vuodot testata?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No joo vaikka dieseliä, jotain tollasta ohutta luirua. Diesel vois olla sinänsä hyvä että se vois irrottaa karstaa samalla jos sellasta on.
 

Maxx

Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
12 Maaliskuu 2006
Sijainti
Kangasala
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ainaski notkeempaa on ni näkyy varmasti vuodot
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu kyllä sitä 2t öljyäkin alkoi sieltä vähän ainakin pakoventtiileistä vuotamaan läpi. Niiden pitäs olla täysin tiiviit? Kaipa ne pitää sitten hioo ja koittaa uusiks.
Löpöö pitää hakee muutenkin että voi laittaa nostajat likoomaan.

Tiivistesatsi ja jakoremmit tuli tänään, aika kunniotettava setti kyllä tuo yläpään täydellinen tiivistesarja. :D
 

Tamus

Diamonds are a Girl's Best Friend
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Heinäkuu 2007
Sijainti
Laihia
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Mä kanssa testailin venttiileitä dieselillä ja kun kaikki oli kunnossa, niin ei sieltä mitään läpi pääse.

Tuleeko kuntoon talvipäiville? ??? Jos siis jäitä olis...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Vois tulla, jos mulla vaan rahat riittää. Se voi olla että joutuu kuukauden palkan oottelee että saa läjää jos tossa tulee jotain kallista.
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Sukellusveneet onkin sitten vähän kalliimpia.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei jaksa ees kirjottaa toiselle puolelle mitään, duunailin sellasen erikoistyökalun millä sai venat pois, kokeilin lääpätä paria, en tiiä että lääppäsinkö liikaa yhtä pakovenaa ja liian vähän imuvenaa, toivottavasti en. Ei oo oikei tatsia toho hommaan.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu, männätkin vissiin tuottamassa lievän pettymyksen, noissahan on 63DTR merkinnät, R ilmeisesti tarkoittaa että öljymännänrenkaan ura on matalampi kun muissa männissä, jotain JDM kamaa. :( Voi tehä vähän tiukkaa löytää pelkät renkaat noihin.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kävihä se toki tuokin mielessä jo itelläkin. ;)

Toinen vaihtoehto on sit uudet männät OEM:nä reilu 60e kappale, mutta epäilen kovasti että ei sisällä renkaita, jotka sit maksaa parisataa per mäntä. :(
Periaatteessa tuo nyt vois olla ehkä vielä sellanen harkinnan arvoinen juttu jos ne renkaatkin kuulus kauppaan.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tosin kun tutkin niin Mahlella ois jenkeissä jotain rengasta missä lukee "shallow groove" joka vois kyllä tarkottaa että se kävis. Ihmetyttää vaan että miks noita ois saatavilla kun voi olla aika harvassa nuo 63DTR männät jenkeissäkin. https://catalog.mahle-aftermarket.com/na/modules/motorComponent/detail.xhtml?filterId=614860
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Alkuperäismännät eivät sisällä renkaita mutta miten hitossa ne renkaat maksais muka pari sataa männältä kun rasiassa eli sarjassa on kaikkiin neljään...? Jos saat selville alkuperäisrengassarjan osanumeron ja ehdit ja jaksat hetken odotella, ni voin tarkistaa sattuisko minulla tuurilla olemaan sellaisia kun on kymmenittäin männänrengassarjoja, eikä kaikista ole edes tietoa mihin ne sopivat eli saattavat joskus olla jotain ulkomaanihmeitäkin...? :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo sitä en kyllä osaa sanoa miksi näin on, mutta ne on joko MD176442 tai MD176054 toinen on ilmeisesti just R männälle ja toinen ei.

Öljypumppu on kans varmaan aika valmis, rattaiden holkeissa kulkenu joku, pitänee ottaa se vaikka ACL:n tarvikkeena jenkeistä noin sadan dollarin hintaan. (Tai sit tulla purkaa se siitä GTi:n motista ja toivoa parasta) Mut ACL:stä oli ihan hyviä kirjotuksia kyllä netissä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nojuu yks mäntä likos yön yli löpössä ja öljymännänrenkaatkin suostu lähtee pyörimään, naksauttelin renkaat mäkeen ja putsasin männän asetonilla, mittailin sen uran syvyyden ja kylhä tuo vaikuttas että se on se vanhantyyppinen, eli uran syvyys on 2,8mm, joten MD176054 renkaat pitäs passata. Se R voi jäädä kyllä mysteeriks.

Osaako joku sanoa että kummansyvynen "normi" turbomännässä on se ura, eli ainakin nyt DSM / VR4 kamppeissa tääl euroopassa, ja ilmeisesti vapareissa myös?

Oon toiveikas että jos tuo 2,8mm on "normaali" niin ei tarvii välttis sitä 200e rengassettiä ostaa (jossei samitsulta ny sattus löytymään)

ASA sanoo käännöksen jälkeen asiasta näin:

1. 4G63 Engine DOHC Turbo
Piston Oil ring and groove of piston were modefied 2.8mm to 3.0mm.
There is no compatibility.

2. If you use new type Piston and Pin,
you have to use new type ring set.

3. If you use new type Piston ring set,
you have to use new type Piston and Pin.
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

ACL:n pumppu oli työstöjäljeltään aika huono, ainakin se joka minulle tuli. Evergreenin pumppu oli paremman oloinen muuten, mutta öljykanava oli pienempi kuin VR4 OEM ja ACL, joissa oli samat. Laitoin sen ACL:n kuitenkin paikalleen pienen sipistelyn jälkeen, voin laittaa vertailukuvat molemmista. ACL:n pumpussa on muuten vinot rattaat, toisin kuin VR4 alkuperäisessä.

Tuohon männänrenkaiden urien syvyyteen en osaa sanoa mitään, yhdet käytetyt VR4 OEM männät mulla olisi tuolla hyllyssä. Nekin tosin on JDM, ei varmaan auta niiden mittailu?

Amerikan foorumeilla ainakin on kirjoituksia että nuo mizumoauton myymät mäntäsetit kestäneet aika hyvin ahtopainettakin. Uuden setin hinta ei ainakaan ole paha, mulla on sellaiset käytössä tällä hetkellä.
 
Ylös Bottom