T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Imperio

pör pör
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Tykkäykset
5
Sijainti
Siilinjärvi
#2
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Onnea uudelle ostokselle, komee peli. Päästäänkö keskiviikkona potkimaan renkaita kahvitteluissa? :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#3
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Kyllä vain, jos akku vain suinkin rupeaa pitämään virtaa ja bensa riittää asemalle asti ;D
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
4
#4
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

ainoat miinukset ovat oviin puhkaistut kaiutinpaikat (P*KELE) ja suuremmaksi sorvattu soittimen paikka.

tuppaa olemaan sama kohtalo kaikissa tuon ikäisissä mitsuissa, parastahan on se että yleensä kojelaudassa on omat paikat 3"-4" kaijuttimille usein mutta kukaan ei osaa niihin päästä käsiksi jolloin ruvetaan sit oveen pistelee reikiä, tai suoraan kojelaudan päälle..

soittimen sorvaukseen olen törmännyt lähes kaikissa omissa peleissäni ja hieman muidenkin, niissä kun vakiona on vain se EI-iso standardin mukainen radio ollut, ja se on huomattavasti pienempi..

ja RWD:een vaihdetuntuma on aina parempi kun keppi on suoraan askissa, kuten myös ensimmäisen sukupolven etuvetoisissa joissa on suora tanko askiin, itse en ikinä ole tykännyt näiden uudempien nivel välitetystä vaihteensiirrosta..

hieno laitos kaiken kaikkiaan.. onneksi olkoon :peukku
 
M

MetalMan_

Guest
#5
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

:eek: Se taitaa olla se teh kasari quality ;D Onnittelut komiasta hankinnasta :peukku
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#6
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Sigma on kyllä nätti peli, ei siitä mihinkään pääse. Hieno hankinta, tuollaisella ajeleminen on kulttuuriteko.
 

Rocksta

New Member
Club Member
Liittynyt
25 Tammikuu 2004
Tykkäykset
0
Sijainti
Ritvala
#7
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Pakko sanoo, et onhan toi aika pimp ;D Kyllä näitä "helmiorvokkeja" löytää vieläkin ku jaksaa etsiä, läpyt hyvälle kaupalle :peukku
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Siilinjärvi
#8
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Komee peli onneksi pääsee keskiviikkona ihan livenä hypistelemään tuota :peukku
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Kaarina
#9
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

J. Puhakka sanoi
ainoat miinukset ovat oviin puhkaistut kaiutinpaikat (P*KELE) ja suuremmaksi sorvattu soittimen paikka.

tuppaa olemaan sama kohtalo kaikissa tuon ikäisissä mitsuissa, parastahan on se että yleensä kojelaudassa on omat paikat 3"-4" kaijuttimille usein mutta kukaan ei osaa niihin päästä käsiksi jolloin ruvetaan sit oveen pistelee reikiä, tai suoraan kojelaudan päälle..

soittimen sorvaukseen olen törmännyt lähes kaikissa omissa peleissäni ja hieman muidenkin, niissä kun vakiona on vain se EI-iso standardin mukainen radio ollut, ja se on huomattavasti pienempi..
Naissahan on yksi kajari paikka keskella kojetaulua (4x7") ja kaksi hattuhyllylla, joista vain toinen tarkoitettu kaytettavaksi.

Itse soitin on pelkka radio, kasettisoitin on lisavaruste joka tulee siihen tyhjaan tilaan soittimen alapuolelle.

Noissa meidan(allekirjoittanu + gallu) yksiloissahan on kanssa nuo radion paikat vuoltu din mittasiksi.. En nyt muista miten toisen ovet ovat karsineet mutta toisessa on tehty 4" reijat about samaan paikkaan + 2" reijat toiseen kohtaan.
Tama hifistelija on vissiin ajatellut etta 2" diskantti parantaa aanta kun sen sijoittaa niin etta se jaa penkin taakse piiloon..  :seina
Ja kyseinen alypaa on viela leikannut peltiin kolon etta saa sen sopimaan..
2" sivulle pain ois ollu 6x9" mentava reika ihan tehtaan puolesta...  :seina

Onneksi sentaan edellinen omistaja tajusi 6x9" lisatessaan olla tuhoamatta autoa. Jaykisti saadettavan selkanojan etu asentoon (GLX malleissa) ja irrotti sen kankaan hattuhyllyn ja penkin valista, sitten siihen tilalle ittetehty lankku jossa reijat. :peukku
 
M

MetalMan_

Guest
#10
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Tota ööh, mihinkäs kumman pilipalihuoltoon sä oot sigman vieny, jos kerran kone pitää ottaa irti ja menee vielä perkeleesti aikaakin :nykii

