T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

nostokurki sanoi
enpä iipeitä katsellut ollenkaan :) meinasin että suomesta...

Jaa no sitten, kotimaan hinnaksihan tuo on ihan kohtuullinen. Itselle kun on vaan ollut jo jonkin aikaa itsestäänselvyys että Suomesta ei kannata ostaa oikeastaan mitään, ja varsinkin autopuolen palikat tilataan öljynsuodattimia jne motonettitavaraa lukuunottamatta netistä. :) Aina kun jotain tarttee niin ensimmäisenä ebay auki, ainoastaan pääte vaihtelee .com/.co.uk/.de kulloinkin tarvittavan tavaran mukaan. ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

Joo ei sen kuulu pienillä vaihteilla nykyiä jossei ole ihan dorka kuski. Itseasiassa kun on toi sähkökaasu niin semmonen ihan pieni kaasunpumppaaminen ei "näy" missään. Vaikka olis ykkönen päällä. Mutta just asiallinen.

Ja niistä nykyäksistä esim 60km /h ajaessa et pääse eroon. Ne kuuluu gdi tekniikkaan, joka kerta kun nykäsee menee laihaseos päälle. Ei muuta kun kovaa ajoa. Ja egr nyt viimeistään tukkoon jossei ole jo.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

Kyllähän tuolla putken tiiviydellä taitaa olla aika älytön vaikutus. ~450km ja bensaa meni 3/8 tankista, vieläpä vakionopeudensäädin päällä suurimman osan matkasta. Viime talvena muistan ottaneeni kuvan että pääsi neljäsosatankillisella 300km. Huomenna pumpulle hakemaan säiliö täyteen, sittenhän tuon näkee paljonko se oikeasti söi... Mutta kulutus tippui joka tapauksessa.

Paljonkos latella on kierroksia kun ajat 60km/h, eli toisin sanoen millä vaihteella ajat?

Niin ja ei ole EGR vielä tukittu. Tarviis tehdä kesällä, tai saada talli missä tehdä kun ei tuo parkkipaikka ole oikein mielekäs paikka isommalle ropaamiselle.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

nostokurki sanoi
Kyllähän tuolla putken tiiviydellä taitaa olla aika älytön vaikutus. ~450km ja bensaa meni 3/8 tankista, vieläpä vakionopeudensäädin päällä suurimman osan matkasta. Viime talvena muistan ottaneeni kuvan että pääsi neljäsosatankillisella 300km. Huomenna pumpulle hakemaan säiliö täyteen, sittenhän tuon näkee paljonko se oikeasti söi... Mutta kulutus tippui joka tapauksessa.

Paljonkos latella on kierroksia kun ajat 60km/h, eli toisin sanoen millä vaihteella ajat?

Niin ja ei ole EGR vielä tukittu. Tarviis tehdä kesällä, tai saada talli missä tehdä kun ei tuo parkkipaikka ole oikein mielekäs paikka isommalle ropaamiselle.

No käytännössä ne tuntuu varmaan eniten ku ajetaan nelosella. Tällöin varmaan on optimaalisin tilanne, eli onko ne jossain hieman alta 2krpm. Esim maantienopeuksilla ei tunnu mitään nykäyksiä kun se ei laihaseosta käytä. :( Mun ennätys on varmaan jotain 480km puolikkaaseen.
 
M

mikada

Guest
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

nostokurki sanoi
Kyllähän tuolla putken tiiviydellä taitaa olla aika älytön vaikutus.
Samaa mieltä.
Lisäksi kiinnitin tuohon sinun profiilin tekstiin, että sulla olisi enää kolme autoa. Itse kun laskin, että sulla on kylläkin vain 2 autoa ja mopo. Tuolle ooppelille ei ole vielä suomenkielessä löydetty kategoriaa mihin liittää ;)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

mystinengalant sanoi
No käytännössä ne tuntuu varmaan eniten ku ajetaan nelosella. Tällöin varmaan on optimaalisin tilanne, eli onko ne jossain hieman alta 2krpm. Esim maantienopeuksilla ei tunnu mitään nykäyksiä kun se ei laihaseosta käytä. :( Mun ennätys on varmaan jotain 480km puolikkaaseen.

jaa, minulla nimittäin nykii selvästi enemmän kolmosvaihteella 60km/h vauhdissa kuin nelosella? Ja viitosvaihteella sitten 80km/h tietämillä. Ja kyllä tuo vakkari päällä nykäisee silloin tällöin yli 100 vauhdissakin, esim. loivassa alamäessä. Mikä laihaseos se on, jos toimii vaan 1000-2000rpm? Eihän siinä olisi mitään järkeä...

