spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Delitime

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2018
Hei. 2,4 gdi mitsu on menettänyt luottamuksen nyt, kun toimii lähes normaalisti, mutta yllättäen kun menee autoon ja koittaa startata, niin ei millään lähde käyntiin ja pitää semmoista ääntä kuin kävis vajaalla ja sammuu heti, kylmänä käynnistyy lähes aina.

Suomessa putsasin imusarjat ja tulppasin sen egr venttiilin, puhdistin siis kokonaan imupuolen ja auto toimi hienosti ja ajoin sillä tänne espanjaan. tulppien vaihtoa olen miettinyt, mutta joutuisin ilmeisesti rälläköimään tulppahylsyn pienemmäksi, että sen saisi sopimaan ahtaisiin kanaviin.

Hain romuttamolta toisen bensapumpun ja laitoin sen paikoilleen, mutta ei vaikutusta ja huonot tulpat taas aiheuttaisi jatkuvaa ongelmaa.

Eli siis auto toimii lähes normaalisti ja ajossa nykyään harvakseltaan moottorin vikavalo syttyy ja sammuu itsestään, korkeintaan ehkä pientä nykimistä voi olla ajon aikana, mutta jännäkka housussahan tuolla nyt muutenkin ajelee.

Eilen kävelin taas muutaman kilometrin ja ostin starttipilottia ja suihkasin sitä imupuolelle, niin lähti käyntiin, mutta voi olla, että auton jähtyminen jo auttoi asiaan

Olen lukenut tätä palstaa ja monet puhuvat nokkaakselin asentotunnistimesta, ELI MISSÄ SE ON onko se siis koneen ulkopuolella oikealla puolella oleva juttu.

Täällä ei oikein ole varaa mennä merkkiliikkeeseen, kun nämä spanielit kuvittelee, että kaikki ulkomaalaiset kylpee rahassa, eli itse on tehtävä kaikki.

Ja kiitos miljoonasti jo etukäteen jos keksisitte vian
Kammottavaa ajella perheen kanssa, kun ei koskaan tiedä lähteekö se käyntiin, sammutuksen jälkeen.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Kannattaisi lukea vikakoodit. Tulee halvemmaksi kuin vaihdella osia aavistusten perusteella.
 

Delitime

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2018
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Mistä kohtaa voin lukea koodit? Minulla on obd mittari mukana, mutta en ole löytänyt paikkaa mihin sen voi tökätä..
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Nokkatunnistin on kannen reunassa (vaihdelaatikon puolella). Itse tunnistin on yhdellä pultilla kiinni ja pyörijä on kolmella.

Oliko bensasuodatin vaihdettu? Kuumana oireilu voi johtua myös vääristä tulpista. Väärät toimii kylmänä jotenkuten mutta lämmettyään ei niinkuin moottori tarvitsee. GDI vaatii iridium tai platina tulpat.
Kumman pumpun vaihdot? Siirto vai korkeapaine
 

Wlooffy

Active Member
Liittynyt
25 Lokakuu 2006
Sijainti
Salo
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Kuva on galantin GDI moottorista, mutta sama sen pitäisi olla.
 

Liitetiedostot

  • 2018-10-19 16_40_16-Window.png
    2018-10-19 16_40_16-Window.png
    277.1 KB · Lukukerrat 144

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Eiköhän se obd pistoke sijaitse siellä kojetaulun alla, ihan saapusalla se pitäis olla, pistokkeen mallin näet siitä obd lukijasta
 

Delitime

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2018
Vs: spacewagon 2,4gdi -99 ei aina lähdä käyntiin ja olen espanjassa. HIENOA

Kiitos vastauksista, ja löysin vihdoin sen obd pistokkeen kaasupolkimen ylhäältä? Olin jo ajatellut, että auto on niin vanha, ettei siinä moista olekkaan. Mittarini ei ollut yhteensopiva.. vaihdoin tankissa olevan siirtopumpun kokonaan. Tulppia olen epäillyt kanssa, mutta vien ensviikolla tuon avaruus sukkulan jonnekin pajalle koodien lukuun. Kiitos teille kaikille ja kun löydän vian, niin kirjoitan tänne, niin joku toinen saa ehkä apua siitä. Ps. Täällä romuttamo oli edullinen paikka ja se oli hienompi kuin motonetin tiski, kännykällä näytin mitä haluan ja sen jälkeen lasikopeille maksaan neideille ja kuitin kanssa sai jäädä varaosan saapumista. Käytetty pumppu oli 40€ suomessa uusi melkein 700€.. eli jos jollain on joku pieni mutta jäätävän kalliin osan tarve, niin voin katsoa, josko täältä löytyisi halvalla, kun postihan kulkee. Terveisin Petri Niemelä Torrevieja
 

Delitime

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2018
Viaksi paljastui nokkaakselin asentotunnistin ja osaa odotellessa saan auton käyntiin, kun pidän vesipulloja autossa ja kun auto ei käynnisty, niin lorottelen asentotunnistimen päälle viileä vettä noin litran, niin että tunnistin viilenee hieman, jonka jälkeen auto käynnistyy normaalisti.
 
Ylös Bottom