Ei helkutti, vanhaan takavetoseenhan hihnan vaihto pitäs onnistuu sokkonakin ja noin puolessa tunnissa :nykii Ainakin jos tilaa on vähänkään yhtä paljon kuin rwd galantissa niin ei jumpe, silimät pyöreenä :nykii :nykii pittää kyllä ihmetellä jos kone pitää irti ottaa :nykii :nykii
 

J. Puhakka

Active Member
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Tykkäykset
4
#11
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

MetalMan_ sanoi
Tota ööh, mihinkäs kumman pilipalihuoltoon sä oot sigman vieny, jos kerran kone pitää ottaa irti ja menee vielä perkeleesti aikaakin :nykii

Ei helkutti, vanhaan takavetoseenhan hihnan vaihto pitäs onnistuu sokkonakin ja noin puolessa tunnissa :nykii Ainakin jos tilaa on vähänkään yhtä paljon kuin rwd galantissa niin ei jumpe, silimät pyöreenä :nykii :nykii pittää kyllä ihmetellä jos kone pitää irti ottaa :nykii :nykii
olen myös ymmällä jos kyse on ollut rwd galantista :eek: :nykii
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#12
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Ei, kyl teiltä on nyt mennyt juttu vähän ohi. Sigmaan on vaihdettu hihnat alle kymppätonni sitten, Galantin vein huoltoon ;) 300tkm pyörähti joku aika sitten täyteen E33A:ssa ja ajattelin viedä jakohihnan vaihtoon kun viimeisestä vaihdosta ei ollut tietoa.

Sigmassa ei muuta ongelmaa kuin kuskin ovi, joka aukeaa kun avaa ikkunan ja nostaa kahvasta ;D
 
M

MetalMan_

Guest
#13
Re: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

nostokurki sanoi
Ei, kyl teiltä on nyt mennyt juttu vähän ohi. Sigmaan on vaihdettu hihnat alle kymppätonni sitten, Galantin vein huoltoon ;) 300tkm pyörähti joku aika sitten täyteen E33A:ssa ja ajattelin viedä jakohihnan vaihtoon kun viimeisestä vaihdosta ei ollut tietoa.

Sigmassa ei muuta ongelmaa kuin kuskin ovi, joka aukeaa kun avaa ikkunan ja nostaa kahvasta ;D
Joo kato se on nää samat pitkät piuhat kesät ja talavet, meni juu hetki ennenko tajusin et kyse oliki e33 galantist ;D
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
30
Sijainti
Manse
#14
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

No jos se nokka-akselin puolelle sopi niin eihän sitten mitään hätää ole,vaihdat vaan kannen&pyörijän "oikeen" malliseen,eli e15 1,6 kamoihin.

PS.Samannäkönen on kaasari kuin etuvetosessakin..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#15
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Juu niin on tehtävä kunhan vaan kerkeäisi joskus käymään jossain varaosapuljussa etsimässä... Täälläpäin kun noi varaosafirmojen työntekijät on niin peukalo keskellä kämmentä että tuota joo. Mut minkäs teet, tarpeeksi kauan kun tappelee niin voi saada jopa oikeat osat mitä "ei ole tehty kymmeneen vuoteen" tai "ei ole olemassakaan". ;D
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#18
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

85% fosforihappo maksaa apteekissa n. 12€/desi, joten ihan ilmaista se ei ole. Mutta eipä sitä kyllä paljoa menekään ;D aavistuksen vettä paksumpaa, mutta valuu silti helposti eli käsiteltäessä kuin vettä. Ja imeytymiskyky on hyvä.

Sitruunahappo ajaa periaatteessa saman asian, siinä on vain kaksi eroa: se ei ole lähellekään yhtä tehokasta niin ruosteenpoiston kuin tunkeutumisenkaan osalta, ja toinen "huono" puoli on aineen "myrkyttömyys" :p eli voi käsitellä aika paljon huolettomammin kuin fosforihappoa. Sitruunahappo maksaa vajaan pari euroa/jauhepussi (100g), riittävyys riippuu paljonko sitä lantraa. Sitruunahappokäsittelyn jälkeen käsitelty kohde on puhdistettava huolellisesti, kun taas fosforihapon voi jättää pintaan ja se muodostaa suojaavan kalvon.
 