MitsuMi sanoi
Samaa mieltä.
Lisäksi kiinnitin tuohon sinun profiilin tekstiin, että sulla olisi enää kolme autoa. Itse kun laskin, että sulla on kylläkin vain 2 autoa ja mopo. Tuolle ooppelille ei ole vielä suomenkielessä löydetty kategoriaa mihin liittää ;)

Pakko oli sanoa tuossa matkalla sellainen asia, mitä en uskonut koskaan sanovani... Totesin emännälle että "kumpa tämä olisi yhtä hiljainen kuin omega". On siinäkin vaan paljon hyviä puolia, mutta en silti mitsua ooppeliin vaihtaisi :) pidetään noi autot ja kulkuneuvot erillään...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

Pitäs kyllä olla nuo imuvehkeet nuita öljynvaihtoja varten etenki tällä evon vaihtovälillä. Toi kierteiden meno kai se on väistämätöntä jossain vaiheessa. Toki oon ite koittanu olla aina varovainen sen kans.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

Joo kyllä siellä on varmaan huoltomiehet ylikiristäny tota proppua, uskoisin. Nimittäin ei sitä kovin hurjasti tarvii vetää kiinni että pitää.

Mitä tuohon laihaseokseen tulee, nykiminen alamäissä on normaalia ja sitä teki jopa 2.5 V6. Vitosella ei mulla kyllä ole nykinyt mielestäni 80km/h vauhdeissa laisinkaan koko aikana, oli sitten EGR tukittu tai ei. Kolmosella tulee harvemmin ajettua mitään 60km/h muuten kun kiihdyttäessä. Mielenkiintosta olis saada toi utcomp myös gdi:hin kiinni niin pääsis näkemään että vaikuttaako esim nopeuden pito 80 vs 100 kuluutkseen kuinka dramaattisesti. Vr4:ssä tämä ero on keskimäärin litra.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, 2001 Galant GDI Sport Sedan löpinät

mystinengalant sanoi
Joo kyllä siellä on varmaan huoltomiehet ylikiristäny tota proppua, uskoisin. Nimittäin ei sitä kovin hurjasti tarvii vetää kiinni että pitää.

Mitä tuohon laihaseokseen tulee, nykiminen alamäissä on normaalia ja sitä teki jopa 2.5 V6. Vitosella ei mulla kyllä ole nykinyt mielestäni 80km/h vauhdeissa laisinkaan koko aikana, oli sitten EGR tukittu tai ei. Kolmosella tulee harvemmin ajettua mitään 60km/h muuten kun kiihdyttäessä. Mielenkiintosta olis saada toi utcomp myös gdi:hin kiinni niin pääsis näkemään että vaikuttaako esim nopeuden pito 80 vs 100 kuluutkseen kuinka dramaattisesti. Vr4:ssä tämä ero on keskimäärin litra.

Kiva olisi kieltämättä nähdä. Ja myös vaihteen vaikutus, nimittäin moottorin hyötysuhde heittelee kierrosluvun mukaan aika rajustikin eikä se liity huippuvääntöön tai -tehoon, vaan yksinkertaisesti moottorin tilavuuteen. Esim. jeepin 4.0 kutonen menee 80 vauhdissa kolmosvaihteella ajaen pienemmällä bensalla kuin nelosella, ja taas vastaavasti 120 vauhdissa nelonen on se jota kannattaa käyttää. Ja mitä pienempi moottori, sitä ylempänä se hyötysuhteen huippu on.

Basbarduu sanoi
Pitäs kyllä olla nuo imuvehkeet nuita öljynvaihtoja varten etenki tällä evon vaihtovälillä. Toi kierteiden meno kai se on väistämätöntä jossain vaiheessa. Toki oon ite koittanu olla aina varovainen sen kans.

Itselle meinasinkin nyt rakentaa vanhasta sammuttimesta alipainesäiliön, johon laitan venttiilin ja letkun yläpäähän ja alas tyhjennyspropun. Tankki imetään tyhjiöksi, sitten laitetaan mittatikun putken päälle letku, avataan venttiili ja hups, öljyt livahtaa säiliöön. Tämä tietysti vaatii sen, että mittatikun putken alapää on öljypohjan alalaidassa... 4G64:ssä näin ainakin on, ja tämä onnistuu.
 
Ylös Bottom