Suosituksia ruosteen poistoon / estoon

M

maxpain

Guest
Mitens te tekisitte nuo helmat, ulkonäöllä ei ole merkitystä kun siihen päälle tulee muovihelmat.

Ihan pellille hiekkapuhallus, maalaus ja massaus ?

Mitä maaleja olette käyttäneet ja kuinka pellit on pysynyt ehjinä ?
 
Puhallus on paras,ja sit maaleist oon käyttäny Hammerite:a ja Ferrexiä,Hammerites vaan se huono puoli et n.6vk:n kuivumisaika,mut on kyl tuhtiä tököttiä..Frrex:hän kuivuu n vuorokaudes ja on melkein yhtä hyvää.2-komponenteist en osaa sanoo,ihan hyvin pärjänny noilkin "maaleil"..
 
nojoo kyllähän sitä kivee lentää normiautoissakin... vois melkein kokeilla johonkin tuota sika + miranol  :eek:
 
Tepi sanoi
nojoo kyllähän sitä kivee lentää normiautoissakin... vois melkein kokeilla johonkin tuota sika + miranol   :eek:

kokeileppa tosissaan, jos se sulla kestää, niin kestää se mullakin ;D
 
Henk.kohtaisesti suosittelen tota Uudenmaan pintasuojauksen Pro Coat Rally 2-komponenttia :peukku.

Tuttuni rallipiireissä ovat kertoneet pelkkää hyvää ja huomenna itsekkin sudin sitä pohjaan tohon "rojektiin" joka on puhtaalla peltipinnalla niin tiedän sit sanoo omat kokemukseni ks. tuotteesta.
Sitä saa erisävysinä ja eri viskositeetteinä riippuen maalaustavasta.
-A
 
Haudi.
Käytön kokemuksia tosta Pro Coat Rally.stä.
On muuten sit ihan saatanan hyvä kama. Laitoin tossa viikonloppuna pyöränkotelot kauttaaltaan sekä toisen puolen helmat pohjanpuolelta ks. aineella ja en ton kokemuksen jälkeen käytä enään mitään muuta auton alustassa :).
Pinnat oli siis putsattu ihan pellille sekä ruoste/hitsikohdat puhallettu ennen maalausta, sen jälkeen värimassa/kovetin hässäkkä pintaan(laitoin ihan pensselikamana) ja 24h. jälkeen pinta näytti kuin siihen olis vedetty kevyt massaus mutta kun pintaa kokeilee niin sileä kuin flyygelin kansi ;). Hieman elastisenoloinen mut varmaan kestää aikas hyvin kiveniskuu niinku nyt noista "äijien" rallipeleistäkin oon jo nähnyt. Pinta on just sen tuntuinen, et lika ei siihen tartu ja on helposti pestävissä pois ja kaikenlisäksi vielä hyvän-näköinenkin ;). Suosittelen :peukku.
-A
ps. ainoo miinuspuoli on ehkä se, et sekoitus pitää tehdä hyvin huomioiden työskentelyaika/määrä(n. 20 min) sinä aikana kama pitää saada sudittua muuten rupee vetää "tönköks" ja sit on muutenkin sudittavana aineena paksumpaa kuin perusmaalit.
Tepi: tossa sun helmassakin suosittelen/ ja jos ei, niin puhalla ne ainakin, laitat sit mitä tahansa ;)
 
E15mitsubishi, onks tökötti pysynyt hyvin ?

Tässä nyt viimeistään pitäis päättää mitä tekis.... Jotain normiaineita on hyllyssä..
 
Aika ihmeen tiukassa toi mitsun keltanen korimassa.  :peukku Tosin sekin on noitten pokkauksien kohdista kuivunut ja lohkeillut irti. Suorassa pinnassa pysyy kuin tauti.
 
Tepi sanoi
E15mitsubishi, onks tökötti pysynyt hyvin ?

Tässä nyt viimeistään pitäis päättää mitä tekis.... Jotain normiaineita on hyllyssä..


Onhan se joo, kun auto seisoo kokoajan tasalämpösessä tallissa ;) viel ei oo päässy ajeleen :(
 
tulipa omassa projektissa esille että bensa tankki on päältä pinta ruosteessa piskoja siellä täällä... (lue laikkuja) ;D

mitenköhän tälläsen kanssa... jos sen hiekka puhaltaa on 100% varmasti tankki täynnä hiekkaa ja ei millään siivottua kun loiskelevyt tms on niin monimuotosia
pohjalla...

sitten mitäs tämä happomaali on tarkalleen ottaen... mulla jäänyt käsitys että pohjamaalin ja suolahapon sekotus olis kyseessä?
mulle tehtiin aikoinaan Cortina:n pohjat sellasella vihreellä happomaalilla ja sitten päälle pohjamaali 6vuoden aikana vaikka auto oli pihalla ja seisonnassa/ilman kilpiä ei tullut mistään ruosteläpi...
ainakin se tuntu hyvälle litkulle...

mut kertokaas miten mä saisin ton tankin siivottua päällisin puolin ja mitä siihen päälle laittas...
 
Jep Mullakin on tankki aivan ruosteessa.

Aloin laitteleen walbroo paikalleen, niin piti pari kk ennen laittaa rostoffia ja viikko ennen irrotusta toisen kerran. Oli meinaan ruostunut kiinni ne 6kpl m6 mutteria...

Ajattelin vasta talvella kattoo takaakselista taaksepäin ja tehdä samanlailla kuin hh nick kertoi omaansa tehneen. Eli muovilevyttänyt ko takapään, että hiekkapaska yms ei pääse minnekkään koloseen!


Oon kanssa ihmetellyt, mitä se "happomaali" on ? Onko se joku wanha juttu jonka viherpiipertäjät on saanut sukupuuttoon ?
 
Kattelinpahan tossa että Moponet on alkanu myydä Sian kiveniskumassaa litran purkeis.Ruiskutettavaa,ja ainakin tuntu aika litkulta ravistaessa,mutta pitäis olla "kumilastujakin" mukana,veikkaanpa et aika hyvää,tosin on hintakin,10e puteli..
 
Jos tankissa ei oo ihan "näkkileipäruostetta" olevia
kohtia niin se kestää hiekkapuhalluksen ihan hyvin,
ja jos aukot on suojattu puhalluksen kestävillä tulpilla
niin eipä sinne mistään hiekkaa pitäisi mennä...
(muutamalla tankilla jo itse kokeillut,ei ongelmia...) :)

Pinnoitusvaihtoehtoja on,mutta voi olla että veikein
olisi lasikuituhartsi (ilman mattoa) ja sitä voisi varmaan
koristella vielä vaikka jollain hyvällä massalla...?
 
Tuli tehtyy sit ihan normi kaavan mukaan, mitään speciaali aineita en käyttänyt... muutaman vuoden päästä nähdään kuin onnistu.

Kuvia
 
Takaisin
Ylös Bottom