M

MetalMan_

Guest
#19
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Todella upeeta että sait auton kukkumaan niinku kuuluukin! Ja nyt eiku :driver

Ja mikä näky tuo onkaan iltahämärissä kadulla... :eek: :eek:
 

ast

Z27AG
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Tykkäykset
3
Sijainti
Järvenpää
#20
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Hieno peli mutta pakko kysyä miksi ihmeessä valkosivurenkaat? Onko noissa tosiaan ollut alkuperäisenä sellaisia? Itse olen aina kuvitellut että ne kuuluvat enemmän pari vuosikymmentä vanhempaan kalustoon.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#21
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

ast sanoi
Hieno peli mutta pakko kysyä miksi ihmeessä valkosivurenkaat? Onko noissa tosiaan ollut alkuperäisenä sellaisia? Itse olen aina kuvitellut että ne kuuluvat enemmän pari vuosikymmentä vanhempaan kalustoon.
Heh, olen huomannut että valkoläskit jakaa mielipiteet aika rankasti ;D

Ei ole ollut alkuperäisenä, mutta mielestäni sopii tähän autoon hyvin. Ehkä vähän liioiteltu kun on koko sivu valkoinen, seuraavaksi olisi tarkoitus hommata hieman hillitymmät, kapealla raidalla olevat, nuo kun alkaa olla jo aikansa eläneet. Mutta eikö parempi näin päin, kuin että laittais vaikka 20" kromit alle? Alkuperäiset vanteet kun on vielä hakusessa, ja todellakin kiven alla...
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
30
Sijainti
Manse
#22
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Kun "pukitat" auton pidemmäksi aikaa,niin katso että tulee yhtä "korkealle" edestä ja takaa,muuten runko voi vääntyä pidemmässä juoksussa..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#23
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

ST sanoi
Kun "pukitat" auton pidemmäksi aikaa,niin katso että tulee yhtä "korkealle" edestä ja takaa,muuten runko voi vääntyä pidemmässä juoksussa..
kiitti vinkistä, pitää vatupassata se huomenissa. :)
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Kaarina
#24
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

nostokurki sanoi
Alkuperäiset vanteet kun on vielä hakusessa, ja todellakin kiven alla...
Mulla on yksi setti joka on varattu oman alle, talvikumeista en muista oliko orkkis vanteet, Gallulla saattaa olla orggis vanteita, heita sille privaa..
(myos mun talvikumit on sen tallin kulmalla, ja talviajelut on tuolla ajeltu..)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#25
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Katsellaan nyt noitten vanteiden kanssa, kun on nuo säilytystilat HYVIN rajalliset. Eikä tuota ihan vielä olla museorekisteriin pistämässä, joten kiire niillä pellivanteilla ei ole... :)
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Kaarina
#26
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Jotenkin tuttua, Gallukin vihjailee valilla etta omatkin projektit pitais saada mahtumaan omiin tiloihin.. ;)
Sullahan on museoinnin suhteen sama kun meilla, juuri napsahti lisaa aikaa.
Tosin pitaakin muistaa tonkia miten se meni, laskennallinen 30v on kasassa 2009 (pyorealamppuisten valmistus loppui -79, -80 oli tuplilla neliskanttisilla, viimeinen valmistuovi on merkitseva), mutta onko autolla ikaa 30v vasta 2010..
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#27
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Hyeena sanoi
Jotenkin tuttua, Gallukin vihjailee valilla etta omatkin projektit pitais saada mahtumaan omiin tiloihin.. ;)
Sullahan on museoinnin suhteen sama kun meilla, juuri napsahti lisaa aikaa.
Tosin pitaakin muistaa tonkia miten se meni, laskennallinen 30v on kasassa 2009 (pyorealamppuisten valmistus loppui -79, -80 oli tuplilla neliskanttisilla, viimeinen valmistuovi on merkitseva), mutta onko autolla ikaa 30v vasta 2010..
niipä, tuota ikää kun on paha mennä sanomaan, rekisteriotteessakin kun lukee vain ensirekisteröinnin päivä ja se on 1980 puolella... Auto kuitenkin on sitä vanhempi, mistähän sen tietäisi milloin tuo on tehtaalta ulos putkahtanut?
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Kaarina
#28
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Mulla on mitsubishin kori kirja ja sen lisaosa, lisaosa kertoo vuosimallin -80 muutokset.
Sen lisaksi loytyy yksi nettituttu lahi-idan suunnasta jonka faijalla on kuulemma -79 rekisteroity neliskanttisilla valoilla.
Paatelma, pyorealamppuisen valmistus lopetettu -79, ekat neliskanttiset toimitettu asiakkaille jo -79. Meille on vaan sattunut varaston vikat..

Jos museo katsuriksi sattuu pahimman luokan pussihousu niin silloinhan tamakaan ei tietty riita, mutta sellainen pistaa joka tapauksessa hanttiin jos auto on valmistettu sotien jalkeen... ;)
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Rovaniemi
#31
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Kiertääkö imusarjassa neste? siis meneekö sinne jonnekki nesteputket, vai meneekö neste kannessa olevien kanavien kautta, vai meneekö ollenkkan? Voiko imusarja olla halki tai maanantaipäivän tiiviste?

Onko kaasari paikoillaan? Automaatti-imua? Mites sieltä letkut?

Missä lämpötila-anturi ja lämmityslaitteen letkut?

Peili ja taskulamppu. Sitten vain sukellat konehuoneeseen tutkimaan ja kirvaamaan.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#32
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Imusarjassa kyllä kiertää neste, useammassakin paikassa. Termarikotelo on imusarjassa sekä automaattiryypyn vaatimat vesikanavat. Sielläkin on uusi tiiviste, tosin tiivistepaperista tehty kun moponetin tiiviste oli katki jo saapuessaan...

Kaasari on paikoillaan, sitä en ole irroittanut koko talven aikana imusarjasta. Kaasarissa myös kiertää jäähdytysneste. Letkut myös ovat olleet koko talven pakoillaan, ja kun koitin, niin kuivia olivat kaikki.

Lämpöanturi on yllättäen myöskin imusarjassa, mutta siihenkään ei ole koskettu... Lämmityslaitteen letkut lähtevät kannesta, ja ne on kierreliitoksella kiinni sekä tiivistetty. Kuivia olivat nekin. Yritin eilen tähyillä, mistä se vuoto voisi tulla, mutta koska lohko on niin öljyssä ei siitä saanut selkoa. Siinä se heti imusarjan alla tuntui, päältäpäin ei nähnyt mistä se voisi tulla.

Eli pitää varmaan irroitella imusarja pois poikkeen ja sitten ruveta hissukseen nesteitä täyttämään, sitten kai sen näkee jos vuotaa kannen välistä... :-[
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#34
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

eipä ole sellaista hienoutta :) letkulämmittimen tosin asensin eilen, mutta se on toisella puolen konetta...
 

HuBu

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Forssa
#35
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Itse ainakin sain penkit museo projektista uuden veroiseksi:
http://www.carlake.fi/index.php?article_id=3809
Kolmisen kertaakin kun teki niin hyvä tuli!
Ei kuitenkaan ollut hometta, mutta muuta likaa oli senkin edestä.

Toinen mitä suosittelen on höyrypesuri. Täälläpäin ainakin paikallinen siivoustukku vuokraa niitä. Olikohan 20e päivä.
 

Mitsu

Teen minkä ihminen ja kiinteistönhoitaja voi.
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Siilinjärvi
#36
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Piimällä kuulema lähtee kanssa ::) (itsellä ei kokemusta mutta sen verran olen monelta foorumilta lukenut, että kokeilisin ei menetä paljoakaan)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Tykkäykset
30
Sijainti
Manse
#37
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Tolu.

Pysyy home jopa hetken aikaa poissakin,ainakin seuraavan kausisäilytyskerran.

Jo pariin otteenseen sillä käsitellyt vöitä (hanakasti lähtevät 1-2V uudestaan homehtumaan),sitä aikaisemmin tuli kokeiltua myös vaikka mitä,mutta ei kestänyt kuin muutaman viikon ja olivat uudestaan homeessa.

Mistähän sekin johtuu,koska penkit ei ole homeessa.?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#38
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

ST sanoi
Tolu.

Pysyy home jopa hetken aikaa poissakin,ainakin seuraavan kausisäilytyskerran.

Jo pariin otteenseen sillä käsitellyt vöitä (hanakasti lähtevät 1-2V uudestaan homehtumaan),sitä aikaisemmin tuli kokeiltua myös vaikka mitä,mutta ei kestänyt kuin muutaman viikon ja olivat uudestaan homeessa.

Mistähän sekin johtuu,koska penkit ei ole homeessa.?
Sen kun tietäisi. Penkit tuntuu olevan sen verran huokoisempaa materiaalia ettei siellä ilmeisesti home pesi samalla tavalla... Vyöt on tuotu australiasta, niitä kun ei ole autossa alun perin ollut. Ja vyöt oli hieman laikukkaat jo ostettaessa.

Mulla on höyrypesuri kotona, tosin sellainen pikkuinen ei-imevä malli, mut voisihan sillä koittaa ainakin noita vöitä puhdistaa ennen tolukäsittelyä... Piimän tehoon voisi melkein uskoakin, sehän on pelkkää bakteerimössöä kuten jugurttikin :D
 

Mixo

Outlander 2,2DID, Colt RalliArt
Liittynyt
16 Kesäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Klaukkala
#39
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Hävyttömän hieno mankka! :D Tavallaan tuommoinen superretroilu on kyllä asiallista. Me likes! :peukku
 

Mixo

Outlander 2,2DID, Colt RalliArt
Liittynyt
16 Kesäkuu 2006
Tykkäykset
0
Sijainti
Klaukkala
#40
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Mahtavaa kun joku oikeasti jaksaa nähdä vaivaa sen eteen että timantit olisivat ikuisia! :)

Minkäs merkkinen akkulaturi? Hinta? Mistä saa?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#41
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Mixo sanoi
Minkäs merkkinen akkulaturi? Hinta? Mistä saa?
Akkulaturin merkki on Benton, saa ainakin maxi-makasiinista ja maxi kodintukusta ja maksaa huimat 29,90. Uskaltaisin väittää että sama laite kuin Cetek, jota esim. Prisma myy hintaan 49,90. Eri paketissa siis, ja eri merkillä, mutta mystisesti napit ja merkkivalot ovat samassa paikassa ja toiminnot sekä teholukematkin samat... :)
 

Imperio

pör pör
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Tykkäykset
5
Sijainti
Siilinjärvi
#42
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Motonetissä on myös nuita irtonaisia suojakumeja. Muutaman euron kipale näky olevan kun joku päivä tässä kattelin...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#43
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Imperio sanoi
Motonetissä on myös nuita irtonaisia suojakumeja. Muutaman euron kipale näky olevan kun joku päivä tässä kattelin...
juu, eiköhän noita liene vähän joka tarvikeliikkeessä :) olisi vaan älynnyt katsoa ensin. Noh, hällä väliä, nyt ne on vaihdettu :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#45
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

A.Pirinen sanoi
onnex olokoon leimasta :peukku ...ja eiku kovvoo :driver
kiitokset :) vaikka eipä tuossa taida onnella olla osaa eikä arpaa. Auto vaan on hyväkuntoinen. :)
 
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Tykkäykset
0
#46
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

On se komea peli! :peukku

Itse kiinnitin helmalistat siten, että laitoin ensin helmakotelon reikiin muoviset ruuvinkiinnikeklipsut, sitten leikkasin pellistä listan levyisiä, suunnilleen neliön muotoisia paloja kiinnikkeiksi, jotka ruuvasin kiinni reikiin oikealle korkeudelle. Palojen reunat pyöristin asennuksen helpottamiseksi. Sitten listasta toinen päätytulppa pois, takapyörä ja kuraläppä pois, kontaktimuovia helmaan maalipinnan suojaksi ja lista takaapäin liu'uttamalla paikoilleen! Ei ihan helppo homma, mutta toimii ja ainakin lista pysyy tukevasti paikallaan. :)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Tykkäykset
0
#47
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Windrider sanoi
Itse kiinnitin helmalistat siten, että laitoin ensin helmakotelon reikiin muoviset ruuvinkiinnikeklipsut, sitten leikkasin pellistä listan levyisiä, suunnilleen neliön muotoisia paloja kiinnikkeiksi, jotka ruuvasin kiinni reikiin oikealle korkeudelle. Palojen reunat pyöristin asennuksen helpottamiseksi. Sitten listasta toinen päätytulppa pois, takapyörä ja kuraläppä pois, kontaktimuovia helmaan maalipinnan suojaksi ja lista takaapäin liu'uttamalla paikoilleen! Ei ihan helppo homma, mutta toimii ja ainakin lista pysyy tukevasti paikallaan. :)
Hittolainen, eipä olisi tullut mieleenkään, mutta näinhän se onnistuu! Tuhannet kiitokset! :peukku
 
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Tykkäykset
0
#48
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Tuli vaan puskurilistoista mieleeni...

Puuttuuko sinun autostasi eturekisterikilven päältä pieni musta kumilistanpätkä? GL:n puskureissa yleensä on sellainen.
 
Liittynyt
10 Helmikuu 2009
Tykkäykset
0
#50
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980

Ei niissä sitten kaikissa ole. Omani etupuskuri on modifioitu 1.6-litraisen puskurista ja siinä jää rekisterikilven kohdalle 2 kiinnitysreikää näkyviin, kun se pikkulista oli niin paljon ylenpänä kuin iso lista. :seina No, eipä niitä onneksi huomaa, ellei osaa katsoa.
 
Ylös Bottom